デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1643113

ANCヘッドフォン-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

ANC Headphones - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ANCヘッドフォン-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ANCヘッドフォン市場規模は2025年に203億8,000万米ドルと推定され、市場推定・予測期間中(2025~2030年)のCAGRは14%で、2030年には392億5,000万米ドルに達すると予測されます。

ANC Headphones-Market-IMG1

ANC(アクティブノイズキャンセリング)機能付きワイヤレスヘッドホンのようなスマートウェアラブルの受け入れ拡大により、聴覚が増強され、周囲の音のコントロールが向上し、アクティブノイズキャンセリング機能付きヘッドホンの需要を促進しています。

主要ハイライト

  • 聴覚障害に対する意識の高まり、接続された環境での聞き取りやすさへの移行、スマートフォンユーザーと技術に精通した消費者の増加、新しいオーディオ技術の採用は、ANCヘッドフォン市場を牽引すると予想される顕著な要因です。Ericssonによると、世界のスマートフォン契約数は60億を超え、今後数年間で数億の増加が見込まれています。スマートフォンユーザー数が最も多いのは中国、インド、米国です。
  • より高い音質を提供するヘッドフォンへの消費者の傾倒の高まりは、オーディオ機器メーカーがヘッドフォンに先進技術を取り入れ、ノイズキャンセリング機能を提供することを促し、市場の成長をさらに加速させています。例えば、2022年9月、ボーズはによるヘッドフォン、QuietComfort SEを発売しました。新しいQuietComfort SEは、Bose QuietComfort 35 IIからBose QuietComfort 45にマイナーチェンジしてリブランディングされました。QuietComfort SEは、1回の充電で24時間の再生が可能で、フル充電に必要な時間は2.5時間。15分のショートミッションで3時間の再生が可能です。
  • デジタルプラットフォームの普及率の上昇とインテリジェントデバイスの急増により、音楽やエンターテインメントを楽しむ多くの顧客が、より高品質なワイヤレスANCヘッドホンを使用するようになっています。IBEFによると、MeitYはAmazon Web Services(AWS)と協力し、インドに量子コンピューティングアプリケーションラボを設立し、量子コンピューティング主導の研究開発を加速させ、新たな科学的発見を可能にします。一部のベンダーは、自社製品を消費者に普及させるため、低価格で競合製品を発売することに注力しています。例えば、SonyはAmazon Prime Dayセールでノイズキャンセリングヘッドホンの価格をわずか68米ドルに抑えました。ノイズキャンセリングヘッドホンが低価格で入手可能になれば、市場の成長をさらに促進する可能性があります。
  • さらに、高い資本と技術的専門知識が必要であることが、中小規模のメーカーがアクティブノイズキャンセリング・ヘッドフォン市場に参入する際の大きな障壁となる可能性があります。インイヤータイプのアクティブノイズキャンセリング・ヘッドフォンは、予測期間中に牽引役となる可能性が高いです。これらのヘッドホンの市場浸透率が高い大きな理由は、そのコスト効率にあります。さらに、スポーツ愛好家や音楽愛好家によるインイヤーヘッドホンの採用が増加していることも、インイヤーヘッドホンの用途が高い要因となっています。

アクティブノイズキャンセリングヘッドホンの市場動向

スマートフォンの普及が市場成長を牽引

  • スマートフォンや接続型携帯電話の普及が進んでいることが、世界的にアクティブノイズキャンセリング・ヘッドフォンの需要を牽引しています。ベンダーは製品にいくつかのスマートでインテリジェントな機能を組み込んでおり、アクティブノイズキャンセリングヘッドフォンの世界の販売に影響を与えています。新興諸国では、革新的なエントリー・レベルの製品に対する需要が高く、現在、現地メーカーがこれを満たしています。
  • 2022年9月、Sonyは最新のXperia 5 IVを発表し、スマートフォンのラインナップに加わりました。このコンパクトなスマートフォンは、画面は小さいが、大画面の機能を備えており、他のフラッグシップ機と容易に競合できます。リフレッシュレート120Hzの6.1インチOLEDディスプレイを搭載し、Xperia 5 IIIのパネルより50%明るいといわれています。
  • CISCO Annual Internet Report、2018~2023年によると、世界のモバイル加入者総数は2022年の56億人から2023年には57億人に増加すると予想されています。モバイル加入者数の増加は、市場の明るい展望を表しています。
  • スマートフォンのスリム化・薄型化の動向の高まりにより、メーカーはヘッドフォン・ジャックを廃止しています。このため、消費者は独自の機能を備えた先進的なヘッドホンを採用するようになり、予測期間中の市場成長を押し上げる可能性が高いです。さらに、米国国勢調査局によると、2022年1月に米国で販売されたスマートフォンの売上高は17億米ドル増加し、747億米ドルに達しました。
  • さらにIBEFによると、「インド製」スマートフォンの出荷台数は今年第1四半期に前年同期比7%増の4,800万台超に達し、インド製スマートフォンは1億9,000万台超が出荷されました。

アジア太平洋が大幅な市場成長を遂げる

  • アジア太平洋は、同地域の主要参入企業の存在により、予測期間中に最も速い成長を記録すると予想されます。これらの参入企業による広範な研究開発活動と相まって、同地域ではアクティブノイズキャンセリングヘッドホンが広く採用されています。
  • 2022年2月、SonyはノイズキャンセリングヘッドフォンWH-XB910Nを発売し、製品ラインアップを拡充しました。このBluetoothヘッドホンはアクティブノイズキャンセリング機能を搭載しており、同社のExtra Bassシリーズの一部です。このヘッドフォンはLDACに対応し、1回の充電で最大30時間のバッテリーバックアップを記載しています。
  • アジア太平洋の参入企業は、消費者のダイナミックな需要に応え、同地域の多くの消費者層を引き付けるために、ノイズキャンセリングヘッドフォンの革新的な機能を導入しています。さらに、革新的なマーケティング戦略の採用は、今後数年間、アジア太平洋のノイズキャンセリングヘッドホン市場参入企業の間で一般的な傾向として現れると予想されます。
  • さらに、アジア諸国の新興市場では、プレミアムヘッドフォンの需要が予想外に伸びており、これは可処分所得の増加に起因しています。さらに、アクティブノイズ・キャンセレーション、拡大聴覚、周囲の音に対するより高いコントロールなどの付加機能を備えたスマートヘッドフォンの採用が進んでいます。
  • 例えば、2022年4月、ドイツの大手オーディオメーカーであるSennheiserは、CX PlusとCX True Wireless(TWS)イヤホンをインド市場に投入しました。アクティブノイズ・キャンセリングや透明な聴こえといった品質が追加された新しいCX Plusイヤホンは、毎日のリスニングのお供を作る。Sennheiser独自のTWSイヤホンシリーズは、Sennheiserの高級イヤホンシリーズのために開発された独自のトゥルー・レスポンス・トランスデューサーを搭載しています。
  • さらに、技術的に先進的なプレミアム製品とより良い体験を提供する外資系企業がこの地域に浸透していることが、アクティブノイズキャンセリング・ヘッドフォンの需要を促進しています。これが予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

アクティブノイズキャンセリングヘッドフォン産業概要

アクティブノイズキャンセリング・ヘッドフォン市場は競合が少ないため、有利な競争状態にあります。市場参入企業や利害関係者は、消費者の技術や嗜好が継続的に進化しているため、市場における優位性を維持するために、常に独創的な技術を採用し、ノイズキャンセリングヘッドホンの新機能を展開しようとしています。

  • 2022年2月:Boatは新たなヘッドホンをポートフォリオに加えました。国産ヘッドフォンboAt Nirvana 751をインドで発売しました。boAt Nirvanaは、アクティブノイズキャンセリング機能を搭載した同社初のワイヤレスヘッドホンです。ノイズキャンセリングを作動させるための専用ボタンが用意されています。また、最大65時間の再生や急速充電など、必要不可欠な機能を搭載しています。
  • 2022年1月:SennheiserはSennheiser HD 450SEワイヤレスヘッドホンを発売し、オーディオ製品のラインアップを拡充。アクティブノイズキャンセリング機能を搭載し、HD 450BTと同様の機能を記載しています。Sennheiserの最新のBluetoothヘッドフォンは、Alexa、Google Assistant、Siriを内蔵しています。ヘッドフォンは折りたたみ式で、周波数特性は18Hz~22,000Hzです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 技術的に先進的な民生用電子機器製品に対するミレニアル世代の親近感の高まり
  • 市場抑制要因
    • 高い資本と技術的専門知識の必要性
  • バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19のアクティブノイズキャンセリング・ヘッドフォン市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • インイヤー型
    • オンイヤー型
    • オーバーイヤー型
  • 価格帯別
    • 高価格
    • 中価格
    • 低価格
  • 流通チャネル別
    • 小売
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bose Corporation
    • Samsung
    • Sony Corporation
    • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • Apple Inc.
    • AsusTek Computer Inc.
    • Logitech International S.A
    • Pioneer Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Skullcandy Inc.
    • Xiaomi Corporation
    • Plantronics Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 69778

The ANC Headphones Market size is estimated at USD 20.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 39.25 billion by 2030, at a CAGR of 14% during the forecast period (2025-2030).

ANC Headphones - Market - IMG1

The growing acceptance of smart wearables, such as wireless headphones with active noise-canceling, has augmented hearing and increased control over ambient sounds, propelling the demand for active noise-canceling headphones.

Key Highlights

  • The growing awareness toward hearing disorders, the transition to being hearable in the connected environment, the increasing number of smartphone users and tech-savvy consumers, and the adoption of new audio technology are some prominent factors expected to drive the ANC headphones market. According to Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide surpasses six billion and is expected to grow by several hundred million in the next few years. China, India, and the United States have the highest number of smartphone users.
  • The growing inclination of consumers toward headphones that offer higher audio quality encourages audio device companies to incorporate advanced technologies and provide noise-canceling features in headphones, further fuelling the market growth. For instance, in September 2022, Bose launched another pair of headphones, QuietComfort SE. The new QuietComfort SE was rebranded with minor improvements to the Bose QuietComfort 45, which was replaced by Bose QuietComfort 35 II. The QuietComfort SEs deliver 24-hour playtime on a single charge and need 2.5 hours to get fully recharged. A 15-minute short mission is enough for a 3-hour playback.
  • The rise in digital platform penetration and the surge in intelligent devices allow several music and entertainment customers to use wireless ANC headphones for better quality. According to IBEF, MeitY collaborated with Amazon Web Services (AWS) to establish a quantum computing applications lab in India to accelerate quantum computing-driven research and development and enable new scientific discoveries. Some vendors are focusing on launching competitive prices at lower prices to make their products popular among consumers. For instance, Sony kept the price of its noise-cancellation headphone at just USD 68 on Amazon Prime Day Sale. The availability of noise-canceling headphones at a lower price may further drive market growth.
  • Furthermore, the need for high capital and technological expertise may be significant barriers to the entrance of small and medium-scale manufacturers into the active noise-canceling headphones market. In-ear active noise-canceling headphones are likely to witness traction during the forecast period. A significant reason for the high market penetration of these headphones is their cost-efficiency. Further, the increased adoption of in-ear headphones by sports and music enthusiasts is another factor for the high application of in-ear headphones.

Active Noise Cancellation Headphones Market Trends

Increasing Adoption of Smart Phones is Expected to Drive the Market Growth

  • The increasing penetration of smartphones and connected mobile phones is driving the demand for active noise-canceling headphones worldwide. Vendors are incorporating several smart and intelligent features in their products, affecting the global sale of active noise-cancellation headphones. There is a high demand for innovative entry-level products in developing countries, which local manufacturers currently fulfill.
  • In September 2022, Sony added to its smartphone lineup with its latest launch, the Xperia 5 IV. The compact smartphone has a smaller screen but can easily compete with the other flagships with its big-phone features. The device comes with a 6.1-inch OLED display with a refresh rate of 120 Hz, which is said to be 50% brighter than the Xperia 5 III's panel.
  • According to CISCO Annual Internet Report, 2018-2023, the total number of global mobile subscribers is expected to rise from 5.6 billion in 2022 to 5.7 billion by 2023. The increasing number of mobile subscribers represents a positive outlook for the market.
  • The increasing trend of making smartphones slimmer and thinner has resulted in manufacturers removing the headphones jack. This propels consumers to adopt advanced headphones with unique features, which will likely boost the market growth over the forecast period. Further, in January 2022, according to the US Census Bureau, the sales of smartphones sold in the United States increased by USD 1.7 billion to USD 74.7 billion.
  • Furthermore, according to IBEF, shipments of "Made in India" smartphones increased 7% Y-o-Y in Q1 of this year, reaching over 48 million units, while over 190 million smartphones made in India were shipped.

Asia-Pacific to Experience Significant Market Growth

  • Asia-Pacific is anticipated to register the fastest growth over the forecast period, owing to some major players in the region. The presence, coupled with the extensive research and development activities carried out by these players, has resulted in the region's wide-scale adoption of active noise-cancellation headphones.
  • In February 2022, Sony expanded its product lineup with the launch of Sony WH-XB910N noise-canceling headphones. The Bluetooth headphones have active noise cancellation functionality and are part of the company's Extra Bass range. The headphones come with LDAC support and offer up to 30 hours of battery backup on a single charge.
  • Asia-Pacific players are introducing innovative features of noise-canceling headphones to meet the dynamic consumer demands and attract a large consumer base in the region. Furthermore, the adoption of innovative marketing strategies is expected to emerge as a popular trend among noise-canceling headphones market players in the Asia-Pacific region in the upcoming years.
  • Further, emerging markets in Asian countries have witnessed an unexpected growth in the demand for premium headphones, which can be attributed to the rising disposable income. Moreover, they are adopting smart headphones with add-on functionalities, such as active noise cancellation, augmented hearing, and higher control over ambient sounds.
  • For instance, in April 2022, Sennheiser, the German audio giant, established CX Plus and CX True Wireless (TWS) earphones in the Indian market. With added qualities such as Active Noise Cancellation and transparent hearing, the new CX Plus earphones create a companion for everyday listening. Sennheiser's range of unique TWS earphones features the proprietary True Response transducer, developed for Sennheiser's range of premium earphones.
  • Furthermore, the penetration by foreign players in the region providing technologically advanced premium products and better experiences has fueled the demand for active noise cancellation headphones. This is expected to drive market growth over the forecast period.

Active Noise Cancellation Headphones Industry Overview

The active noise cancellation headphones market is favorably competitive due to few competitors in the market. Market players and stakeholders are constantly adopting creative technologies and trying to roll out new features of noise-canceling headphones to maintain an edge in the market as the technologies and preferences of consumers are continuously evolving.

  • February 2022: Boat added another headphone to its portfolio. The homegrown firm launched boAt Nirvana 751 headphones in India. The boAt Nirvana is the company's first wireless headphones with active noise cancellation. There is a dedicated button to activate noise cancellation. The headphones also come with up to 65 hours of playback, fast charging, and other essential features.
  • January 2022: Sennheiser extended its audio product lineup with the launch of Sennheiser HD 450SE wireless headphones. The headphones come with active noise cancellation and offer similar features to HD 450BT headphones. The latest Bluetooth headphones from Sennheiser come with built-in Alexa support, Google Assistant, and Siri. The headphones feature a foldable design and have a frequency response capacity of 18Hz to 22,000Hz.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Affinity of the Millennial Population toward Technologically Advanced Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Need for High Capital and Technological Expertise
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Active Noise Cancellation Headphones Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 In-ear
    • 5.1.2 On-ear
    • 5.1.3 Over-ear
  • 5.2 By Price Range
    • 5.2.1 Premium
    • 5.2.2 Moderate
    • 5.2.3 Low
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Online
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bose Corporation
    • 6.1.2 Samsung
    • 6.1.3 Sony Corporation
    • 6.1.4 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • 6.1.5 Apple Inc.
    • 6.1.6 AsusTek Computer Inc.
    • 6.1.7 Logitech International S.A
    • 6.1.8 Pioneer Corporation
    • 6.1.9 Toshiba Corporation
    • 6.1.10 Skullcandy Inc.
    • 6.1.11 Xiaomi Corporation
    • 6.1.12 Plantronics Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET