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市場調査レポート
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1651024

拡張現実:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Augmented Reality - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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拡張現実:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

拡張現実市場規模は2025年に604億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは42.36%で、2030年には3,536億米ドルに達すると予測されます。

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拡張現実は、小売業者を引き込み、その能力を拡大する新たな方法を提示する可能性が高いです。拡張現実の可能性は無限であり、特に進化を続ける無線技術と組み合わせることで、モバイル機器と民生用電子機器製品の統合が可能になり、エンドユーザーに強化されたコネクテッド体験を提供できるようになります。バイオテクノロジーと医療における多大な潜在機会が、予測期間中の拡張現実市場の成長を促進すると予想されます。

主要ハイライト

  • ARが市場の潜在力をフルに発揮するまでにはまだ10年以上かかりますが、宇宙産業における技術進歩が過去2年間の市場調査を加速させています。コンテンツの増加やARKitのような開発者ツールの登場が、このセグメントの成長を後押ししています。また、クラウドの普及と利用可能性の拡大もAR市場の大きな促進要因となっています。クラウドは、オンプレミスのAR体験のスケーラビリティの限界に対処するためのプラットフォームとインフラを記載しています。
  • 予測期間中、約8億台のスマートフォンにARをサポートするハードウェア、プロセッシング・ユニット、グラフィック・プロセッシング・ユニット(GPU)、デジタルシグナルプロセッサ(DSP)、ニューラル・チップが搭載されると予想されます。ARアプリの開発コストを抑えた標準OS内でのAR専用サポートは、近い将来の市場開拓を促進すると予想されます。
  • 自動車産業もまた、拡張現実(AR)ビジネスに向かっています。多くの自動車会社が人工知能技術と拡張現実(ヘッドアップディスプレイを通じて)を利用して、市場での存在感を示そうとしています。BMW、Mercedes-Benz、Chevrolet、Toyota、Volvoなどのメーカーは、すでに拡張現実機能を搭載しています。さらに、新たな自動車メーカーがこのセグメントに投資し、新たな用途を模索しています。
  • 拡張現実技術が車内ナビゲーションを変える可能性があります。例えば、ソフトウェア開発会社のMobiDevは、AR技術を使って車内ナビゲーションを変えました。同社のARcore技術を使えば、目的の場所までの最適な経路を提案し、モバイル機器に表示することができます。屋外ナビゲーションに関しては、AR(拡張現実)技術は、ARベースのバーチャルツアーを通じて観光客が観光名所や適切な宿泊施設を見つけるのを支援することができます。例えば、Hub Hotels by Premier Innは、拡張現実(AR)技術を使って客室を街の地図に変え、その地域の人気観光スポットへ観光客を誘導しています。その結果、ナビゲーションのAR技術が高まるにつれて、旅行・観光セクターの既存参入企業はより多くのARベースのソリューションを望むようになると予想されます。
  • さらに、COVID-19危機の中、重要な地域全体で物理的なロックダウンがAR/VRハードウェア需要にプラスの影響を与える可能性があります。世界中の企業が、危機の間、社内や地理的に広く分散したチームがコミュニケーションをとり、協力し、進むべき道を見つける方法を見つけようとしています。この危機は、企業向けAR/VR導入の既存の動向を加速させる役割を果たす可能性があります。

拡張現実(AR)市場の動向

より高い成長を示すハードウェア

  • AR技術の際立った特徴の1つは、使用するハードウェアタイプです。ハードウェアの観点から見ると、初期の人工知能(AI)を搭載したヘッドアップディスプレイは、拡張現実(AR)の可能性を引き出すツールの実験を組織に促しました。物理的環境の「上に」デジタル情報やオブジェクトを重ねることで、ARは消費者とのインタラクションを次のレベルに引き上げることができます。
  • Daqri、Meta、ODG、Vuzix、Optionsなど、ほとんどの企業は、自社デバイスのエンタープライズ用途に焦点を当てたARヘッドセットを製造しています。例えば、2022年9月、Magic Leapの企業向け拡張現実プラットフォームの第2版、Magic Leap 2が発売されました。Magic Leap 2は現在、世界中のすべての消費者が利用できます。企業向けに開発された最小・最軽量の拡張現実ツールがMagic Leap 2です。ハードウェアデバイスの入手可能性が高まっているため、市場は予測期間中に成長すると考えられます。
  • さらに、競争の激しいコンシューマー・エレクトロニクスセグメントの企業が携帯電話、ノートパソコン、デジタルレコーダー、その他の機器の品質を向上させ続けているため、チップの消費量は増加すると考えられます。焦点の期間中、ゲーム・コミュニティの拡大、モバイル機器やゲーム機の採用、技術の進歩がこの拡大に拍車をかけると考えられます。
  • ハードウェアへの依存度が高いため、正確な測定に対する需要がハードウェアの変化、特に関係するすべてのセンサのクロック同期化を促進すると予想されます。高解像度のカメラと様々な赤外線センサやIMUが組み合わされ、3D空間での正確な推定に沿った開発が期待されます。同様の動向は、正確なARフレームワークをサポートするために、最新チップにこれらの技術を組み込んでいる半導体企業でも予想されます。
  • さらに、現実世界の情報を重ね合わせることで、人々の世界に関する知識を飛躍的に高めるために、企業はMRデバイスに依存しています。また、遠隔地にいるチームがリアルタイムで作業を確認し、より的確なフィードバックを提供できるようにすることで、コラボレーションを向上させることもできます。エンターテインメントセグメントで成功する複合現実コンテンツには、視聴者とその体験の間に感情的なつながりが必要です。

北米が大きな成長を記録する

  • 北米のAR市場は、予測期間中に大きく成長すると予想されています。これは、多くのベンダーが市場革新に多額の投資を行っていることと、世界のソフトウェア市場における米国の優位性による。
  • 同地域は最先端技術の中心地として機能しています。工業化と産業安全に対する意識の高まりが市場拡大の原因となっています。さらに、小売業や自動車産業における拡張現実(AR)の用途拡大が市場規模を支えています。
  • 米国は最も革新的なAR市場の1つになると予想されています。この技術で前進している企業のほとんどは米国に拠点を置いています。高い技術露出度とスマートデバイスの入手のしやすさが、この地域のAR市場を確固たるものにしています。MicrosoftのAR製品、ホロレンズは米国とカナダで最初に発売され、同国の消費者から好意的な反応を得ました。
  • さらに、この地域はスマートデバイス、特にスマートウォッチとスマートグラスの普及率が最も高いです。スマートデバイス、特にスマートフォンはAR市場の開拓に重要な役割を果たしているため、この地域は予測期間中に調査した市場にとって大きな機会を提供しています。
  • スマートグラスは、この地域でAR技術の大規模な浸透を確認しているもう1つのセグメントであり、予測期間中に大きく成長すると予測されています。例えば、2022年初頭、スナップチャットは新しい拡張現実ショッピング体験、ドレスアップツールなどを公開しました。Snapchatの最新技術の助けを借りて、ブランドショップはARレンズを開発し、顧客が拡張現実でブランドの靴やアパレルを試着できるようにする可能性があります。

拡張現実(AR)産業概要

拡張現実市場は競合を増しています。多くの企業が新規契約を獲得し、新市場を開拓することで市場での存在感を高めています。Vuzix、Metaなどの企業は、ARスマートグラスの販売を拡大するために、フォーチュン500企業や、Caterpillar、Porsche、SAPなどの大手技術企業と提携しています。

  • 2022年2月-拡張現実を提供するAltoida Inc.は、Click Therapeuticsとの提携を発表。
  • 2022年9月-Meta Immersive LearningとSimplilearn(Ed-techスキリングプラットフォーム)は、トレーニング製品Spark ARを共同開発。このプログラムは拡張現実を利用して、基本的な効果を生み出すために必要な能力の知識を記載しています。学生は、Spark AR Studioの3Dモデリング、テクスチャリング、その他の機能を使って調査し、職業を向上させることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 拡張現実用途の増加
    • モバイルベースの拡張現実への高い需要
  • 市場課題
    • 技術的・規制的問題
  • COVID-19のARと関連市場への影響

第6章 主要技術投資

  • クラウド技術
  • 人工知能
  • サイバーセキュリティ
  • デジタルサービス

第7章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
      • スタンドアロン
      • テザリング
      • スクリーンレスビューワー
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー別
    • ゲーム
    • 教育
    • 医療
    • 小売・マーケティング
    • 自動車
    • 軍事・防衛
    • その他のエンドユーザー産業別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC(ALPHABET INC.)
    • Seiko Epson Corporation
    • Vuzix Corporation
    • Realwear Inc.
    • Dynabook Europe GmbH
    • Daqri
    • Optinvent
    • Kopin Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • Fujitsu Limited

第9章 投資分析

第10章 市場機会と展望

目次
Product Code: 47276

The Augmented Reality Market size is estimated at USD 60.47 billion in 2025, and is expected to reach USD 353.60 billion by 2030, at a CAGR of 42.36% during the forecast period (2025-2030).

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Augmented reality will likely present a new way to engage and expand retailers' abilities. The possibilities of augmented reality are endless, especially when combined with the ever-evolving wireless technology, which enables the integration of mobile devices and home appliances to provide an enhanced connected experience for the end-users. Tremendous potential opportunities in biotechnology and healthcare are expected to drive the growth of the augmented reality market over the forecast period.

Key Highlights

  • While AR is still over a decade away from achieving its full market potential, technological advancements in the space industry have accelerated the market studied over the past two years. The increasing availability of content and the launch of developer tools, such as ARKit, drive this segment's growth. Also, the growing adoption and availability of the cloud have been significant drivers for the AR market. It provides the platform and infrastructure to address the scalability limitation of on-premise AR experiences.
  • During the forecast period, around 800 million smartphones are expected to be equipped with AR-supported hardware, processing units, graphics processing units (GPUs), digital signal processors (DSPs), and neural chips to power them. Dedicated AR support within a standard OS with lower costs of developing AR apps is expected to augment the market studied in the near future.
  • The automobile industry is also moving toward the augmented reality business. Many automobile companies are using artificial intelligence technologies and augmented reality (through head-up displays) to mark their presence in the market. Manufacturers, including BMW, Mercedes-Bez, Chevrolet, Toyota, and Volvo, have already included augmented reality features. Furthermore, new auto manufacturers are investing in this space to explore new applications.
  • The potential of augmented reality technology to transform interior navigation; for instance, the software development company MobiDev has changed interior navigation using AR technology. With the aid of the company's ARcore technology, the best path to the desired location can be suggested and displayed on a mobile device. Regarding outdoor navigation, augmented reality (AR) technology can assist tourists in finding tourist attractions and suitable lodging via AR-based virtual tours. For instance, Hub Hotels by Premier Inn uses augmented reality technology to turn its rooms into city maps that direct visitors to the area's top attractions. As a result, it is anticipated that existing players in the travel and tourism sector will want more AR-based solutions as AR technology in navigation increases.
  • Additionally, amidst the COVID-19 crisis, physical lockdowns across significant regions may positively affect the AR/VR hardware demand. Enterprises worldwide are trying to find ways to get their internal and wider geographically spread teams to communicate, collaborate, and find a path forward during the crisis. This crisis can act as an accelerator to the existing trends for enterprise AR/VR adoption.

Augmented Reality (AR) Market Trends

Hardware to Exhibit Higher Growth

  • One of the outstanding features of AR technology is the type of hardware used, as AR can be achieved without any external devices. From the hardware perspective, heads-up displays with early forms of artificial intelligence (AI) have compelled organizations to experiment with tools that tap into augmented reality (AR) possibilities. By overlaying digital information and objects "on top" of physical environments, AR can take consumer interactions to the next level.
  • Most companies, like Daqri, Meta, ODG, Vuzix, Options, etc., made AR headsets focusing on enterprise applications for their devices. For instance, in September 2022, the second edition of Magic Leap's augmented reality platform for businesses, known as Magic Leap 2, has now gone on sale. The Magic Leap 2 is currently accessible to all consumers worldwide. The smallest and lightest augmented reality tool created for businesses is the Magic Leap 2. The market will likely grow during the forecast period due to the increased availability of hardware devices.
  • Further, as companies in the competitive consumer electronics sector keep improving the quality of cell phones, laptops, digital recorders, and other devices, the consumption of chips will rise. During the focal period, a growing gaming community, the adoption of mobile devices and gaming consoles, and technological advancements will fuel this expansion.
  • With a strong dependency on hardware, the demand for accurate measurement is expected to drive hardware changes, particularly clock synchronization of all the sensors involved. The camera with high resolution, combined with a range of IR sensors and IMUs, is expected to be developed in line with estimating precisely in the 3D space. Similar trends are anticipated among the semiconductor companies incorporating these technologies into their latest chips to support accurate AR frameworks.
  • Additionally, businesses rely on MR devices to vastly increase people's knowledge of the world by overlaying information in the real world. It can also improve collaboration by enabling remote teams to see the work in real-time to provide better feedback precisely. For the entertainment sector, successful mixed reality content requires an emotional connection between the viewer and their experience.

North America to Register Significant Growth

  • The North American AR market is expected to grow significantly over the forecast period, owing to a large number of vendors also making considerable investments in market innovation, coupled with the dominance of the United States in the global software market.
  • The region serves as a center for cutting-edge technology. Industrialization and increasing awareness of industrial safety is blamed for the market's expansion. Additionally, the expanding applications of augmented reality in the retail and automotive industries support the market size.
  • The United States is expected to be one of the most highly innovative AR markets. Most companies advancing in this technology are based in the United States. High technology exposure and ease of availability of smart devices have created a solid regional AR market. Microsoft's AR product, Hololens, was first released in the United States and Canada, and it received a positive response from consumers in the country.
  • Further, the region has the highest adoption rate of smart devices, especially smartwatches and smart glasses. As smart devices, especially smartphones, play a significant role in developing the AR market, the region offers a vast opportunity for the market studied over the forecast period.
  • Smart glass is another segment witnessing a massive penetration of AR technologies in the region, and it is estimated to grow significantly in the forecast period. For instance, in early 2022, Snapchat revealed new augmented reality shopping experiences, the Dress Up tool, and more. With the help of Snapchat's latest technology, brand shops may develop AR Lenses that let customers try on shoes or apparel from their brands in augmented reality.

Augmented Reality (AR) Industry Overview

The augmented reality market is gaining competitiveness. Many companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Companies like Vuzix, and Meta, among others, have partnered with fortune 500 companies and other large technology giants, like Caterpillar, Porsche, and SAP, to increase the sales of their AR smart glasses.

  • February 2022 - Altoida Inc., a provider of augmented reality, announced a collaboration with Click Therapeutics to use AR technology to understand better baseline cognition metrics and how they may influence patient outcomes.
  • September 2022 - Meta Immersive Learning and Simplilearn, an ed-tech skilling platform, cooperated to create the training product Spark AR. The program uses augmented reality to provide knowledge of the abilities needed to produce fundamental effects. Students can research using Spark AR Studio's 3D modeling, texturing, and other capabilities to advance their professions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Applications of Augmented Reality
    • 5.1.2 High Demand for Mobile-based Augmented Reality
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Technical and Regulatory Issues
  • 5.3 IMPACT OF COVID-19 ON THE AR AND ALLIED MARKETS

6 KEY TECHNOLOGY INVESTMENTS

  • 6.1 Cloud Technology
  • 6.2 Artificial Intelligence
  • 6.3 Cyber Security
  • 6.4 Digital Services

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Hardware
      • 7.1.1.1 Standalone
      • 7.1.1.2 Tethered
      • 7.1.1.3 Screenless Viewer
    • 7.1.2 Software
  • 7.2 By End User
    • 7.2.1 Gaming
    • 7.2.2 Education
    • 7.2.3 Healthcare
    • 7.2.4 Retail and Marketing
    • 7.2.5 Automotive
    • 7.2.6 Military and Defense
    • 7.2.7 Other End-user Verticals
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 US
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 Germany
      • 7.3.2.2 UK
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Italy
      • 7.3.2.5 Rest of Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
      • 7.3.3.1 India
      • 7.3.3.2 China
      • 7.3.3.3 Japan
      • 7.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 7.3.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Google LLC (ALPHABET INC.)
    • 8.1.2 Seiko Epson Corporation
    • 8.1.3 Vuzix Corporation
    • 8.1.4 Realwear Inc.
    • 8.1.5 Dynabook Europe GmbH
    • 8.1.6 Daqri
    • 8.1.7 Optinvent
    • 8.1.8 Kopin Corporation
    • 8.1.9 Lenovo Group Limited
    • 8.1.10 Fujitsu Limited

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 MARKET OPPORTUNITIES AND OUTLOOK