デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1628795

中東・アフリカの冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Middle East and Africa Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 112 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.73円
中東・アフリカの冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中東・アフリカの冷凍食品包装市場は予測期間中にCAGR 4.21%を記録する見込み

Middle East and Africa Frozen Food Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 包装食品の主要カテゴリーはベーカリー製品と冷凍加工食品です。この分野の新興カテゴリーには、冷凍の調理済み食品があります。食品の品質に対する消費者の期待が高まるにつれて、特に保存温度を低温にすることで保存期間を延ばすことができます。
  • 製品の品質に対する消費者の評価が高まるにつれて、冷凍食品包装市場が拡大しています。経済の成長とライフスタイルの変化に伴い、中東・アフリカでは硬質食品包装の需要が増加しており、予測期間中に市場は大きく成長すると予想されます。
  • 冷凍食品は、特に予算が限られている人や生鮮食品へのアクセスが限られている人にとって、優れた栄養源です。ライニングは、食品と缶の金属との相互作用を防ぐことができるのか?ビスフェノールAを含むポリマーから作られるエポキシ樹脂は、金属の腐食を防ぎ、殺菌の極端な熱にも耐えるため、缶のコーティングに好まれてきました。
  • 南アフリカはサハラ以南のアフリカで最大の外食市場であり、大規模で競争の激しいホスピタリティ産業があります。同国のいくつかの経済パラメーターにはマイナスの影響があるもの、フードサービス産業は予測期間中にかなりの成長を遂げると予想されます。同様に、同国には国内だけでなく国際的なレストランチェーンが数多くあり、軟質パッケージングの成長に拍車をかけています。
  • しかし、冷凍食品は塩分含有量が高く、血圧上昇を引き起こす可能性があります。さらに、塩分の過剰摂取は心臓病や脳卒中のリスクを高める。より多くの個人が冷凍食品の影響を認識し、冷凍食品よりも生鮮食品を好むようになったため、冷凍惣菜市場の成長が妨げられています。
  • 段ボールやプラスチックを介してウイルスが感染する可能性を示唆する研究もあり、その結果、国内のスーパーマーケットでは、果物や野菜用のクリンフィルムなど、商品を包む使い捨て材料の使用が増加しています。さらに、この地域の製紙・包装材メーカーは、COVID-19の流行が激化するにつれて需要の変動に直面し、生産と収益に混乱が生じる可能性があった。ロシアとウクライナの戦争も包装エコシステム全体に影響を与えています。

中東・アフリカの冷凍食品包装市場の動向

プラスチック包装が市場を独占する

  • 飲食品産業の拡大、乳製品・冷凍乳製品の消費拡大、飲食品セクターにおける技術革新への注目の高まり、中東・アフリカ諸国における加工・冷凍包装食品の需要急増がプラスチック包装の成長を増大させています。軟包装は最も広く使われている包装材料です。食品を持ち運びしやすい便利な形態で包装する需要の高まりが、軟質プラスチック包装の使用を促進しています。
  • 包装された牛乳、冷凍の半調理品、持ち運び可能なスナック菓子に対する需要の高まりは、エジプトのような国々で著しく高まっています。さらに、COVID-19の流行が嗜好を変え、健康上の懸念に基づく購買行動が、軟包装を必要とするこの地域の食品販売に拍車をかけた。
  • 便利な冷凍食品包装に対する顧客の需要を満たした品質と特性は、業界の急成長を推進しています。数多くのプラスチックポリマーは常に改良されています。ポリマーは、顧客や地域の人々のニーズを満たし、食品を保存し、汚染から守り、生活の質を向上させ、食品を保存するために採用されてきました。
  • 厳しい環境条件と地元産の果物や野菜がほとんどないため、この地域、特に中東地域ではパッケージや冷凍食品に頼らざるを得ないです。また、増加する人口の食糧需要を満たすために、この地域は包装食品に依存しており、これがプラスチック包装冷凍食品の需要にプラスの影響を及ぼしています。

消費者による利便性要求の高まりがイノベーションと市場成長を促進する

  • ライフスタイルの変化、可処分所得の増加、発展途上国における急速な都市化、特に中間所得層の増加といったさまざまな要因が、冷凍食品用袋の需要を増大させています。人口密度は包装食品への需要を高め、ミレニアル世代がその成長に貢献しています。
  • 包装された食品が世界各地の消費者に届くまでには時間がかかります。包装された食品は新鮮でない可能性があり、消費者に届く前に香りや味が損なわれるかもしれないです。消費者に届く前に食品が腐敗してしまうと、包装に投資した資本が失われることになるため、その脅威はますます高まっています。
  • これを克服するため、食品加工業界は、インテリジェントパッケージングやエンジニアリングサイエンスなど、製品の賞味期限を延ばすのに役立つ技術や様々な新しいパッケージング技術に投資しています。これが冷凍食品に対する業界の需要増加の理由です。組織は、収益とは別に、市場におけるイメージや価値に影響する消費者の満足度を重視しています。
  • 消費者の消費パターンも、ペースの速い慌ただしいライフスタイルの結果、生食からコンビニエンスフードに切り替わってきています。さらに、都市化の拡大や人口のライフスタイルの変化により、冷凍調理済み食品の需要が高まっています。冷凍調理済み食品は、調理が簡単で広く入手でき、安価で経済的であるため、顧客の毎日の栄養ニーズを満たす賢明な選択肢です。
  • 冷凍食品の増加は、この地域における小売店の利便性向上にも起因しています。小売店からの需要はここ数年で大幅に増加しています。

中東・アフリカの冷凍食品包装産業の概要

中東・アフリカの冷凍食品包装市場は適度に断片化されており、複数の大手企業で構成されています。Pactiv Evergreen社、Amcor Ltd社、GenPack LLC社、Graham Packaging Company社など、市場で突出したシェアを持つ大手企業は、外国全域への顧客基盤の拡大に注力しています。

2022年10月、ナイジェリア標準化機構(SON)と食品業界の利害関係者は、プラスチックのリサイクルに関する基準を導入し、プラスチックの生産工程をさらに改善することになった。このような取り組みにより、eコマース事業者による包装用プラスチックの持続可能な利用が増えると思われます。

2022年3月、SABIC、Nueva Pescanova、Polivougaandの3社は、海洋由来のプラスチックから認証された循環型PEを使用したシーフードパッケージングソリューションを共同で開発しました。海洋由来プラスチックを原料とするSABICの認証済み循環型ポリエチレンを使用した世界初の冷凍食品包装ソリューションは、生鮮・冷蔵・冷凍シーフード製品の漁業、養殖、加工、販売を専門とするスペインの大手ブランドオーナーであるヌエバ・ペスカノバ・グループとの共同開発により実現しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターファイブフォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響
  • 技術概要
    • 技術スナップショット
    • 冷凍食品包装製品のタイプ
    • 冷凍食品包装に使用される主要材料
    • 進行中の開発
  • 中東とアフリカの冷凍食品包装市場の世界概要

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者による利便性への要求の高まり
    • 可処分所得の増加と消費者行動の変化
  • 市場抑制要因
    • 政府の規制と介入

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • ガラス
    • 金属
    • プラスチック
    • その他
  • 包装別
    • タブとカップ
    • トレー
    • ラッパー
    • パウチ
    • その他の包装
  • 製品タイプ別
    • レディメイドミール
    • 果物・野菜
    • 肉類
    • 海産物
    • 焼き菓子
    • その他
  • 国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • イスラエル
    • その他中東とアフリカ

第7章 ベンダー市場シェア分析

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pactiv Evergreen
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • WestRock Company
    • Nuconic Packaging
    • The Scoular Company
    • Owens-Illinois
    • Rexam Company
    • Alcoa Corporation

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 54409

The Middle East and Africa Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.21% during the forecast period.

Middle East and Africa Frozen Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The major categories of packaged food are bakery products and frozen processed food. Some of the emerging categories in this sector are frozen, ready-to-eat foods. As consumer expectations of food quality rise, storage life can be extended notably by making storage temperatures colder.
  • There is an increase in the frozen food packaging market with the consumer appreciation of product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there is an increased demand for rigid food packaging in the Middle East and Africa, and the market is expected to grow lucratively during the forecast period.
  • Frozen food is a good source of nutrients, especially for people on tight budgets or with limited access to fresh foods. Can linings prevent the interaction of food with a can's metal? Epoxy resin, made from polymers containing Bisphenol A, has been favored for can coatings because it protects against metal corrosion and holds up to the heat extremes of sterilization.
  • South Africa is the largest foodservice market in sub-Saharan Africa, with a large and highly competitive hospitality industry. Despite negative impacts on several economic parameters of the country, the food service industry is expected to experience considerable growth during the forecast period. Similarly, the country has a large number of domestic as well as international restaurant chains, thereby fueling the growth of flexible packaging.
  • However, frozen meals have a high salt content, which could cause blood pressure to rise. Additionally, excessive salt consumption increases the risk of heart disease and stroke. The market growth of frozen ready meals is being hampered as more individuals become aware of the impacts of frozen food and prefer fresh food over frozen food.
  • Some studies suggested that the virus can be passed on through cardboard and plastic, resulting in increased usage of single-use materials across supermarkets to wrap products, such as cling film for fruit and vegetables in the country. In addition, paper and packaging manufacturers in the region faced fluctuations in demand as the COVID-19 pandemic intensified, with potentially disruptive effects on production and revenues. There has also been an impact of the Russia-Ukraine war on the overall packaging ecosystem.

MEA Frozen Food Packaging Market Trends

Plastic Packaging to Dominate the Market

  • The expanding food & beverage industry, mounting consumption of dairy & frozen dairy products, surging focus on innovation in the food & beverage sector, and soaring demand for processed & frozen packaged food in the countries of the Middle East and Africa augmenting the plastic packaging growth. Flexible packaging is the most widely used packaging material. The rising demand for packaging foods in portable and convenient formats has driven the usage of flexible plastic packaging.
  • The rising demand for packaged milk, frozen semi-prepared products, and on-the-go snacks has significantly risen in the countries like Egypt. Further, the COVID-19 pandemic has changed preferences, and purchasing behavior based on health concerns fueled food sales in the region that requires flexible packaging.
  • The qualities and properties that have met customers' demand for convenient frozen food packaging propel the industry's rapid growth. Numerous plastic polymers are getting better all the time. Polymers have been employed to meet the needs of customers and the region's population, preserve food, guard against contamination, improve quality of life, and store food.
  • Due to the harsh environmental conditions and few locally grown fruits and vegetables, the region, particularly the Middle East region, has to depend on packages and frozen food. Also, to meet the food requirement of the growing population, the region is dependent on packaged food, which positively affects the demand for plastic-packaged frozen food.

Increasing Demand for Convenience by Consumers to Drive Innovation and Market Growth

  • Various factors, such as changing lifestyles, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, are increasing the demand for bags for frozen food. Population density has increased demand for packaged food, with Millenials contributing to the growth.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food being spoilt before reaching the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging.
  • To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help increase the product's shelf life. This is the reason for the industry's increased demand for frozen food. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
  • The consumption pattern of consumers has also been switching from raw food to convenience foods as a result of a fast-paced and hectic lifestyle. Additionally, the demand for frozen prepared meals is rising as a result of expanding urbanization and a changing population lifestyle. Frozen-ready meals are a sensible choice to meet customers' daily nutritional needs because they are simple to prepare, widely accessible, inexpensive, and economical.
  • The increase in frozen food is also due to the increased convenience of retail stores in the region. The demand from retailers has risen significantly in the past few years.

MEA Frozen Food Packaging Industry Overview

The Middle East and Africa Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players, such as Pactiv Evergreen, Amcor Ltd, GenPack LLC, and Graham Packaging Company, with a prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

In October 2022, the Standards Organization of Nigeria (SON) and stakeholders in the food industry introduced a standard regarding plastic recycling, which would further improve the production processes of plastics. Such initiatives would increase the use of sustainable plastic for packaging by e-commerce players.

In March 2022, SABIC, Nueva Pescanova, and Polivougaand collaborated on a seafood packaging solution using certified circular PE from ocean-bound plastic. The world's first frozen food packaging solution using SABIC's certified circular polyethylene from feedstock sourced from ocean-bound plastic has been developed through collaboration with the Nueva Pescanova Group, a leading Spanish brand owner specializing in the fishing, farming, processing, and marketing of fresh, chilled, and frozen seafood products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the market
  • 4.5 Technology Overview
    • 4.5.1 Technology Snapshot
    • 4.5.2 Type of Frozen Food Packaging Products
    • 4.5.3 Primary Materials used for Frozen Food Packaging
    • 4.5.4 Ongoing Developments
  • 4.6 Global Overview of the Middle East and Africa Frozen Food Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
    • 5.1.2 Increase in Disposable Income and Changing Consumer Behavior
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Government Regulations and Interventions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Primary Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Plastic
    • 6.1.5 Others
  • 6.2 By Type of Packaging Product
    • 6.2.1 Bags
    • 6.2.2 Boxes
    • 6.2.3 Tubs and Cups
    • 6.2.4 Trays
    • 6.2.5 Wrappers
    • 6.2.6 Pouches
    • 6.2.7 Other Types of Packaging
  • 6.3 By Type of Food Product
    • 6.3.1 Readymade Meals
    • 6.3.2 Fruits and Vegetables
    • 6.3.3 Meat
    • 6.3.4 Sea Food
    • 6.3.5 Baked Goods
    • 6.3.6 Others
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Saudi Arabia
    • 6.4.2 United Arab Emirates
    • 6.4.3 South Africa
    • 6.4.4 Israel
    • 6.4.5 Rest of Middle East and Africa

7 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Pactiv Evergreen
    • 8.1.2 Amcor Ltd
    • 8.1.3 Genpak LLC
    • 8.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
    • 8.1.5 Ball Corporation Inc
    • 8.1.6 Crown Holdings
    • 8.1.7 Tetra Pak International
    • 8.1.8 Placon Corporation
    • 8.1.9 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 8.1.10 WestRock Company
    • 8.1.11 Nuconic Packaging
    • 8.1.12 The Scoular Company
    • 8.1.13 Owens-Illinois
    • 8.1.14 Rexam Company
    • 8.1.15 Alcoa Corporation

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET