デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1635343

北米のモバイル決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.96円
北米のモバイル決済:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米のモバイル決済市場は予測期間中にCAGR 22.3%を記録すると予測されます。

North America Mobile Payments-Market-IMG1

北米のモバイル決済市場は、提供されるメリットにより成長しており、顧客、企業、金融機関、政府の注目を集めています。オンラインショッピングが爆発的に普及し、モバイル決済が好まれるようになりました。さらに、経済、社会情勢、規制状況、技術関連の急速かつ大規模な変化により、キャリア課金のエコシステムは絶対的な変革期を迎えています。さらに、モバイル決済アプリの人気が高まるにつれ、ハイテク企業、決済技術ブランド、銀行、小売業者などが、この拡大する市場の一部を確保する方法を模索しています。

主要ハイライト

  • 米国では、電子財布のような最新技術への進歩は、何世代にもわたって確立された成熟した技術インフラ、習慣、嗜好によって抑制されています。この地域のARPUはすべての国の中で最も高く、モバイル決済の世界的リーダーである中国の約13倍です。モバイル決済の代わりに非接触型カードでの決済に切り替える人が増えるにつれ、ARPUは低下していくと予想されます。
  • 決済モードでは、カード情報やカード暗証番号など、特定の情報が必要となります。オンライン決済を利用するには、カード情報やカード暗証番号など特定の情報が必要だが、ほとんどのユーザーはこうしたプラットフォームへの移行をためらっており、産業の成長を妨げる可能性があります。顧客のデータが悪用されないようにするには、堅牢で回復力のあるシステムが必要であるため、データセキュリティはすべてのモバイル決済プロバイダーにとって依然として大きな関心事です。強固で弾力性のあるシステムとして、プロバイダーは顧客データの不正使用が起こらないようにしなければならないです。
  • ソーシャルメディアは日常生活に欠かせないものであり、当面はさらに重要な役割を果たすと考えられます。例えば、このようなプラットフォームは、隣接する金融サービスを提供すると予測されています。例えば2021年12月、WhatsAppは現在、一部の米国ユーザーを対象に、パックスドル(USDP)を使った即時決済機能を検査的に提供しています。WhatsAppは、旧FacebookのMetaが所有するデジタルウォレットのNoviと連携しています。WhatsAppは世界100カ国以上で25億人以上のユーザーを抱えています。
  • パンデミックは北米全域でデジタル決済を後押しし、物理的な接触を避け、社会的な距離を保つためにキャッシュレス取引を利用するよう促しています。その結果、金融ツールの需要が高まり、市場の成長に寄与しています。

北米のモバイル決済市場の動向

米国における非接触型決済の台頭

  • 北米におけるモバイル決済システムの普及は、eコマース産業の拡大が主要要因です。近距離無線通信(NFC)は現在、デジタル財布を作るために携帯電話に組み込まれている決済システムです。さらに、モバイル決済は他の決済方法よりも優れた選択肢です。AppleやGoogleといったハイテク企業の参入は、世界のモバイル決済市場の拡大に大きな機会をもたらしています。
  • eコマースの機会は、オンライン小売の売上を増加させる可能性が高いです。さらに、小売業者はモバイル決済を利用することで、嗜好、定期的な買い物間隔、売れ筋商品などの顧客データにアクセスできます。小売企業は、こ洞察を活用して優れた顧客サービスを提供しています。例えば、スターバックスは、顧客が銀行口座から直接支払ってメニューを選択できるモバイル決済アプリを開発しました。また、様々な割引コード、ロイヤルティポイント、顧客エンゲージメントを高めるサービスも提供しています。このように、小売産業はこの市場に計り知れない機会を生み出しています。
  • 2021年の月間平均訪問者数は約2,680万人で、デジタル製品は米国で月間トラフィックが最も多いeコマース・ウェブサイト・カテゴリーでした。月平均訪問者数が2,000万人近い民生用電子機器製品は、2番目に訪問者数の多いサイトカテゴリーでした。
  • Pulseによると、電子送金会社であり、全国4,400以上の金融機関にサービスを提供するDiscover Financial Servicesの子会社です。米国におけるAppleの決済サービスは、モバイルウォレットの引き落とし取引全体の92%を占めました。2020年には、Apple Payがデビット取引のモバイルウォレットセグメントを独占することになります。

北米におけるインターネット普及の拡大

  • 同地域の高速ネットワークにおける5G技術の採用拡大により、消費者の関心はオンライン購入、決済、その他多くの金融業務に移っています。さらに、オンライン取引を後押しする銀行の増加も市場の成長に寄与しています。
  • Ericson Mobility Reportによると、2027年の5G普及率は北米が最も高く、90%に達します。北米の顧客は、適切な5Gサービスを容易に見つけることができます。FWAは消費者や中小企業にとって固定ブロードバンドの選択肢となっています。2027年までに4億件の5G契約が見込まれ、モバイル契約の90%を占める。
  • 北米のスマートフォン1台当たりの月間モバイルデータ使用量は2027年に52GBに達します。無制限のデータプランと5Gネットワークのカバレッジと容量の向上により、5Gの新規加入者が増加しています。北米は、2027年までに5Gの契約普及率が90%と、どの地域よりも高くなると予想されています。
  • GSMAによると、5G接続は2025年までに世界の全リンクの21%を占めるようになります。そのほとんどは北米で、5G接続は全接続の51%を占めると予想されています。スマートフォンの利用が重視され、数カ国でインターネットが急速に普及していることから、オンラインバンキングの需要は増加し、市場の優位性を維持すると予想されます。

北米のモバイル決済産業概要

北米のモバイル決済市場は競争が激しくセグメント化しており、GoogleLLC、Apple、Paypal、Mastercard、American Expressなどの大手企業が参入しています。各社は市場シェアを拡大するために新しいサービスを導入し、提携や買収に継続的に投資し、新製品を開発しています。各社の最近の動向は以下の通りです。

  • 2021年6月-PayPal Holdings, Inc.は米国でPayPal Zettleの発売を発表しました。PayPal Zettleは中小企業が対面販売とオンライン販売を可能にするデジタルPOSソリューションです。このサービス開始は、消費者の行動がデジタルとオムニチャネルコマースへと歴史的にシフトしている時期と一致しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル化の進展
    • 個人向け金融アプリの台頭
  • 市場抑制要因
    • データのセキュリティが市場成長の妨げになる可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済モード
    • 近接決済
    • 遠隔決済
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple, Inc.
    • Alipay
    • Boku
    • Google LLC
    • PayPal
    • Zelle(Early Warning Services, LLC)
    • The Western Union Company
    • Intuit Pay
    • Bank Of America
    • Paytm

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91446

The North America Mobile Payments Market is expected to register a CAGR of 22.3% during the forecast period.

North America Mobile Payments - Market - IMG1

The North American mobile payment market is growing due to the benefits offered; it is seeking the attention of customers, businesses, financial institutions, and the government. Online shopping has exploded, and mobile payments have become the preferred payment method. Furthermore, the Carrier Billing ecosystem is undergoing an absolute revolution due to rapid and massive changes in the economy, social conditions, regulatory landscape, and technology-related. Furthermore, as mobile payment apps grow in popularity, tech companies, payments technology brands, banks, retailers, and others are all looking for ways to secure a part of this expanding market.

Key Highlights

  • In the United States, progress towards contemporary technologies like e-wallets is tempered by mature technology infrastructures, habits, and preferences established over generations. The region has the highest ARPU among all countries, about 13 times that of China, the world leader in mobile payments. It is expected to decline as people switch to contactless cards for amounts instead of mobile payments.
  • Payment mode requires certain details such as card details and card PIN. Transacting online payment mode requires certain information such as card details or card PIN; however, most users are hesitant to switch to such platforms, which may hinder the industry's growth. Data security remains a major concern for all mobile payment providers, as a robust and resilient system is required to ensure that their customers' data is not misused. As a strong and resilient system, providers must ensure that no unauthorized use of their customer data occurs.
  • Social media is integral to daily life and will likely play an even more important role in the foreseeable future. For instance, such platforms are predicted to offer adjacent financial services. In December 2021, for example, WhatsApp is currently testing an instant payment feature using Pax Dollars (USDP) on a trial basis for some US users. WhatsApp works with Novi, a digital wallet owned by Meta, formerly Facebook. WhatsApp has over 2.5 billion users in over 100 countries around the world.
  • The pandemic has boosted digital payments across North America, encouraging people to use cashless transactions to avoid physical contact and maintain social distance. As a result, the demand for financial tools is increasing, contributing to the market's growth.

North America Mobile Payments Market Trends

The Rise of Contactless Payments in the U.S

  • The expansion of the e-commerce industry is mainly responsible for the widespread adoption of mobile payment systems in North America. Near Field Communication (NFC) is a payment system now integrated into mobile phones to create a digital wallet. Furthermore, mobile payment is a better option than other payment methods. The entry of tech titans such as Apple and Google has created enormous opportunities for the global mobile payments market to expand.
  • E-commerce opportunities are likely to increase online retail sales. Furthermore, retailers can access customer data such as preferences, regular shopping intervals, top-selling products, and more with the help of mobile payments. Retailers are using the insights to offer good customer service. For example, Starbucks developed its mobile payment app for customers to select the menu by directly paying from their bank account. It also provides various discount codes, loyalty points, and services to increase customer engagement. Thus, the retail industry is creating immense opportunities for this market.
  • With nearly 26.8 million average monthly visits in 2021, digital products were the e-commerce website category with the highest monthly traffic in the United States. With almost 20 million monthly average visits, consumer electronics was the second most visited site category.
  • According to Pulse, an electronic funds transfer company and Discover Financial Services subsidiary that serves over 4,400 financial institutions nationwide. Apple's payments service in the United States accounted for 92 percent of all mobile wallet debit transactions. In 2020, Apple Pay dominated the mobile wallet space for debit transactions.

Growing Internet Penetration In North America

  • The increasing adoption of the 5G technology in the region's high-speed network has shifted the consumer focus towards online purchasing, payments, and many other financial operations. Moreover, the increasing number of banks that boost online transactions has contributed to the market's growth.
  • According to the Ericson Mobility Report, North America will have the highest 5G penetration in 2027, at 90%. Customers in North America can easily find suitable 5G service offerings. FWA has become a fixed broadband option for consumers and small and medium-sized businesses. 400 million 5G subscriptions are expected by 2027, accounting for 90% of mobile subscriptions.
  • The monthly mobile data usage per smartphone in North America will reach 52GB in 2027. A growing number of new 5G subscribers are being drawn in by unlimited data plans and improved 5G network coverage and capacity. North America is expected to have the highest 5G subscription penetration of any region by 2027, at 90%.
  • According to the GSMA, 5G connections will account for 21 percent of all links worldwide by 2025. Most of these will be in North America, where 5G connections are expected to account for 51% of all contacts. With the raised emphasis on smartphone usage and huge internet penetration across several countries, demand for online banking is expected to rise and maintain its market dominance.

North America Mobile Payments Industry Overview

The North American Mobile Payments Market is highly competitive and fragmented, with major players including Google LLC, Apple Inc., PayPal Inc., MasterCard Inc., and American Express Co. The companies are introducing new offerings to increase market share, continuously investing in partnerships and acquisitions, and developing new products. The companies' most recent developments are listed below.

  • June 2021-PayPal Holdings, Inc. announced the launch of PayPal Zettle in the United States, a digital point-of-sale solution that allows small businesses to sell in-person and online. The launch coincides with a historic shift in consumer behavior toward digital and omnichannel commerce.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of the Digitalization
    • 5.1.2 Rise of Personal Financial Apps
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Security of the Data can Hinder the Growth of the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Payment Mode
    • 6.1.1 Proximity Payment
    • 6.1.2 Remote Payment
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple, Inc.
    • 7.1.2 Alipay
    • 7.1.3 Boku
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 PayPal
    • 7.1.6 Zelle(Early Warning Services, LLC)
    • 7.1.7 The Western Union Company
    • 7.1.8 Intuit Pay
    • 7.1.9 Bank Of America
    • 7.1.10 Paytm

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET