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市場調査レポート
商品コード
1683930

アジア太平洋地域の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 182 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 182 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の屋外用LED照明市場規模は、2025年に39億米ドルと推定され、2030年には50億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.13%で成長します。

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アジア太平洋地域では、道路や公共施設の増加がLED照明を牽引しています。

  • 2023年の金額シェアでは、街路と車道のサブセグメントがシェアの大半を占め、公共場所とその他がこれに続きます。アジア太平洋は広大な地域であり、大半の国が発展途上国であるため、道路と車道がこの地域の交通接続の大半を占めています。経済成長はこの分野に大きく依存しています。この地域では、既存の道路網の再開発や拡張投資が急ピッチで進められています。LED照明企業は国レベルの政府と協力し、従来の街灯をLED照明に置き換えています。タイ政府は、バンコクの古い街灯を40万個以上のLED街灯に交換し、70%のエネルギーを節約する計画です。
  • 2023年の数量シェアでは、公共の場サブセグメントがシェアの大半を占め、次いで街路、道路、その他となっています。人口、購買力、旅行・観光客の増加に伴い、駐車場のニーズも年々高まっています。3大市場である韓国、中国、日本は、それぞれ8.3%、2.9%、2.3%の店舗成長を達成しました。コーヒーショップ市場の動向は、アルファ世代とベータ世代で増加し、大規模なLED需要につながると予想されます。空港のさらなる建設・開発が市場需要を増加させると予想されます。例えば、世界で最も高価なグリーンフィールド空港の一つである145億米ドルのベトナムの空港開発プロジェクトや、コングロマリットのサンミゲル・コーポレーション(SMC)が出資する135億米ドルの新規プロジェクトがあります。例えば、マニラ国際空港(NMIA)が建設中です。

インド、中国、日本、その他のアジア太平洋地域諸国で実施されているLED照明普及のための政府プログラムは、屋外用LED照明市場を押し上げると期待されている

  • 金額シェアでは、2022年に日本が市場シェアの大半を占め、インド、中国、その他アジア太平洋地域が続きます。日本政府は電力不足の問題に対処するため、白熱電球をエネルギー効率の高いLED照明システムに置き換えています。日本の家電セクターの拡大も、スマートフォン、フィーチャーフォン、デジタルビデオカメラ、その他の電子機器におけるLED照明の使用を増加させています。これらの照明は、自動車、一般照明、交通信号・標識、医療、学術、法医学産業でも使用されています。日本政府はLED照明の導入を促進するため、さまざまな優遇措置や補助金制度を設けています。LED技術の急速な進歩により、メーカーは効率と耐久性を向上させた革新的な照明製品を発表しています。
  • 数量シェアでは、2022年に日本が市場シェアの大半を占め、インド、中国、その他アジア太平洋地域がこれに続いた。UJALAプログラムはインドのLED照明業界を一変させました。LEDランプの需要は2014年以降の3年間で50倍に増加しましたが、小売市場価格(UJALA以外で販売されるランプ)は3分の1に下落しました。この価格下落は、LEDチップ価格の下落という世界の動向と並行して、UJALAプログラムによる大幅な需要増加によって達成された規模の経済によるものでした。インドにおけるLEDランプの生産能力も大幅に増加し、約176の製造施設が登録されています。
  • その他アジア太平洋地域では、屋内外でのLED照明の採用が加速しています。このように、採用の増加に伴い、アジア太平洋におけるLED普及率は予測期間中に増加すると見られています。

アジア太平洋地域の屋外用LED照明市場動向

新しいスタジアムの建設と改修が市場成長を牽引

  • スタジアムの数は、2022年の650ユニットから2030年には732ユニットに成長し、CAGR 1.5%を示すと予測されています。スポーツ分野は近年いくつかの変化を遂げています。例えば、パース・スタジアムは2017年、アジア太平洋地域で初めてLEDによる全面照明を導入した多目的スタジアムとなりました。この地域で必要不可欠な競合を主催する組織には、インド・クリケット統制委員会(BCCI)、インド・プレミアリーグ(IPL)、ニュージーランド・クリケット、サハラ・フォース・インディア、メルボルン・クリケット協会などがあり、この地域のスタジアム・インフラ建設に影響を与えています。例えば、バラナシのスタジアム建設には3億米ドルがかかります。BCCIは合計5つの新スタジアムを計画しています。こうした要素が、この地域のLED市場の拡大を支えています。
  • 中国、インド、シンガポール、オーストラリア、日本などの国々は、既存のスタジアムを改修する一方で、新しいスタジアムの建設に力を入れています。例えば、ニューサウスウェールズ州政府は2017年、サッカースタジアムとオリンピックスタジアムの改築に15億3,000万米ドル以上を投じる計画を発表しました。スポーツ分野における政府の活動は、アジア太平洋のLED市場拡大を支えています。例えば、インドのスポーツ施設の成長は、Khelo India、Fit India、Smart Cityのような政府の取り組みによって後押しされています。この取り組みは、インド全体のスポーツ参加を増やし、オリンピックやその他の重要なスポーツイベントでインドが潜在能力をフルに発揮できるようにスポーツ施設を改善することを目的としています。さらに、クリケット・ワールドカップ(インド)やFIFA女子ワールドカップ(オーストラリア、ニュージーランド)のような今後のスポーツイベントは、スタジアムにおけるLED照明の成長を促進すると思われます。

住宅建設と販売の増加がLED市場の成長を促進します。

  • アジア太平洋地域には世界人口の60%が居住しています。特に中国とインドは人口増加率トップ10に入っています。インドは最近、LED技術を迅速かつ広範囲に導入することが可能であることを示しています。これらの国の建設産業は、原住民と移民の人口がともに急速に増加するにつれて繁栄しています。例えば、インドネシアでは2017年に住宅建築物の数量が5%、2019年には1%上昇し、この動向は各国の人口増加により予測期間を通じて続くと思われます。その結果、アジア太平洋地域の建築部門が急拡大することで、同市場のLED需要が増加します。
  • 他の国々の建設産業は、原住民と移民の人口がともに急増しており、繁栄しています。例えば、インドネシアでは2017年に住宅建築量が5%、2019年には1%上昇し、この動向は各国の人口増加により予測期間を通じて続きます。その結果、アジア太平洋の建築セクターの急拡大は、地域市場のLED需要を増加させる。
  • 中国は、2021年時点でアジア太平洋地域で最も世帯数が多く、総世帯数は4億4,970万を超えます。さらに、インド、インドネシア、日本にはそれぞれ2億9,510万世帯、6,890万世帯、4,850万世帯があります。これらの国の世帯数は着実に増加しており、より多くの住宅が建設され、アジア太平洋地域のLED需要が高まっていることを示唆しています。2022年にアジア太平洋地域で販売された乗用車3,750万台のうち、2,360万台以上が中国でした。一方、2021年にアジア太平洋地域で販売された乗用車は約3,457万台でした。同地域のLED需要は、アジア太平洋地域の自動車販売台数の増加によって助けられることになります。

アジア太平洋地域の屋外用LED照明産業概要

アジア太平洋地域の屋外用LED照明市場は適度に統合されており、上位5社で43.01%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。Guangdong PAK Corporation, Nichia Corporation, OPPLE Lighting, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Nichia Corporation
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify Holding(Philips)
    • Toshiba Corporation

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001628

The Asia Pacific Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 3.9 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.01 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.13% during the forecast period (2025-2030).

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Growing number of Streets and Roadways and public places drive the LED lights in APAC.

  • In terms of value share in 2023, the streets and roadways subsegment accounted for a majority of the share, followed by public places and others. Asia-Pacific is a vast region, and the majority of the countries are developing nations, due to which streets and roadways account for a majority of the transport connectivity with the region. The economic growth is majorly dependent upon this sector. Redevelopment of existing road networks and investment in expanding them are carried out at an increasing pace in the region. The LED lighting companies are collaborating with country-level governments to replace traditional street lights with LED lights. The Thai government plans to replace old lights in Bangkok with over 400,000 LED street lights, saving 70% of energy.
  • In terms of volume share in 2023, the public places subsegment accounted for most of the share, followed by streets, roadways, and others. With increasing population, purchasing power, and travel and tourism, the need for parking lots has also increased over the years. The three largest markets, South Korea, China, and Japan, achieved store growth of 8.3%, 2.9%, and 2.3%, respectively. The trend in the coffee shop market is expected to increase in the alpha and beta generations, leading to massive LED demand. Further construction and development of airports are expected to increase the market demand. Examples include an airport development project in Vietnam worth USD 14.5 billion, one of the most expensive greenfield airports in the world, and a new USD 13.5 billion project funded by the conglomerate San Miguel Corporation (SMC). For example, the Manila International Airport (NMIA) is under construction.

Government programs to promote LED lights undertaken in India, China, Japan, and other APAC countries are expected to boost the outdoor LED lighting market

  • In terms of value share, in 2022, Japan accounted for the majority of the market share, followed by India, China, and the Rest of Asia-Pacific. The Japanese government has replaced incandescent bulbs with energy-efficient LED lighting systems to address the problem of power shortages. The expansion of the Japanese consumer electronics sector has also increased the use of LED lighting in smartphones, feature phones, digital video cameras, and other electronic devices. These lights are also used in the automotive, general lighting, traffic lights and signs, medical, academic, and forensic industries. The Japanese government offers various incentives and subsidy programs to promote the introduction of LED lighting in the country. Rapid advances in LED technology have led manufacturers to introduce innovative lighting products with increased efficiency and durability.
  • In terms of volume share, in 2022, Japan accounted for the majority of the market share, followed by India, China, and the Rest of Asia-Pacific. The UJALA program has transformed the LED lighting industry in India. Demand for LED lamps increased 50-fold in the three years after 2014, but retail market prices (for lamps sold outside UJALA) fell by a third. This price drop was due to economies of scale achieved by a significant increase in demand from the UJALA program in parallel with the global trend of falling LED chip prices. The production capacity of LED lamps in India has also increased significantly, with around 176 registered manufacturing facilities.
  • In the Rest of Asia-Pacific, countries are gaining momentum in the adoption of LED lights in their indoor and outdoor segments. Thus, with rising adoption, LED penetration in Asia-Pacific is expected to increase over the forecast period.

Asia Pacific Outdoor LED Lighting Market Trends

Construction and refurbishing of new stadiums to drive the growth of the market

  • The number of stadiums is expected to witness growth from 650 units in 2022 to 732 units in 2030, exhibiting a CAGR of 1.5%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, Perth Stadium became the first multi-use stadium in the APAC area to be fully lighted by LEDs in 2017. Some of the organizations that host essential competitions in the region include the Board of Control for Cricket in India (BCCI), Indian Premier League (IPL), New Zealand Cricket, Sahara Force India, and Melbourne Cricket Association, affecting the construction of the stadium infrastructure in the area. For instance, the Varanasi stadium will cost USD 300 million to construct. BCCI has planned a total of five new stadiums. These elements support the expansion of the LED market in the area.
  • Countries like China, India, Singapore, Australia, and Japan are concentrating on building new stadiums while refurbishing existing ones. For instance, the government of New South Wales announced plans to spend over USD 1.53 billion on the reconstruction of football and Olympic stadiums in 2017. Government activities in the sports sector support the expansion of the LED market in Asia-Pacific. For instance, the growth of sports facilities in India is fueled by government initiatives like Khelo India, Fit India, and Smart City. The efforts aim to increase sports participation across India and improve sporting facilities so that India performs to its full potential at the Olympics and other important sporting events. Additionally, upcoming sporting occasions like the Cricket World Cup (India) and the FIFA Women's World Cup (Australia and New Zealand) will drive the growth of LED lights in the stadiums.

Increase in construction and sales of residential houses to drive the growth of LED market.

  • The APAC is home to 60% of the world's population. Numerous nations in the region, notably China and India, are in the top ten in terms of population growth. India has recently shown that it is possible to install LED technology quickly and extensively. These nations' construction industries are prospering as their native and immigrant populations both grow quickly. For instance, the volume of residential buildings climbed by 5% in Indonesia in 2017 and by 1% in 2019, and this trend will continue throughout the forecast period due to the countries' growing populations. As a result, the rapidly expanding building sector in APAC will increase demand for LEDs in the market.
  • The other nations' construction industries are prospering as their native and immigrant populations both grow quickly. For instance, the volume of residential buildings climbed by 5% in Indonesia in 2017 and by 1% in 2019, and this trend will continue throughout the forecast period due to the countries' growing populations. As a result, the rapidly expanding building sector in Asia-Pacific will increase the demand for LEDs in the regional market.
  • China has the most households in APAC as of 2021, with a total of over 449.7 million. In addition, there are 295.1, 68.9, and 48.5 million households in India, Indonesia, and Japan, respectively. There is a steady rise in the number of households in these nations, which suggests that more homes are being built and that the demand for LEDs in the APAC area is rising. Over 23.6 million of the 37.5 million passenger cars sold in the Asia-Pacific area in 2022 were in China. Comparatively, the Asia-Pacific area sold about 34.57 million passenger cars in 2021. The demand for LEDs in the region will be aided by the rise in automotive vehicle sales in the APAC region.

Asia Pacific Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Asia Pacific Outdoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 43.01%. The major players in this market are Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd., Nichia Corporation, OPPLE Lighting Co., Ltd, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 China
    • 4.8.2 India
    • 4.8.3 Japan
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 China
    • 5.2.2 India
    • 5.2.3 Japan
    • 5.2.4 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.4 Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 Nichia Corporation
    • 6.4.7 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.8 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.9 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.10 Toshiba Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms