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市場調査レポート
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1683958

中東・アフリカの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Middle East and Africa Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 165 Pages
納期
2~3営業日
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中東・アフリカの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカの屋外用LED照明の市場規模は、2025年に9億1,000万米ドルと推定され、2030年には11億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.59%で成長します。

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道路網の増加とスタジアムのアップグレードが市場成長を牽引

  • 金額シェアでは、2023年には公共の場が大半(55.1%)を占め、次いで道路・街路(44.9%)が続きます。今後数年間は、公共の場でのシェアが低く、街路・道路でのシェアが高くなると予想されます。2020年には、COVID-19の拡散を抑えるため、スタジアム、ビーチ、砦などの公共の場が地域全体で閉鎖されました。公園やスタジアム施設の建設も中止されました。2021年、中東・アフリカはCOVIDの規則を緩和しました。ミラール紙は、2023年にシーワールド・アブダビがオープンする予定であることを明らかにしました。ヤス島の新しい次世代海洋生物パークは90%完成しており、建築工事は2022年末までに終了する予定です。
  • 道路インフラへの開発は、この地域の成長の大きな原動力となっており、政府は社会・経済発展のために重要な投資を続けています。地域の主要プロジェクトとしては、ドバイが150億AED(48億米ドル)を割り当て、道路や高架橋のアップグレードなど、2020年万博に向けた主要プロジェクトを完了させたことが挙げられます。サウジアラビアの道路プロジェクトには1兆1,400億米ドル以上が投資されています。
  • ここ数年、スポーツ分野では多くの変化がありました。例えば、2015年にはサウジアラビアのサッカースタジアムをクレイ・パキーがLEDでライトアップしました。2022年には、ハリファ国際競技場にフィリップス照明のLED照明が導入されました。これらの改善は、カタールの2022年FIFAワールドカップの準々決勝で試合を開催するために必要でした。2022年には、ラス・アブ・アブードのスタジアム内に、非常灯や退場標識を含む4,000以上の照明装置が設置されました。以上のような事例が、この地域の屋外照明分野を押し上げると期待されています。

中東・アフリカの屋外用LED照明市場動向

LED照明の成長を促進するスポーツスタジアムの改修と新設

  • スタジアムの数は、2022年の227ユニットから2030年には255ユニットに増加し、CAGR 1.4%を記録しました。スポーツ分野は近年、いくつかの変化を遂げています。例えば、サウジアラビアのキング・ファハド国際スタジアムでは、2015年にClay PakyがLEDを使用したライトアップを行いました。ハリファ国際スタジアムは、2022年にフィリップス・ライティングのLED照明を使用しました。2022年カタール・ワールドカップの準々決勝まで試合を開催するためには、アップグレードが必要でした。ラス・アブ・アブード・スタジアム内では、2022年に、非常用照明器具や退場標識を含む4,000種類以上の照明器具が設置されました。これらの要素は、この地域におけるLED市場の拡大を支えています。
  • サウジアラビアのスポーツ省は、スポーツインフラの整備で目覚ましい成果を上げています。同国は2023年までに、広く認知されているスポーツイベントであるFIFAを開催するための先進的なスタジアム建設に101億SAR(27億米ドル)を投資する計画でした。リヤドの新スタジアム・プロジェクトは、スタジアムの照明にLEDを使用するなどの持続可能性対策で際立っています。
  • サウジアラビアのスポーツ省は2023年、新しいスポーツ施設を建設し、すでにある施設を改修するため、101億SAR(27億米ドル)のプログラムを開始しました。サウジアラビア・スポーツ省によると、この構想は2030年のFIFAワールドカップ開催に向け、サウジアラビアがエジプト、ギリシャと共同で立候補するための一環となります。サウジアラビア・サッカー連盟(SAFF)は2023年、サウジアラビアが2027年のアジア・カップに合わせてリヤド、アル・コバール、ダンマームに3つの新スタジアムを建設すると発表しました。このように、新しいスタジアムの建設と競技イベントの増加により、LED照明の売上は全国的に増加すると予想されます。

世帯数の増加が同地域でのLED使用の成長を後押し

  • 中東・アフリカの2018年時点の人口は4億8,400万人で、2030年には約5億人に増加すると予測されています。2020年には、アブダビ首長国で9万2,800戸以上の住宅が建設され、次いでシャルジャ首長国で4万1,000戸、ドバイ首長国で3万5,000戸が建設されます。今後数年間で、アラブ首長国連邦全体で23万1,200戸の住宅が建設される見込みです。新しい部屋の建設は、結果としてLEDの売上を押し上げると思われます。
  • 中東・アフリカでは、一般的な世帯人数は5人を超えます。サウジアラビアでは、人口の約半数が家を所有しており、546万世帯を数えます。イスラエルでは、2020年時点で5人以上の世帯が68万1,500世帯あります。5人が住むには、家の中に2部屋以上なければならないです。イスラエルでは大半の人がワンルームマンションに住んでいます。世帯人数の増加に伴い、LEDの販売も増加しています。
  • 中東・アフリカでは、2022年に合計233万台の自動車が生産され、2023年には245万台が生産されると予想されています。まだ初期段階だが、中東・アフリカ諸国の電気自動車(EV)市場は、すでに希望に満ちた成長の兆しを見せています。地方自治体が二酸化炭素排出量を削減する必要性をより強く認識するようになるにつれ、EVの使用を促進するための法律が可決されつつあります。例えば、アラブ首長国連邦、サウジアラビア、バーレーン、オマーンは、ネットゼロ目標を発表しています。また、この地域のいくつかの国では、電気自動車の購入を促進するための税制優遇措置や補助金を提供しています。この地域では電気自動車が大きな可能性を秘めているため、LED照明の需要が高まると予測されています。

中東・アフリカの屋外用LED照明産業概観

中東・アフリカの屋外用LED照明市場は断片化されており、上位5社で20.13%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Al Nasser Group, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), OPPLE Lighting and Signify Holding(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • 湾岸協力会議
    • 南アフリカ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • Al Nasser Group
    • ams-OSRAM AG
    • Current Lighting Solutions, LLC.
    • Dialight PLC
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Nardeen Lighting Company Limited
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Signify Holding(Philips)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001656

The Middle East and Africa Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 0.91 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.14 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.59% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing road network and the upgradation of stadiums drive the market's growth

  • In terms of value share, in 2023, public places accounted for the majority of the share (55.1%), followed by streets and roads (44.9%). The market share is expected to be low in public places and high in streets and roads in the coming years. In 2020, public places such as stadiums, beaches, and forts were shut down throughout the region to limit the spread of COVID-19. There was a halt in the construction of parks and stadium facilities. In 2021, the Middle East & Africa relaxed COVID rules. The Miral revealed that in 2023, SeaWorld Abu Dhabi is expected to open. The new next-generation marine life park on Yas Island was 90% complete, with building work set to finish by the end of 2022.
  • Spending on road infrastructure has been a major driver of growth in the region, and the government continues to make critical investments for social and economic development. Major regional projects included Dubai's allocation of AED 15 billion (USD 4.8 billion) to complete key projects for the Expo 2020, including road and viaduct upgrades. More than USD 1.14 trillion has been invested in Saudi Arabia's road projects.
  • Over the last few years, there have been many changes in the sports sector. For example, in 2015, Clay Paky lit up Saudi Arabia's soccer stadium with LEDs. In 2022, Khalifa International Stadium was equipped with LED lights of Philips lighting. These improvements were needed to host games in the quarter-finals of Qatar's 2022 FIFA World Cup. In 2022, more than 4,000 lighting devices, including emergency lights and exit signs, were put in place within the stadium of Ras Abu Aboud. The above instances are expected to boost the outdoor lighting segment in the region.

Middle East and Africa Outdoor LED Lighting Market Trends

Renovation and construction of new sports stadiums to facilitate the growth of LED lights

  • The number of stadiums witnessed a growth from 227 units in 2022 to 255 units in 2030, registering a CAGR of 1.4%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, Clay Paky lit up the King Fahd International Stadium in Saudi Arabia using LEDs in 2015. The Khalifa International Stadium used LED lighting by Philips Lighting in 2022. To host games up to the quarterfinals of the Qatar 2022 FIFA World Cup, the upgrades were necessary. Within Ras Abu Aboud Stadium, more than 4,000 different luminaires, including emergency luminaires and exit signs, were erected in 2022. These elements support the expansion of the LED market in the area.
  • The Sports Ministry of Saudi Arabia is making impressive progress in building sports infrastructure. The country planned to invest SAR 10.1 billion (USD 2.7 billion) in constructing advanced stadiums to host FIFA, a widely recognized sporting event, by 2023. The new stadium project in Riyadh stands out for its sustainability measures, which include using LED lights in the stadiums.
  • The Saudi Arabian Sports Ministry started a SAR 10.1 billion (USD 2.7 billion) program in 2023 to construct new sporting facilities and renovate those that already exist. According to the Saudi Arabian Ministry of Sports, the initiatives will be a part of Saudi Arabia's joint candidature with Egypt and Greece to host the FIFA World Cup in 2030. The Saudi Arabian Football Federation (SAFF) announced in 2023 that Saudi Arabia would construct three new stadiums in Riyadh, Al-Khobar, and Dammam in time for the 2027 Asian Cup. Thus, LED light sales are anticipated to increase nationwide as a result of the building of new stadiums and an increase in athletic events.

Increase in household size to bolster the growth of LED usage in the region

  • The Middle East & Africa had a population of 484 million people as of 2018, with that number predicted to climb to around 500 million by 2030. In 2020, over 92.8 thousand homes were built in the emirate of Abu Dhabi, followed by 41 thousand in the emirate of Sharjah and 35 thousand in the emirate of Dubai. There are expected to be 231.2 thousand residences in the entire United Arab Emirates over the coming years. The building of new rooms will consequently boost sales of LEDs.
  • In the Middle East and Africa, the typical household size exceeds five people. In Saudi Arabia, about half of the population owns a home, with 5.46 million households counted in the country. In Israel, there were 681.5 thousand homes with five or more people as of 2020. There must be more than two rooms in a house to accommodate five people. The majority of people in Israel live in studio apartments. Sales of LEDs have increased as a result of the growth in household sizes.
  • In the Middle East and Africa, 2.33 million automobiles were produced in total in 2022, and 2.45 million were anticipated to be produced in 2023. Although it is still in its early stages, the electric vehicle (EV) market across the Middle East and African countries is already showing hopeful signs of growth. As local governments become more aware of the need to reduce their carbon footprint, they are passing legislation to promote the use of EVs. The United Arab Emirates, Saudi Arabia, Bahrain, and Oman, for instance, have announced their net-zero targets. Several countries in the region are also offering tax incentives and subsidies to promote the purchase of electric vehicles. Due to the enormous potential that EVs present in this region, it is projected that demand for LED lighting will rise.

Middle East and Africa Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Middle East and Africa Outdoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 20.13%. The major players in this market are Al Nasser Group, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), OPPLE Lighting Co., Ltd and Signify Holding (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Gulf Cooperation Council
    • 4.8.2 South Africa
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 Al Nasser Group
    • 6.4.3 ams-OSRAM AG
    • 6.4.4 Current Lighting Solutions, LLC.
    • 6.4.5 Dialight PLC
    • 6.4.6 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.7 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.8 Nardeen Lighting Company Limited
    • 6.4.9 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.10 Signify Holding (Philips)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms