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市場調査レポート
商品コード
1683935

中国の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 159 Pages
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2~3営業日
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中国の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 159 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国の屋外用LED照明市場規模は、2025年に9億6,000万米ドルと推定され、2030年には13億3,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.77%で成長すると予測されています。

China Outdoor LED Lighting-Market-IMG1

道路や空港の拡張需要が続いているため、LED照明製品の需要が高まっています。

  • 2023年には、街路と道路が金額シェアの大半を占め、次いで公共の場所とその他のエリアが続きます。2021年時点の中国の高速道路総延長は約16万9100kmで、前年から8100km増加しました。過去13年間で、中国の高速道路の長さは2009年の65,055kmから1.6倍に増加しました。2020年の時点で、中国の13の省は20万キロ以上の高速道路網を有しており、中でも四川省は39万4000キロ以上と最長を誇っています。道路網は物流産業の開発を促進するために拡大しており、江蘇省は物流センターとして機能しています。2020年、江蘇省は運転者数が最も多く、高速道路を利用する運転者数は約6億7,700万人で、広東省を抜いて中国で最も交通量の多い省となります。
  • 2023年には、街路と車道が台数シェアの大半を占め、次いで公共の場所やその他の地域が続きます。フィリップス、東芝、オスラムなどの主要企業は、LED照明の使用を促進するプロジェクトを立ち上げています。フィリップス・ライティングは、Climate GroupとOne Foundationが主導する「1000 Villages of Solar LED Lighting Program」の一環である貴陽プロジェクトに参加しています。このプロジェクトは、中国の農村部にソーラーLED街灯を導入することを目的としています。
  • 中国では、2022年までに新空港の建設が着々と進み、中国本土で新たに6つの貨物空港と29の多目的空港が開港する予定でした。そのため、市場の進展により、今後数年間は屋外照明製品の需要が増加すると予想されます。

中国の屋外用LED照明市場動向

スポーツイベントの増加やスポーツスタジアムの改修に向けた政府の取り組みにより、LED照明の増加が見込まれる

  • スタジアムの数は2022年の129ユニットから2030年には143ユニットに増加し、CAGRは1.4%になると予測されています。スポーツ分野は近年、さまざまな変化を遂げています。例えば、Enfis Group plcは2010年、中国の広州にあるNBAスタジアムにLEDアレイとドライバを提供する契約を獲得しました。現在、2022年に上海スタジアムは17万平方メートルの面積を持ち、第8回全国大会、2007年女子ワールドカップ、2008年オリンピックなどの重要なイベントを開催しています。上海三四は、この改修プロジェクトで使用する表示面積約1万平方メートルのLEDキャノピーを提供しました。LED照明の導入とアップグレードは、今後数年間の上昇を促すと思われます。
  • 国家はスタジアムの建設を支援し、さまざまなスポーツに投資機会を提供しています。例えば、中国はスポーツ施設の建設に135億人民元以上を費やし、スポーツへの参加を増やすためにインフラやサービスをアップグレードしてきました。2020年末までには、2017年時点よりも89.7%も多くの国家スポーツ施設が建設される予定です。第14次5ヵ年計画期間(2021-25年)には、スポーツ行政は、スポーツ競技に参加できる個人の数を増やすため、全国で1,000以上のスポーツ施設を開設または改修すると約束しています。したがって、新しいスタジアムの建設と運動競技の増加により、LED照明の売上が全国で増加すると予想されます。

安定した出生率が、住宅所有者、中小企業、電気自動車のプラス成長を補完している

  • 2022年、中国の総人口は14億1,175万人でした。中国では2022年、成人1,000人あたり6.77人の子どもが生まれました。若者の着実な成長に伴い、中国では2021年、毎年約1億4,105万平方メートルの商業用不動産が建設されています。2022年3月には、工業情報化部によって、さらに3,000社の小規模巨大企業のインキュベーションが支援されました。2025年までに、中国は1,000の単一製品チャンピオン企業と10,000の小さな巨大企業を持つことを望んでいます。より多くのLEDを使用する需要は、ビジネスと企業の成長によってもたらされます。
  • 中国の低社会経済層では、2019年現在、住民の60%以上が持ち家です。大都市の市民と比較すると、所有率はかなり高いです。低層市や町では、持ち家の41%が住宅ローンを組んでいませんでした。2019年の農村部と都市部の平均世帯面積は、それぞれ48.9平方メートルと39.8平方メートルでした。LED使用の増加は、住宅購入の増加に影響されている可能性があります。
  • 人口増加に伴い、2021年9月現在の中国の自動車保有台数は2億9,700万台となりました。2021年第3四半期の自動車登録台数は883万台でした。2021年には、電気自動車販売の85%以上が中国で行われました。2021年、中国は世界のその他の地域(300万台)よりも330万台多く電気自動車を販売しました。中国の電気自動車保有台数は780万台で、2021年も引き続き世界最大です。LEDの追加需要は、EV台数の増加による中国のLED照明市場の上昇によって促進されます。

中国の屋外用LED照明産業概要

中国の屋外用LED照明市場は適度に統合されており、上位5社で61.99%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。EGLO Leuchten GmbH, Guangdong PAK Corporation, OPPLE Lighting, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding(Philips)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ams-OSRAM AG
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • Hangzhou Hpwinner Opto Corporation
    • NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Shenzhen Snc Opto Electronic Co., Ltd
    • Signify Holding(Philips)
    • Zhejiang Yankon Group Co.,Ltd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001633

The China Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 0.96 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.33 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.77% during the forecast period (2025-2030).

China Outdoor LED Lighting - Market - IMG1

The continued demand for road and airport expansion has increased the demand for LED lighting products.

  • In 2023, streets and roadways accounted for the majority of the value share, followed by public places and other areas. China's total highway length as of 2021 was about 169,100 kilometers, which increased by 8,100 kilometers from the previous year. Over the past 13 years, China's highway length has increased by 1.6 times, from 65,055 kilometers in 2009. As of 2020, 13 provinces in China had over 200,000 kilometers of expressway networks, with Sichuan having the longest at more than 394,000 kilometers. The road network is expanding to promote the development of the logistics industry, with Jiangsu Province functioning as a distribution center. In 2020, Jiangsu Province had the highest number of drivers, with about 677 million drivers using the highways, surpassing Guangdong to become the busiest province in China.
  • In 2023, streets and roadways accounted for the majority of the volume share, followed by public places and other areas. Companies like Philips, Toshiba, and Osram are launching projects to promote the use of LED lighting. Philips Lighting has joined the Guiyang Project, which is part of the 1000 Villages of Solar LED Lighting Program, an initiative of the Climate Group and One Foundation. The project aims to bring solar-powered LED street lighting to rural areas in China.
  • The construction of a new airport was planned to progress steadily in China by 2022, with six new cargo airports and 29 new multi-purpose airports to open in mainland China. Therefore, the advancements in the market are expected to lead to increased demand for outdoor lighting products in the coming years.

China Outdoor LED Lighting Market Trends

Rising sport events and government efforts to refurbish the country's sports stadium would lead to an increase in LED lighting

  • The number of stadiums is expected to witness growth from 129 units in 2022 to 143 units in 2030, exhibiting a CAGR of 1.4%. The sports sector has undergone a number of changes in recent years. For example, Enfis Group plc was awarded a contract in 2010 to provide LED arrays and drivers for the NBA Stadium in Guangzhou, China. Currently, in 2022, Shanghai Stadium will have a surface size of 170,000 m2, and it will have held important occasions like the 8th National Games, the 2007 Women's World Cup, and the 2008 Olympic Games. Shanghai Sansi provided an LED canopy with a display area of around 10,000 square meters for use in this refurbishment project. The installation and upgrading of LED lights will encourage their rise in the upcoming years.
  • The nation supports the building of stadiums and provides investment opportunities for different sports. For instance, China has spent more than CNY 13.5 billion building sports facilities and upgrading its infrastructure and services to increase the country's participation in sports. By the end of 2020, there will be 89.7% more national sports venues than there were in 2017. For the 14th Five-Year Plan period (2021-25), the sports administration promises to open or renovate more than 1,000 sports facilities nationwide in order to increase the number of individuals who can engage in sporting events. Thus, it is anticipated that LED light sales will increase in the nation as a result of the building of new stadiums and an increase in athletic events.

A steady birth rate is complementing the positive growth of homeowners, small and medium-sized businesses, and electric vehicles

  • In 2022, China had a total population of 1,411.75 million. In China, 6.77 children were born for every 1,000 adults in 2022. With the steady growth of the youth, around 141.05 million sq. m of commercial real estate was being built each year in China in 2021. The incubation of an additional 3,000 small giant enterprises in the year was supported by the Ministry of Industry and Information Technology in March 2022. By 2025, China wants to have 1,000 single-product champion enterprises and 10,000 tiny giant businesses. The demand to use more LEDs will be driven by the growth in businesses and enterprises.
  • In China's lower socioeconomic strata, as of 2019, more than 60% of residents were homeowners. In comparison to citizens of big cities, the ownership rate was substantially greater. In lower-tier cities and towns, 41% of homeowners did not have a mortgage on their home. In 2019, the average household size in rural and urban areas was 48.9 sq. m and 39.8 sq. m, respectively. The increased use of LEDs may be influenced by the rise in home purchases.
  • Owing to the growing population, China had 297 million cars as of September 2021. Motor vehicle registrations totaled 8.83 million in the third quarter of 2021. In 2021, more than 85% of all electric vehicle sales took place in China. In 2021, China sold 3.3 million more electric vehicles than the rest of the world (3.0 million). With 7.8 million vehicles, China's electric car fleet continued to be the largest in the world in 2021. The requirement for additional LEDs will be facilitated by the rise in the LED lighting market in China due to the rise in the number of EVs.

China Outdoor LED Lighting Industry Overview

The China Outdoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 61.99%. The major players in this market are EGLO Leuchten GmbH, Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd., OPPLE Lighting Co., Ltd, Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 China
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ams-OSRAM AG
    • 6.4.2 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.3 Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • 6.4.4 Hangzhou Hpwinner Opto Corporation
    • 6.4.5 NVC INTERNATIONAL HOLDINGS LIMITED
    • 6.4.6 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.7 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.8 Shenzhen Snc Opto Electronic Co., Ltd
    • 6.4.9 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.10 Zhejiang Yankon Group Co.,Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms