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市場調査レポート
商品コード
1630311

食肉、食鳥肉、魚介類包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Meat, Poultry & Seafood Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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食肉、食鳥肉、魚介類包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

食肉、食鳥肉、魚介類包装市場は予測期間中に4.3%のCAGRで推移する見込み

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主要ハイライト

  • オフィスや小売業における使い捨て包装へのニーズの高まりと、メーカーや小売業者による包装産業への投資の高まりが、食肉・鶏肉・魚介類包装産業を後押ししています。
  • 消費者と食肉、食鳥肉、魚介類包装との相互作用は、持続可能性と硬質と軟質包装ソリューションへの注目の高まりとともに変化しており、これらは新しい革新的な包装ソリューションによって日々改善されています。
  • 消費者に優しい包装と強化された製品保護への需要の増加は、実行可能で費用対効果の高い代替案として食肉、鶏肉、魚介類包装を推進しています。
  • GDPと人口の増加は市場拡大を加速させる可能性があります。加えて、消費者に優しい保管条件と再密封性が、世界の市場開拓に寄与しています。
  • しかし、包装材の汚染リスクが市場の成長を妨げる可能性があります。スチレンやベンゼンを原料とする有毒な難燃剤が、不適切な包装や誤った取り扱いによって食品材料を汚染することがあります。
  • COVID-19の間の鳥インフルエンザの脅威は、世界中で肉と家禽の消費を減少させました。そのため、肉、鶏肉、魚介類を包装する市場は、パンデミック時にマイナスの影響を受けました。多くの人々が、ウイルスや鳥インフルエンザの脅威のために、肉を食べたりレストランに行ったりすることを考え直さざるを得なかった。

肉・鶏肉・魚介類包装市場の動向

成長を確認する軟質包装

  • 動物性食品の消費増加などの要因により、軟質包装ソリューションの市場は予測期間を通じて急激な成長を遂げると予測されています。
  • 世界人口の増加、所得の増加、都市化などの要因は、動物性食品の消費と強く正の関係があります。世界保健機関(WHO)は、食肉消費量が1997~1999年の2億1,800万トンから2030年には3億7,600万トンに増加すると推定しています。
  • 国境を越えた大規模で信頼性の高い小売チェーンで牛肉・豚肉製品が入手可能になりつつあることも、市場を強化しています。熱成形ハイバリアフィルムやレトルト包装のニーズは、消費者が賞味期限の長い製品を求めるにつれて高まっています。
  • 惣菜は魚、肉、野菜を含む製品を好む消費者の間で人気が高まっており、保存性を高めるためにレトルト包装されるのが一般的です。インターネット通販の動向は、消費者の信頼をさらに高めています。
  • スタンドアップパウチは、その魅力的な外観、直立する能力、広い前面パネルといったマーチャンダイジング上の利点により、冷凍用途では袋に取って代わられ続けるだろうが、1回分の生鮮、冷凍、加工用途の真空パウチには成長の可能性があります。
  • しかし、軟質パウチの使用は、保存期間の延長だけでなく、現場での屠殺、衛生管理、追跡、リコールの改善など、いくつかの利点のために増加しました。

アジア太平洋が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋が最大の市場シェアを占めているが、これは主にインドと中国の新興人口によるものです。食肉、食鳥肉、魚介類包装産業では硬質包装と軟質包装の用途が拡大しているため、市場の成長が見込まれています。
  • この地域の一人当たり所得の上昇、健康志向の高まり、ライフスタイル動向の変化が、食肉、食鳥肉、魚介類包装産業拡大の主要要因です。この地域は、熱成形、プラスチック、アルミ包装を製造するための豊富な原料を誇っています。
  • 国別(中国、インド)、輸出入を促進するための新興経済国は、世界市場に大きく貢献してきました。使い捨て包装の需要の増加は、市場の上昇傾向につながっています。アジア太平洋の市場は、予測期間中に盛り上がりを見せると予想されています。
  • 競争が激化し、品質、量、価格を表示するために政府によって設定された包装基準が、簡単で便利な包装への需要と相まって、食肉、食鳥肉、魚介類包装の採用を促進するのに役立っています。

食肉、食鳥肉、魚介類包装産業概要

市場はBerry Global、Mondi Group、Amcor、Crown Holdings、DS Smith、Sonocoなどの既存参入企業によりセグメント化されています。このセグメントの国内外のベンダー数社は、食品包装資材を強化するためにすでに多額の研究開発投資を行っています。その結果、より低コストで斬新なソリューションを頻繁に開発し、市場参入企業間の熾烈な競争を生み出しています。

  • 2022年8月-Amcorはチェコ共和国の軟質包装工場の買収を発表し、欧州の軟質包装ネットワーク全体で旺盛な需要と顧客の成長に対応するAmcorのポートフォリオを増加・拡大する可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 人口増加による需要の増加
    • 改良されたより良い包装材料に対する政府の規制
  • 市場抑制要因
    • 包装不良や誤った取り扱いによる汚染

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ
    • 硬質包装
    • 軟包装
  • 製品タイプ
    • 容器
      • アルミ箔容器
      • プラスチック容器
      • ボード容器
    • 既製袋
    • 食品缶
    • コーティングフィルム
    • その他
  • 材料タイプ
    • ポリプロピレン(PP)
    • ポリスチレン(PS)
    • ポリエステル(PET)
    • サーモフォーム
    • アルミニウム
    • その他
  • 用途
    • 生鮮・冷凍製品
    • 加工製品
    • 食用製品
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berry Global
    • Mondi Group
    • Sealed Air
    • Amcor
    • Sonoco
    • Smurfit Kappa Group
    • DS Smith
    • WestRock
    • Stora Enso
    • Crown Holdings
    • Can-Pack SA

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67310

The Meat, Poultry & Seafood Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.3% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The increased need for disposable packaging in the offices and retail sector and the rising investment in the packaging industry by manufacturers and retailers are boosting the meat, poultry & seafood packaging industry.
  • Consumer interaction with meat, poultry, and seafood packaging is changing with an increasing focus on sustainability and rigid and flexible packaging solutions, which are being improved daily with new innovative packaging solutions.
  • The increasing demand for consumer-friendly packages and enhanced product protection have propelled meat, poultry, and seafood packaging as a viable and cost-effective alternative.
  • The rising GDP and population may accelerate market expansion. In addition, the consumer-friendly storage and resealability conditions are contributing to the market's development worldwide.
  • However, the risk of contamination of the packaging material may hinder the market's growth. Sometimes, toxic flame retardants, which are made from styrene and benzene, contaminate the food material due to poor packaging or mishandling.
  • The threat of bird flu during COVID-19 reduced meat and poultry consumption worldwide. Thus, the market for packaging meat, poultry, and seafood was negatively impacted during the pandemic. Many individuals were forced to reconsider eating meat and going to restaurants due to the threat of virus and bird flu.

Meat, Poultry & Seafood Packaging Market Trends

Flexible Packaging to Witness Growth

  • Due to factors like the rising consumption of animal products, the market for flexible packaging solutions is predicted to have exponential growth throughout the forecast period.
  • Factors such as the increasing world population, rising incomes, and urbanization are strongly and positively related to the consumption of animal products. The World Health Organization (WHO) estimates that meat consumption may increase to 376 million metric tons by 2030, from 218 million metric tons during 1997-1999.
  • The growing availability of beef and pork products in large and reliable retail chains across international borders is also strengthening the market. The need for thermoformed high-barrier films and retort packaging is increasing as consumers seek products with longer shelf-lives.
  • Ready-made meals have grown in popularity among consumers as they prefer products that include fish, meat, and vegetables and are typically retort-packed to make them shelf-stable. The rising trend of internet shopping has further boosted their confidence.
  • While stand-up pouches will continue to displace bags in frozen applications due to their attractive looks, ability to stand upright, and wide front panels, all of which provide merchandising advantages, vacuum pouches in single-part fresh, frozen, and processed usage have potential for growth.
  • However, the use of flexible packaging increased due to their several benefits, such as live on-site butchering, improved sanitation, tracking, and recall, as well as prolonged shelf life.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

  • The Asia-Pacific region holds the largest market share, primarily due to the emerging population of India and China. Due to the growing applications of rigid packaging and flexible packaging in the meat, poultry, and seafood packaging industries, the market is expected to grow.
  • The region's rising per capita income, rising health consciousness, and shifting lifestyle trends are the main factors behind the expansion of the meat, poultry, and seafood packaging industry. The area boasts an abundance of raw materials for producing thermoforming, plastic, and aluminium packaging.
  • Country-wise (China and India), emerging economies to promote import and export have been significant contributors to the global market. Increasing demand for disposable packaging has led to an upward trend in the market. The market in Asia-Pacific is expected to boost during the forecast period.
  • The growing competition and packaging standards set by the government for labeling quality, quantity, and price, coupled with the demand for easy and convenient packaging, have been instrumental in driving the adoption of meat, poultry, and seafood packaging.

Meat, Poultry & Seafood Packaging Industry Overview

The market is fragmented due to existing players, including Berry Global, Mondi Group, Amcor, Crown Holdings, DS Smith, and Sonoco. Several local and international vendors in the area have already made significant R&D investments to enhance the food packaging materials. As a result, they frequently develop novel solutions at a lower cost, creating fierce competition among market participants.

  • August 2022 - Amcor announced the acquisition of a flexible packaging plant in the Czech Republic, which may increase and expand Amcor's portfolio of ability to meet strong demand and customer growth across its flexible packaging network in Europe.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Population May Increase the Demand
    • 5.1.2 Government Regulations for Improved and Better Packaging Materials
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Contamination Due to Poor Packaging or Mishandling

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Packaging Type
    • 6.1.1 Rigid Packaging
    • 6.1.2 Flexible Packaging
  • 6.2 Product Type
    • 6.2.1 Containers
      • 6.2.1.1 Aluminium Foil Container
      • 6.2.1.2 Plastic Container
      • 6.2.1.3 Board Container
    • 6.2.2 Pre-made Bags
    • 6.2.3 Food Cans
    • 6.2.4 Coated Films
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 Material Type
    • 6.3.1 Polypropylene (PP)
    • 6.3.2 Polystrene (PS)
    • 6.3.3 Polyester (PET)
    • 6.3.4 Thermoform
    • 6.3.5 Aluminium
    • 6.3.6 Other Material Types
  • 6.4 Application
    • 6.4.1 Fresh and Frozen Products
    • 6.4.2 Processed Products
    • 6.4.3 Read-to-eat Products
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berry Global
    • 7.1.2 Mondi Group
    • 7.1.3 Sealed Air
    • 7.1.4 Amcor
    • 7.1.5 Sonoco
    • 7.1.6 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.7 DS Smith
    • 7.1.8 WestRock
    • 7.1.9 Stora Enso
    • 7.1.10 Crown Holdings
    • 7.1.11 Can-Pack SA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS