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市場調査レポート
商品コード
1683215

屋外用LED照明市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 194 Pages
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2~3営業日
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屋外用LED照明市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

屋外用LED照明市場規模は、2025年に113億9,000万米ドルと推定され、2030年には144億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.85%で成長します。

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都市化、観光化、貿易網の拡大による公共の場と道路の成長がLED照明市場を後押しする

  • 2023年の金額シェアでは、公共の場でのLEDライト利用が市場シェアの大半を占め、次いで街路と道路、その他セグメントとなっています。世界人口の約55%が都市部に住んでおり、この割合は2050年までに68%に上昇すると予想されています。最も都市化が進んでいる地域は、北米(2018年には人口の82%が都市部に居住)、ラテンアメリカとカリブ海諸国(81%)、欧州(74%)、オセアニア(68%)などです。アジアの都市化率は約50%です。対照的に、アフリカはまだ大部分が農村部で、人口の43%が都市部に住んでいます。都市部が年々発展するにつれ、遊園地や駐車場といった公共の場も増えています。観光業や各種交通サービスの増加も、公共スペースの拡大に大きく寄与しています。したがって、このセグメントでのLEDの普及率は高く、今後も主流となると考えられます。
  • 2023年の数量シェアでは、公共空間におけるLED照明の利用が市場シェアの大半を占め、次いで街路・道路、その他のセグメントとなっています。世界貿易が成長し続ける中、新興市場は競合を維持し関連性を保ちながら商品を輸送するための実行可能な代替手段を必要としています。世界各大陸の沿岸や地域に沿った従来の海上輸送では、道路輸送や場合によっては鉄道といった他の選択肢が必要です。自動車産業は鉄道と同様、輸送部門を変革する画期的な開発の最前線にいます。長期的には、道路輸送は国内経済における貿易を促進する重要な手段であり、関連性を保ち続けると考えられます。そのため、世界中の道路網の拡大も、このセグメントでのLED照明の普及を促進すると考えられます。

世界の各主要地域でLED照明の採用が増加しており、LED照明の売上を押し上げると予想されています。

  • 2022年の金額シェアでは、アジア太平洋LED市場が大半を占め、北米、欧州、南米、中東・アフリカが続きます。同様に、2022年の数量シェアでは、アジア太平洋LED市場がシェアの大半を占め、北米、欧州、中東・アフリカ、南米が続きます。
  • アジアは2025年までに世界最大のエネルギー消費国になります。LED照明チップメーカーの増加、新興企業、都市化、公共施設の増加、その他地域経済に貢献するセグメントがLED照明市場に影響を与えています。
  • LED技術の進歩と継続的な技術革新が北米のLED照明販売増に貢献しています。園芸におけるLED技術の利用は、植物の成長段階に応じて異なる光スペクトルを制御することでエネルギーの無駄を削減しています。インテリジェントな光充填技術の出現も、市場に潜在的な機会をもたらすと見られています。例えば2017年、Signifyは効率的な作物開発のためにGreenPower LED Interlighting Gen 3技術を発表しました。このような開発は、この地域における新たな成長機会への道を開くと期待されています。
  • 中東・アフリカ、南米などの地域も、地域の主要国がLED照明を採用しているため、LED照明の採用が増加しています。例えばアルゼンチンでは、2020年11月に街灯用の最新型LEDランプが初めて納入され、節目を迎えました。9つの自治体からの資金援助により、これらの都市は12万1,000米ドルの臨時基金を設立し、652個の先進的なLED照明を購入しました。
  • このように、世界中でLED照明の急速な技術変化と採用拡大が、LED照明の利用を後押しすると見られています。

世界の屋外用LED照明市場動向

スポーツスタジアムのアップグレードや改修、スポーツセグメントにおける政府からの資金援助が市場の成長を促進すると予想されます。

  • スタジアムの数は2022年の3,957基から2030年には4,205基に増加し、CAGR 0.9%を記録すると予測されています。北米では、消費者の需要を高めるために、新しい競技場の改修や既存の競技場の改修が奨励されています。2022年のフットボールシーズンに向けて、米国では55億米ドルを投じて建設されたSoFiスタジアムが、LED照明を組み込んだ新しいイルミネーションでアップグレードされました。さらに、ジョーンズAT&Tスタジアムは、2つのプロジェクトに焦点を当て、新しいLED照明と芝を設置する計画を発表しました。ジョーンズAT&Tスタジアムは、2億米ドルをかけて修復中であり、工科大学陸上競技部は、この追加改良プロジェクトに総額220万米ドルを拠出しています。これらの要素は、LED市場の拡大をサポートします。
  • 加えて、建設ラッシュは欧州市場の需要拡大にも貢献します。例えば、ドイツでは2023年にスペシャルオリンピックのためにベルリンに最も包括的なスタジアムが建設されました。この新しい陸上競技場は、老朽化したフリードリヒ・ルートヴィヒ・ヤーン・スポートパークに代わるもので、当局から1億6,000万ユーロ(1億7,544万米ドル)が支給されました。
  • アジア太平洋市場における商品やサービスの需要も、スポーツセグメントへの政府助成金の増加や各種イベントの開催によってプラスの影響を受けると考えられます。例えば、中国政府はスタジアムのメンテナンスやインフラ整備に資金を提供する計画を発表しました。例えば、上海は2025年までに「スポーツ都市」を建設することを示唆しました。2023年にはAFCアジアカップ、2023年には第12回全国少数民族伝統体育大会、第3回全国青少年大会などの大会を開催し、その実現を目指しています。このような開発により、LED市場は今後数年間で成長すると予想されます。

エネルギー効率の高い建築物の増加とEVの世界の販売台数の増加が市場の成長を促進すると予想される

  • 世界の人口は2021年に78億9,000万人に達しました。世界の雇用者数は2015年の31億6,000万人から2022年には33億2,000万人に達し、ほぼ1億3,000万人増加しました。雇用者数の増加に伴い、より多くの知識が国民に行き渡るため、LEDの使用は増加すると予想されます。
  • COVID-19の大流行にもかかわらず、エネルギー効率の高い建設に対する世界の支出は、2019年の1,650億米ドルから2020年には1,840億米ドル超へと異例の11.4%増となりました。エネルギー効率への投資の年間成長率は、2015年以来初めて3%を超えました。エネルギー効率の高い建物の開発が進み、拡大する人口の住宅ニーズに対応するため、住宅の部屋数を増やす必要があるため、LEDの需要が増加すると予想されます。
  • 2022年には、世界中で1億4,396万台の自動車が生産されました。2023年には1億5,092万台に増加すると予測されています。電気自動車の世界販売台数は2022年に1,000万台を突破し、2023年にはさらに35%増の1,400万台になると予測されました。この急速な拡大の結果、電気自動車の市場シェアは2020年の4%から2022年には14%に上昇しました。電気自動車は、従来の自動車よりも1台あたり多くのプロセッサを必要とするため、その使用台数の増加に伴い、車載用半導体チップのニーズも増加しています。自動車産業における半導体需要の増加は、LED照明の市場を後押しすると考えられます。

屋外用LED照明産業概要

屋外用LED照明市場は細分化されており、上位5社で34.47%を占めています。この市場の主要企業は、ACUITY BRANDS, INC.、EGLO Leuchten GmbH、LEDVANCE GmbH(MLS)、Panasonic Holdings Corporation、Signify Holding(Philips)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • Ledsの総輸入量
  • 照明の電力消費量
  • #世帯数
  • LED普及率
  • #スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • 湾岸協力会議
    • インド
    • 日本
    • 南アフリカ
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共の場
    • 道路照明
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベル概要、市場レベル概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • Current Lighting Solutions, LLC.
    • EGLO Leuchten GmbH
    • Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify Holding(Philips)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 65300

The Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 11.39 billion USD in 2025, and is expected to reach 14.44 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.85% during the forecast period (2025-2030).

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The growth in public places and roadways due to increased urbanization, tourism, and trade networks would boost the LED lights market

  • In terms of value share in 2023, the utilization of LED lights in public places accounted for the majority of the market share, followed by the street and roadways and others segments. Around 55% of the world's population lives in urban areas, and this proportion is expected to rise to 68% by 2050. The most urbanized regions include North America (82% of the population lived in urban areas in 2018), Latin America and the Caribbean (81%), Europe (74%), and Oceania (68%). The degree of urbanization in Asia is around 50%. In contrast, Africa is still largely rural, with 43% of the population living in urban areas. As urban areas have grown over the years, so have public places such as amusement parks and parking lots. The rise in tourism and various transportation services has also contributed significantly to the growth of public spaces. Hence, the penetration of LEDs in this sector is high and will continue to be mainstream.
  • In terms of volume share in 2023, the utilization of LED lights in public places accounted for the majority of the market share, followed by the street and roadways and others segments. As global trade continues to grow, emerging markets need viable alternatives to transport goods while remaining competitive and relevant. Conventional maritime reach along the coasts and geographies of the world's continents requires other options: road transport and possibly rail. The automotive industry, like railroads, has been at the forefront of groundbreaking developments transforming the transportation sector. In the long term, road transport will remain relevant and an important tool for promoting trade in the domestic economy. Therefore, the growing road network around the world will also promote the penetration of LED lighting in this sector.

The rising adoption of LED lights in every major region across the world is expected to boost LED lighting sales

  • In terms of value share in 2022, the Asia-Pacific LED market accounted for the majority of the share, followed by North America, Europe, South America, and the Middle East and Africa. Similarly, in terms of volume share in 2022, the Asia-Pacific LED market accounted for the majority of the share, followed by North America, Europe, the Middle East and Africa, and South America.
  • Asia is set to become the world's largest energy consumer by 2025. The growing number of LED lighting chip manufacturers, startups, urbanization, growth in public places, and other sectors contributing to the local economy are impacting the LED lighting market.
  • Advancements and continued innovation in LED technology are contributing to the increased sales of LED lighting in North America. The use of LED technology in horticulture has reduced energy waste by controlling different light spectrums according to plant growth stages. The emergence of intelligent light-filling technology is also expected to bring potential opportunities to the market. For instance, in 2017, Signify introduced its GreenPower LED Interlighting Gen 3 technology for efficient crop development. Such developments are expected to pave the way for new growth opportunities in the region.
  • Regions such as the Middle East, Africa, and South America are also seeing increased adoption of LED lighting as major countries in the regions are adopting LED lighting. For example, in Argentina, November 2020 marked a milestone with the first delivery of modern LED lamps for street lighting. With funding from nine municipalities, these cities established a USD 121,000 temporary fund to purchase 652 advanced LED lights.
  • Thus, rapid technological changes and increased adoption of LED lights across the world are expected to boost their use.

Global Outdoor LED Lighting Market Trends

Upgradation and renovation of sports stadiums and government funding in the sports sector are expected to drive the growth of the market

  • The number of stadiums is expected to witness a growth from 3,957 units in 2022 to 4,205 units in 2030, registering a CAGR of 0.9%. Upgrading new venues as well as the rehabilitation of existing stadiums are encouraged in North America in an effort to increase consumer demand. For the 2022 football season, the new USD 5.5 billion SoFi Stadium in the United States received an upgrade with new illumination that incorporated LED lights. In addition, Jones AT&T Stadium announced plans to focus on two projects and install new LED lights and turf. Jones AT&T Stadium is undergoing a USD 200 million restoration, and Tech Athletics is contributing a total of USD 2.2 million to the project for the additional improvements. These elements support the expansion of the LED market.
  • In addition, increasing construction will help fuel the demand in the European market. For instance, Germany constructed its most inclusive stadium in Berlin for the Special Olympics in 2023. The new athletics stadium, which replaced the venerable Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark, was given EUR 160 million (USD 175.44 million) by the authorities.
  • The demand for goods and services in the Asia-Pacific market will also be positively influenced by the increasing government funding for the sports sector and the staging of various events. For instance, the Chinese government announced plans to fund stadium maintenance and infrastructural improvements. For instance, Shanghai suggested that a "sports city" will be built by 2025. The nation hosted competitions like the AFC Asian Cup 2023, the 12th National Traditional Minority Sports in 2023, and the third National Youth Games in order to achieve that. Due to these developments, the LED market is expected to grow in the coming years.

Increasing energy-efficient construction and the rise in global sales of EVs are expected to drive the growth of the market

  • The world's population reached 7.89 billion people in 2021. Global employment figures reached 3.32 billion in 2022 from 3.16 billion in 2015, an increase of almost 0.13 billion. The use of LEDs is expected to increase as more knowledge is spread throughout the population as a result of the rise in the number of employed individuals.
  • Despite the COVID-19 pandemic, worldwide spending on energy-efficient construction increased by an exceptional 11.4% in 2020 to over USD 184 billion, up from USD 165 billion in 2019. The yearly growth rate for investments in energy efficiency surpassed 3% for the first time since 2015. The requirement for additional rooms in a house is anticipated to result in increased demand for LEDs due to the rise in the development of energy-efficient buildings and to meet the residential needs of the expanding population.
  • In 2022, there were 143.96 million automobiles produced worldwide. In 2023, that number was projected to rise to 150.92 million. Global sales of electric vehicles exceeded 10 million in 2022, and it was predicted that sales in 2023 would rise by another 35% to a total of 14 million. The market share of electric cars rose from 4% in 2020 to 14% in 2022 as a result of this quick expansion. Due to the fact that electric cars need more processors per vehicle than conventional automobiles, there has also been an increase in the need for automotive semiconductor chips as more of them are used. The rise in semiconductor demand in the automotive industry is likely to help the market for LED lighting.

Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Outdoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 34.47%. The major players in this market are ACUITY BRANDS, INC., EGLO Leuchten GmbH, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Panasonic Holdings Corporation and Signify Holding (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 Argentina
    • 4.8.2 Brazil
    • 4.8.3 China
    • 4.8.4 France
    • 4.8.5 Germany
    • 4.8.6 Gulf Cooperation Council
    • 4.8.7 India
    • 4.8.8 Japan
    • 4.8.9 South Africa
    • 4.8.10 United Kingdom
    • 4.8.11 United States
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Middle East and Africa
    • 5.2.4 North America
    • 5.2.5 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 Current Lighting Solutions, LLC.
    • 6.4.4 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.5 Guangdong PAK Corporation Co.,Ltd.
    • 6.4.6 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.7 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.8 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.9 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.10 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms