デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1639530

中国のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

China Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
中国のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中国のパーソナルケア包装市場は予測期間中にCAGR 6.72%を記録する見込み

China Personal Care Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 同調査によると、化粧品産業は2020年の最初の数ヶ月間、COVID-19パンデミックにより大幅な減収を目の当たりにし、一般的に消費財販売に影響を与えました。しかし、中国の効果的なパンデミック管理により、小売取引額はすぐに回復しました。さらに、スキンケアに対する男性の意識の変化が、中国の男性用化粧品市場の活況を促進しています。
  • 同国は美容品販売で米国を急速に追い上げ、成長が鈍化しても2023年には米国を追い抜くと見られています。化粧品やパーソナルケア製品への消費支出は伸び続けており、加工包装された高価な製品を採用する傾向が促進されています。スキンケアと装飾用化粧品は健全に成長しており、フェイシャルケアと医療用スキンケアは旺盛な需要を目の当たりにしています。さらに、アンチエイジング製品や環境汚染からの保護を目的とした製品にも成長の可能性があります。
  • Tmall Innovation Centerによると、90年代以降の若い女性は、中国の化粧品セグメントの成長を牽引する最も重要な消費者グループとなっています。90年代以降の世代は独立系消費力を持っており、この層の美容とスキンケアへの関心の高まりが同時に大きな成長につながっています。これが同国の化粧品包装市場の成長を後押ししています。
  • 需要の増加に対応するため、産業各社は国内での製造能力を強化し、新たな機会に取り組んでいます。例えば、2020年、化粧品包装企業のAlbeaは、成長するeコマースの機会を活用するために、中国で新しい製造施設の操業を開始しました。また、2021年7月には、AptarGroup Inc.とオンラインスキンケアソリューション企業のYATが、スキンケア市場向けの革新的な製品とサービスを開発するために提携しました。
  • しかし、現在の市場動向や消費者の要求に応じて製品デザインを変更するためにはコストが上昇するため、新しい包装のデザイン開発に関わる投資は著しく高額になります。このため、製品ベンダーはデザインの変更に伴うコストや生産コストが高くなることを懸念し、既存の包装デザインに固執する可能性があり、市場の成長に影響を与えています。

中国のパーソナルケア包装市場の動向

プラスチックボトル・容器セグメントが主要市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは、低コスト、柔軟性、軽量性、耐久性などの理由から、化粧品包装の有力な要素となっています。成形、構造化、デザイン性、保護が容易であることから、数多くの化粧品がプラスチックボトルや容器に入っています。化粧品産業では、プラスチックボトルや容器は一次包装の形態として好まれ、半世紀にわたって市場で大きなシェアを占めてきました。
  • この地域の企業は、さまざまな元素組成を使用することで、ペットボトルが環境に与える影響を減らすことを戦略的に計画しています。例えば、2020年11月、L'Orealは、リサイクルされ回収された炭素排出物からポリエチレンのカーボンニュートラルなプラスチックボトルを開発し、4年後の商品化を目指しています。また、2021年6月、L'OrealはCarbiosの酵素技術により、再生プラスチックのみを使用した世界初の化粧品ボトルを開発しました。カルビオスの技術は、PETプラスチックのリサイクルのためのバイオテクノロジーソリューション開発のパイオニアであり、その酵素プロセスによって生産されたリサイクル材料のみで構成された新しい商品を生み出す道を記載しています。この技術は、透明、着色、不透明、多層など、あらゆる形態のPETに対応し、永遠にリサイクル可能であるという利点があります。
  • その他のプラスチック製品に比べ、製造過程における原料のロスが少ないため、メーカーは他のプラスチック包装製品よりもPETを好みます。リサイクル可能で、複数の色やデザインを加えることができるため、好まれています。詰め替え可能な製品は、環境に対する消費者の意識の高まりとともに登場し、この製品の需要を生み出してきました。
  • さらに、ニューヨークに本社を置く著名な消費者製品会社であるColgate-Palmoliveは、2025年までにすべての製品カテゴリーで包装の100%リサイクルを実現し、現在プラスチック包装から25%のリサイクル率を達成することを約束しています。化粧品ブランドのL'Orealは、2025年までにすべてのプラスチック包装を充電可能、詰め替え可能、リサイクル可能、または堆肥化可能にすることを目指しています。
  • さらに、L'Oreal、P&G、Unileverなどの大手ブランドオーナーは、2020年までに包装に使用する消費者使用後再生(PCR)樹脂のトン数を大幅に増やし、場合によっては倍増させることに関心があることをすでに表明しており、PETはこのような樹脂タイプに適しています。

経口ケアセグメントは高い市場成長が見込まれる

  • 口腔衛生は、より健康的なライフスタイルを送りたいという消費者の欲求の高まりに不可欠な要素として作用し、産業の成長をもたらしています。口腔の健康に対する意識の高まりや、口腔の問題の根本的な原因に対する理解の向上も、この急成長に寄与しています。経口ケアセグメントは一握りの企業が独占しているため、包装の革新という点で積極的な競合が発生しています。その結果、各社は差別化を図る方法を模索しています。
  • 経口ケア製品には、歯磨き粉、洗口剤・含嗽剤、歯ブラシ、デンタルフロスなどがあります。歯磨き粉は、経口ケアセグメントで最も消費されている製品です。一般的に、ほとんどの歯磨き粉チューブはプラスチックラミネートシートから作られています。
  • 歯磨きチューブは毎日何百万人もの消費者に利用されているが、従来のチューブは多層構造であるため、リサイクル施設にとって難題となっており、これまでリサイクルされていなかった。市場のいくつかの企業がリサイクル可能なソリューションに切り替えつつあるため、この動向は変わろうとしています。例えば、2021年5月、ユニリーバの経口ケアブランドであるSignal、Pepsodent、Closeupは、2025年までに歯磨き粉ポートフォリオ全体をリサイクル可能なチューブに転換する計画を発表しました。
  • また、2020年12月には、Procter & Gambleの経口ケアが、同社の歯磨き粉ブランドであるOral-B、Crest、Blend-a-medで最新の包装イノベーションを開始しました。正しい解決策を導入し、歯磨きチューブをよりサステイナブルものにするため、Procter & Gambleは様々なHDPEチューブサプライヤーと協議を行い、すでにAlbeaと合意し、独自のGreenleaf Generation 2チューブ技術の利用を開始しました。

中国のパーソナルケア包装産業概要

中国のパーソナルケア包装市場は、Amcor PLC、Silgan Holdings Inc.、Albeaなどの大手企業が存在し、競争は中程度です。産業の既存参入企業は、製造能力の研究開発エコシステムを活用してイノベーションを推進し、市場での競合を維持しています。

  • 2021年8月-責任ある包装の開発と生産で世界をリードするAmcor PLCは、2つの先進イノベーションセンターを新設する計画を発表しました。ベルギーのゲントと中国の江陰にある新施設は、2022年半ばに顧客を迎え入れ、今後2年間で全面的に建設します。投資総額は約3,500万米ドルとなる見込みです。より広範なネットワークにより、同社の世界中の顧客は、同社の深い材料科学の専門知識と包装開発能力を活用できるようになります。
  • 2020年6月-消費財製品向け硬質包装ソリューションのサプライヤーであるSilgan Holdings Inc.は、Albea Groupのディスペンサー事業の買収を発表しました。この事業は、主に美容とパーソナルケア市場の大手ブランド消費財製品企業に高度に設計されたポンプ、噴霧器、泡ディスペンサーソリューションを提供する主要世界企業です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 化粧品の消費拡大
    • イノベーションと魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 持続可能性への関心の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 包装タイプ別
    • プラスチックボトル・容器
    • ガラス瓶・容器
    • 金属容器
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • チューブ・スティック
    • キャップ・クロージャー
    • ポンプ・ディスペンサー
    • 軟質プラスチック包装
  • 製品タイプ別
    • 経口ケア
    • ヘアケア
    • カラー化粧品
    • スキンケア
    • メンズグルーミング
    • デオドラント

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • RPC Group Plc
    • Silgan Holdings Inc.
    • DS Smith PLC
    • Amcor PLC
    • Bemis Company Inc.
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Packaging Systems Ltd

第8章 投資分析

第9章 将来の展望

目次
Product Code: 51031

The China Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.72% during the forecast period.

China Personal Care Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • According to the same study, the cosmetics industry witnessed a significant decrease in revenue during the first months of 2020 due to the COVID-19 pandemic, which generally affected consumer goods sales. However, due to China's effective pandemic management, the retail trade value quickly recovered. In addition, the changing attitude among men toward skincare fosters the booming of the men's cosmetics market in China.
  • The country has quickly gained on the United States in beauty sales and is set to overtake it by 2023, even if growth slows. Consumer spending on cosmetics and personal care products continues to grow, which is facilitating the trend toward adopting processed, packaged, and expensive products. Skincare and decorative cosmetics are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution.
  • According to Tmall Innovation Center, the young women of the post-90s generation have become the most crucial consumer group driving growth in China's cosmetic sector. The post-90s generation has independent consuming power and a simultaneous surge of interest in beauty and skincare amongst this demographic has translated into significant growth. This is aiding the growth of the cosmetic packaging market in the country.
  • To cater to the increasing demand, the players in the industry are strengthening their manufacturing capabilities in the country to tackle new opportunities. For instance, in 2020, Albea, a cosmetic packaging company, began the operations of its new manufacturing facility in China on the lookout to capitalize on the growing e-commerce opportunities. Also, in July 2021, AptarGroup Inc. and YAT, an online skincare solutions company, collaborated to develop an innovative range of products and services for the skincare market.
  • However, the investments involved in developing the design for new packaging are significantly higher as the costs go up in changing the product design according to the current market trends and consumer requirements. This is challenging the growth in the market as product vendors may stick to their existing packaging designs in the wake of incurring higher costs associated with the change of design and production costs.

China Personal Care Packaging Market Trends

The Plastic Bottles and Containers Segment is Expected to Hold the Major Market Share

  • Plastic is a prominent element in cosmetic packaging due to its low cost, flexibility, lightweight, durability, and other factors. Numerous cosmetic products come in plastic bottles and containers, owing to the material's easy molding, structuring, design capability, and protection. In the cosmetics industry, plastic bottles and containers are preferred forms of primary packaging and have held a major prominent share in the market for half a decade.
  • The companies in the region are strategically planning to reduce the impact of plastic bottles on the environment by using different element compositions. For instance, in November 2020, Loreal developed a carbon-neutral plastic bottle of polyethylene from recycled and captured carbon emissions, which the company hopes to commercialize in four years. Also, in June 2021, L'Oreal developed the world's first cosmetic bottle made entirely of recycled plastic with Carbios' enzymatic technology. Carbios' technology, which was a pioneer in developing biotech solutions for the recycling of PET plastics, provides the path for creating new goods composed entirely of recycled materials produced through its enzymatic process. It has the advantage of being compatible with all forms of PET, including transparent, colored, opaque, multilayer, and eternally recyclable.
  • Manufacturers prefer PET over other plastic packaging products, as it has a minimum loss of raw material during the manufacturing process when compared to other plastic products. Its recyclability and the feature to add multiple colors and designs augment it to become a preferred choice. Refillable products have emerged with the rising consumer awareness for the environment and have acted in creating demand for the product.
  • Moreover, Colgate-Palmolive, a prominent consumer products company based in New York, committed to 100% recyclability of packaging across all its product categories by 2025 and achieving a 25% recycled content currently from plastic packaging. L'Oreal, a cosmetics brand, is working toward ensuring that all its plastic packaging will be rechargeable, refillable, recyclable, or compostable by 2025.
  • Moreover, major brand owners, such as L'Oreal, P&G, and Unilever, have already announced their interests toward significantly increasing and, in some cases, doubling the current tonnage of post-consumer recycled (PCR) resin in their packaging by 2020, for which PET would be an apt resin type.

The Oral Care Segment is Expected to Witness a High Market Growth

  • Oral health acts as an integral part of consumers' increasing desire to lead healthier lifestyles, resulting in industry growth. Rising awareness of oral health and an improved understanding of the underlying causes of oral issues also contribute to the surge. The oral care segment is dominated by a handful of players, resulting in aggressive competition in terms of packaging innovation. As a result, companies are progressively looking for ways to differentiate themselves.
  • Several oral care products include toothpaste, mouthwashes and rinses, toothbrushes, and dental floss. Toothpaste is the most consumed product in the oral care segment. Generally, most toothpaste tubes are made from plastic laminate sheets.
  • While toothpaste tubes are being utilized by millions of consumers every day, the conventional tubes could not be recycled so far as their multilayer construction poses a challenge for recycling facilities. This trend is about to change as several companies in the market are switching to recyclable solutions. For instance, in May 2021, Unilever's oral care brands, including Signal, Pepsodent, and Closeup, announced plans to convert their entire toothpaste portfolio to recyclable tubes by 2025.
  • Also, in December 2020, Procter & Gamble Oral Care launched its latest packaging innovation across its toothpaste brands, Oral-B, Crest, and Blend-a-med. To introduce the correct solution and make its toothpaste tubes more sustainable, Procter & Gamble held discussions with different HDPE tube suppliers and has already formed an agreement with Albea to start utilizing its proprietary Greenleaf Generation 2 tube technology, which enables the tubes to be recyclable wherever collection schemes are present.

China Personal Care Packaging Industry Overview

The Chinese personal care packaging market is moderately competitive with the presence of major players like Amcor PLC, Silgan Holdings Inc., and Albea. The established players in the industry are leveraging their manufacturing capabilities research and development ecosystem to drive innovation and sustain their competitive position in the market.

  • August 2021 - Amcor PLC, a global player in developing and producing responsible packaging, announced its plans to build two new advanced innovation centers. The new facilities in Ghent, Belgium, and Jiangyin, China, will welcome customers in mid-2022, with full build-out over the next two years. The total investment is expected to be approximately USD 35 million. The broader network will allow the company's customers globally to tap into its deep material science expertise and packaging development capabilities.
  • June 2020 - Silgan Holdings Inc., a supplier of rigid packaging solutions for consumer goods products, announced its acquisition of the dispensing business of the Albea Group. This business is a leading global supplier of highly engineered pumps, sprayers, and foam dispensing solutions to major branded consumer goods product companies, primarily in the beauty and personal care markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Sustainability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles and Containers
    • 6.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tube and Stick
    • 6.2.7 Caps and Closures
    • 6.2.8 Pump and Dispenser
    • 6.2.9 Flexible Plastic Packaging
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Oral Care
    • 6.3.2 Haircare
    • 6.3.3 Color Cosmetics
    • 6.3.4 Skincare
    • 6.3.5 Men's Grooming
    • 6.3.6 Deodorants

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea SA
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 RPC Group Plc
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Amcor PLC
    • 7.1.7 Bemis Company Inc.
    • 7.1.8 Quadpack Industries SA
    • 7.1.9 Rieke Packaging Systems Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK