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市場調査レポート
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1683942

フランスの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

France Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 165 Pages
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2~3営業日
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フランスの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの屋外用LED照明市場規模は、2025年に4億3,300万米ドルと推定され、2030年には6億820万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030)のCAGRは7.03%で成長します。

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スマートシティプロジェクトがLED照明市場の成長を牽引

  • 公共スペースは、2023年に金額と数量で最大のシェアを占めました。パンデミックの間、フランス政府は、COVID-19パンデミックの蔓延を抑えるために、娯楽センター、ショッピングモール、公園、旅行、イベントなどに一時的な閉鎖や制限を課しました。政府機関によるこうした措置は公共支出に影響を与えました。2021年に封鎖規制が緩和されると、開放的な公共スペースが鉄道駅、ショッピングモール、空港付近の駐車場需要を加速させました。政府はまた、COVID-19対策を緩和し、エネルギー効率と持続可能性のイニシアチブを開発するためのイニシアチブを導入しました。そのひとつが、ハロゲンランプの使用を減らし、LED照明に置き換えることでした。
  • スマートシティ開発を促進するため、同国は照明メーカーとプロジェクト協定を結びました。そうした協定のひとつが、建築事務所AWPによる都市再生プロジェクト、Jardins de l'Arche照明プロジェクトです。この地区の面積は15ヘクタールで、文化と娯楽の中心地となることを目的としています。このプロジェクトでは、ラ・グランド・アルシュからナンテールのテラス、4万人の観客を収容できるスポーツ・アリーナ、商業施設、行政施設、学校、ホスピタリティ施設につながる600mの歩行者専用プロムナードが整備されます。フランスの照明デザインスタジオ8'18''は、この新しい公共空間と歩行者用プロムナードの照明を担当しました。このような開発やプロジェクトにはLED照明が使用されており、同国におけるLED照明の需要と市場価値が高まっています。

フランス屋外用LED照明市場動向

スポーツと関連インフラへの投資がLED照明の成長を促進

  • フランスのスタジアム数は2023年の139から2030年には152に増加し、CAGRは1.2%になると予測されています。スポーツ業界では近年、さまざまな変化が起きています。2015年には、リールのピエール・モーロワ・スタジアムの改修工事の一環として、投光器が設置されました。マルセイユのオレンジ・ヴェロドロームは、2019年にシグニファイがLED照明を設置し、フランス最大の100%LEDスタジアムとなりました。2020年にはスタッド・ルイⅡでLED技術のトータル・ライト・マネジメントが導入されました。これらの要素はフランスの屋外用LED照明市場の拡大を支えています。
  • 国家はスタジアムの建設を支援し、さまざまなスポーツに投資機会を提供しています。例えば、パリ2024オリンピック・パラリンピック競技大会の準備として、フランス政府のスポーツへの投資は2020年に大幅に増加すると予想されていました。政府のスポーツ支援への意欲を示す計画の一環として、スポーツ省の予算は2020年に増加し、7億1,040万ユーロ(6億1,380万英ポンド/7億9,350万米ドル)に達する見込みでした。今後数年間で1億2,900万ユーロ(1億1,150万英ポンド/1億4,410万米ドル)以上がスポーツ施設に投資されると予想されています。
  • 2022年のニーム・オリンピックに向けた新スタジアム建設は直近の完成プロジェクトに含まれる見込みで、第2スタジアムは2026年までに完成する予定です。収容人数26,280人のプロサッカースタジアム、スタッド・ド・ラ・マイノーは、2021年に着工され、全面的に改修される予定です。調査期間中にフランスで開催された重要な大会としては、2023年ラグビーワールドカップ・フランス大会、FIVBバレーボール男子ネーションズリーグ、FIBA 3x3女子シリーズ、2024年オリンピックがあります。このような開発により、屋外用LED照明市場は今後数年で成長すると予想されます。

乗用車とバッテリー式電気自動車登録の増加がLED市場の成長を牽引

  • フランスの総人口は年々増加しており、2021年には6,764万人に達します。フランスの出生率は女性1人につき1.83人です。フランスの平均寿命は、2021年には82.32歳になると予想されています。この数年、フランスの平均寿命は安定しています。フランスの死亡率は、2020年と比較して2021年には人口1,000人当たり0.2人減少した(-2.02%)。全体として死亡率は減少し、2021年には人口1,000人当たり9.7人となりました。このデータによると、国内にはより多くの居住スペースを必要とする人々が増えており、これが市場拡大に寄与する可能性があります。
  • フランスでは、2021年の世帯数は約3,100万世帯で、2018年時点の平均世帯人数は2.19人です。フランスでは、2021年第4四半期の時点で、販売済みまたは販売予約済みの新築住戸が29,712戸以上ありました。2020年第4四半期には、約2万7,918戸の住宅販売が完了または予定されていました。住宅販売戸数の増加は、国内でのLEDの使用量を増加させると予想されます。
  • 2022年1月現在、フランスの乗用車保有台数は3,870万台以上であり、2011年の3,580万台以上から増加しています。2022年まで、乗用車の保有台数は増え続けています。さらに、フランスの自動車市場に電気自動車の登録が登場して以来、その数は劇的に増加しています。2022年にフランスで新たに登録されたバッテリー駆動の電気自家用車および電気実用車は21万9,800台近くに上り、前年比26.1%近く増加しました。フランスでのLED販売は、自動車販売台数の増加から恩恵を受ける可能性があります。

フランスの屋外用LED照明産業概観

フランスの屋外用LED照明市場は断片化されており、上位5社で30.14%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH(MLS), Signify Holding(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • フランス
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ams-OSRAM AG
    • BEGA Lighting
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Fagerhult(Fagerhult Group)
    • Feilo Sylvania(Shanghai Feilo Acoustics Co., Ltd)
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Signify Holding(Philips)
    • Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001640

The France Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 433 million USD in 2025, and is expected to reach 608.2 million USD by 2030, growing at a CAGR of 7.03% during the forecast period (2025-2030).

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Smart city projects drive the growth of the LED lighting market

  • Public spaces held the largest share by value and volume in 2023. During the pandemic, the French government imposed temporary closures and restrictions on entertainment centers, shopping malls, parks, travel, events, etc., to control the spread of the COVID-19 pandemic. These measures by government agencies impacted public spending. When lockdown restrictions eased in 2021, the open public spaces accelerated demand for parking near railway stations, shopping malls, and airports. The government also introduced initiatives to ease COVID-19 measures and develop energy efficiency and sustainability initiatives. One of them was to reduce the use of halogen lamps and replace them with LED lighting.
  • To facilitate smart city development, the country signed project agreements with lighting manufacturers. One such agreement is the Jardins de l'Arche lighting project, an urban renewal project by AWP, an architectural firm. The district covers an area of 15 hectares and is intended as a center of culture and entertainment. The project encloses a 600 m pedestrian promenade that leads from La Grande Arche to the terraces of Nanterre, a sports arena that can accommodate up to 40,000 spectators, and to areas intended for commercial, administrative, school, and hospitality buildings. The French lighting design studio 8'18'' was responsible for lighting this new public space and pedestrian promenade. Such developments and projects involve the use of LED lighting, increasing the demand and market value of these lights in the country.

France Outdoor LED Lighting Market Trends

Investments in sports and related infrastructure to drive the growth of LED lighting

  • The number of stadiums in France is expected to grow from 139 in 2023 to 152 in 2030, with a CAGR of 1.2%. The sports industry has undergone a number of changes in recent years. Floodlights were installed in 2015 as part of renovations at the Pierre Mauroy stadium in Lille. The Orange Velodrome in Marseille became France's largest 100% LED stadium in 2019 when Signify installed LED lighting. Total light management for LED technology was featured at Stade Louis II in 2020. These elements support the expansion of the French outdoor LED lighting market.
  • The nation supports the building of stadiums and provides investment opportunities for different sports. For instance, as the nation prepared for the Paris 2024 Olympic and Paralympic Games, the French government's investments in sports were expected to increase significantly in 2020. The budget for the Sports Ministry was expected to increase in 2020 and reach EUR 710.4 million (GBP 613.8 million/USD 793.5 million) as part of plans to demonstrate the government's desire to support sports. Over EUR 129 million (GBP 111.5 million/USD 144.1 million) is anticipated to be invested in sporting facilities over the coming years.
  • The new stadium building for Nimes Olympique 2022 is expected to be among the most recently completed projects, while the second stadium will be finished by 2026. A professional football stadium with a capacity of 26,280, Stade de la Meinau, will be revamped completely, with construction having started in 2021. Some of the significant tournaments in France during the study period have been the Rugby World Cup France 2023, FIVB Volleyball Men's Nations League, FIBA 3x3 Women's Series, and the 2024 Olympic Games. Due to such developments, the outdoor LED lighting market is expected to grow in the coming years.

Increasing passenger car and battery electric private and utility car registration to drive the growth of LED market.

  • France's total population has been growing for years, reaching 67.64 million in 2021. The fertility rate in France looks to be 1.83 children for every woman. The overall life expectancy at birth in France was expected to be 82.32 years in 2021. Over the years, the nation's rate has remained consistent. The death rate in France fell by 0.2 per 1,000 people (-2.02%) in 2021 compared to 2020. Overall, the death rate decreased, falling to 9.7 deaths per 1,000 people in 2021. According to the data, there are more people in the country who will need more space to live in, which may help the market expand.
  • In France, there were about 31 million households in 2021, and there were 2.19 individuals in each family on average as of 2018. In France, as of the fourth quarter of 2021, there were over 29,712 new dwelling units that had been sold or reserved for sale. There were around 27,918 completed or scheduled house sales in the fourth quarter of 2020. The rising number of homes sold is expected to increase the usage of LEDs in the country.
  • As of January 2022, there were more than 38.7 million passenger vehicles in the French fleet, up from over 35.8 million in 2011. Until 2022, the number of passenger vehicles on the road had continuously increased. Additionally, since electric passenger car registrations first appeared on the French automobile market, they have dramatically increased. Nearly 219,800 new battery-powered electric private and utility cars were registered in France in 2022, which was an increase of almost 26.1% from the previous year. The sale of LEDs in France may benefit from the rise in automotive vehicle sales.

France Outdoor LED Lighting Industry Overview

The France Outdoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 30.14%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Signify Holding (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 France
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ams-OSRAM AG
    • 6.4.2 BEGA Lighting
    • 6.4.3 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.4 Fagerhult (Fagerhult Group)
    • 6.4.5 Feilo Sylvania (Shanghai Feilo Acoustics Co., Ltd)
    • 6.4.6 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.7 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.8 Thorlux Lighting (FW Thorpe Plc)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 TRILUX GmbH & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms