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市場調査レポート
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1644483

インドのイベントと展示会:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Event And Exhibition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 200 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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インドのイベントと展示会:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのイベントと展示会市場規模は2025年に56億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは8.31%で、2030年には84億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 展示会とイベントは、経済を活性化させ、経済を活性化させる重要な要因の一つです。インドは最も急成長している経済の1つであり、さまざまな産業の企業を支援する政府の取り組みによって、同国におけるイベントと展示会のニーズが向上すると予想されます。
  • インドには広大な消費者市場があり、企業が同国に投資し拡大するための比類ない機会を提供しています。India Brand Equity FoundationとRetailers Association of Indiaによると、インド全土の小売市場規模は2026年までに1兆7,500億米ドルに達するといいます。
  • 展示会は、世界的に貿易と経済成長を実現する強力な手段のひとつです。欧州とアジアのさまざまな国が、地域の経済発展と投資を推進するビジネスプラットフォームとして展示会を利用しています。インドの経済開発に伴い、展示会産業は急速な成長を遂げています。今日、インドは世界的に見ても主要な展示会開催地のひとつとなっています。
  • イベントの企画は、主催者のマーケティング努力と密接な関係にあります。そのために、イベント主催者は参加者から多額の費用を徴収します。非効率なマーケティングは、来場者の減少につながり、展示会に申し込んだベンダーの売上減少につながる可能性があります。このようなシナリオがあるからこそ、主催者は展示会について適切に伝えるために高額な参加費を設定する傾向があるのです。
  • COVID-19の大流行は、国内のさまざまな産業に厳しい悪影響を及ぼしました。イベントと展示会産業もこの動向は他人事ではありません。封鎖が発表されたことで、野外エンターテインメントの領域は完全に行き詰まった。インド展示会産業協会(IEIA)によると、インドの展示会セクターは推定357億インドルピーを失った。

インドのイベントと展示会市場動向

展示会主催者向けジオクローニングの採用拡大が市場を牽引する見込み

  • 展示会オーガナイザーのジオクローニングには、成功したイベントを異なる地域で再現することが含まれます。この戦略により、主催者は実績のあるイベント形式を活用し、さまざまな地域に適応させることができるため、成功率と観客動員数を最大化することができ、インドで人気を集めています。インド市場でジオクローニングの採用が拡大しているのは、イベントの企画・運営に対する戦略的アプローチを反映したものであり、成功モデルを活用してより大きな効果を狙っています。
  • ジオクローニングはまた、世界の拡大を目指す様々な大手展示会主催者にとっても有力な戦略となっています。ジオクローニングは、新規立ち上げのリスクを軽減し、立ち上げの足がかりとして既存のブランドの評判を利用することができます。意思表示ジオクローニングは、価値ある戦術であることが証明されています。
  • インドでは、建設、工業製造、繊維・アパレル、耐久消費財の市場が拡大しており、さまざまな国際的イベントや展示会が、製品やサービスを提供するためにインドへの進出を熱望しており、こうした展示会は、現地のベンダーや流通業者と提携するためのネットワーク構築や事業拡大の機会となっています。
  • また、様々な産業における技術の進歩は、国際的なベンダーに絶好の機会を提供しています。このようなイベントは、参加して知識を得たり、業務の一環として先進的なソリューションを採用したりする重要な機会を提供しているからです。
  • ジオクローニングや大規模な国際コンベンションに関わるインドのイベント主催者に対する政府の支援は、成長にプラスの影響を与えています。これには、ブランドの評判や国際的なソリューションサービスプロバイダーの関与により、顧客からの足がかりが保証されていることが関係しています。

消費財・小売セグメントが主要市場シェアを占めると予想される

  • ホリゾンタル市場は消費者向けの展示会です。通常、一般消費者向けに展示される各産業の様々な製品を特色としています。消費者向け展示会は、志を同じくする商人や顧客を一箇所に長時間集める優れた方法です。多くの来場者は、できるだけ多くのベンダーを訪れ、滞在することを好みます。
  • そのため、一般的には1日がかりのイベントとされています。消費者向け展示会は、企業にとって、すでに対象層になっているバイヤーと直接接触できる一生に一度の機会を記載しています。この販売戦略は、従来の販売方法よりもコンバージョン率が高くなることが多いです。インドという国は、このような展示会やイベントの価値と到達点に気づいており、そのため、著名な見本市、イベント、展示会が毎年開催されています。
  • 小売・消費財市場はダイナミックな変化を遂げています。今日のビジネス環境において、小売・消費財(R&C)企業にとっての課題は山積しており、市場原理が合体して極めて厳しい環境を作り出しています。
  • インドの小売業は、複数の新規参入企業によって、最もダイナミックで動きの速い産業のひとつとなっています。小売業はインドのGDPの10%以上を占めています。インドの大規模な中産階級とほとんど未開拓の小売市場は、新市場への参入を目指す国際小売大手にとって大きな動機となっており、インドの小売業の成長を加速させ、インドのイベントと展示会市場に新たな成長機会を生み出しています。
  • IBEFによると、インドのオンライン買い物客は2030年までに5億人に達すると予想されています。インドのイベントと展示会市場は急激な成長を遂げており、小さな町、大都市、大都市での小売市場開拓が進んでいます。健全な経済成長、人口動態の変化、可処分所得の増加、都市化、消費者の嗜好の変化などが、インドの組織小売市場の成長を促す要因となっています。
  • IFJAS, Indian Fashion Jewellery & Accessories Show 2023は、2023年6月26日から28日まで、インドのグレーター・ノイダにあるIndia Expo Centreで開催されます。このショーは、インドの様々な製造拠点や地域から、伝統的かつ現代的なファッションジュエリーやアクセサリー、アパレルを展示する、国際的に認知された年次調達プラットフォームです。IFJASは、多くのバイヤーがインドでしか見つけることができない製品ラインに焦点を当てた模範的な国際展示会としての評判に忠実です。

インドのイベントと展示会産業概要

インド市場には小規模から大規模まで様々なベンダーが存在し、非常に細分化された市場となっています。同国の未組織イベント・組織部門は調査対象となった市場と同規模であるため、主催者間の競争企業間の敵対関係は中程度に高いです。同国の経済状況と消費者市場の成長に伴い、グローバリゼーションの必要性が、同国における相当数のB2BとB2Cイベント/展示会の需要を押し上げています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価
  • 政府の施策/規制/施策の影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 展示会主催者におけるジオクローニングの採用拡大
    • B2C展示会に浸透する消費財の成長の増加
  • 市場課題
    • 小規模参入企業の参加制限による損失。

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • B2B
    • B2C
    • 混合/ハイブリッド
  • レヴューストリーム別
    • 出展料
    • スポンサー料金
    • 入場料
    • サービス別
  • エンドユーザー別
    • 消費財・小売
    • 自動車・運輸
    • 産業
    • エンターテイメント
    • 不動産
    • ホスピタリティ
    • 医療と製薬
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Percept Limited
    • Atrri Events
    • Wizcraft
    • WoodCraft Event and Entertainment
    • E factor Entertainment Pvt Ltd
    • Cineyug Entertainment Private Limited
    • Mex Exhibitions Private Limited
    • Bharat Exhibitions
    • DNA Entertainment Networks
    • Wow Events
    • Procam Running
    • Pegasus Events Pvt. Ltd
    • Only Much Louder(OML)
    • HostIndia Events
    • TAFCON Projects (India) Pvt. Ltd
    • 70 EVENT MEDIA GROUP
    • Showtime Event
    • Oxygen Entertainment
    • Vajra Events
    • ABEC Ltd
    • Messe Muenchen
    • Informa

第8章 投資分析と市場展望

第9章 市場の将来

第10章 インドのトップ展示センター

第11章 世界のイベントと展示会センター分析

目次
Product Code: 72402

The India Event And Exhibition Market size is estimated at USD 5.66 billion in 2025, and is expected to reach USD 8.44 billion by 2030, at a CAGR of 8.31% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Exhibitions and events are some of the critical enablers and triggers of the economy. With India being one of the fastest-growing economies, the government initiatives to help enterprises in different industries are expected to improve the need for events and exhibitions in the country.
  • India has a vast consumer market, and it offers an unparalleled opportunity for enterprises to invest and expand in the country. According to the India Brand Equity Foundation and Retailers Association of India, the retail market size across India will reach USD 1,750 billion by 2026.
  • Exhibitions are among some of the powerful enablers of trade and economic growth globally. Various nations in Europe and Asia used exhibitions as business platforms to propel their regions' economic development and investments. In line with India's economic development, the exhibitions industry has seen rapid growth. Today, India is one of the prime exhibition destinations globally.
  • Event planning goes hand in hand with the marketing efforts of the organizers. In order to do so, such event organizers charge a hefty amount from participants. Inefficient marketing may lead to lower footfall which leads to lower sales for vendors that signed up for the exhibition. Such scenarios are why organizers tend to have hefty entry fees to communicate appropriately about the exhibition.
  • The COVID-19 pandemic had a harsh negative impact on various industries across the country. The event and exhibition industry was no stranger to this trend. With the lockdown announcement, the sphere of outdoor entertainment came to an absolute standstill. According to the Indian Exhibitions Industry Association (IEIA), India's exhibition sector lost an estimated INR 3,570 crore.

India Events & Exhibition Market Trends

Growing Adoption of Geo-cloning for Exhibition Organizers is Expected to Drive the Market

  • Geo-cloning for exhibition organizers involves replicating successful events in different geographic locations. This strategy is gaining traction in India as it allows organizers to capitalize on proven event formats, adapting them to various regions, thus maximizing success and audience engagement. The growing adoption of geo-cloning in the Indian market reflects a strategic approach to event planning and management, leveraging successful models for broader impact.
  • Geo-cloning has also become a go-to strategy for various major exhibition organizers looking to expand globally. It involves less of the risk of a brand-new launch and an existing brand reputation to use as a launchpad. Statement of intent geo-cloning has proven to be a valuable tactic.
  • With the growing construction, industrial manufacturing, textiles and apparel, and consumer durables market in India, various international events and exhibitions are keen on entering the country to offer their products and services, and such exhibitions are the means of networking and expansion opportunities to tie up with local vendors and distributors.
  • In addition, technological advancements in various industries are offering a prime opportunity for international vendors, as such events offer significant opportunities to attend and gain knowledge and adopt advanced solutions as part of their operations.
  • The government support for Indian event organizers involved in geo-cloning and large international conventions in the country is positively impacting growth. This involves guaranteed footfall from customers due to the brand reputation and involvement of international solutions and service providers.

Consumer Goods and Retail Segment is Expected to Hold a Major Market Share

  • Horizontal marketplaces are consumer exhibits. They usually feature various products from industries that are on show for the general public. Consumer exhibitions are an excellent method to bring together like-minded merchants and customers in one place for an extended time. Many visitors like to remain and visit as many vendors as possible.
  • Therefore, they are generally considered day-long events. Consumer exhibitions provide businesses with a once-in-a-lifetime opportunity to directly contact buyers who already fall into their target demographics. This sales strategy frequently yields a greater conversion rate than traditional sales methods. India as a country realizes the value and reach of such exhibitions and events and, therefore, has prominent fairs, events, and exhibitions held annually.
  • The market for retail and consumer goods is undergoing dynamic change. Challenges for retail and consumer product (R&C) companies are many in today's business environment, as a confluence of market forces have created an extremely challenging climate.
  • Indian retail has become one of the most dynamic and fast-moving industries with the entry of several new players. This accounts for more than 10% of the country's GDP. India's sizable middle class and largely untapped retail market have been major motivators for international retail giants looking to enter newer markets, accelerating the growth of Indian retail and creating new growth opportunities for India's event and exhibition market.
  • According to IBEF, online shoppers in India are expected to reach 500 million by 2030. The event and exhibition market in India is experiencing exponential growth, with retail development in small towns, big cities, and metropolises. Healthy economic growth, changing demographics, increasing disposable income, urbanization and changing consumer tastes and preferences are some of the factors driving the growth of India's organized retail market.
  • IFJAS, Indian Fashion Jewellery & Accessories Show 2023, will be held on June 26-28, 2023, at India Expo Centre, Greater Noida, India. The show is an internationally acknowledged annual sourcing platform showcasing traditional and contemporary fashion jewelry and accessories-to-apparel from different manufacturing hubs and regions of India. IFJAS stands true to its reputation as an exemplary international exhibition with a focus on product lines that many buyers would find only in India.

India Events & Exhibition Industry Overview

The market has a presence of various small and large-scale vendors, making it a highly fragmented market. With the country's unorganized event and organization sector being the same size as the market studied, the competitive rivalry among the organizers is moderately high. With the growing economic condition of the country and consumer markets, the need for globalization is pushing the demand for a significant number of B2B and B2C events/exhibitions in the country.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.4 Impact of Government Policies/Regulations/Schemes

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Geo-cloning for Exhibition Organizers
    • 5.1.2 Increasing Growth of Consumer Goods Penetrating B2C Exhibition
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Loss Due to Restrictions of Smaller Players to Participate, Owing to Potential Low Turnouts

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 B2B
    • 6.1.2 B2C
    • 6.1.3 Mixed/Hybrid
  • 6.2 By Reveue Stream
    • 6.2.1 Exhibitor Fee
    • 6.2.2 Sponsorship Fee
    • 6.2.3 Entrance Fee
    • 6.2.4 Services
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Consumer Goods and Retail
    • 6.3.2 Automotive and Transportation
    • 6.3.3 Industrial
    • 6.3.4 Entertainment
    • 6.3.5 Real Estate and Property
    • 6.3.6 Hospitality
    • 6.3.7 Healthcare and Pharmaceutical
    • 6.3.8 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Percept Limited
    • 7.1.2 Atrri Events
    • 7.1.3 Wizcraft
    • 7.1.4 WoodCraft Event and Entertainment
    • 7.1.5 E factor Entertainment Pvt Ltd
    • 7.1.6 Cineyug Entertainment Private Limited
    • 7.1.7 Mex Exhibitions Private Limited
    • 7.1.8 Bharat Exhibitions
    • 7.1.9 DNA Entertainment Networks
    • 7.1.10 Wow Events
    • 7.1.11 Procam Running
    • 7.1.12 Pegasus Events Pvt. Ltd
    • 7.1.13 Only Much Louder (OML)
    • 7.1.14 HostIndia Events
    • 7.1.15 TAFCON Projects (India) Pvt. Ltd
    • 7.1.16 70 EVENT MEDIA GROUP
    • 7.1.17 Showtime Event
    • 7.1.18 Oxygen Entertainment
    • 7.1.19 Vajra Events
    • 7.1.20 ABEC Ltd
    • 7.1.21 Messe Muenchen
    • 7.1.22 Informa

8 INVESTMENT ANALYSIS AND MARKET OUTLOOK

9 FUTURE OF THE MARKET

10 TOP EXHIBITION CENTRES IN INDIA

11 GLOBAL EVENT AND EXHIBITION CENTERS ANALYSIS