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市場調査レポート
商品コード
1637868

欧州のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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欧州のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のパーソナルケア包装市場規模(出荷量ベース)は、予測期間(2025~2030年)のCAGR 2.81%で、2025年の445億8,000万個から2030年には512億個に成長すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 欧州におけるスキンケア製品の需要増は、日焼け止め、保湿剤、美容クリームなどのスキンケア製品が入手しやすくなり、費用対効果が高まったことに加え、欧州でのオンライン流通が拡大し、需要環境が変化したことが主因です。
  • ライフスタイルの変化や、労働者階級の女性層におけるストレスの増加により、肌トラブルを経験する若年層が増加しており、これがオーダーメイド製品の増加につながると考えられます。オーガニック成分で構成され、有害化学品を含まず、環境にやさしい材料で包装された天然スキンケアの配合・製造を専門とする企業は、今後数年間でかなりの需要拡大が見込まれます。
  • この地域の若い消費者は、オーガニックスキンケア製品を愛用しています。そのため、同地域の市場参入企業は消費者の需要に応えるため、新しく革新的な製品を発売しています。例えば、2023年4月、UnileverブランドのDoveは、植物由来成分と低アレルギーのバリエーションを持つボディソープを改良しました。これはスキンケア包装ソリューションの需要を促進すると予想されます。
  • 欧州化粧品市場の開拓は、品質重視、プレミアム化、地域参入企業の存在感の増大を特徴とする、広範な欧州市場の増大を反映しています。高級品と大衆品の間の格差は拡大し続け、この地域では高級品への関心が高まり、市場に利益をもたらしています。
  • *同市場では、プレミアム化粧品ブランドの人気が高まっています。ファッション産業の革新に伴い、アイブロウライナー、口紅、ファンデーションクリーム、ローションなどの化粧品の売上が大きく伸びています。ミニマルなメイクAppleックへの動向や、注目される製品の発売により、消費者のオーガニックフェイスコスメへの注目が高まっていることを目の当たりにしました。
  • 2023年1月、Unette Groupは、従来のスクリューキャップチューブソリューションに対応し、プラスチックの70%削減による重量、コスト、環境への影響の軽減を支援するTear n Tuckリシーラブルチューブを発売しました。このリシーラブルソリューションは、日焼け止めクリーム、潤滑剤、局所用クリーム、その他のペーストや液体を包装する多用途で便利な手段を提供すると考えられています。
  • パーソナルケア産業は、進化する消費者の嗜好や需要により、製品提供の著しい拡大を目の当たりにしてきました。消費者は、天然・オーガニック配合、アンチエイジングソリューション、サステイナブルオプションなど、ニーズに合わせた革新的で特殊なパーソナルケア製品を求めています。このような多様な製品群に対する需要の高まりにより、多種多様なパーソナルケア製品を製造する専門知識、能力、リソースを持つ受託製造業者の関与が必要となっています。
  • *欧州におけるスキンケア製品需要の増加は、主に日焼け止め、保湿剤、美容クリームなどのスキンケア製品の入手可能性と費用対効果、オンライン流通の成長に起因します。
  • *地球環境への影響に対する意識が高まるにつれ、消費者は持続可能で無駄を省いた製品を求めるようになっています。その結果、詰め替え用ガラス瓶の需要が高まっている
  • 詰め替え用香水瓶は、使い捨て包装の必要性をなくし、プラスチック廃棄物を削減することで、こうした価値観を反映しています。ガラスは品質が劣化することなく、無期限にリサイクル可能であるため、詰め替え用香水瓶としては文句のつけようがありません。
  • *ガラス瓶は比類のない美的魅力を提供するため、企業は製品の視覚的魅力を高めるためにガラス包装の洗練と洗練を利用しています。ガラスの透明度により、消費者は色合いや純度を鑑賞することができ、製品の全体的な魅力に貢献します。美的魅力に加え、ガラス包装は優れた耐久性と保存性を備えています。

欧州のパーソナルケア包装市場の動向

スキンケアが大きな市場シェアを占める

  • 老化の兆候を遅らせたいという願望、スキンケア習慣に対する意識の高まり、ソーシャルメディアの影響など様々な要因によって、特にミレニアル世代からのスキンケア製品に対する需要が増加しています。このような需要の高まりは、市場におけるそのような製品の需要に直接影響し、スキンケア用包装の製造に役立っています。
  • ミレニアル世代がスキンケアに注目するようになったことで、彼ら特有のニーズや嗜好に応える特別な配合の開発が重視されるようになりました。これには、ミレニアル世代が持続可能性とクリーンな美しさを優先するため、オーガニックや天然成分を取り入れた製品も含まれます。そのため、スキンケア産業の包装メーカーは、こうした需要に応えるために研究開発への投資を増やしています。
  • ドイツにおけるスキンケアとフェイシャルケア製品の売上は、パーソナルケア製品の消費率の増加とともに堅調に伸びており、ガラス、紙、金属で作られたさまざまな形式の包装に対する需要を高めています。収益は2019年の35億7,140万米ドルから2023年には37億230万米ドルに増加しました。
  • 包装メーカーは、スキンケア産業の最新動向、消費者の嗜好、規制要件を常に把握しておく必要があります。そうすることで、顧客の進化する要求に効果的に応え、スキンケア包装市場の成長に貢献することができます。全体として、スキンケア製品は男性にも女性にも支持されつつあり、メーカーは性別に特化した製品を作る必要に迫られているため、自社包装から受託包装・製造にシフトして規模を拡大し、製品コストを削減しています。
  • アンチエイジングスキンケア製品には、肌のきめを整え、小じわを最小限に抑える有益な成分が含まれています。このような製品には、配合の効能を保護するための適切な包装材が必要です。革新的な包装デザインを採用することは、アンチエイジング製品の効果を持続させるために極めて重要です。
  • エアレスポンプやスポイトボトルなどの革新的な包装ソリューションは、衛生面を向上させながら製品の効能と保存期間を保つのに役立ちます。QRコードのように、インタラクティブな包装は、バーチャルな製品テストやパーソナライズされた推奨を可能にします。また、リサイクル可能なプラスチックや、竹や生分解性物質のようなサステイナブル材料から作られた包装の選択肢もあり、持続可能性への注目も高まっています。
  • 2023年6月、大手ガラス包装メーカーのCroxsonsは、ロンドンの詰め替え用スキンケアブランドNecessary Goodの一次包装を開発しました。Croxsonsのライフスタイル、美容、健康、ウェルネス部門がガラス容器をデザインしました。Necessary Goodは、フェイスミスト、フェイスウォッシュ、モイスチャライザー、ミセラーウォーターなどの必須製品を発売しました。

英国が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 英国では、チューブ包装がガラス瓶やペットボトルのような従来の包装オプションに比べて多くの利点を提供するなど、いくつかの要因により市場が成長しています。便利で多用途であることに加え、手頃な価格で環境に優しく、有効成分を保護することができます。チューブの大規模生産は迅速かつ効率的に行えるため、生産コストは他の包装材料やプロセスに比べて比較的低いです。
  • 化粧品産業では、チューブ包装に最適なジェル、クリーム、軟膏、美容液の包装にチューブの使用が拡大しています。非常に多くの製品が市場に出回っているため、消費者はこれまで以上に選り好みをするようになっています。製品の完全性を犠牲にすることなく、審美的に魅力的な包装を持つことは、ますます重要になってきています。
  • オンラインチャネルは、閉鎖期間中も業績を支え、消費額の増加とともに著しい成長を遂げました。英国化粧品市場の開拓は、品質重視、プレミアム化、地域参入企業の存在感の高まりを特徴とする欧州市場全体の拡大を反映しています。高級品と大衆品の間の格差は拡大し続け、同国では高級品への関心が高まり、市場に利益をもたらしました。
  • 市場では、プレミアム化粧品ブランドの人気が高まっています。ファッション産業の革新に伴い、カラー化粧品(アイブロウライナー、口紅、ファンデーションクリームを含む)などの美容製品の売上が大きく伸びた。よりミニマルなメイクAppleックへの動向や、注目される製品の発売により、消費者のオーガニックフェイスコスメへの注目が高まっていることを目の当たりにしました。
  • 国家統計局(英国)によると、2023年第1四半期のパーソナルケア支出は、2021年第1四半期の約65億9,780万米ドルに比べ、約97億5,220万米ドルに増加しました。パーソナルケアブランドは、消費者を惹きつけ製品を差別化するために、革新的で魅力的な包装デザインに投資する可能性があります。これには、環境に優しい包装材料、便利な包装形式、または美的に優れたデザインなどが含まれます。このような包装の革新は、ブランドが拡大するパーソナルケア市場で競合を維持しようとするため、市場の成長を刺激する可能性があります。
  • 持続可能性の動向に追随し、消費者の嗜好に応えるため、英国のメーカーは化粧品包装市場に詰め替え可能な製品を導入する傾向を強めています。例えば、2023年7月、英国のガラス瓶メーカーであるCroxsonsは、詰め替え用エッセンシャル・スキンケアブランドNecessary Goodの新しい一次包装を発売しました。100mlと200mlの2サイズのガラス瓶は、円柱のような形をしています。同社のライフスタイル、ビューティー、ヘルス&ウェルネス部門がこのガラス製品包装を開発しました。

欧州のパーソナルケア包装産業概要

欧州のパーソナルケア包装市場は、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、Albea Group、Silgan Holdings Inc.などの参入企業の存在によりセグメント化されています。これらの参入企業は、欧州の包装産業の持続可能性とデジタル化に向けて推進し、多額の研究開発投資により市場を拡大しています。

2023年9月、フランスを拠点とする化粧品会社L'Occitaneはアルベアと提携し、製品ラインナップを一新しました。新しいチューブは、フランスとその他の欧州の既存のPEリサイクルシステムでの使用に適しています。この包装ソリューションには、オールプラスチックラミネートと、プラスチックリサイクル協会の認証を受けたGreenleafチューブが含まれています。チューブにはHDPEの多層スリーブがあります。

2023年6月、スイスを拠点とするOriflameは、フランスを拠点とするアルベア社と提携し、コンディショナーの新シリーズ「デュオロギ」を発売。デュオロギはサステナビリティの目標に沿って開発されました。この製品は、シェルにアルミニウムを使用せず、低PPプロファイルの金属プラスチックバリアラミネート(PBL)チューブに入っています。アルベアが採用したこの技術は、欧州のMRP(高密度ポリエチレン)リサイクルの流れに完全に適合しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 化粧品需要の着実な増加
    • イノベーションと魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 欧州諸国における化粧品プラスチック包装の再利用率の低さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 包装タイプ別
    • プラスチックボトル・容器
    • ガラス瓶・容器
    • 金属容器
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • チューブ&スティック
    • キャップ・クロージャー
    • ポンプとディスペンサー
    • 軟質プラスチック包装
  • 用途別
    • 経口ケア
    • ヘアケア
    • カラー化粧品
    • スキンケア
    • メンズグルーミング
    • デオドラント
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea Group
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • Berry Global Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor Group GmBH
    • VERESCENCE FRANCE
    • Alpla Group
    • Rieke Packaging Systems Ltd
    • Quadpack Industries SA
    • Gerresheimer AG
    • Raepak Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 48035

The Europe Personal Care Packaging Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 44.58 billion units in 2025 to 51.20 billion units by 2030, at a CAGR of 2.81% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The increased demand for skin care products in Europe is primarily attributed to the availability and cost-effectiveness of skin care products, such as sunscreen, moisturizer, and beauty cream, as well as the growth of online distribution through Europe, which has reshaped the demand landscape.
  • A rising number of young adults have been experiencing skin problems due to changing lifestyle patterns and increased stress among the working-class female population, which is likely to lead to a rise in custom-made products. Companies specializing in formulating and producing natural skin care composed of organic ingredients, free from hazardous chemicals, and packaged in environmentally friendly materials are expected to experience considerable growth in demand over the coming years.
  • Young consumers in the region have been using organic skincare products. Thus, market players in the region are launching new and innovative products to cater to consumer demand. For instance, in April 2023, Unilever brand Dove reformulated a body wash with plant-based ingredients and a hypoallergic variant. This is expected to drive the demand for skincare packaging solutions.
  • The development of the European cosmetics market reflects the augmentation of the widespread European market, characterized by a growing focus on quality, premiumization, and the increased presence of regional players. The gap between premium and mass products continued to widen, with a more significant interest in premium products in the region, benefiting the market.
  • * The market has been witnessing a growing popularity of premium cosmetic brands. With the innovations in the fashion industry, cosmetic products such as eyebrow liners, lipsticks, foundation creams, and lotions have seen strong growth in sales. The trend towards a minimalist makeup look and high-profile product launches witnessed consumers' increasing focus on organic face cosmetics.
  • In January 2023, Unette Group launched its Tear n Tuck re-closable tubes in response to traditional screw cap tube solutions to help reduce weight, cost, and environmental impact with a 70% decrease in plastic. This resealable solution is thought to provide a versatile and convenient means of packaging suncream, lubricants, topical creams, and other pastes or liquids.
  • The personal care industry has been witnessing a significant expansion in product offerings due to evolving consumer preferences and demands. Consumers seek innovative and specialized personal care products tailored to their needs, such as natural and organic formulations, anti-aging solutions, and sustainable options. This growing demand for diverse product ranges necessitates the involvement of contract manufacturers with the expertise, capabilities, and resources to produce a wide variety of personal care products.
  • * The increased demand for skin care products in Europe is primarily attributed to the availability and cost-effectiveness of skin care products, such as sunscreen, moisturizer, and beauty cream, as well as the growth of online distribution.
  • * With higher awareness about the impact on the global environment, consumers are looking for products that are sustainable and reduce waste. Consequently, there is a growing demand for refillable glass bottles.
  • Refillable perfume bottles reflect these values by eliminating the need for disposable packaging and reducing plastic waste. Since glass is entirely recyclable indefinitely without degrading in quality, it is an uncontested choice for refillable perfume bottles.
  • * Glass bottles provide an unparalleled aesthetic appeal; therefore, companies utilize the refinement and sophistication of glass packaging to elevate the visual appeal of their products. The clarity of the glass enables consumers to admire the hue and purity, contributing to the overall charm of the product. In addition to their aesthetic appeal, glass packaging offers excellent durability and preservation qualities.

Europe Personal Care Packaging Market Trends

Skincare will Hold a Significant Market Share

  • The demand for skincare products, especially from millennials, is on the rise, driven by various factors such as the desire to delay the signs of aging, increasing awareness of skincare routines, and the influence of social media. This growing demand directly impacts the demand for such products in the market, aiding skincare packaging manufacturing.
  • Millennials' focus on skincare has led to an increased emphasis on developing specialized formulations that cater to their specific needs and preferences. These include products that incorporate organic and natural ingredients, as millennials prioritize sustainability and clean beauty. Thus, packaging manufacturers in the skincare industry are investing more in research and development to meet these demands.
  • The revenue from skin care and facial care products in Germany grows steadily with the growing consumption rate of personal care products, increasing the demand for different formats of packaging made with glass, paper, and metal. The revenue increased from USD 3571.4 million in 2019 to USD 3702.3 million in 2023.
  • Packaging manufacturers must stay updated with the latest trends, consumer preferences, and regulatory requirements in the skincare industry. By doing so, they can effectively meet their clients' evolving demands and contribute to the growth of the skincare packaging market. Overall, skin care products are gaining traction in both males and females, and manufacturers have been pressured to create gender-specific products, causing them to shift from in-house packaging to contract packaging and manufacturing to scale up and reduce product costs.
  • Anti-aging skincare products contain beneficial ingredients that enhance skin texture and minimize fine lines and wrinkles. These products require appropriate packaging materials to safeguard the efficacy of their formula. Employing innovative packaging designs is crucial to ensure the continued effectiveness of anti-aging products.
  • Innovative packaging solutions, such as airless pumps and dropper bottles, help preserve products' potency and shelf life while enhancing hygiene. Like QR codes, interactive packaging allows virtual product testing and personalized recommendations. There is also a growing focus on sustainability, with options for recyclable plastic or packaging made from sustainable materials like bamboo or biodegradable substances.
  • In June 2023, Croxsons, a leading glass packaging manufacturer, developed primary packaging for Necessary Good, a refillable skincare brand in London. Croxsons' lifestyle, beauty, health, and wellness division designed the glass containers. Necessary Good introduced essential products, including face mist, face wash, moisturizer, and micellar water.

The United Kingdom Expected to Hold Significant Share in the Market

  • In the United Kingdom, the market is growing due to several factors, such as tube packaging offering many benefits over traditional packaging options like glass jars and plastic bottles. In addition to being convenient and versatile, they are affordable, eco-friendly, and provide active ingredient protection. As the production of tubes on a large scale can be done quickly and efficiently, the production cost is relatively low compared to other packaging materials and processes.
  • The use of tubes in the cosmetic industry is growing to pack Gels, creams, ointments, and serums, as they are ideal for tube packaging. With so many products on the market, consumers are becoming choosier than ever before. Having aesthetically appealing packaging without sacrificing product integrity is becoming increasingly important.
  • The online channel propped up performance throughout lockdown periods and experienced significant growth with spending rising. The development of the United Kingdom cosmetics market reflects the augmentation of the overall European market, characterized by a growing focus on quality, premiumization, and the increased presence of regional players. The gap between premium and mass products continued to widen, with a greater interest in premium products in the country, benefiting the market.
  • The market witnessed the growing popularity of premium cosmetic brands. With the innovations in the fashion industry, beauty products such as color cosmetics (including eyebrow liners, lipsticks, and foundation creams) have seen strong growth in sales. The trend towards a more minimalist makeup look and high-profile product launches witnessed consumers' increasing focus on organic face cosmetics.
  • According to the Office for National Statistics (UK), in the first quarter of 2023, personal care spending increased to around USD 9,752.2 million compared to the first quarter of 2021, which was around USD 6597.8 million. Personal care brands may invest in innovative and attractive packaging designs to attract consumers and differentiate their products. This could include environmentally friendly packaging materials, convenient packaging formats, or aesthetically pleasing designs. This innovation in packaging can stimulate market growth as brands seek to stay competitive in the expanding personal care market.
  • In order to follow the sustainability trends and cater to consumer preferences, manufacturers in the United Kingdom are increasingly introducing refillable products in the cosmetic packaging market. For instance, in July 2023, Croxsons, a United Kingdom glass bottle manufacturer, launched the new primary packaging for the refillable essential skincare brand Necessary Good. Two 100 ml and 200 ml glass bottle sizes are shaped like cylinders. The company's lifestyle, beauty, and health and wellness division has developed this glassware packaging.

Europe Personal Care Packaging Industry Overview

The European personal care packaging market is fragmented due to the presence of players like AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, Albea Group, and Silgan Holdings Inc., which are up-scaling the market with substantial R&D investments, driving toward the sustainability and digitization of the packaging industry in Europe.

September 2023: A France-based cosmetics company, L'Occitane, collaborated with Albea to redesign their product range. The new tube is suitable for use in existing PE recycling systems in France and the rest of Europe. The packaging solution includes an all-plastic laminate and a Greenleaf tube certified by the Association of Plastic Recyclers. The tube has a multi-layer sleeve in HDPE.

June 2023: Switzerland-based Oriflame company collaborated with Albea, a France-based company, to launch Duologi, a new range of conditioners. Duologi was developed in line with sustainability objectives. It is presented in a metallic plastic barrier laminate (PBL) tube with no aluminum in the shell and a low PP profile. The technology used by Albea is fully compliant with the European MRP (high-density polyethylene) recycling stream.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyer
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Steady Rise in Demand for Cosmetic Products
    • 5.1.2 Increasing Focus on Innovation and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Low Rates of Re-usability of Plastic Packaging of Cosmetic Products in European Countries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles and Container
    • 6.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tube and Stick
    • 6.2.7 Caps and Closures
    • 6.2.8 Pump and Dispenser
    • 6.2.9 Flexible Plastic Packaging
  • 6.3 By Application Type
    • 6.3.1 Oral Care
    • 6.3.2 Hair Care
    • 6.3.3 Color Cosmetics
    • 6.3.4 Skin Care
    • 6.3.5 Men's Grooming
    • 6.3.6 Deodorants
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Italy
    • 6.4.5 Spain

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea Group
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 Berry Global Inc.
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 7.1.6 AptarGroup Inc.
    • 7.1.7 Amcor Group GmBH
    • 7.1.8 VERESCENCE FRANCE
    • 7.1.9 Alpla Group
    • 7.1.10 Rieke Packaging Systems Ltd
    • 7.1.11 Quadpack Industries SA
    • 7.1.12 Gerresheimer AG
    • 7.1.13 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET