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市場調査レポート
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1628724

北米のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

NA Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のパーソナルケア包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のパーソナルケア包装市場は予測期間中にCAGR 3.38%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 労働統計局によると、2020年、米国の消費者はヘアケア製品に年間64.7米ドルを費やします。ヘアケア製品へのこのような支出は、持続可能なパーソナルケア包装市場の需要を促進します。
  • 例えば、2021年8月、ロレアルの子会社であるガルニエは、米国でホールブレンドシャンプーバーを発売しました。このデビューは同ブランドの持続可能性への取り組みの一環であり、液体シャンプーよりも少ない水で作られ、プラスチック包装を使用していないです。
  • また、米国カリフォルニア州の著名雑誌『ネイル・マガジン』が行った調査によると、ネイルサロンに通う女性の74%以上が、サロン用品を使わず、自分で用品や道具、器具を購入しているといいます。
  • 増加するチューブ需要に対応するため、様々なサプライヤーが市場で様々なコラボレーションやイノベーションを打ち出しています。例えば、2021年11月、化粧品、スキンケア、パーソナルケア、オーラルケア市場向けのプラスチックチューブおよびラミネートチューブの大手プロバイダーの1つであるAlbea Tubesは、U.T.C.GおよびeXpackUSAと提携し、消費者再利用後(PCR)プラスチックから作られたメイド・イン・アメリカのチューブを美容およびパーソナルケア事業者に提供しています。
  • 実用的で使い勝手の良いディスペンサーや製品に対する消費者の要求が高まっているため、化粧品会社はリサイクル可能なプラスチックや堆肥化・生分解可能なプラスチックの使用など、革新的なパッケージングソリューションを採用するようになり、化粧品パッケージングの技術革新を促進しています。

北米のパーソナルケア包装市場の動向

ヘアケアが大きく成長

  • ヘアケアブランドは、サロンでもそれ以外でもパッケージを活用しています。小売セグメント向けのヘアケアは競争が激しく、ヘアケアブランドは消費者とのつながりを築くためにパッケージの差別化に頼っています。スキンケアに次いで、ヘアケアは化粧品市場で大きなシェアを占めています。
  • ほとんどのヘアケアブランドは、マットとグロスの印刷技術の相互作用を試み、パッケージに感覚的要素を取り入れることが増えています。熱によるスタイリングの保護、ツヤの付与、縮れ毛の減少などを目的としたトリートメントオイルの使用により、スポイト式パッケージの使用が増えています。
  • ニューヨークを拠点とするオリベ・ヘアケアは、創業以来、角張ったラインと大胆な色彩のカスタムパッケージで、最近、棚で独特の存在感を示しています。また、このブランドは革新的なパッケージを採用しており、昔ながらの複雑さと、洗練されたモダンなデザインによるエレガンスを融合させ、すべてのボトル、直立したチューブ、洗練された瓶が、香水瓶のシルエットを思わせるまとまりのあるディスプレイを実現しています。
  • シャンプーやヘアケア製品の開発を専門とする企業も、可能な限りの収益を最大化するため、小売店への進出を模索しています。例えば、オラプレックス・ホールディングスは2021年11月、Ulta Beauty Salonsと販売提携を結びました。2022年1月からは、1,250以上のUlta店舗とulta.comで当社の小売製品が販売される予定です。
  • 多くのヘアケアブランドが、より良いパッケージの代替品を提供するためにパートナーシップを結んでいます。各社は、消費者がボトルを持ち帰り、製品を単独で購入した場合よりも補助された価格で詰め替えることを奨励する詰め替えイニシアチブにますます取り組んでいます。2020年10月、P&Gビューティは、欧州でヘッド&ショルダーズ、パンテーン、ハーバルエッセンス、オージーの各ブランドで、初の詰め替え用アルミボトルシステムを大規模に発売すると発表しました。この詰め替えシステムは、新しい再利用可能な100%アルミボトルとリサイクル可能な詰め替え用パウチを使用し、プラスチック使用量を60%削減(標準的なブランドボトルに対して1mLあたり)。消費者がシャンプーボトルを購入し、使用し、廃棄する方法を変える道を開くと期待されています。

プラスチックが主要市場シェアを占める

  • プラスチックは、その低コスト、軽量、柔軟性、耐久性、その他の要因から、パーソナルケア製品包装の有力な素材です。パーソナルケア製品の場合、プラスチックは飛散防止で「こぼれない」ボトル、ジャー、チューブ、キャップ、クロージャーの製造に選ばれる素材です。
  • 包装機械工業会(PMMI)によると、ボトル、ジャー、コンパクト、チューブなどのプラスチック包装の市場シェアは61%で、ボトル類が最も一般的に使用される容器である美容・その他のパーソナルケア製品では市場の30%を占めています。
  • HDPEから生産されるパーソナルケア製品のボトルは、最も一般的で最も安価であり、経済的で衝撃に強く、良好な水分バリアを維持します。ローションのボトルには、さまざまな形状、サイズ、形態があるが、キャップ付きのチューブに入っているものもあります。これらのチューブは、サイズにもよるが、通常プラスチック製です。しかし、ローションボトルにはプラスチック製のものもあるが、キャップ付きの上蓋の代わりにポンプ式のディスペンサーが付いています。これは、上蓋をねじ込んだり外したりしたくない人や、キャップを跳ね上げたくない人の多くに役立ちます。
  • 環境問題に取り組んでいるゲレスハイマー・プラスチック・パッケージング社は、消費者使用後のリサイクル材をさまざまに混合したPET製品シリーズを提供しています。最大100%R-PET製の化粧品ボトルを製造することができます。リサイクル素材の使用だけでなく、ゲレスハイマーは、バイオマテリアルを使用することで、顧客の温室効果ガス排出削減を支援することにも意欲的です。バイオマテリアルは、従来のPE/PETに代わる再生可能な素材です。サトウキビはバイオマテリアルを製造するために使用される物質のひとつであり、サトウキビ工場からエタノールが採取され、グリーンエチレンに変換された後、重合工場に運ばれ、そこでグリーンPE/PETに変換されます。
  • さらに、バージン・プラスチックの使用を完全に排除するため、企業は主にサトウキビから作られるバイオプラスチックなど、他の素材を模索しており、これらは近い将来、石油由来のバージン・プラスチックに代わる実行可能な代替素材となると思われます。

北米のパーソナルケア包装業界の概要

北米のパーソナルケア包装市場は、Amcor、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、RPC Group Plc(Berry Global Group)、Silgan Holdings Inc.などの企業が存在するため、非常に断片化されています。 Amcor、AptarGroup Inc.、Gerresheimer AG、RPC Group Plc(Berry Global Group)、RPC Group Plc(Berry Global Group)、Silgan Holdings Inc.などの企業は、大幅な研究開発投資を行い、北米の包装業界の持続可能性とデジタル化を推進し、市場を拡大しています。

  • 2021年6月-Amcor社は、超透明フィルムと耐熱性フィルムを製造する新しい機械を発表しました。AmPrimaラインは機械方向配向技術を使用し、リサイクル対応ソリューションで競合他社が追随できない速度でフィルムを生産できます。
  • 2021年1月-Silgan Holdings Inc.は、Bondi Sands社が新たに発売したセルフタンニング製品「Pure」で提携しました。Silgan DispensingのEZ'Rフォーマーは、ポリプロピレン(PP)ストリームで100%リサイクル可能で、プラスチック成分のみで作られた、市場初のフォームアプリケーションを特徴としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 可処分所得の増加に伴うパーソナルケア製品の消費の増加
    • 革新的で魅力的な包装への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 新しい包装ソリューションの研究開発・製造コストの高さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 包装タイプ別
    • プラスチックボトル・容器
    • ガラス瓶・容器
    • 金属容器
    • 折りたたみカートン
    • 段ボール箱
    • チューブ&スティック
    • キャップ・クロージャー
    • ポンプとディスペンサー
    • フレキシブルプラスチック包装
    • その他の包装タイプ
  • 製品タイプ別
    • オーラルケア
    • ヘアケア
    • カラー化粧品
    • スキンケア
    • メンズグルーミング
    • デオドラント
    • その他の製品タイプ
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Albea SA
    • HCP Packaging Co. Ltd
    • RPC Group Plc(Berry Global Group)
    • Silgan Holdings Inc.
    • DS Smith PLC
    • Graham Packaging Company
    • Libo Cosmetics Company Ltd
    • AptarGroup Inc.
    • Amcor PLC
    • Cosmopak Ltd
    • Quadpack Industries SA
    • Rieke Packaging Systems Ltd
    • Gerresheimer AG
    • Raepak Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52282

The NA Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.38% during the forecast period.

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Key Highlights

  • According to the Bureau of Labor Statistics, in 2020, American consumers spent between 64.7 U.S. dollars in a year on hair care products. Such spending on hair products will drive the demand for the sustainable personal care packaging market.
  • For Instance, in August 2021, Garnier, a subsidiary of L'Oreal, introduced Whole Blends Shampoo Bars in the United States. The debut is part of the brand's greater sustainability effort, as they are made with less water than their liquid counterparts and have no plastic packaging.
  • Further, according to a survey conducted by the Nail Magazine, a prominent magazine based in California, the United States, more than 74% of the women who visit nail salons buy their own supplies, tools, and equipment rather than using salon supplies.
  • In order to cater to the increasing demand for tubes, various suppliers have come up with different collaborations and innovations in the market. For Instance, in November 2021, Albea Tubes, one of the major providers of plastic and laminate tubes for the cosmetic, skincare, personal care, and oral care markets, partnered with U.T.C.G and eXpackUSA to offer Made in America tubes made from post-consumer recycled (PCR) plastics to beauty and personal care businesses.
  • The increasing demand from consumers for practical and user-friendly dispensing solutions and products is prompting cosmetic companies to adopt innovative packaging solutions such as the use of recyclable plastic and compostable and biodegradable plastics, thereby driving the innovations in cosmetic packaging.

North America Personal Care Packaging Market Trends

Haircare Will Observe a Significant Growth

  • Haircare brands use packaging to their advantage, both in the salon and beyond. Haircare for the retail segment is highly competitive, and hair care brands are relying on packaging differentiation to forge a connection with consumers. After skincare, hair care commands a significant share of the cosmetic market.
  • Most hair care brands experiment with the interplay of matte and gloss printing techniques and are increasingly incorporating sensory elements into their packaging. The use of treatment oils for added heat styling protection, imparting shine, or decreasing frizz has led to the increased use of dropper packaging as a dosing and precision application method.
  • Oribe Hair Care, based in New York, recently cultivated a distinctive shelf presence with its angularly lined, boldly-hued, custom packaging since its inception. The brand also has innovative packaging, which blends old-world intricacy with sleekly modern engineered elegance, and all the bottles, upright tubes, and sophisticated jars deliver a cohesive display suggestive of perfume bottle silhouettes.
  • Companies dedicated to the development of shampoos and hair care products have also been looking to expand into retail stores to maximize any possible revenue. For instance, in November 2021, Olaplex Holdings, Inc. formed a distribution partnership with Ulta Beauty Salons, designed around increasing retail channels for their products by using the salons as stores. The Company's retail products will be available in more than 1,250 Ulta stores and on ulta.com from January 2022.
  • Many hair care brands are entering into partnerships to provide better packaging alternatives. Companies are increasingly engaging in refilling initiatives that encourage consumers to bring back their bottles and refill them at a subsidized price, compared to if they would have purchased the product independently. In October 2020, P&G Beauty announced its first-ever refillable aluminum bottle system to launch at-scale, with its Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences, and Aussie brands in Europe. The refill system uses a new reusable 100% aluminum bottle and recyclable refill pouch, made using 60% less plastic (per mL versus standard brand bottle). It is expected to pave the way in changing the way consumers buy, use and dispose of their shampoo bottles.

Plastic to Hold Major Market Share

  • Plastic is a prominent material in personal care product packaging due to its low cost, lightweight, flexibility, durability, and other factors. For personal care products, plastics are a material of choice for manufacturing shatterproof and 'no-spill' bottles, jars, tubes, caps, and closures.
  • According to the Packaging Machinery Manufacturers Institute (PMMI), at 61% market share, plastic packaging, such as bottles, jars, compacts, and tubes, dominate in beauty and other personal care products, where bottles are the most commonly used containers, accounting for 30% of the market.
  • Personal care product bottles produced from HDPE are the most common and least expensive, which are economical, impact-resistant, and maintain a good moisture barrier. Lotion bottles come in all different shapes, sizes, and forms, whereas some lotions are kept in capped tubes. These tubes are usually made from plastic, depending on their size. However, there are lotion bottles that are also made of plastic, but instead of the capped tops, they have pump dispensers. This is helpful for many people who do not want to have to screw a top on and off or not want to flip up a cap.
  • Gerresheimer Plastic Packaging, which is committed to environmental concerns, offers PET ranges with different mixtures of post-consumer recycled materials. It can produce cosmetic bottles made of up to 100% R-PET. Besides using recycled materials, Gerresheimer is also motivated to help its customers reduce greenhouse gas emissions by using biomaterials. Biomaterials are renewable alternatives to conventional PE/PET. Sugarcane is one of the substances used to make biomaterials, where ethanol is taken from the sugarcane plant, and after converting into green ethylene, it goes to the polymerization plants, where it is converted into green PE/PET.
  • Moreover, to fully eliminate the use of virgin plastic, companies are exploring other materials, including bioplastic made primarily from sugarcane, which will very soon provide viable alternatives to virgin petro-based plastics.

North America Personal Care Packaging Industry Overview

The North America Personal Care Packaging Market is highly fragmented due to the presence of players, like Amcor, AptarGroup Inc., Gerresheimer AG, RPC Group Plc (Berry Global Group) Silgan Holdings Inc. are up-scaling the market with substantial R&D investments, drive towards the sustainability and digitization of the packaging industry in North America.

  • June 2021- Amcor launched new machines that will produce ultra-clear and heat resistance films. The AmPrima line uses machine-direction orientation technology to produce films that can run at speeds that competitors are unable to match in a recycle-ready solution.
  • Jan 2021- Silgan Holdings Inc. partnered with Bondi Sands on the brand's newly launched self-tanning range, Pure. It makes use of Silgan Dispensing's EZ'R foamer, which features a first-to-market foam application that is 100% recyclable in polypropylene (PP) streams and made entirely from plastic components.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyer
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
    • 5.1.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Paper
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Plastic Bottles and Container
    • 6.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 6.2.3 Metal Containers
    • 6.2.4 Folding Cartons
    • 6.2.5 Corrugated Boxes
    • 6.2.6 Tube and Stick
    • 6.2.7 Caps and Closures
    • 6.2.8 Pump and Dispenser
    • 6.2.9 Flexible Plastic Packaging
    • 6.2.10 Other Packaging Types
  • 6.3 By Product Type
    • 6.3.1 Oral Care
    • 6.3.2 Hair Care
    • 6.3.3 Color Cosmetics
    • 6.3.4 Skin Care
    • 6.3.5 Men's Grooming
    • 6.3.6 Deodorants
    • 6.3.7 Other Products Types
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Albea SA
    • 7.1.2 HCP Packaging Co. Ltd
    • 7.1.3 RPC Group Plc (Berry Global Group)
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Graham Packaging Company
    • 7.1.7 Libo Cosmetics Company Ltd
    • 7.1.8 AptarGroup Inc.
    • 7.1.9 Amcor PLC
    • 7.1.10 Cosmopak Ltd
    • 7.1.11 Quadpack Industries SA
    • 7.1.12 Rieke Packaging Systems Ltd
    • 7.1.13 Gerresheimer AG
    • 7.1.14 Raepak Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS