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市場調査レポート
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1632042

欧州の決済-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.06円
欧州の決済-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の決済市場は予測期間中にCAGR 15.83%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 欧州市場では、Apple payなどのキャッシュレスアプリケーションやデジタルウォレットサービスのプロバイダーが、トークン化と生体認証機能を組み合わせることで決済の安全性を確保しています。決済カードがアクティベートされると、世界に1つだけの仮想トークンが発行されます。この番号は暗号化され、ユーザーのモバイル機器に安全に保存されます。トークンにアクセスできるのは、生体認証機能のみです。
  • 欧州の多くの企業や消費者にとって、国境を越えた決済は必要不可欠です。他の多くの地域と同様、欧州でも従来から伝統的銀行がクロスボーダー決済を管理してきました。その一方で、伝統的銀行は、組み込み型FXソリューションに対する顧客のニーズの変化への対応が遅れていました。Wise(旧TransferWise)とCurrencycloudは、このような機会を活用するために登場した2つの新しい参入企業である(いずれもSapphireの投資先)。
  • BNPLの決済方法は欧州市場で人気が高まっています。Klarnaは最も著名な世界決済サービスで、45カ国の1億4,700万人のアクティブな消費者に、より革新的で柔軟なショッピングや購買体験を提供しています。BNPLの決済方法は、規制上の課題に直面する可能性が高く、サービスの成長が制限されます。しかし、その人気は否定できないです。BNPLシステムは、利用者が総額を支払うまで分割払いを請求します。
  • 国際的なデジタル決済産業は、2020年に欧州市場で発生したCOVID-19の世界の健康危機によって大きく変化し、それ以降、市場は大きく前進しました。非接触型決済の採用は一貫して増加しており、今後さらに加速すると予想されます。実際、世界のキャッシュレス取引は2020~2025年にかけて年率約18%で成長すると予想されています。
  • パンデミックは、従来のバンキングからデジタルバンキングへの移行を促進しました。欧州では、多くの顧客が初めてインターネット・ショッピングを利用するようになったため、ATMによる引き出しが減少し、購買行動における地理的・年齢的な差が大幅に縮小しました。2020年1月から5月にかけて、スイスではデビットカードによる支出が65%から72%に増加しました。

欧州の決済市場の動向

オンラインショッピングでのデジタルウォレットの利用増加

  • 電子決済に対する顧客の嗜好の変化、より簡単な国境を越えた取引への要望、公式の欧州デジタル認証ウォレットの開始を控え、欧州ではデジタルウォレットの利用が増加しています。デジタルウォレットやモバイルウォレットが欧州で従来のオンライン決済手段を追い越すまでの一時的なものです。
  • 欧州の数百万人のデジタルウォレットユーザーが選ぶウォレットは、国によって大きく異なります。ロシアはYooMoney(旧Yandex.Money)やQiwiを好み、オランダはiDEALを好み、ドイツでは消費者の70%がPayPalを使い、スウェーデンはKlarnaやSwishを好みます。パンデミック以前から、スウェーデンではデジタル決済が非常に普及しており、スウェーデン人のわずか13%しか、最新の対面の買い物を現金で支払っていないです。
  • デジタルウォレットは、欧州市場におけるeコマース取引の重要な決済手段として認識されています。デジタルウォレットは、カード情報を加盟店と直接共有することに対する消費者の懸念を解消するのに役立ちます。デジタルウォレットは、英国やドイツなどのeコマース先進国ではすぐに採用されましたが、小規模なeコマース市場ではこの決済方法が受け入れられています。
  • 決済サービスを管理する欧州指令であるPSD2は、決済とID確認の進歩の重要な柱です。この2つを1つのサービスに統合することで、消費者の信頼を高め、オンライン決済方法とオンラインIDサービスの導入を促進しています。

モバイル機器の利用拡大

  • チェコ、英国、アイルランド、スウェーデンなどの欧州諸国では、コンピュータ、タブレット、モバイル機器の利用時間が長くなっています。ほぼすべての地域で、モバイル機器でのオンライン利用時間が増加しました。モバイルインターネット利用の増加に伴い、Google PlayやApple App Storeへの世界の支出は年々増加しています。全体として、App Storeの需要はGoogle Playの2倍以上になると予想されています。
  • オンライン購入に関しては、欧州市場の大半でカードが主要な決済手段であり続けています。カードの利用は、銀行の普及率が最も高く、裕福で技術的に進んだ国々で特に普及しています。現在、デンマーク(eコマース決済の63.4%)、アイルランド(60%)、英国(53%)でカード決済が最も多いです。
  • ほとんどの欧州人は、電子財布を優先的な決済方法として検討し、採用するようになっています。なぜなら、電子財布は、店舗での購入やオンラインでの決済にかかわらず、より便利な送受金方法を提供するからです。また、Eウォレットを利用することで、暗号通貨や外貨といったによる決済手段も利用できるようになりました。この優位性はさらに拡大し、2024年までに欧州のeコマース取引の最大30%をeウォレットが占めるようになると予想されます。

欧州の決済産業概要

Paypalは、他の大規模な欧州市場と同様、デジタルウォレット市場を独占しています。欧州の決済市場は競争が激化しており、Google Pay、Apple Pay、Amazon Payなどの新規参入企業が大きな課題となっています。さらに、ほぼすべての欧州諸国において、Paypalとビザがオンラインショッピングで最も人気のある決済手段となっています。

  • 2022年5月-Melioは、中小企業経営者がすべてのベンダーからの請求書をクレジットカードで支払うことを可能にします。これにより、中小企業経営者は請求書決済の選択肢が増えました。Melioのユーザーフレンドリーな決済システムは、企業のすべての口座を単一のインターフェースに統合します。ビジネスオーナーはアプリから直接、特定の請求書やベンダーに支払うことができます。
  • 2021年12月-ローマを本拠地とするイタリアのプロサッカークラブASローマは、英国のフィンテック企業REPXと提携し、ジャッロロッシ・ファンのための革新的なプリペイドカードを新たに発行しました。このプリペイドカードの利用者は、サポーター同士の送金が手数料なしで即座にできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 欧州における決済環境の進化
  • 欧州におけるキャッシュレス取引の拡大に関連する主要市場動向
  • 欧州におけるCOVID-19の決済市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル化の進展と現金利用の減少とリアルタイム決済
    • デジタル経済の拡大と消費者行動の変化
    • 規制、特にPSD2とオープンバンキング
  • 市場課題
    • 代替決済手段のインフラ
  • 市場機会
    • PSD2とオープンバンキングは、消費者にとっても企業にとっても、複数の大きな可能性を生み出しました。
    • Klarna、Affirm、Afterpayといった旧来のオンライン決済サービスの成功は、ScalapayやAlmaといった新規参入企業への道を開いた
  • デジタル決済産業における主要規制と基準
  • 主要事例と使用事例の分析
  • 欧州における決済産業に関する主要な人口動向とパターンの分析(人口、インターネット普及率、銀行普及率/非銀行人口、年齢・所得などを含む)
  • 欧州における顧客満足度重視の高まりと世界の動向の融合に関する分析
  • 欧州における現金離れと非接触型決済モードの台頭の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済モード別
    • 販売時点情報管理(POS)
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • 現金
      • その他
    • オンライン販売
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • その他(代金引換、銀行振込、Buy Now, Pay Laterを含む)
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • エンターテインメント
    • 医療
    • ホスピタリティ
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • 北欧
    • その他の欧州(東欧、ベネルクスなど)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Visa Inc.
    • Mastercard
    • iDEAL
    • Giropay
    • Bancontact
    • Melio Payments
    • PayPal Holdings Inc.
    • SEPA Direct Debit
    • Multibanco
    • Klarna

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90915

The Europe Payments Market is expected to register a CAGR of 15.83% during the forecast period.

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Key Highlights

  • In the European market, providers of cashless applications and digital wallet services, such as Apple pay, keep payments secure by combining tokenization with biometric features. When the payment card is activated, it receives a one-of-a-kind virtual token. This number is encrypted and securely stored on the user's mobile device. Only a biometric identification feature allows access to the token.
  • Making cross-border payments is a necessity for many European businesses and consumers. Traditional banks have traditionally controlled cross-border payments in Europe, as in many other geographies. On the other hand, traditional banks have been slow to respond to customers' changing needs for embedded FX solutions. Wise (formerly TransferWise) and Currencycloud are two new players that have emerged to capitalize on these opportunities (both Sapphire investments).
  • BNPL payment methods are becoming more popular in the European market. Klarna is the most prominent global payments service, offering 147 million active consumers in 45 countries more innovative and flexible shopping and purchasing experiences. BNPL payment methods will likely face regulatory challenges, limiting their service growth. Their popularity, however, cannot be denied. BNPL systems charge installments for the users until the total amount is paid.
  • The international digital payments industry has been profoundly altered by the COVID-19 global health crisis in the European market in 2020, which has resulted in significant market advancement since then. The adoption of contactless payments has increased consistently and is expected to accelerate further. Indeed, global cashless transactions are expected to grow at an annualized rate of about 18% between 2020 and 2025.
  • The pandemic facilitated the transition from traditional to digital banking. As many customers turned to internet shopping for the first time in Europe, ATM withdrawals fell, and geographic and age group differences in purchase behavior were significantly reduced. Between January and May 2020, Switzerland noted an increase in the share of debit-card spending from 65 % to 72 %.

Europe Payments Market Trends

Increasing use of Digital wallets while shopping online

  • With changes in customer preference for electronic payments, a desire for easier cross-border transactions, and the upcoming launch of the official European Digital Authenticity Wallet, digital wallets are rising in Europe. It is a temporary fix until digital and mobile wallets overtake traditional online payment methods in Europe.
  • The wallet of choice for millions of European digital wallet users differs significantly by country. Russia prefers YooMoney (formerly Yandex. Money), and Qiwi, the Netherlands prefers iDEAL, and in Germany, 70% of consumers use PayPal, while Sweden likes Klarna and Swish. Even before the pandemic, digital payments were so popular in Sweden that only 13% of Swedes paid cash for their latest in-person purchase.
  • Digital wallets have been identified as a critical payment method for e-commerce transactions in the European market. They can help relieve consumer concerns about sharing card details with merchants directly. Digital wallets have been quickly adopted by advanced e-commerce economies such as the United Kingdom and Germany, but smaller e-commerce markets embrace this payment method.
  • PSD2, the European directive governing payment services, is a crucial pillar of payment and identity advancement. It combines the two into a single service and boosts consumer confidence, facilitating the adoption of online payment methods and online identity services.

Growth in usage of mobile device

  • European countries like Czechia, the United Kingdom, Ireland, Sweden, and many more spent more time on computers, tablets, and mobile devices. Almost every region spent more time online on mobile devices. As mobile internet usage grows, global spending on the Google Play and Apple App Stores increases year after year. Overall, demand for the App Store is expected to be more than double that of Google Play.
  • When it comes to online buying, cards continue to be a key payment method in the majority of European markets. Card use is especially prevalent in wealthy, technologically advanced countries with the highest bank penetration. Card payments are currently highest in Denmark (63.4% of e-commerce payments), Ireland (60%), and the United Kingdom (53%).
  • Most Europeans are increasingly considering and adopting e-wallets as their preferred payment method because they provide a much more convenient way to receive and send money, whether they are purchasing something from a store or paying online. E-wallets have also allowed businesses to accept alternative forms of payment, such as cryptocurrencies or foreign currency. This dominance is expected to grow further, with e-wallets accounting for up to 30% of e-commerce transactions in Europe by 2024.

Europe Payments Industry Overview

Paypal dominates the digital wallet market, as it does in other large European markets. The European payments market is becoming more competitive, with new entrants such as Google Pay, Apple Pay, and Amazon Pay showing significant challenges. Furthermore, in almost every European country, PayPal and Visa are the most popular payment methods for online shopping.

  • May 2022- Melio enables small business owners to pay all vendor bills with credit cards. It has given small business owners more options for paying bills. Melio's user-friendly payments system consolidates all of a company's accounts into a single interface. Business owners can pay specific bills and vendors directly from the app.
  • December 2021- AS Roma, an Italian professional football club based in Rome, partnered with REPX, a British fintech firm, to launch a new innovative prepaid card for Giallorossi fans. Users of the prepaid card will be able to transfer money between supporters instantly and without charge.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Evolution of the payments landscape in the Region Europe
  • 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction in the Region Europe
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the payments market in the Region Europe

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased digitalisation and decreased cash usage and Real-Time Payments
    • 5.1.2 The digital economy's expansion and changing consumer behaviour
    • 5.1.3 Regulation, specifically PSD2 and Open Banking
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Infrastructure for alternative payment methods
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 PSD2 and Open Banking have created multiple great possibilities for consumers and businesses alike.
    • 5.3.2 The success of older online payment services such as Klarna, Affirm, and Afterpay has paved the way for newer entrants such as Scalapay and Alma.
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to payments industry in the Region Europe (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
  • 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends in the Region Europe
  • 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes in the Region Europe

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Mode of Payment
    • 6.1.1 Point of Sale
      • 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.1.3 Cash
      • 6.1.1.4 Others
    • 6.1.2 Online Sale
      • 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.2.3 Others (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Entertainment
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 United Kingdom
    • 6.3.2 Germany
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Spain
    • 6.3.5 Italy
    • 6.3.6 Nordics
    • 6.3.7 Rest of Europe (Eastern Europe, Benelux, etc.)

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Visa Inc.
    • 7.1.2 Mastercard
    • 7.1.3 iDEAL
    • 7.1.4 Giropay
    • 7.1.5 Bancontact
    • 7.1.6 Melio Payments
    • 7.1.7 PayPal Holdings Inc.
    • 7.1.8 SEPA Direct Debit
    • 7.1.9 Multibanco
    • 7.1.10 Klarna

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market