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市場調査レポート
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1683946

ドイツの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Germany Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 165 Pages
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2~3営業日
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ドイツの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツの屋外用LED照明市場規模は、2025年に3億3,770万米ドルと推定され、2030年には4億7,810万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030)のCAGRは7.20%で成長します。

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スマートシティプロジェクトがLED照明市場の成長を牽引

  • 2023年までに、公共スペースが数量と金額で最大のシェアを占める。COVID-19パンデミックに対抗するため、ドイツ全土の政府は、他の旅行制限に加えて、娯楽センターや公園の追加的・一時的閉鎖を課しました。COVID-19の影響により、各国はこの感染症対策にあらゆる資源を投入することになり、政府機関がこのようなプロジェクトを承認するための公共支出に影響を与えました。2021年には封鎖規制が徐々に緩和され、公共スペースが開放されたため、鉄道駅、ショッピングモール、空港付近の駐車場需要が高まりました。政府はまた、COVID-19対策を緩和し、エネルギー効率と持続可能性を発展させるための他のイニシアティブの創設にも参加しました。そのひとつが、ハロゲンランプの使用を減らし、LED照明に置き換えることでした。
  • 現在進行中の変革プロジェクトやインフラ拡張プロジェクトにより、国内ではLED屋外照明の需要が増加し、市場の成長につながると期待されています。スマートシティなどの取り組みは、屋外用LED照明分野の開発をサポートすると期待されています。例えば2023年、シグニファイはインテリジェント街路照明の利用を通じてドイツの自治体アイヒェンツェルが持続可能なスマートシティになるのを支援しました。同社のBrightSitesソリューションは、高速無線ブロードバンド接続をコミュニティにもたらし、アイヘンツェルが将来的に次世代IoTアプリケーションや5Gの高密度化に対応できるようにしました。同社は、Interact Cityシステムによって管理されるLED照明を設置しました。このように、LED照明の使用を含むこのような開発は、同国におけるこれらの照明の市場価値を高めています。

ドイツの屋外用LED照明市場動向

スタジアムのアップグレードと新設がLED照明の成長を促進すると予想される

  • スタジアムの数は2022年の123基から2029年には130基に増加し、CAGRは0.8%を記録すると予測されています。スタジアムのアップグレードに対する膨大なニーズが市場を牽引する主な要因です。例えば、2014年にはミュンヘンのアリアンツ・アリーナが30万個以上のLEDで照明されました。ケルンのRheinEnergieStadionのスタジアムは2016年にLED照明を設置しました。2016年には、ドイツのヴォルフスブルクにあるフォルクスワーゲン・アリーナに、全LEDネットワークを使用したフィールド照明用のフィリップスArenaVisionシステムが設置されました。ボルシア・ドルトムント(BVB)のホームスタジアムであるSIGNAL IDUNA PARKには、2019年にツムトベル・グループからLEDイルミネーションシステムが導入されました。ドルトムントのスタジアムが10カ所のうちの1カ所に選ばれた次回のUEFA EURO 2024では、同グループのソーンブランドの新しい照明システムが採用されます。こうしたことが、この地域におけるLED市場の拡大を後押ししています。
  • 国家はスタジアム建設を支援し、さまざまなスポーツに投資機会を提供しています。例えば、イエナのスタジアム・プロジェクトは2021年に着工し、2023年までに完成する予定です。ボーフム・ローハイド・スタジアムは2025年までに改修される予定です。さらに、パンデミックに対応して導入された「Coronahilfen Profisport」イニシアチブは、パンデミックによって深刻な影響を受けたプロスポーツ業界の復興を支援することを目的としており、2021年の総予算は2億ユーロ(1億8,000万英ポンド/2億3,900万米ドル)でした。さらに、ドイツのスポーツ施設開発を支援するプログラムは、2021年2月に開始された資金調達ラウンドで総額6億ユーロ(5億3,900万英ポンド/7億1,800万米ドル)の資金提供を受けました。これらの要因が同国のLED市場を牽引しています。

世帯数の増加と政府補助金によるEV販売増がLED市場の成長を牽引

  • 2021年、ドイツに住む人口は8,324万人。前年と比較すると0.08人増加しました。ドイツの粗出生率は、人口1,000人当たり0.3人増加した(前年比3.23%増)。その結果、出生率は観測期間中にピークに達し、人口1,000人当たり9.6人となりました。ドイツでは、出生1,000人当たりの乳児死亡数が前年より0.1人減少した(-3.23%)。その結果、2021年、ドイツの乳児死亡率は、出生1,000人当たり3人という過去最低を記録しました。出生率の上昇と死亡率の低下は、より多くの住宅販売を促し、LED照明の必要性を高めています。
  • 2021年、ドイツの世帯数は4,160万世帯となりました。2021年、ドイツの世帯数は年率0.2%増加しました。2010年から2021年の間に世帯数は3.2%増加しました。10年前よりも一人世帯が増えました。2021年には、ドイツの16,619戸が1人暮らしとなります。その結果、ドイツのLED照明需要は、世帯数の増加によって助けられることになります。
  • 2022年には、ドイツの自動車はほぼ340万台生産されました。これは前年の310万台から増加しました。ドイツ経済の基盤のひとつは自動車部門です。ドイツ政府はまた、より多くの電気自動車が走るように移行を加速させたいと考えています。ドイツは、購入補助金を9,000ユーロ(9872.41米ドル)増額することで、電気自動車の販売を増やす予定です。政府は2030年までに1,500万台の電気自動車を普及させたいと考えています。市場の拡大は、今後数年間により多くの自動車を販売する計画によって促進されると思われます。

ドイツの屋外用LED照明産業概要

ドイツの屋外用LED照明市場は適度に統合されており、上位5社で59.88%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。ams-OSRAM AG, Dialight PLC, LEDVANCE GmbH(MLS), Signify Holding(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ALS Architektonische Lichtsysteme GmbH
    • ams-OSRAM AG
    • Dialight PLC
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Liper Elektro GmbH
    • ROBERS-LEUCHTEN GmbH & Co. KG
    • Signify Holding(Philips)
    • Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001644

The Germany Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 337.7 million USD in 2025, and is expected to reach 478.1 million USD by 2030, growing at a CAGR of 7.20% during the forecast period (2025-2030).

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Smart city projects to drive the growth of LED lighting market

  • By 2023, public spaces accounted for the largest share in terms of volume and value. To combat the COVID-19 pandemic, governments across Germany imposed additional and temporary closures of entertainment centers and parks, in addition to other travel restrictions. The impact of the novel coronavirus disease (COVID-19) caused countries to invest all their resources in combating the disease, which impacted public spending for government agencies to approve such projects. Lockdown restrictions were gradually eased in 2021, opening up public spaces, which boosted demand for parking near railway stations, shopping malls, and airports. The government also eased COVID-19 measures and participated in the creation of other initiatives to develop energy efficiency and sustainability. One of them was to reduce the use of halogen lamps and replace them with LED lighting.
  • The ongoing transformation and infrastructure expansion projects are expected to increase the demand for LED outdoor lighting in the country, leading to the market's growth. Initiatives such as smart cities are expected to support the development of the outdoor LED lighting segment. For instance, in 2023, Signify helped the German municipality of Eichenzell become a sustainable smart city through the use of intelligent street lighting. The company's BrightSites solution brought high-speed wireless broadband connectivity to the community, enabling Eichenzell to address next-gen IoT applications and 5G densification in the future. The company installed LED lighting, which is managed by the Interact City system. Thus, such developments that include the use of LED lighting are increasing the market value of these lights in the country.

Germany Outdoor LED Lighting Market Trends

Upgradation and construction of new stadiums are expected to drive the growth of LED lights

  • The number of stadiums is expected to witness a growth from 123 units in 2022 to 130 units in 2029, recording a CAGR of 0.8%. The enormous need for stadium upgrades is the main factor driving the market. For instance, in 2014, the Allianz Arena in Munich was lit with over 300,000 LEDs. The stadium at RheinEnergieStadion in Cologne installed LED lighting in 2016. The year 2016 saw the installation of the Philips ArenaVision system for field illumination using an all-LED network at the Volkswagen Arena in Wolfsburg, Germany. The SIGNAL IDUNA PARK, the home stadium of Borussia Dortmund (BVB), received an LED illumination system in 2019 from The Zumtobel Group. The next UEFA EURO 2024, which has chosen the Dortmund stadium as one of 10 locations, will employ the new lighting system from the Group's Thorn brand. These factors support the expansion of the LED market in the region.
  • The nation supports the building of stadiums and provides investment opportunities for different sports. For instance, work on the Jena stadium project began in 2021 and was expected to be finished by 2023. The Bochum Lohrheide Stadium is expected to be renovated by 2025. Additionally, the "Coronahilfen Profisport" initiative, which was introduced in response to the pandemic and intended to aid in the professional sports industry's rehabilitation after being severely impacted by the pandemic, had a total budget of EUR 200 million (GBP 180 million/USD 239 million) for 2021. Additionally, a program to aid in the development of sporting facilities in Germany received funding with a total of EUR 600 million (GBP 539 million/USD 718 million) in the funding round that started in February 2021. These factors drive the LED market in the country.

Increase in the number of household and government subsidies to increase EV sales and drive the growth of LED market

  • In 2021, there were 83.24 million people living in Germany. When compared to the previous year, it went up by 0.08. The crude birth rate in Germany grew over the previous year by 0.3 live births per 1,000 people (+3.23%). The rate thus reached its peak during the observed period at 9.6 live births per 1,000 people. In Germany, there were 0.1 fewer infant deaths per 1,000 live births (-3.23%) than the year before. As a result, in 2021, Germany's infant mortality rate reached its all-time low of three fatalities per 1,000 live births. The rise in birth rates and decline in death rates encourage selling more homes, increasing the need for LED lighting.
  • In 2021, Germany had 41.6 million households. In Germany, the number of households increased by 0.2% on an annual basis in 2021. The number of households increased by 3.2% between 2010 and 2021. There are now more one-person families than there were ten years ago. 16,619 German houses only had one person in 2021. As a result, Germany's demand for LED lighting will be aided by an increase in the number of households.
  • In 2022, almost 3.4 million German automobiles were produced. This was an increase from the 3.1 million cars sold the year before. One of the foundations of the German economy is the auto sector. The German government also wants to speed up the transition to more electric vehicles on the road. Germany will increase electric vehicle sales by increasing the help-to-buy subsidy by EUR 9,000 (USD 9872.41). By 2030, the government wants 15 million all-electric vehicles on the road. The market's expansion will be facilitated by the plan to sell more cars in the upcoming years.

Germany Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Germany Outdoor LED Lighting Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 59.88%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, Dialight PLC, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Signify Holding (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Germany
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ALS Architektonische Lichtsysteme GmbH
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 Dialight PLC
    • 6.4.4 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.5 Liper Elektro GmbH
    • 6.4.6 ROBERS-LEUCHTEN GmbH & Co. KG
    • 6.4.7 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.8 Thorlux Lighting (FW Thorpe Plc)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 TRILUX GmbH & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms