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市場調査レポート
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1683938

欧州の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Outdoor LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 189 Pages
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2~3営業日
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欧州の屋外用LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の屋外用LED照明市場規模は、2025年に25億7,000万米ドルと推定され、2030年には34億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.81%で成長します。

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遊園地や駐車場でのLED照明使用の増加と、従来のランプを禁止する政府規制がLED照明市場の成長を促進する

  • 金額と数量では、2023年に公共スペースが最大のシェアを占め、道路と小道がこれに続きます。COVID-19の蔓延を抑えるため、スタジアム、プール、ビーチ、砦などの公共の場が地域全体で閉鎖されました。欧州は2021年にCOVID関連の規則を緩和しました。ビルのオープンに伴い、LED照明市場も着実に成長しています。ドイツのFuntasy World RodentalやロシアのPushkin Theme Parkといった新しい遊園地が2023年にオープンします。こうした開発はLED照明市場に好影響を与えると思われます。
  • この地域に小売店が出現したことで、駐車場の需要も高まっています。例えば、IKEAはオックスフォード・ストリートの旧Topshop旗艦店を3億7,800万英ポンドで購入しました。IKEAは2023年に同ビルに1号店をオープンする予定で、ランプやカーテンなどの家庭用品を専門に扱う。このような市場の動きは、この地域におけるLED小売照明製品の需要増につながると期待されています。このような開発により、専用駐車場などの公共スペースが増え、LED照明の使用も増えると思われます。
  • 欧州でLED製品の需要を牽引している主な要因は、非効率な照明技術の販売を禁止する欧州連合の政策です。2009年、欧州は白熱電球の使用を段階的に廃止しました。2016年には指向性ハロゲンランプも廃止されました。2018年9月、同地域は無方向性ハロゲンランプの販売を禁止しました。これらの政策により、消費者による従来の照明製品からLED技術に基づく製品への段階的な置き換えが促進されました。

スタジアムのアップグレードと改修、鉄道インフラの増加、街灯の使用がLED照明市場の成長を牽引

  • 金額と数量では、その他欧州が2023年に大きなシェアを占め、英国、フランス、ドイツがこれに続きます。その他欧州の市場シェアは、今後数年で若干低下し、残りの国々で上昇すると予想されます。
  • スペイン、バルセロナ、バレンシアなどの国々は、新しいスタジアムの開発や歴史的建造物の改修に取り組んでいます。例えばバルセロナは、2023年にカンプ・ノウ・スタジアムの建設を開始するため、複数の投資家から14億5,000万ユーロ(16億米ドル)を確保しました。ブリュッセルは2022年に600万ユーロ(650万米ドル)の投資を計画しています。欧州では今後、UEFAユーロ2024、ユーロバスケット2025などのスポーツイベントが予定されています。そのため、スタジアムの改修や新設、スポーツ大会の増加により、同国におけるLED照明の売上が増加すると予想されます。
  • スマートビルディングへの取り組みやLED平均価格の下落も、LED需要の主要な促進要因です。ドイツの都市では、ビルや街路照明用のLEDがすでにテストされています。2023年6月には、ウクライナ政府の新たな段階として、古い電球の交換が計画されました。2023年1月にこのプログラムが開始されて以来、数百万人のウクライナ国民が最新の電球を無料で受け取る機会を利用しています。さらに、道路網インフラへの投資は、社会的、経済的、モビリティ関連のさまざまな理由から重要です。ほとんどの欧州諸国は平均して、年間GDPの約0.8%から1.2%を道路ネットワークに費やしています。例えば2015年、オーストリアはオーストリアの高速道路網への投資プログラムを実施しました。

欧州の屋外用LED照明市場動向

スタジアムのアップグレード、交換、新設がLED照明の成長を促進する

  • スタジアムの数は、2022年の1,700ユニットから2029年には1,760ユニットに成長し、CAGR 0.5%を示すと予測されています。スポーツ分野は近年いくつかの変化を遂げています。例えば、ロンドン・スタジアムとムスコは2020年に共同で照明システムをアップグレードし、LED照明を導入しました。ダブリンのアビバ・スタジアムは、2020年までに壮大な照明効果を実現しました。赤、緑、青、白(RGBW)のLEDフィクスチャーは、52色のカラーチェンジオプションを備え、最近設置されたシステムを構成しています。シウター・デ・バレンシアのスタジアムは2020年に改修工事が行われ、LED投光器が追加されました。2021年には欧州の6つのスタジアムがシグニファイによる新しい照明を導入しました。これらの要素は、この地域におけるLED市場の拡大を支えています。
  • 欧州のクラブは施設改修のために25億ユーロ(26億9,000万米ドル)以上を確保しました。2022年にノウ・メスタージャ・スタジアムの建設に3億ユーロ(3億2,377万米ドル)を投じたスペインのバレンシアは、2番目に高額な投資を行いました。セルビア・サッカー協会(FSS)はUEFAの援助を受けて、2023年に2,000万ユーロ(2,158万米ドル)以上を投資し、国内のスタジアムの多くを改修しました。バルセロナは、2023年にカンプ・ノウのスタジアム建設に着手するため、複数の投資家から14億5,000万ユーロ(16億米ドル)の融資を受けました。ブリュッセルは2022年に主要スタジアムの建設に600万ユーロ(647万米ドル)を投資しました。UEFAユーロ2024、ユーロバスケット2025、その他のイベントは、欧州で今後開催されるスポーツイベントの一部です。このように、スタジアムの改修や新設、スポーツ大会の増加により、同国でのLED照明の売上増加が見込まれています。

住宅と非住宅の増加がLED照明の成長を促進する可能性

  • 2022年、欧州の人口は7億4,350万人でした。欧州連合の加盟国は1億3,100万以上の構造を含んでいます。欧州連合には1億1,900万棟の住宅と1,200万棟の非住宅があります。2022年、住宅需要は引き続き高く、地域の新築住宅建設を促し、地域のLED市場に利益をもたらしました。
  • 世帯数は、2020年の1億9,600万世帯に対し、2021年には1億9,740万世帯となります。EUでは、2021年には49.4%の世帯に子どもが1人、次いで38.6%に子どもが2人、12%に子どもが3人以上いた。2020年にはEU市民の約70%が持ち家を持っていました。2019年、欧州の家庭の1人当たりの部屋数は平均1.6部屋でした。人口と世帯数の増加に伴い、家庭やビジネススペースでのLEDの使用は増加する可能性があります。
  • 2019年現在、欧州連合(EU)の道路を走る自動車は前年比1.8%増の2億4,270万台で、バンは2,800万台以上走っています。バンの保有台数はフランスが600万台と圧倒的に多く、イタリア(420万台)、スペイン(380万台)、ドイツ(280万台)と続きます。EUの道路には620万台の中型・大型商用車が走っています。最近登録台数が増えているとはいえ、EUの全車両のうち代替動力車はわずか4.6%にすぎないです。ハイブリッド電気自動車はEUの道路を走る全車両の0.8%を占め、バッテリー電気自動車とプラグインハイブリッド自動車はそれぞれ0.2%にすぎないです。自動車販売の増加は、この地域のLED販売にプラスの影響を与える可能性があります。

欧州の屋外用LED照明産業概要

欧州の屋外用LED照明市場は細分化されており、上位5社で39.24%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。ams-OSRAM AG, LEDVANCE GmbH(MLS), Panasonic Holdings Corporation, Signify Holding(Philips)and Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
  • 一人当たり所得
  • LEDの総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 規制の枠組み
    • フランス
    • ドイツ
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋外照明
    • 公共施設
    • 道路照明
    • その他
    • フランス
    • ドイツ
    • 英国
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • ams-OSRAM AG
    • Dialight PLC
    • EGLO Leuchten GmbH
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify Holding(Philips)
    • Thorlux Lighting(FW Thorpe Plc)
    • Thorn Lighting Ltd.(Zumtobel Group)
    • TRILUX GmbH & Co. KG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001636

The Europe Outdoor LED Lighting Market size is estimated at 2.57 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.41 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.81% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing use of LED lighting in amusement parks and parking lots and government regulations to ban traditional lamps will drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value and volume, public spaces will account for the largest share in 2023, followed by roads and trails. Public places such as stadiums, pools, beaches, and forts were closed across the region to contain the spread of COVID-19. Europe relaxed the COVID-related rules in 2021. With the opening of buildings, the LED lighting market is also growing steadily. New amusement parks, such as Funtasy World Rodental in Germany and Pushkin Theme Park in Russia, will open in 2023. These developments will have a positive impact on the LED lighting market.
  • With the emergence of retail outlets in the area, the demand for parking has increased. For example, IKEA bought the former Topshop flagship store on Oxford Street for GBP 378 million. IKEA plans to open its first store in the same building in 2023, specializing in household items such as lamps and curtains. Such instances in the market are expected to lead to increased demand for LED retail lighting products in the region. These developments will increase the number of public spaces, such as private parking spaces, and the use of LED lighting.
  • A major factor driving the demand for LED products in Europe is the European Union's policy of banning the sale of inefficient lighting technologies. In 2009, Europe phased out the use of incandescent light bulbs. Directional halogen lamps were also discontinued in 2016. In September 2018, the region banned the sale of non-directional halogen lamps. These policies have facilitated the gradual replacement of traditional lighting products by consumers with those based on LED technology.

Upgradation and renovation of stadiums, rising rail infrastructure, and use of street lights to drive the growth of the LED lighting market

  • In terms of value and volume, the Rest of Europe occupied a major share in 2023, followed by the United Kingdom, France, and Germany. The market share is expected to be a small reduction in the Rest of Europe and gain in other remaining countries in coming years.
  • Countries such as Spain, Barcelona, and Valencia are working to develop new stadiums and refurbish historical buildings in their countries. For example, Barcelona has secured EUR 1.45 billion (USD 1.6 billion) from multiple investors to begin construction of its Camp Nou stadium in 2023. Brussels planned to invest EUR 6 million (USD 6.5 million) in 2022. UEFA Euro 2024, EuroBasket 2025, and other events are some of the upcoming sporting events in Europe. Therefore, the renovation and construction of new stadiums and the increase in sports tournaments are expected to boost sales of LED lighting in the country.
  • The smart building initiatives and falling average LED prices are also key drivers of LED demand. LEDs for building and street lighting have already been tested in German cities. In June 2023, a new phase of the Ukrainian government's program planned to replace old light bulbs. Since the program was launched in January 2023, millions of Ukrainian citizens have taken advantage of the opportunity to receive the latest light bulbs for free. In addition, investments in road network infrastructure are important for a variety of social, economic, and mobility-related reasons. On average, most European countries spend about 0.8% to 1.2% of their annual GDP on road networks. For example, in 2015, Austria implemented a program of investment in the Austrian motorway network.

Europe Outdoor LED Lighting Market Trends

Upgradation, replacement, and construction of new stadiums will drive the growth of LED lights

  • The number of stadiums is expected to witness growth from 1,700 units in 2022 to 1,760 units in 2029, exhibiting a CAGR of 0.5%. The sports sector has undergone several changes in recent years. For instance, London Stadium and Musco collaborated in 2020 to upgrade the lighting system and install LED lights. The Aviva Stadium in Dublin had spectacular lighting effects by 2020. Red, green, blue, and white (RGBW) LED fixtures with 52 color-changing options make up the recently installed system. The stadium at Ciutat de Valencia underwent renovation in 2020, and LED floodlights were added. Six stadiums in Europe got new lighting by Signify in 2021. These elements support the expansion of the LED market in the area.
  • European clubs set aside more than EUR 2.5 billion (USD 2.69 billion) for facility renovations. Valencia, Spain, which committed EUR 300 million (USD 323.77 million) to constructing the Nou Mestalla stadium in 2022, made the second-most expensive investment. With UEFA's assistance, the Football Association of Serbia (FSS) invested more than EUR 20 million (USD 21.58 million) in 2023 to upgrade a number of the nation's stadiums. Barcelona obtained EUR 1.45 billion (USD 1.6 billion) in financing from several investors to start building the Camp Nou stadium in 2023. Brussels invested EUR 6 million (USD 6.47 million) in building a major stadium in 2022. UEFA Euro 2024, EuroBasket 2025, and other events are a few of the upcoming sporting occasions in Europe. Thus, the renovation and construction of new stadiums and an increase in sporting tournaments are expected to increase sales of LED lights in the country.

Increasing residential housing and non-residential buildings may drive the growth of LED lights

  • In 2022, Europe had 743.5 million people. The Member States of the European Union contains over 131 million structures. The European Union has 119 million residential buildings and 12 million non-residential buildings. In 2022, the demand for housing remained high, encouraging the building of new homes in the region, thus benefitting the local LED market.
  • There were 197.4 million households in 2021 as opposed to 196.0 million in 2020. In the EU, 49.4% of households had a single child in 2021, followed by 38.6% with two children and 12% with three or more. About 70% of EU citizens were homeowners in 2020. In 2019, European homes had 1.6 rooms per person on average. The use of LEDs in homes and business spaces may increase as the population and the number of households rise.
  • As of 2019, there were 242.7 million cars on the road in the European Union, an increase of 1.8% from the previous year, and more than 28 million vans on the road. France has by far the largest fleet of vans, with six million vehicles, followed by Italy (4.2 million), Spain (3.8 million), and Germany (2.8 million). EU roadways have 6.2 million medium and heavy commercial vehicles. Even though registrations have gone up recently, only 4.6% of all EU vehicles are alternatively powered. Hybrid electric vehicles make up 0.8% of all vehicles on EU roads, while battery-electric and plug-in hybrid vehicles each account for only 0.2% of the total. The increase in automotive vehicle sales may positively impact LED sales in the region.

Europe Outdoor LED Lighting Industry Overview

The Europe Outdoor LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 39.24%. The major players in this market are ams-OSRAM AG, LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), Panasonic Holdings Corporation, Signify Holding (Philips) and Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 Per Capita Income
  • 4.3 Total Import Of Leds
  • 4.4 Lighting Electricity Consumption
  • 4.5 # Of Households
  • 4.6 Led Penetration
  • 4.7 # Of Stadiums
  • 4.8 Regulatory Framework
    • 4.8.1 France
    • 4.8.2 Germany
    • 4.8.3 United Kingdom
  • 4.9 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Outdoor Lighting
    • 5.1.1 Public Places
    • 5.1.2 Streets and Roadways
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 France
    • 5.2.2 Germany
    • 5.2.3 United Kingdom
    • 5.2.4 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 ams-OSRAM AG
    • 6.4.3 Dialight PLC
    • 6.4.4 EGLO Leuchten GmbH
    • 6.4.5 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.6 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.7 Signify Holding (Philips)
    • 6.4.8 Thorlux Lighting (FW Thorpe Plc)
    • 6.4.9 Thorn Lighting Ltd. (Zumtobel Group)
    • 6.4.10 TRILUX GmbH & Co. KG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms