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市場調査レポート
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1644803

米国のモバイル決済:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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米国のモバイル決済:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のモバイル決済市場は予測期間中にCAGR 13.4%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 近年、米国の決済処理環境は大きく変化しています。非接触型決済のニーズの高まりにより、物理的な決済にデジタル決済が利用されるようになり、モバイル決済の普及に拍車がかかっています。
  • 同国ではスマートフォンの普及が進み、さまざまなニーズに対応したモバイルアプリの開発と利用が可能になった。モバイルペイメントなどの技術を利用した決済アプリの開発により、オンラインや店舗での購入、請求書の支払い、送金など、簡単でシームレスな決済方法がユーザーに提供されました。
  • さらに、モバイル決済は、購入のための支払いを簡単かつ安全に行う方法を提供します。モバイル・ウォレットは、トークン化を利用してクレジットカードやデビットカードの情報をスマートフォンに保存することができます。これにより、カード番号はハッカーにとって無用の情報となります。
  • 近距離無線通信(NFC)技術やモバイル・ペイメント・ソリューションなどの技術を利用することで、従来の決済方法と比較して、より安全で迅速な決済サービスを提供することができます。
  • COVID-19の大流行により、ウィルスの蔓延を抑えるため、食料品店やレストランなどの小売店での非接触型決済の需要が高まっています。モバイル・ウォレットが提供する非接触型決済ソリューションは、決済プロセスにタッチ操作が含まれないため、現金や従来のプラスチック製クレジットカードの取り扱いに代わる安全な選択肢を提供します。

米国のモバイル決済市場動向

モバイル・ウォレットの普及

  • 米国ではモバイルウォレットの普及が進んでおり、2021年のeコマースにおける地域別取引額の29.2%を占める。米国では2022年にウォレットがクレジットカードを上回り、2025年にはアップルペイ、アマゾンペイ、グーグルペイ、ペイパルが主導して、地域のeコマース支出の3分の1近くを占めるようになると予想されています。
  • 米国ではモバイルウォレットの利用が拡大しており、非接触型POS端末の普及が進むにつれてさらなる成長が見込まれます。さらに、クレジットカードの利用は2021年に減少しました。その一方で、モバイルウォレットを利用した決済におけるカード利用のシフトが進んでいます。
  • さらに、国内ではミレニアル世代や高所得世帯の増加に伴い、非接触型決済のためのモバイル決済の採用が増加しています。Merchant Machineが実施した調査では、2019年から2021年の間にモバイルウォレットの採用が14%増加したことが判明しています。
  • さらに、デジタル特典プログラムなどのモバイルウォレットの提供が増えていることから、消費者はモバイルウォレットの採用を増やしています。これらの特典は、オンライン・チェックアウトと同様に、ロイヤルティポイントの獲得と交換を顧客に提供します。

技術の進歩によりモバイル決済の著しい成長が期待される

  • モバイル決済技術は、世界の様々な地域で長年にわたり継続的に進化してきました。かなりの期間、ユーザーは非接触型決済にモバイルNFC技術を利用することをためらっていました。また、クレジットカードの非接触技術の進歩により、モバイル決済の普及は遅々として進まなかった。
  • しかし、COVID-19の登場により、モバイル決済の普及は加速しています。国内では何度か戸締まりが行われたため、多くのユーザーが自宅に引きこもっており、ショッピングやeコマースでのモバイル決済の採用が増加しています。
  • このようなモバイル決済の導入増加に伴い、サービスプロバイダーはモバイル決済の安全性とパフォーマンスを向上させるための新技術への投資を増やしています。AIやML、生体認証など多くの技術がモバイル決済ソリューションに統合され、決済技術の安全性を高めています。
  • モバイル決済によって毎日大量のデータが生成されるため、セキュリティはモバイル決済技術の主要な要素です。モバイル決済技術にAIやMLを統合し、不正をスキャンする動きが最近活発化しています。銀行は常に機械学習を利用し、生成されたデータを分析することで不正行為を検出しています。
  • さらに近年では、多くの銀行サービス・プロバイダーが、指紋、虹彩、網膜、静脈、その他のスキャンを含む生体認証ソリューションを統合しています。さらに、多くの顧客がモバイル決済に移行しているため、金融機関は安全な認証プロセスを提供する義務があり、認証のためのバイオメトリクス技術の進歩につながっています。

米国のモバイル決済業界の概要

米国のモバイル決済市場は、以下のような市場プレーヤーが存在し、競争は緩やかです。 PayPal Payments Private Limited, Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay, Chase Pay, and a few others. The companies are introducing new offerings and continuously investing in making partnerships and acquisitions along with product development to increase the market share.

  • 2022年6月:サムスンはサムスンウォレットを発表しました。このウォレットは、デジタル・キーボード・パスや身分証明書を1カ所にまとめて保存でき、使いやすく安全なモバイル・アプリケーション1つですべての機能を利用できます。
  • 2022年5月:Google payは米国で2つ目のアプリ「Google Wallet」を発表しました。このウォレットは、ペイメントカード、搭乗券/交通カード、ロイヤリティカード、イベントチケット、その他多くのアイテムをサポートします。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 米国のモバイル決済市場の市場規模・推計
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォン普及率の増加
    • 便利で安全な決済を可能にする技術の進歩
    • リアルタイム決済の増加
  • 市場の課題
    • データ・セキュリティ・リスク
    • 確立されたクレジットカードとデビットカードシステム
  • 市場機会
    • キャッシュレス社会への転換
  • モバイル決済業界における主な規制と基準
  • 業界におけるビジネスモデルの分析
  • モバイルウォレットの市場浸透の高まりに関する分析
  • 実現技術に関する分析(NFC、QRなどを含む範囲)
  • モバイルコマースの成長と市場への影響に関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別(相対的な普及率に基づく市場シェア)
    • 近接
    • リモート

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PayPal
    • Apple Pay
    • Cash App
    • Google Pay
    • Chase Pay
    • Samsung Pay
    • Fitbit Pay
    • Bitpay
    • Microsoft Pay
    • Garmin Pay
    • Masterpass

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91111

The United States Mobile Payments Market is expected to register a CAGR of 13.4% during the forecast period.

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Key Highlights

  • In recent times, there has been a tremendous change in the payment processing environment in the United States. The use of digital payment methods for physical payments due to the increased need for contactless payments has fueled the adoption of mobile payments.
  • An increase in the adoption of smartphones in the country has enabled the development and usage of mobile apps for various needs. The development of payment apps with technologies such as mobile payments provided users with an easy and seamless way to make payments for online and in-store purchases, bill payments, money transfers, and many more.
  • Further, Mobile payments offer an easy and secure way to make payments for purchases. Mobile wallets can be used by individuals to store credit and debit card information on their smartphones using tokenization. This replaces card numbers rendering the information to be useless to hackers.
  • Usage of technologies such as near-field communication (NFC) technologies and mobile payment solutions can provide a more secure and faster payment service compared to traditional payment methods as it enables individuals to hold their phone near Point of sale device for processing the payment.
  • Due to the outbreak of the Covid-19 pandemic, the demand for contactless payments in retail shops such as grocery stores and restaurants has increased to curb the virus's spread. Contactless payment solutions offered by mobile wallets provide a safe alternative to handling cash and traditional plastic credit cards as there is no touch included in the payment process.

US Mobile Payments Market Trends

Increase in adoption of Mobile Wallets

  • Mobile wallets are becoming increasingly popular in the United States, accounting for 29.2 % of the regional transaction value for e-commerce in 2021. Wallets will surpass credit cards in the United States in 2022 and are expected to account for nearly one-third of regional e-commerce spending by 2025, led by Apple Pay, Amazon Pay, Google Pay, and PayPal.
  • Mobile wallet usage is growing in the united states, with more growth expected as contactless POS terminal penetration grows. Furthermore, credit card use reduced in 2021. On the other hand, there is an increasing shift in the usage of cards in making payments through mobile wallets.
  • Further, with the increase in millennials and high-income households in the country, the adoption of mobile payments for contactless payments is increasing. In a study conducted by Merchant Machine, it was found that the adoption of mobile wallets increased by 14% between 2019 to 2021.
  • Further, with increasing offerings of mobile wallets, such as digital rewards programs, consumers are increasing their adoption of mobile wallets. These rewards provide customers the ability to acquire and redeem loyalty points, similar to the online checkout.

Significant Growth in Mobile Payments is Expected Due to Technological Advancement

  • Mobile payment technology continuously evolved over the years across various regions worldwide. For a significant time, users were hesitant to utilize Mobile NFC technology for contactless payments. Also, the advancement in credit card contactless technology has resulted in the slow adoption of mobile payments.
  • However, due to the advent of Covid-19, the adoption of mobile payments has been accelerated. With many users staying at home due to several lockdowns in the country, the adoption of mobile payments in shopping and e-commerce has increased.
  • With such an increase in the adoption of mobile payments, service providers are increasingly investing in new technologies to secure and improve the performance of mobile payments. Technologies such as AI and ML, Biometric authorization, and many more are being integrated into mobile payment solutions to increase the security of payment technologies.
  • Security is a major component of mobile payment technology as massive amounts of data are generated daily due to mobile payments. Integration of AI and ML into mobile payment technology for scanning for frauds has recently increased. Banks constantly use Machine Learning to detect fraudulent activities by analyzing the data generated.
  • Further, in recent years, many banking service providers have integrated biometric authorization solutions, including fingerprint, iris, retina, vein, and other types of scanning. Moreover, with many customers migrating to mobile payments, the financial institutes are obliged to provide secure authentication processes, leading to advancements in biometric technology for authorization.

US Mobile Payments Industry Overview

The United States mobile payments market is moderately competitive with the presence of market players such as PayPal Payments Private Limited, Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay, Chase Pay, and a few others. The companies are introducing new offerings and continuously investing in making partnerships and acquisitions along with product development to increase the market share.

  • June 2022: Samsung has launched the Samsung wallet. This wallet enables users to store digital keyboard passes and identification cards all in one place and enables them to have a single easy-to-use and secure mobile application for all this functionality.
  • May 2022: Google pay has launched the 2nd app in the United States named Google Wallet. This wallet will support items such as Payment cards, Boarding passes/transit cards, Loyalty cards, Event tickets, and many more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing and Estimates of United States Mobile Payments Market
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in smartphone penetration
    • 5.1.2 Advancement in technology enabling convenient and secure payments
    • 5.1.3 Increase in Real-Time Payments
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Data security risks
    • 5.2.2 Well established credit and debit card system
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Transformation to a Cashless Society
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Mobile Payments Industry
  • 5.5 Analysis of Business Models in the Industry
  • 5.6 Analysis of the Increasing Market Penetration of Mobile Wallets
  • 5.7 Analysis on Enabling Technologies (Coverage to include NFC, QR, etc.)
  • 5.8 Commentary on the growth of Mobile Commerce and its influence on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 BY TYPE (Market share in percentage based on relative adoption)
    • 6.1.1 Proximity
    • 6.1.2 Remote

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PayPal
    • 7.1.2 Apple Pay
    • 7.1.3 Cash App
    • 7.1.4 Google Pay
    • 7.1.5 Chase Pay
    • 7.1.6 Samsung Pay
    • 7.1.7 Fitbit Pay
    • 7.1.8 Bitpay
    • 7.1.9 Microsoft Pay
    • 7.1.10 Garmin Pay
    • 7.1.11 Masterpass

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market