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市場調査レポート
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1644518

米国のオンライン宿泊施設:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Online Accommodation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
納期
2~3営業日
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米国のオンライン宿泊施設:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のオンライン宿泊施設の市場規模は2025年に504億米ドルと推定・予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは7%を超え、2030年には706億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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米国のオンライン宿泊施設市場は、モバイルアプリやウェブサイトの普及、企業の成長、主要市場参入企業によるモダンでユーザーフレンドリーなポータルの導入などにより、成長期を迎えています。さらに、可処分所得の増加と同国の広大な観光産業が、市場の開拓をさらに後押ししています。

ホテルの収益は、平均日当や客室数、飲食品の有無によって決まる。近年、テクノロジーはオンライン宿泊施設分野に大きな影響を与えており、米国では2017年から2022年にかけて利用者数が1,000万人以上増加すると予想されています。宿泊施設市場は、収益とユーザー普及率に関して、旅行・観光セグメントの中でポールポジションを維持しています。アジアの観光客にとって、宿泊施設は旅行・観光で最も好まれるサービスです。

ある報告書によると、米国では2022年第4四半期、国際的なホテル予約がパンデミック以前の水準に比べて減速しています。HotelHubにリンクされたオンライン予約トランスファー(OBT)を通じてオンラインで行われたホテル予約の割合は、COVID-19以前の予約動向と比較して、第4四半期中に大幅に上昇したままでした。米国では、予約の約75%がオンラインで行われ、前四半期を大幅に上回った。

米国のオンライン宿泊市場動向

カリフォルニア州における旅行者数の増加

カリフォルニア州は米国のオンライン宿泊施設市場で大きな存在感を示しており、今後数年間はこの分野で持続的な増加が予測されています。これは、経済成長の一次情報源である同州の広大な観光産業によるところが大きいです。カリフォルニア州の旅行・観光産業は、宿泊、交通、レンタカー、レストラン、小売店、アトラクション、ガソリンスタンドなど、旅行者にサービスを提供する様々なビジネスで構成されています。観光業者は、観光産業の全分野、カリフォルニア州の全地域で、旅行者の消費から利益を得ています。カリフォルニア州の観光産業は2022年に32%の増収を記録し、観光客の支出、雇用、税収の面で、COVID-19大流行前の記録を上回る勢いです。

モバイル・アプリケーションとウェブサイトの利用増加が市場を牽引

技術強化とデジタル動向により、米国のオンライン宿泊市場は大きな変貌を遂げています。オンライン宿泊予約用モバイル・アプリケーションの普及が進んでいるため、今後数年間で市場マージンは増加すると思われます。オンライン旅行予約市場も、旅行業界にとって大きな市場となるため、オンライン宿泊施設の増加によってプラスの影響を受けています。米国だけでなく世界中でインターネットの普及が進んでいるため、ほとんどのホテルオーナーはデジタル革命を活用するためにデジタルプラットフォームを支持しています。

旅行代理店や特定の宿泊施設のウェブサイトを通じて宿泊を予約することは、米国居住者の多くにとって依然として有効な選択肢であるが、Booking.comやHotels.comなどの予約サイトやAirbnbの出現により、ホスピタリティ業界はここ数年で劇的な変化を遂げました。Airbnbのようなプロバイダーは、短期賃貸が観光地の生活費高騰の一因になっているとの疑惑をめぐり、批評家や政府から非難を浴びているが、それでも米国の観光産業のかなりの部分を占めています。

米国のオンライン宿泊業界の概要

米国のオンライン宿泊施設市場は、市場シェアにおいて統合された性質を持っています。現在市場を独占しているのは、国際的に事業を展開する大手企業数社です。これら大手企業の業績を牽引する競合要因は、価格設定、可用性、説明通りのサービス提供です。しかし、ユーザー・エクスペリエンスを向上させるため、これらのウェブサイトにはさらなる技術的進歩が求められています。市場を独占している主要企業は、Booking.com、Hotels.com、Expedia、Hotwire、Orbitzです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 米国のAirbnbが市場を席巻
    • 米国のオンライン宿泊市場は国内旅行の増加により活況を呈している
  • 市場抑制要因
    • 予約キャンセル
  • 市場機会
    • 米国のソーシャルメディアがオンライン宿泊市場に影響
    • インターネットの普及とユーザー数の増加
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場の主要動向と技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • プラットフォームタイプ別
    • モバイルアプリケーション
    • ウェブサイト
  • 予約形態別
    • サードパーティオンラインポータル
    • ダイレクト/キャプティブ・ポータル

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Booking.com
    • Expedia.com
    • Hotels.com
    • Hotwire
    • Orbitz.com
    • Agoda.com
    • Airbnb.com
    • Priceline.com
    • HRS.com
    • Laterooms.com
    • Tripadvisor.com*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 90415

The United States Online Accommodation Market size is estimated at USD 50.40 billion in 2025, and is expected to reach USD 70.68 billion by 2030, at a CAGR of greater than 7% during the forecast period (2025-2030).

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The online accommodation market in the United States is experiencing a period of growth due to the prevalence of mobile apps and websites, the growth of businesses, and the implementation of modern, user-friendly portals by key market participants. Furthermore, the increasing disposable income and the country's vast tourism industry are further aiding the market's development.

Hotels' revenue is determined by the average daily rate and the number of rooms occupied, as well as the availability of food and beverages. Technology has had a significant impact on the online accommodation sector in recent years, with the number of users expected to grow by over 10 million in the United States from 2017 to 2022. The Accommodation market is keeping its pole position in the Travel and Tourism Segments when it comes to revenue and user penetration. For Asian Tourists, accommodations are the most preferred service in Travel and Tourism.

According to a report, international hotel bookings have experienced a slowdown in the fourth quarter of 2022, in the United States compared to the levels prior to the pandemic. The percentage of hotel reservations made online through an Online Booking Transfer (OBT) linked to HotelHub remained significantly elevated during the quarter in comparison to pre-COVID-19 booking trends. In the United States, around 75% of reservations were made online, which was significantly higher than the previous quarter.

US Online Accommodation Market Trends

Rise in the Number of Visitors in California

California has a substantial presence in the United States online accommodation market and is projected to experience a sustained increase in the sector over the next few years. This is largely due to the expansive tourism industry in the state, which is the primary source of economic growth. California's travel and tourism sector is comprised of a variety of businesses that provide services to travelers, such as lodging, transportation, rental vehicles, restaurants, and retail stores, as well as attractions and gasoline service stations. Tourism providers benefit from traveler spending across all segments of the industry and all regions of California. The California tourism industry experienced a 32% increase in revenue in 2022, and the state is on track to surpass the record set prior to the COVID-19 pandemic in terms of visitor expenditure, employment, and tax generation.

The Rising Use of Mobile Applications and Websites is Driving the Market

Due to technological enhancement and digital trends, the Online Accommodation Market in the United States has undergone a major transformation. There would be a boost in the market margin over the next few years because of the increasing penetration of mobile applications for online accommodation booking. The online travel booking market is also being positively affected by the increasing online accommodations as there will be a large market for the travel industry. As Internet penetration is growing around the globe as well as in the United States, most hotel owners support digital platforms to make use of the digital revolution.

While booking an overnight stay through a travel agency or a specific accommodation provider's website is still a viable option for most United States residents, the hospitality industry has seen a dramatic shift in the last couple of years with the emergence of booking websites such as Booking.com and Hotels.com, as well as Airbnb. While providers like Airbnb have come under fire from critics and governments over allegations that short-term rentals are contributing to the rising cost of living in tourist destinations, they still make up a significant portion of the United States tourism industry.

US Online Accommodation Industry Overview

The United States Online Accommodation Market is consolidated in nature In terms of market share. Some of the major international players operating currently dominate the market. The competitive factors that drive the performance of these major companies are pricing, availability, and providing service as described. However, there is a need for more technological advancement in these websites so that the user experience can be increased. The major players dominating the market are Booking.com, Hotels.com, Expedia, Hotwire and Orbitz.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Airbnb in United States is Dominating the Market
    • 4.2.2 The US Online Accommodation Market is Booming due to an Increase in Domestic Trips
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Booking Cancellation
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Social media in United States is influencing the online accomdation market
    • 4.4.2 Increased internet penetration and number of users
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Key Trends and Technological Innovations in the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Platform Type
    • 5.1.1 Mobile Application
    • 5.1.2 Website
  • 5.2 By Mode of Booking Type
    • 5.2.1 Third Party online portals
    • 5.2.2 Direct/Captive portals

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Booking.com
    • 6.2.2 Expedia.com
    • 6.2.3 Hotels.com
    • 6.2.4 Hotwire
    • 6.2.5 Orbitz.com
    • 6.2.6 Agoda.com
    • 6.2.7 Airbnb.com
    • 6.2.8 Priceline.com
    • 6.2.9 HRS.com
    • 6.2.10 Laterooms.com
    • 6.2.11 Tripadvisor.com*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US