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市場調査レポート
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ラテンアメリカのモバイル決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのモバイル決済-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのモバイル決済市場は予測期間中にCAGR 24.5%を記録する見込み。

Latin America Mobile Payments-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 近年、中南米地域ではスマートフォン利用者の増加やインターネットの普及により、モバイル決済が流行しています。モバイル決済は他の決済手段よりも便利で安全、かつ簡単に利用できます。このことは、モバイルベースの決済ソリューションの動向の高まりとともに、ラテンアメリカ市場成長を後押しする大きな要因のひとつとなっています。
  • 同地域におけるeコマースの台頭ラテンアメリカ人々にとって、オンラインショッピングは、オンラインで加盟店から商品を購入し、ブラジルのboleto bancario(銀行伝票の一種)や、メキシコのOXXOやセブンイレブンなどの地元コンビニエンスストアで取り扱われるバウチャーシステムなど、現金ベースの代替手段で代金を支払うという2段階のプロセスです。代替決済手段が従来の決済手段よりも支持を集めるにつれ、モバイル決済はこの地域で非常に重要な意味を持つようになりました。
  • 市場参入企業は、セキュリティと効率性を高めるため、モバイル決済ソリューションに先進技術や生体認証を統合しており、これが市場成長に影響を与えています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の蔓延やeコマースセグメントの隆盛によるオンライン取引の増加も、市場成長の強化につながると予想されます。
  • ラテンアメリカベンダーには多くのビジネス機会があるにもかかわらず、この地域はパンデミック後の影響に苦しんでいます。アルゼンチンでは2021年にインフレ率が38%に達し、2022年にはさらに上昇して45%になると予測されています。ペルー、ブラジル、コロンビアは通貨切り下げを経験しています。しかし、2022年のGDPは、アルゼンチン(3%)、コロンビア(4.2%)、ペルー(2.3%)、チリ(同じく3%)で伸びると予測されています。
  • パンデミックはラテンアメリカのモバイル決済産業に好影響を与え、非接触型決済への動向の高まりが市場に好影響を与えました。inIt'sceによると、COVID-19が大流行する中、Mastercardが2020年4月にコロンビア、ブラジル、コスタリカ、ドミニカ共和国で実施した調査では、回答者の約84%が非接触型決済の方がよりクリーンな決済方法だと答えました。
  • モバイルペイメントの普及がもたらすメリットにもかかわらず、セキュリティは依然として大きな懸念事項です。ラテンアメリカで作成されたデジタルアカウントの20%は偽物と推定されています。それとともに、規制当局はCOVID-19関連の人材不足と多大な不確実性に直面しています。メキシコとブラジルは、パンデミックの影響で遅れている画期的なフィンテック規制とオープンバンキング規制を推進しようとしています。また、モバイル決済インフラの導入に伴うインフラコストも課題となっています。

ラテンアメリカのモバイル決済市場動向

NFC(近距離無線通信)が主要市場シェアを占める

  • (NFC)近距離無線通信は、ラテンアメリカ決済において一般的な用語となっています。NFCは、ノートパソコン、スマートフォン、タブレット、その他のデバイスが近くにあるときにデータを共有できる無線データ転送の方法です。NFC技術は、Google PayやApple Payのようなモバイルウォレットや非接触カードによる非接触決済を可能にします。
  • NFCモバイル決済技術は安定しており、安全でセキュアです。EMVチップカードとして、モバイルウォレットは磁気ストリップカードよりも安全です。NFC対応デバイスで取引を処理するにはパスコードや生体認証が必要なため、窃盗犯にとってデバイスを無用の長物とすることが、モバイル決済の急速な普及に貢献しています。
  • この地域でのeコマース産業の台頭により、将来は非接触型決済が主流になると考えられます。スマートフォンはeコマース取引をより簡単で便利にします。同地域の小売業者の大半は、主要な決済手段としてキャッシュレス取引の採用に切り替えています。
  • 携帯電話メーカーのNFC技術への適応率が高まるにつれ、NFC決済は「すべての財布に対応する」シナリオに到達しつつあります。ビジネスモバイル決済の受け入れが急がれる中、カードネットワークからは「honor-all-wallet」施策についての噂が出ています。
  • FISが発表したデータによると、2020年には6,700万台以上の非接触型POS端末が出荷され、NFC決済端末は2020年の8,000万台から2025年には1億2,700万台に増加すると予測されています。NFCリーダーと端末は通常、中小企業の加盟店にとって適切な価格設定となっています。コストの範囲は、シンプルなNFCリーダーの49米ドルから、チップと磁気ストライプカードを読み取る端末の149米ドル以上までと幅広いです。

スマートフォンユーザーの増加が市場の成長を促進

  • ラテンアメリカではCOVID-19の大流行を受けて、モバイル産業が重要な役割を果たしています。モバイルネットワークは経済・社会活動の継続を可能にしました。人々は、家族や友人とのつながりを保ち、教育、金融、医療サービスにアクセスし、リモートで仕事をするためにインターネットに依存してきました。
  • GSMAの報告書によると、ラテンアメリカスマートフォン接続数は2021年末に5億台に達し、普及率は74%に達します。また、今後4年間で、同地域のスマートフォン接続台数はさらに1億台近く増加し、普及率は80%に達すると考えられます。これにより、モバイルインターネットの普及に拍車がかかり、より多くの人々がデジタルサービスにアクセスできるようになり、初めてモバイルバンキングにアクセスできるようになります。
  • 5G技術の採用より、同技術の接続性と進歩が同地域のモバイル決済市場を推進すると考えられます。しかし、4Gは当面ラテンアメリカのモバイル産業の基盤であり続け、2025年末には接続総数のほぼ70%を占めると考えられます。しかし、データ転送と接続の速度が向上すれば、モバイル決済取引にスマートフォンを利用するユーザーが増えるため、ほとんどの企業は5G対応機器を活用しようとすると考えられます。
  • Mobile Economyに関するGSMAの報告書によると、2025年までに、ラテンアメリカのモバイルエコシステムの経済貢献は300億米ドル以上に拡大すると予想されています。

ラテンアメリカのモバイル決済産業概要

ラテンアメリカのモバイル決済市場は、Mercado Pay、PIX、Rappi、PicPayのような主要企業が存在し、競争が激しくセグメント化しています。各社は、市場シェア拡大のために、新製品を投入し、製品開発と並行して、提携や買収に継続的に投資しています。各社の最近の動きをいくつか以下に挙げます。

  • 2022年6月~2021年に自営業者や零細起業家向けにPIX(ブラジルのリアルタイム決済システム)経由のクレジットソリューションで市場に登場したブラジルのフィンテック企業Zippiは、1,600万米ドル(約8,200万BRL)の資金調達を発表しました。シリーズAは米国ファンドのTiger Globalが主導し、Volpe Capital、Y Combinator、Globo Ventures、Rainfall Ventures、Mantis、MSA Capital、Hummingbird、Soma Capital、およびRobinhood、Faire、Plaid、Kavak、Credits、GoJek、Cobliといった企業の創業者らが参加しました。
  • 2021年11月-Mastercardは、ラテンアメリカ全域でのリアルタイム決済アプリケーションと請求書決済ソリューションの提供をサポートするため、Arcus FIを買収。メキシコシティとニューヨークにオフィスを構えるArcusは、米国とメキシコの大手小売業者、請求者、フィンテック、伝統的金融機関のキャッシュイン、キャッシュアウトサービス、請求書払いの実現を支援し、ラテンアメリカにも進出しています。同社の主力ソリューションであるArcus Pay Networkは、最大手の小売業者へのアクセスと接続が可能です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • ラテンアメリカのモバイル決済市場の市場規模・推定
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンユーザーの増加
    • インターネット普及率の上昇とeコマース・Mコマース市場の成長
  • 市場課題
    • モバイル決済に伴うセキュリティ問題
    • インフラの初期コスト
  • 市場機会
    • 金融セグメントにおけるデジタル情報
    • 非接触・キャッシュレス決済のニーズの高まり
  • モバイル決済産業における主要規制と基準
  • 産業におけるビジネスモデルの分析
  • モバイルウォレットの市場浸透の高まりと主要国の地域別内訳分析
  • 実現技術に関する分析(NFC、QRなどを含む範囲)
  • モバイルコマースの成長と市場への影響に関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済タイプ別(相対的な普及率による市場シェア)
    • 近接型
    • 遠隔型
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nubank
    • MercadoLibre S.R.L(Mercado Pago)
    • Pagbank(PAGSEGURO INTERNET S/A)
    • Banco Inter
    • PicPay Payment Institution SA
    • yape(Banco de Credito del Peru)
    • Banco original S.A
    • Ame Digital
    • Next Digital
    • uala
    • RapiPay Fintech Pvt Ltd
    • Pix(Banco Central do Brasil)

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91275

The Latin America Mobile Payments Market is expected to register a CAGR of 24.5% during the forecast period.

Latin America Mobile Payments - Market - IMG1

Key Highlights

  • In recent times, mobile payment has been gaining traction in the Latin American region after the pandemic because of the increasing number of users of smartphones and the increasing penetration of the internet. Mobile payment is more convenient, secure, and easy to use than other modes of payment. This, along with the rising trend of mobile-based payment solutions, represents one of the major factors bolstering the market growth in Latin America.
  • Rise of e-commerce in the region for Latin Americans, shopping online is a two-step process of buying items from a merchant online and then paying for them through cash-based alternative methods, such as boleto bancario (a type of bank slip) in Brazil or a voucher system handled through local convenience stores such as OXXO and 7-Eleven in Mexico, among others. As alternative payment methods gained traction over traditional modes, mobile payments became incredibly significant in the region.
  • The market players are integrating mobile payment solutions with advanced technologies and biometrics, to enhance security and efficiency, which, in turn, influences the market growth. In addition, the growing number of online transactions due to the sudden spread of the coronavirus disease (COVID-19) and the thriving e-commerce sector is anticipated to strengthen the market growth.
  • Despite many opportunities for vendors in Latin America, the region is still struggling with post-pandemic effects. Inflation was at 38% in Argentina in 2021 and is projected to go even higher in 2022 to 45%. Peru, Brazil, and Colombia have all experienced currency devaluations. However, GDP is projected to grow projections for 2022 in Argentina (3%), Colombia (4.2%), Peru (2.3%), and Chile (also 3%).
  • The pandemic had a positive impact on Latin America's mobile payment industry, with increasing trends toward contactless payment positively influencing the market. For inIt'sce, during a survey conducted in Colombia, Brazil, Costa Rica, and the Dominican Republic in April 2020 by Mastercard, amidst the COVID-19 pandemic, around 84% of respondents said the contactless payment was a cleaner way to pay.
  • Despite the benefits of Mobile payments growth, security is still a major concern. It's been estimated that as many as 20% of digital accounts created in Latin America were fake. Along with that, regulators face COVID-19-related staffing shortages and tremendous uncertainty. Mexico and Brazil are still trying to push through landmark fintech and open banking regulations, delayed by the pandemic. And the cost of infrastructure that comes with implementing mobile payment infrastructure has also posed as a challenge.

Latin America Mobile Payments Market Trends

NFC (Near-field communication) will Hold Major Market Share

  • (NFC)Near-field communication has become a common term in Latin American payments. NFC is a method of wireless data transfer that allows laptops, smartphones, tablets, and other devices to share data when nearby. NFC technology powers contactless payments via mobile wallets like Google Pay and Apple Pay, as well as contactless cards.
  • NFC mobile payment technology is stable, safe, and secure. As EMV chip cards, mobile wallets are more secure than magnetic strip cards. Making the device useless for thieves as they need a passcode or biometric authentication to process the transaction in an NFC-enabled device has contributed to the rapid adoption of mobile payments.
  • With the rise of the E-commerce industry in the region, the future is contactless payments. The smartphone makes e-commerce transactions easier and more convenient. Most retailers in the area are switching to adopting cashless transactions as the primary mode of payment.
  • With the increased rate of adaptation among mobile phone makers towards NFC technology, NFC payments are reaching the state of n 'honor-all-wallets' scenario. Businesses With the rush toward accepting mobile payments, there have been rumblings from the card networks about an 'honor-all-wallet' policy.
  • As per the data published by FIS, More than 67 million contactless POS terminals were shipped in 2020, and NFC payment terminals will grow from 80 million in 2020 to a projected 127 million by 2025. NFC readers and terminals are usually priced right for small business merchants. Costs range from as little as USD 49 for a simple NFC reader to USD 149 or more for a terminal that reads the chip and magnetic stripe cards.

Increasing Smartphone User is aiding the growth of the market

  • The mobile industry plays a key role in Latin America in response to the Covid-19 pandemic. Mobile networks have enabled economic and social activities to continue. People have relied on the internet to stay connected to family and friends, access educational, financial, and health services, and work remotely.
  • As per the report by GSMA, smartphone connections in Latin America reached 500 million at the end of 2021, with an adoption rate of 74%. In addition, the next four years will see almost 100 million additional smartphone connections in the region, taking the adoption rate up to 80%. This will spur mobile internet adoption, enabling more people to access digital services and access to mobile banking for the first time.
  • With the introduction of 5G technology, the connectivity and advancement in the technology will propel the mobile payment market in the region; however, 4G will remain the foundation of the mobile industry in Latin America over the near term, accounting for almost 70% of total connections at the end of 2025. But most businesses will try to take advantage of 5 G-enabled devices as increased speed of data transfer and connectivity will attract more users to rely on smartphones for mobile payment transactions.
  • As per the GSMA report on Mobile Economy, by 2025, the economic contribution of the Latin American mobile ecosystem will grow by more than USD 30 billion as countries in the region increasingly benefit from the improvements in efficiency and productivity brought about by the increased take-up of mobile services.

Latin America Mobile Payments Industry Overview

The Latin America Mobile Payments Market is highly competitive and fragmented with the presence of significant market players such as Mercado Pay, PIX, Rappi and PicPay. The companies are introducing new offerings and continuously investing in making partnerships and acquisitions along with product development to increase the market share. A few of the recent developments by the companies are listed below.

  • June 2022 - Zippi, a Brazilian fintech that came to market in 2021 with a credit solution via PIX (Brazil's real-time payment system) for self-employed people and micro-entrepreneurs, announced a USD 16 million (about BRL 82 million) funding round. Series A was led by US fund Tiger Global and followed by Volpe Capital, Y Combinator, Globo Ventures, Rainfall Ventures, Mantis, MSA Capital, Hummingbird, Soma Capital, and founders of companies such as Robinhood, Faire, Plaid, Kavak, Credits, GoJek, and Cobli.
  • November 2021 - Mastercard acquired Arcus FI to support the real-time payment applications and delivery of bill pay solutions across Latin America. With offices in Mexico City and New York, Arcus helps enable cash-in, cash-out services, and bill pay for some of the biggest retailers, billers, fintechs, and traditional financial institutions in the U.S. and Mexico, with expansion into Latin America. Its flagship solution, the Arcus Pay Network, has access and connection to the largest retailers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of Latin America Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing number of smartphone users
    • 5.1.2 Increasing internet penetration and growing E-commerce & M-commerce market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security issues associated with mobile payments
    • 5.2.2 Initial cost of infrastructure
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Digital trasnformation in financial Sector
    • 5.3.2 Growing need of contactless and cashless payments
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Mobile Payments Industry
  • 5.5 Analysis of Business Models in the Industry
  • 5.6 Analysis of the Increasing Market Penetration of Mobile Wallets with a regional breakdown of key countries
  • 5.7 Analysis on Enabling Technologies (Coverage to include NFC, QR, etc.)
  • 5.8 Commentary on the growth of Mobile Commerce and its influence on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Payment Type (Market share in percentage based on relative adoption)
    • 6.1.1 Proximity
    • 6.1.2 Remote
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 Brazil
    • 6.2.2 Mexico

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nubank
    • 7.1.2 MercadoLibre S.R.L (Mercado Pago)
    • 7.1.3 Pagbank(PAGSEGURO INTERNET S/A )
    • 7.1.4 Banco Inter
    • 7.1.5 PicPay Payment Institution SA
    • 7.1.6 yape (Banco de Credito del Peru)
    • 7.1.7 Banco original S.A
    • 7.1.8 Ame Digital
    • 7.1.9 Next Digital
    • 7.1.10 uala
    • 7.1.11 RapiPay Fintech Pvt Ltd
    • 7.1.12 Pix (Banco Central do Brasil)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET