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市場調査レポート
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1628782

アジア太平洋地域のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Asia Pacific Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のパーソナルケア包装市場は予測期間中にCAGR 7%を記録する見込み。

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COVID-19の蔓延は、世界の工場閉鎖の長期化によるサプライチェーンの混乱により市場に悪影響を与えました。ボトル、カートン、ポンプメーカーがパーソナルケア企業に供給することは、ロジスティック上困難でした。ほとんどの国では、政府がパーソナルケア業界を必需品のカテゴリーに入れ、機能するようにしました。それでも、箔、包装材、印刷機、練炭/ガス(ボイラーを稼働させるのに必要)のようなユーティリティ消耗品を製造する補助装置の運用については明確になっていないです。このように、明確なガイダンスがないため、地方行政は補助ユニットを必要不可欠な商品・サービスとは認めないことが多く、その結果、補助ユニットの運営に支障をきたしています。

主なハイライト

  • パーソナルケア包装は、美容・化粧品業界にとって不可欠です。そのため、多くの企業はヘアケア、スキンケア、デオドラントなど、視覚的に魅力的な包装に継続的に投資しています。
  • 化粧品パッケージはパーソナルケア包装市場の重要な部分を占めています。化粧品業界のパッケージングは近年大きく成長しています。化粧品業界は、他のすべてのセクターの中で最も多様なパッケージング要件を持っています。使用される材料は様々で、異なる金属、ガラス、紙、プラスチックなどがあり、これらの材料を使って様々な形や大きさの容器やディスペンサー機構が作られています。
  • さらにアジアでは、可処分所得の上昇と、天然成分やオーガニック成分によるスキンケア製品の人気の高まりが、引き続き成長を促進する主な要因となっています。同地域の社会人口動態の変化は、化粧品および関連製品の天然成分需要に影響を及ぼしています。この地域の高齢化(韓国、中国、日本、インド)は、アンチエイジングなどの活性特性を持つ天然成分の需要を増大させています。
  • さらに、ヘアケアブランドは、サロンでも家庭でも、包装をうまく活用しています。小売部門のヘアケアは競争が激しく、ヘアケアブランドは消費者とのつながりを築くためにパッケージの差別化に頼っています。
  • さらに、この地域ではベビーケア用パッケージの需要も増加しています。さらに、子どもの衛生に関する新米両親の意識を高めるための政府の取り組みも、ベビー用パーソナルケア産業の成長に貢献しています。例えば、インドのマハラシュトラ州政府は乳幼児の死亡を抑制するためにベビーケアキットの配布を開始しました。このような取り組みは、新米両親の間で乳幼児の健康に関する意識を高めるため、ベビーケア製品にプラスの影響を与え、市場の成長にプラスの影響を与えます。

アジア太平洋地域のパーソナルケア包装市場の動向

スキンケアが最も高い市場シェアを占める

  • スキンケア製品は健全に成長しており、フェイシャルケアとメディカルスキンケアの需要が堅調です。また、アンチエイジング製品や環境汚染対策製品にも成長の可能性があります。例えば、中国では、経済成長の鈍化と消費者の消費意欲の具体的な悪化が、中国のスキンケア部門に影響を与えています。
  • さらに、ボディーローション、ボディーソープ、モイスチャライザー製品などのスキンケア製品に関する高い認知度が、間もなく市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2021年5月、オーストラリアのナチュラルチャンネルのスキンケア会社であるSukinは、最新のフェイシャルスキンケア製品シリーズであるPurely Agelessラインの発売を発表しました。パッケージはカーボンニュートラルと中水安全で作られ、リサイクル可能なパッケージが取り入れられています。
  • 2021年2月、P&G傘下のパーソナルケア&グルーミングブランドのジレットは、最新事業を発表しました。髭剃りとスキンケアの新ブランド「プラネット・カインド」は、プラスチックバンクと提携し、海洋のプラスチック廃棄物を制限します。
  • さらに、競争の激化を維持し、日本市場で最大シェアを獲得するため、一部の企業は生産能力を増強しています。例えば、資生堂は2022年までに日本で2つの新工場の開設を計画しており、そのために1,200億円を投資する予定です。また、資生堂は大田原に新工場を建設中です。このような投資は、日本におけるスキンケア包装の成長を増大させると予想されます。
  • さらに、スキンケア製造への投資は、素材能力の強化をターゲットとしたR&D活動の増加と相まって、市場成長の強力な原動力になると予想されます。例えば、タイと日本の合弁でスキンケア製品を製造するミロット・ラボラトリーズ社は、タイで成長する美容産業に参入するため、約5億バーツの投資を計画しています。この投資は、サムットプラカーン県バンフリに3万平方メートルの倉庫を建設するために使われます。

中国が市場で大きなシェアを占める

  • 中国の化粧品市場はここ数年、最も急成長している分野のひとつであり、消費者層の拡大が市場の成長を後押ししています。加えて、化粧品への消費支出は増加の一途をたどっており、加工・包装された高価な製品を採用する傾向が強まっています。スキンケアと装飾用化粧品は健全に成長しており、フェイシャルケアとメディカルスキンケアは旺盛な需要を目の当たりにしています。さらに、アンチエイジング製品や環境汚染からの保護を目的とした製品にも成長の可能性があります。
  • Tmall Innovation Centerによると、90代以降の若い女性は中国の化粧品分野の成長を牽引する最も重要な消費者グループとなっています。90代以降の世代は独立した消費力を持っており、この層の美容とスキンケアへの関心の高まりが同時に大きな成長につながっています。これが、同国の化粧品包装市場の開発を後押ししています。
  • 業界の企業は、新たな機会に取り組むため、国内での製造能力を強化しています。例えば、化粧品パッケージ企業のAlbeaは、2020年に中国で新しい製造施設の操業を開始する予定であり、成長するeコマースの機会を活用しようとしています。
  • また2020年3月には、米国イリノイ州を拠点とする包装配送ソリューションの世界的プロバイダーであるアプターグループが、美容事業の戦略的ステップの一環として、トリントンとストラットフォードの2つの米国施設を閉鎖し、中国のBTYとフュージョン・パッケージングの49%の持分を取得する予定です。
  • しかし、COVID-19のパンデミック後、封鎖と自己隔離に関する規則がもたらした影響により、企業は中国からの調達に移行し、包装に使用される原材料を再考しています。同時に、APC Packagingのような企業は、中国の製造工場はフル稼働しており、定期的に出荷を受けていると述べています。

アジア太平洋地域のパーソナルケア包装業界の概要

アジア太平洋地域のパーソナルケア包装市場は、参入企業が多いため競争が激しいです。その結果、市場は断片化しているように見えます。さらに、同市場では多くの企業が製品革新、提携、合併、買収などの戦略を採用しています。主な発展には以下のようなものがある:

  • 2021年5月-コルゲートは、インド初のリサイクル可能な歯磨き粉チューブ入りのビーガン認定歯磨き粉を発売しました。
  • 2020年6月- 硬質プラスチック包装会社であるマンジュシュリーテクノパック社(MTL)は、パーソナルケアとホームケア業界にリサイクル包装材料を提供し、より環境に優しい世界を創造するブランドの旅をサポートする新しいイニシアチブ「ボーンアゲイン」を開始しました。プラスチック廃棄物回収のエコシステムと垂直統合することで、埋立処分されるプラスチック廃棄物の量を減らし、バージン品に近い品質のPCR(Post Consumer Recycled)樹脂(PPとHDPE)をパーソナルケアとホームケアの顧客に提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 化粧品の消費拡大
    • イノベーションと魅力的なパッケージへの注目の高まり
  • 市場の課題
    • 持続可能性への関心の高まり

第6章 市場セグメンテーション:材料タイプ別

  • プラスチック
  • ガラス
  • 金属

第7章 市場セグメンテーション:包装タイプ別

  • プラスチックボトル・容器
  • ガラス瓶・容器
  • 金属容器
  • 折りたたみカートン
  • 段ボール箱
  • チューブ&スティック
  • キャップとクロージャー
  • その他の包装タイプ(ポンプとディスペンサー、軟質プラスチック包装)

第8章 市場セグメンテーション:製品タイプ別

  • オーラルケア
  • ヘアケア
  • スキンケア
  • フレグランス
  • その他の製品タイプ(脱毛剤、ベビー&チャイルドケア、サンケア)

第9章 国別市場セグメンテーション

  • 中国
  • インド
  • 日本
  • オーストラリア
  • 韓国
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域

第10章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • RPC Group Plc(Berry Global Group)
    • Silgan Holdings Inc.
    • Bemis Company Inc.
    • Graham Packaging Company
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor Limited
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Packaging Systems Ltd
    • Gerresheimer AG

第11章 投資分析

第12章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 54163

The Asia Pacific Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 7% during the forecast period.

Asia Pacific Personal Care Packaging - Market - IMG1

The spread of COVID-19 negatively impacted the market due to disruptions in the supply chain resulting from extended factory closures globally. Logistically, it has been difficult for bottle, carton, and pump makers to provide to personal care companies. In most countries, the governments put the personal care industry under the essential commodity category, allowing them to function. Still, there is no clarity on the operation of ancillary units that make the foil, packaging material, printers, and utility consumables, like briquettes/gases (required to run boilers). Thus, in the absence of clear guidance, the local administration often does not recognize ancillary units as essential commodities and services, which hampers their operations.

Key Highlights

  • Personal care packaging is essential for the beauty and cosmetic industry since it adds to the visual appeal and increases its aesthetic value. Thus, many players continually invest in visually attractive packaging for hair care, skin care, deodorants, etc.
  • Cosmetic packaging is a significant part of the personal care packaging market. The packaging in the cosmetic industry has grown significantly in recent years. The cosmetic industry has the most varied packaging requirements of all the other sectors. The materials used vary, from different metals, glass, paper, and plastics, and these materials are used to make containers with different shapes and sizes and dispensing mechanisms.
  • Moreover, in Asia, the rise in disposable incomes and the growing popularity of skincare products from natural and organic ingredients will remain the primary factors driving the growth. Socio-demographic changes in the region are affecting the demand for natural ingredients for cosmetics and related products. The region's aging populations (in Korea, China, Japan, and India) increase the demand for natural ingredients with active properties, such as anti-aging.
  • Furthermore, haircare brands also use packaging to their advantage, both in salons and homes. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands rely on packaging differentiation to forge a connection with consumers.
  • Further, the region is also witnessing an increase in demand for baby-care packaging. Furthermore, the government's initiatives in increasing awareness among new parents regarding child hygiene also help grow the baby personal care industry. For instance, the Maharashtrian Government in India had started distributing baby care kits to curb infant deaths. Such initiatives create awareness about infant health among the new parents and, thus, positively impact baby care products, positively impacting the market's growth.

APAC Personal Care Packaging Market Trends

Skin Care Accounted for The Highest Market Share

  • Skincare products are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution. For instance, in China, the diminishing economic growth and a tangible downturn in Chinese consumers' willingness to spend leverage China's skincare sector.
  • Moreover, high awareness regarding Skincare products, such as body lotion, body soap, and Moisturizer products, is expected to drive the market's growth shortly. For instance, in May 2021, Sukin, a skincare company in the Natural channel in Australia, has announced the launch of its newest facial skincare product range, the Purely Ageless line. The packaging is made with carbon neutral and grey water safe and incorporates recyclable packaging.
  • In February 2021, the P&G-owned personal care and grooming brand Gillette has announced its latest venture. The new Planet KIND shave and skincare brand have partnered with Plastic Bank to limit plastic waste in the oceans.
  • Further, to sustain the increasing competition and capture maximum market share in Japan, a few players are increasing their production capacities. For instance, Shiseido plans to open two new plants before 2022 in Japan, for which it has the intended investment of JPY 120 billion. Also, the company has an ongoing new plant in Otawara. Such investments are anticipated to augment the growth of skincare packaging in the country.
  • Further, the investments in skincare manufacturing, coupled with the increase in R & D activities that target enhanced material capabilities, are expected to provide a strong impetus for market growth. For instance, Milott Laboratories Co, the Thai-Japanese contract manufacturer for skincare products, is planning to infuse about 500 million baht to cash in on the growing beauty industry in Thailand. The investment is being used to build a 30,000-square-metre warehouse in Bang Phli, Samut Prakan province.

China to Account for Significant Share in the Market

  • The cosmetics market in China has been one of the fastest-growing sectors in the last few years, benefitting from an increasingly engaged consumer base, augmenting the market's growth. In addition, consumer spending on cosmetics continues to grow, facilitating the trend toward adopting processed, packaged, and expensive products. Skincare and decorative cosmetics are growing soundly, with facial care and medical skincare witnessing a robust demand. Moreover, growth potential is also provided by anti-aging products and those intended to protect against environmental pollution.
  • According to Tmall Innovation Center, the young women of the post-90s generation have become the most crucial consumer group driving growth in China'sChina's cosmetic sector. The post-90s age has independent consuming power, and a simultaneous surge of interest in beauty and skincare amongst this demographic has translated into significant growth. This is aiding the development of the cosmetic packaging market in the country.
  • Players in the industry are strengthening their manufacturing capabilities in the country to tackle new opportunities. For instance, in 2020, Albea, a cosmetic packaging company, is planning to begin the operations of their new manufacturing facility in China on the lookout to capitalize on the growing e-commerce opportunities.
  • Also, in March 2020, AptarGroup, a global provider of a range of packaging delivery solutions based out of Illinois, United States, has planned to close two of its US-based facilities in Torrington and Stratford, as part of strategic steps in its Beauty business, to acquire 49% equity interest in China'sChina's BTY and of Fusion Packaging.
  • However, in the wake of the COVID-19 pandemic, the effects caused by rules about lockdown and self-isolation have resulted in companies moving to source away from China and reconsidering the raw materials used in packaging. At the same time, companies such as APC Packaging have stated that their manufacturing plant in China is up and running at total capacity and has been receiving shipments regularly.

APAC Personal Care Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Personal Care Packaging Market is highly competitive, owing to many players in the market. As a result, the market appears to be fragmented in nature. In addition, many companies in the market are adopting strategies like product innovation, partnership, mergers, and acquisitions. Some of the key developments are:

  • May 2021 - Colgate has launched their vegan-certified toothpaste that comes in a 'first-of-its-kind' recyclable toothpaste tube in India that can toss in the blue bin after the last squeeze.
  • June 2020 - Manjushree Technopack Limited (MTL), a rigid plastics packaging company, has launched its new initiative "Born Again" to deliver recycled packaging material to the personal and home care Industry and support brands in their journey of creating a greener world. It is vertically integrated with the plastic waste collection ecosystem to reduce the amount of plastic waste going to landfills and deliver virgin-like quality PCR (Post Consumer Recycled) resin (PP and HDPE) to personal and home care customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Growing Sustainability Concerns

6 MARKET SEGMENTATION - BY MATERIAL TYPE

  • 6.1 Plastic
  • 6.2 Glass
  • 6.3 Metal
  • 6.4 Paper

7 MARKET SEGMENTATION - BY PACKAGING TYPE

  • 7.1 Plastic Bottles and Containers
  • 7.2 Glass Bottles and Containers
  • 7.3 Metal Containers
  • 7.4 Folding Cartons
  • 7.5 Corrugated Boxes
  • 7.6 Tube and Stick
  • 7.7 Caps and Closures
  • 7.8 Other Product Types (Pump and Dispenser, Flexible Plastic Packaging)

8 MARKET SEGMENTATION - BY PRODUCT TYPE

  • 8.1 Oral Care
  • 8.2 Hair Care
  • 8.3 Skin Care
  • 8.4 Fragrances
  • 8.5 Other Products (Depilatories, Baby and Child Care, and Sun Care)

9 MARKET SEGMENTATION - BY COUNTRY

  • 9.1 China
  • 9.2 India
  • 9.3 Japan
  • 9.4 Australia
  • 9.5 South Korea
  • 9.6 Indonesia
  • 9.7 Rest of Asia Pacific

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1 Company Profiles
    • 10.1.1 Albea SA
    • 10.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 10.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
    • 10.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 10.1.5 Bemis Company Inc.
    • 10.1.6 Graham Packaging Company
    • 10.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 10.1.8 AptarGroup Inc.
    • 10.1.9 Amcor Limited
    • 10.1.10 Quadpack Industries SA
    • 10.1.11 Rieke Packaging Systems Ltd
    • 10.1.12 Gerresheimer AG

11 INVESTMENT ANALYSIS

12 FUTURE OF THE MARKET