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市場調査レポート
商品コード
1629790

ラテンアメリカのパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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ラテンアメリカのパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのパーソナルケア包装市場は予測期間中にCAGR 5.35%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 包装不要の独立店舗は、産業全体の小売市場の促進要因のひとつになると予想されます。ブランドは、店内にシンプルなブランド名と魅力的な詰め替えの機会を設けることが期待されています。これによってブランドイメージが向上し、サステイナブル製品包装ソリューションを提供するブランドへの消費者の関心が高まっている
  • 市場拡大を後押しすると予想される重要な産業動向は、パーソナルケア用品の包装に紙ベースのチューブの利用が拡大していることです。例えば、昨年10月、ロレアルと化粧品包装事業のアルベアは、初の紙ベースの化粧品チューブの採用を発表しました。予想される期間中、市場成長はこのような最先端の包装ソリューションの差し迫った発売によって助けられると考えられます。
  • 市場開拓ベンダーは、気候変動と闘う戦略を開発し、包装が環境に与える影響を減らすことで、変化をもたらそうとしています。過去10年来、プラスチック使用の有害性に関する国民の意識は急激に高まっています。ラテンアメリカ諸国政府による多くの公的キャンペーンや取り組みが、国民の意識を高めてきました。
  • COVID-19の発生は、ベンダーが自社のブランドID確認を抜本的に変更することにさらに影響を与え、サステイナブル包装ソリューションの提供への後押しが、研究開発と製造への投資をさらに増加させています。さらに、ロシアとウクライナの戦争は包装エコシステム全体に影響を与えています。

ラテンアメリカのパーソナルケア包装市場の動向

スキンケアが市場で大きな成長を遂げる見込み

  • 市場における様々なスキンケア製品のサプライヤーは、ローション用にスタイリッシュなボトル、クリーム用に高級感のあるディテールのジャー、アプリケーター付きのチューブを包装用に提供しています。より先進的エアレス・ディスペンシングシステム、スポイト・アプリケーター、ディスペンシング・キャップは、特定の製品に対応するソリューションを提供しています。例えば、最大手の化粧品包装卸売業者の一つであるアルベア包装社は、チューブ用の柔らかい形態のスクリューキャップを製造しています。この化粧品用キャップは、すべてのスキンケア製品に理想的なソリューションで、キャップの丸みを帯びたエッジにより、配合の柔らかさを伝えます。
  • さらに、エアレス・スキンケア包装や3Dプリンティング技術などの技術的侵食が、スキンケア包装の売上を牽引しています。ホットスタンプ箔印刷やフレキソオフセット印刷といった先進的で動向のある印刷技術により、メーカーは化粧品ブランド向けに革新的で人目を引くスキンケア包装を提供できるようになり、パーソナルケア包装市場はさらに拡大しています。
  • L'Orealは2021年度に市場シェアを大幅に拡大し、チリ、メキシコ、ブラジルで顕著な業績を上げました。eコマースとオフライン販売の両方が成長に貢献しました。グループの各ブランドは、「Buen Fin」や「Black Friday」などの重要なオンラインイベントを活用し、デジタルエンゲージメントとオンライン活性化を維持しながら、対象を絞った活性化で顧客を店舗に迎え入れました。

ブラジルは市場の大幅な成長が期待される

  • ブラジルはアルゼンチン、コロンビア、チリに香水、化粧品、バス用品を輸出し、フランス、アルゼンチン、米国から化粧品を輸入しています。ブラジルは依然として完成品を輸入に頼っています。このため、ブラジル政府は輸入税を導入して生産の現地化を進めており、アルベアのような主要企業は化粧品包装の現地化に注力しています。
  • さらに、SEBRAE for Micro and Small Enterprisesは、ブラジルの男性用化粧品市場は過去5年間で3倍になったと述べています。これは、男性専用に設計された包装モジュールのさらなる成長を促進すると予想されます。
  • 環境施策への投資も盛んです。天然資源管理、自然保護、環境にやさしい製品やプロセスの研究開発(包装にグリーンプラスチックを使用したり、天然成分や天然資産のサプライヤー・パートナー・コミュニティの開発など)には、数百万レアルが投資されています。
  • さらに、市場は製造業への投資活動も確認しています。例えば、昨年初め、フランスのフレグランス&アロマ・グループであるRobertetは、サンパウロに916万米ドルを投資して施設を建設しました。この事業により、同社はサンパウロでの生産・貯蔵能力を3倍に拡大しようとしています。このチームによって、同社は生産性を向上させ、包装需要をさらに促進することができるようになりました。

ラテンアメリカのパーソナルケア包装産業概要

ラテンアメリカのパーソナルケア市場は、多くの地域参入企業が存在し、競争は中程度です。革新的な製品が市場を牽引し、各ベンダーは技術革新に投資しています。主要参入企業はAmcor Ltd、Mondi Group、Aptar Group、Sonocoなどがあります。

2022年9月-Smurfit KappaはブラジルのPaperBox買収によるラテンアメリカ拡大を発表。この買収により、同国での足跡が強化され、製造能力が向上し、新たな可能性をつかみ、顧客との新たな関係を築くことが可能になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • パーソナルケア包装市場へのCOVID-19の影響
  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加に伴うパーソナルケア製品の消費の増加
    • 革新的で魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 新しい包装ソリューションの研究開発・製造コストの高さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 包装タイプ別
    • プラスチックボトル・容器
    • ガラス瓶・容器
    • 金属容器
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • チューブ&スティック
    • キャップ・クロージャー
    • ポンプとディスペンサー
    • 軟質プラスチック包装
    • その他
  • 製品タイプ別
    • 経口ケア
    • ヘアケア
    • カラー化粧品
    • スキンケア
    • メンズグルーミング
    • デオドラント
    • その他
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • Mondi Group
    • AptarGroup
    • Silgan Holdings
    • Sonoco
    • RPC Group Plc(Berry Global Group INC.)
    • Cosmopal Ltd
    • Gerresheimer AG

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 56720

The Latin America Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.35% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Independent packaging-free stores are expected to be one of the driving factors in the retail market across the industry. Brands are expected to create simple branded and engaging refill opportunities in the store. This enhances the brand image and attracts consumers increasingly leaning toward brands that offer sustainable product packaging solutions.
  • A significant industry trend anticipated to support market expansion is the expanding usage of paper-based tubes for the packaging of personal care goods. For instance, in October last year, L'Oreal and the cosmetic packaging business Albea announced the introduction of the first paper-based cosmetic tube. Over the anticipated period, market growth will be aided by the impending launch of such a cutting-edge packaging solution.
  • Market Vendors are attempting to make a difference by developing a strategy to combat climate change and reduce packaging's environmental impact. Since the last decade, awareness among the population regarding the harmful effects of plastic usage has been growing drastically. Many public campaigns and initiatives by the Latin American governments have increased awareness among the public.
  • The outbreak of COVID-19 has further influenced the vendors to make drastic changes to their brand identity, and the push towards offering sustainable packaging solutions further increases their investments in R&D and manufacturing. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Latin America Personal Care Packaging Market Trends

Skin Care Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • Suppliers of different skincare products in the market offer stylish bottles for lotions, jars with luxe details for creams, and tubes equipped with applicators for packaging. More advanced airless dispensing systems, dropper applicators, and dispensing caps provide solutions for specific products. For instance, Albea packaging, one of the largest cosmetic packaging wholesalers, makes soft-shaped screw caps for tubes. This cosmetic cap is the ideal solution for all skincare products and communicates the softness of the formula due to the rounded edges of the cap.
  • Furthermore, technological encroachments, such as airless skincare packaging and 3-D printing technology, are driving skincare packaging sales. Advanced and trending printing technologies, such as hot-stamp foil printing and flexo-offset printing, enable manufacturers to offer innovative and eye-catching skincare packaging for cosmetic brands, further growing the personal care packaging market.
  • L'Oreal increased its market share significantly in FY 2021, performing remarkably well in Chile, Mexico, and Brazil. E-commerce and offline sales both contributed to growth. The Group's brands welcomed customers back to their stores with targeted activation while maintaining their digital engagement and online activation, utilizing important online events like Buen Fin and Black Friday.

Brazil Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • Brazil exports perfumery, cosmetics, and bath products to Argentina, Colombia, and Chile and imports cosmetics from France, Argentina, and the United States. The country remains dependent on imports for finished products. This has led the Brazilian government to introduce import taxes to localize production, and Companies like Albea are focusing on localizing their cosmetic packaging activities.
  • Further, SEBRAE for Micro and Small Enterprises stated that Brazil's men's cosmetics market has tripled in the past five years. This is expected to facilitate further growth of packaging modules designed exclusively for men.
  • There are multiple investments in environmental policies. Millions of Reals are invested in natural resource management, nature conservation, and the R&D of environmentally friendly products and processes, such as using green plastic in the packaging and developing supplier partner communities of natural ingredients and assets.
  • Moreover, the market is also witnessing manufacturing investment activities. For instance, early last year, the French group of fragrances and aromas, Robertet, invested USD 9.16 million in constructing a unit in Sao Paulo. With its operation, the company is looking to triple its production and storage capacity in the country. The team allowed the company to increase its productivity and further drive demand for packaging.

Latin America Personal Care Packaging Industry Overview

The Latin America Personal Care Market is moderately competitive, with many regional players. Innovation drives the market in product offerings, and each vendor invests in innovation. Key players include Amcor Ltd, Mondi Group, Aptar Group, and Sonoco.

September 2022 - Smurfit Kappa announced Latin American expansion with the PaperBox acquisition in Brazil. This acquisition will strengthen their footprint in the nation, increase manufacturing capacity, and enable them to seize new possibilities and build new relationships with clients.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID -19 on the Personal Care Packaging Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
    • 4.5.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Glass
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Paper
  • 5.2 By Packaging Type
    • 5.2.1 Plastic Bottles and Containers
    • 5.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 5.2.3 Metal Containers
    • 5.2.4 Folding Cartons
    • 5.2.5 Corrugated Boxes
    • 5.2.6 Tube and Stick
    • 5.2.7 Caps and Closures
    • 5.2.8 Pump and Dispenser
    • 5.2.9 Flexible Plastic Packaging
    • 5.2.10 Other Packaging Types
  • 5.3 By Product Type
    • 5.3.1 Oral Care
    • 5.3.2 Hair Care
    • 5.3.3 Color Cosmetics
    • 5.3.4 Skin Care
    • 5.3.5 Men's Grooming
    • 5.3.6 Deodorants
    • 5.3.7 Other Products Types
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Mexico
    • 5.4.3 Argentina
    • 5.4.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Mondi Group
    • 6.1.3 AptarGroup
    • 6.1.4 Silgan Holdings
    • 6.1.5 Sonoco
    • 6.1.6 RPC Group Plc (Berry Global Group INC.)
    • 6.1.7 Cosmopal Ltd
    • 6.1.8 Gerresheimer AG

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET