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市場調査レポート
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1683467

インドの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

India Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 155 Pages
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2~3営業日
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インドの屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの屋外用LED照明市場規模は、2025年に11億米ドルと推定され、2030年には13億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.96%で成長する見込みです。

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国の経済成長のための道路や街路の開発がLED照明の販売増につながる

  • 2023年の金額シェアは、街路・道路が大半を占め、公共施設、その他がこれに続くと予測されています。インドは世界第2位の道路網を誇り、その総延長は国道、州道、都市道路、農村道路を合わせて640万kmに及ぶ。道路部門とインフラへの投資は、ラストワンマイルまでの接続性を確保するために極めて重要です。毎年、高速道路は旅客輸送の約85%、貨物輸送の70%を担っています。短距離の移動は道路交通に適しており、国にとって道路の成長は不可欠です。2022年の交通量シェアでは、道路と車道が大半を占め、次いで公共の場、その他となっています。
  • 政府は、2022年までに53億5,000万インドルピー(7,415億1,000万米ドル)を投じて6万5,000キロメートルの国道を建設する計画です。アンドラ・プラデシュ州は2億9,605万米ドルで8,970キロメートルの道路を建設します。コルカタ市照明局は、街路照明の改善とエネルギー消費削減のため、従来のナトリウム灯に代わり、トリガンゲ・ジャダヴプール道路網の主要地域に7万5,000個のLED照明を設置しました。したがって、道路におけるLED照明の使用増加による道路網全体の成長は、国内におけるLED照明の需要を増加させると思われます。
  • スマート街灯は、省エネと運用コスト削減を可能にする理想的な出発点と考えられています。例えば、2020年7月、ジャンムー・カシミール州政府(インド)は、スマートシティミッションの一環として、スリナガルにLED街灯を設置する取り組みを主導しました。

インドの屋外用LED照明市場動向

全国レベルのスポーツリーグの推進がスタジアムの成長を補完

  • スタジアムの数は2022年の114ユニットから2030年には137ユニットに増加し、CAGR 2.3%を示すと予想されています。スポーツ分野は近年いくつかの変化を遂げています。例えば、グジャラート州モテラにあるパテル・スタジアムでは、2021年にLED投光器が設置され、試合中の影を最小限に抑え、空中のボールを見やすくしました。バラバティ・スタジアムには2022年までに384個のLED照明が設置される予定でした。フィリップスがこの照明のサプライヤーです。ラジコット・クリケット・スタジアムには、2023年にエネルギー効率の高いLEDが設置される予定でした。さらに、Wankhedeスタジアムでは、2023年のワールドカップに間に合うように新しい投光照明が建設されました。合計で5つのスタジアムがワールドカップに先立ちアップグレードされ、改修されました。これらの要因が、同国におけるLED市場の成長に貢献しました。
  • アジア・ゲームズ、コモンウェルス・ゲームズ、FIFAアンダー17ワールドカップ、クリケット・ワールドカップは、インドで開催された国際的なスポーツ・イベントのほんの一部に過ぎないです。インド・プレミアリーグ、iリーグ、インド・スーパーリーグは、その他の国内スポーツリーグです。毎年開催されるインディアン・プレミアリーグ以外にも、数多くのクリケット大会がインドのスタジアムで開催されています。ワールドカップのような大きなスポーツイベントの結果、スタジアムのインフラや新しい建物のための資金が増加することが予想されます。例えば、オディシャ州政府は2021年に693.35カロールインドルピーの予算で89の多目的スタジアムを建設する計画を発表しました。さらに、バラナシでは2023年に国際スタジアムの建設が開始され、2024年までに完成する予定です。このように、新しいスタジアムの改修や建設、スポーツ大会の増加により、同国ではLED照明の売上が増加すると予想されています。

インド政府のスキームが手ごろな価格の住宅を提供し、同国でのLED照明普及を後押ししている

  • 2023年、インドの人口は14億人を超えました。インドでは2021年、人口1,000人当たりの出生数はおよそ16.42人で、1人の母親からおよそ2.03人の子どもが生まれました。国の野心的なプラダン・マントリ・アワス・ヨジャナ(PMAY)計画は、2022年までに全国の大都市圏に2,000万戸の手頃な価格の住宅を建設することを目標とし、住宅セクターを牽引しました。都市部の住宅戸数の拡大が予想されるほか、商業施設や小売オフィスのスペースも拡大するため、エネルギー効率の向上が必要となります。これは、エネルギー効率の高いLED照明の需要を促進すると予測されています。2023年7月の乗用車、三輪車、二輪車、四輪バイクの総生産台数は208万台でした。2030年、インドはシェアードモビリティのリーダー的存在となり、エネルギー自動車と自律走行車のビジネスチャンスを提供すると予想されます。インド政府は、2030年までにインドで販売される新車の30%をエネルギー効率の高いものにするという目標を掲げています。LEDライトを使った照明は非常に重要で、LEDの売上を押し上げると思われます。
  • インドでは、自動車産業が大幅に拡大しています。2021年4月から2022年3月までの自動車生産台数23,040,066台に対し、2022年4月から2023年3月までの自動車生産台数は25,931,867台です。2023年の乗用車販売台数は、2022年の14,67,039台から17,47,376台に増加しました。インド人の自動車保有率は7%を超えました。乗用車の需要は大きく、予測期間中も拡大傾向が続くと予想されます。信頼性が高く輝きのある車載照明、特にエネルギー効率に優れたLEDの需要は、道路を走る車の数が増えるにつれてさらに高まると思われます。

インドの屋外用LED照明産業概要

インドの屋外用LED照明市場は断片化されており、上位5社で22.31%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。Bajaj Electrical Ltd, Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., Signify Holding(Philips)and Surya Roshni Limited(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • Ledsの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • Bajaj Electrical Ltd
    • Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • Eveready Industries India Limited
    • Havells India Ltd.
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Orient Electric Limited
    • Signify Holding(Philips)
    • Surya Roshni Limited
    • Syska Led Lights Private Limited
    • Wipro Lighting Limited(Wipro Enterprises Ltd.)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 71962

The India Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 1.1 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.34 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.96% during the forecast period (2025-2030).

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The development of roadways and streetways for the economic growth of the country leads to an increase in sales of LED lights

  • It is projected that streets and roadways will account for the majority of the value share in 2023, followed by public places and others. India boasts the second-largest road network globally, with a total length of 6.4 million kilometers comprising national, state, urban, and rural roads. Investing in the road sector and infrastructure is crucial to ensure connectivity to the last mile. Every year, highways transport around 85% of passenger and 70% of freight traffic. Shorter trips are better suited to road traffic, making the growth of roadways imperative for the country. In terms of volume share, streets and roadways accounted for the majority share in 2022, followed by public places and others.
  • The government plans to spend INR 5.35 billion (USD 741.51 billion) to construct 65,000 kilometers of national highways by 2022. Andhra Pradesh will build 8,970 kilometers of roads for USD 296.05 million. To improve street lighting and reduce energy consumption, the Kolkata Municipal Lighting Department installed 75,000 LED lights in key areas of the Tollygunge Jadavpur street network to replace conventional sodium lamps. Therefore, the road network's overall growth due to the increasing use of LED lighting on roads will increase the demand for LED lighting in the country.
  • Smart street lighting is considered an ideal starting point to enable energy savings and operational cost savings. For instance, in July 2020, the Government of Jammu and Kashmir (India) led an effort to install LED street lighting in Srinagar as part of its smart city mission.

India Outdoor LED Lighting Market Trends

The promotion of national-level sports leagues is complementing the growth of stadiums

  • The number of stadiums is expected to grow from 114 units in 2022 to 137 units in 2030, exhibiting a CAGR of 2.3%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, LED floodlights were placed in the Patel Stadium in Motera, Gujarat, in 2021 to minimize shadows and make it simpler to see aerial balls during games. Barabati Stadium was expected to have 384 LED lights installed by 2022. Philips is the supplier of these lights. The Rajkot Cricket Stadium was expected to be outfitted with energy-efficient LEDs in 2023. Additionally, the Wankhede Stadium had new floodlights built in time for the 2023 World Cup. In total, five stadiums were upgraded and renovated in advance of the World Cup. These factors contributed to the growth of the LED market in the country.
  • The Asian Games, the Commonwealth Games, the FIFA Under-17 World Cup, and the Cricket World Cup were just a few of the international sporting events that were held in India. The Indian Premier League, the I-League, and the Indian Super League are additional domestic sports leagues. Numerous more cricket competitions, in addition to the yearly Indian Premier League, are held at Indian stadiums. Funding for stadium infrastructure and new buildings is anticipated to increase as a result of major sporting events like the World Cup. For instance, the Government of Odisha announced plans to build 89 multipurpose stadiums in 2021 at a budget of INR 693.35 Crore. Additionally, Varanasi was expected to start building an international stadium in 2023, which is projected to be finished by 2024. Thus, the renovation and construction of new stadiums and an increase in sporting tournaments are expected to increase sales of LED lights in the country.

Indian government schemes are providing affordable residential homes, boosting the LED light penetration in the country

  • In 2023, India had a population of over 1.40 billion. In India, there were roughly 16.42 live births per 1,000 people in 2021, with approximately 2.03 children born to each mother. The national government's ambitious Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) scheme, which aimed to construct 20 million affordable residences in metropolitan areas all across the nation by 2022, drove the residential sector. The anticipated expansion in urban housing units, along with the rising commercial and retail office space, necessitates greater energy efficiency. This is projected to drive the demand for energy-efficient LED lighting. In July 2023, the total production of passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quad bikes was 2.08 million units. In 2030, India is expected to be a leader in shared mobility, providing opportunities for energy and autonomous vehicles. The Indian government has set a target to have 30% of new cars sold in India be energy-efficient by 2030. Lighting using LED lights will be very important, boosting LED sales.
  • In India, the automotive industry has experienced significant expansion. In comparison to 23,040,066 automobiles produced from April 2021 to March 2022, the industry produced 25,931,867 vehicles from April 2022 to March 2023. The sales of passenger cars in 2023 increased from 14,67,039 in 2022 to 17,47,376. The percentage of Indians who own an automobile exceeded 7%. With a sizable demand for passenger vehicles, the expanding trend is anticipated to continue during the forecast period. The demand for dependable and brilliant car lighting, particularly LEDs due to their energy efficiency, will increase more as the number of vehicles on the road rises.

India Outdoor LED Lighting Industry Overview

The India Outdoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 22.31%. The major players in this market are Bajaj Electrical Ltd, Crompton Greaves Consumer Electricals Limited, Havells India Ltd., Signify Holding (Philips) and Surya Roshni Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 India
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 Bajaj Electrical Ltd
    • 6.4.2 Crompton Greaves Consumer Electricals Limited
    • 6.4.3 Eveready Industries India Limited
    • 6.4.4 Havells India Ltd.
    • 6.4.5 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.6 Orient Electric Limited
    • 6.4.7 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.8 Surya Roshni Limited
    • 6.4.9 Syska Led Lights Private Limited
    • 6.4.10 Wipro Lighting Limited (Wipro Enterprises Ltd.)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms