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市場調査レポート
商品コード
1627101

ラテンアメリカの冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

LA Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ラテンアメリカの冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカの冷凍食品包装市場は予測期間中にCAGR 5%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 食品の品質に対する消費者の期待は高まっています。製品の品質に対する消費者の評価が高まり、冷凍食品包装市場が拡大しています。経済成長とライフスタイルの変化に伴い、欧州では冷凍食品包装の需要が増加しており、予測期間中に市場は高成長が見込まれます。
  • アクティブ・パッケージング、インテリジェント・パッケージング、エンジニアリング・サイエンスといった新しいパッケージング技術は年々進化しており、食品の柔軟な包装を可能にしています。企業は、リサイクル、更新、再利用が可能な生分解性包装材料を使用することで、環境に優しい包装を採用しています。
  • ブラジルはラテンアメリカの中でも経済成長率や外国直接投資額でトップクラスの国です。ブラジルは食品と工業製品に莫大な需要があり、それらは輸入によってまかなわれています。冷凍食品包装は、破損から製品を格納するために、この地域にとって重要になります。中間所得層の割合が増えるにつれて、包装された食品に対する需要が増え、冷凍食品包装市場の成長が可能になると思われます。
  • 最近のCOVID-19の発生により、冷凍食品包装メーカーは短期的なものにとどまると予想される問題であふれかえっています。ロックダウンの影響には、サプライチェーンの混乱、製造工程で使用される原材料の不足、労働力不足、最終製品の生産が膨らみ予算を超える可能性のある価格の変動、出荷の問題等が含まれます。

ラテンアメリカの冷凍食品包装市場の動向

可処分所得の増加と消費者行動の変化

  • ライフスタイルの変化、可処分所得の増加、新興諸国における急速な都市化、特に中間所得層の増加など、様々な要因が冷凍食品用袋の需要を高めています。人口密度の増加は包装食品全般に対する需要を増大させており、ミレニアル世代がその成長に貢献しています。
  • 包装された食品が世界各地の消費者に届くまでには時間がかかります。包装された食品は鮮度が落ち、消費者に届くまでに香りや味が損なわれる可能性があります。消費者に届く前に食品が腐敗してしまうと、包装に投資した資本が失われることになるため、その脅威はますます高まっています。
  • これを克服するため、食品加工業界は、インテリジェント・パッケージングやエンジニアリング・サイエンスなど、製品の賞味期限を延ばすのに役立つ技術や様々な新しいパッケージング技術に投資しています。これが業界における冷凍食品の需要増加の理由です。組織は、収益とは別に、市場におけるイメージや価値に影響する消費者の満足度に注目しています。
  • ミレニアル世代の顧客は一般的に冷凍食品パッケージ製品の需要を牽引しており、ミレニアル世代はラテンアメリカの総人口の30%を占めています。ミレニアル世代は、1人前で持ち運べるスタイルの飲食品を熱烈に好みます。これらの製品は通常、耐久性があり、持ち運びができ、軽量であるように設計されているため、軟包装はこのような製品を包装するための有名な選択肢です。
  • 冷凍食品の増加は、この地域における小売店の利便性向上にも起因しています。小売店からの需要はここ数年で大幅に増加しています。
  • これらの製品は一般的に、持ち運びができ、耐久性があり、軽量であるように設計されています。冷凍食品包装は、そのような製品をパックするための有名なオプションであることが立っています。加工食品と生鮮品の両方におけるスナック菓子の需要の増加が需要を支配すると予想されます。

市場を牽引するガラス包装

  • ガラスは、健康と環境に配慮する消費者に好まれる包装材料です。ガラスは天然の持続可能な原材料から作られています。ガラス包装は製品の味や風味を保ち、冷凍食品の完全性や健康性を維持します。
  • ガラスは冷凍食品の包装に最も好まれる素材のひとつです。優れたバリア性、無菌性、再利用性などの特性により、優れた包装材料となっています。ガラス包装のもう一つの大きな利点は、様々な形状やサイズに成形できることで、様々な業界別での使用が容易になっています。
  • ガラスが様々な製品に好まれる包装材料であることに変わりはないが、ガラスの代替品としてプラスチックの使用が増加していることは、市場の成長を妨げると思われます。さまざまな用途で安全に使用するためのプラスチックの先進パッケージングは、包装用材料としてのガラスを制限すると思われます。
  • COVID-19のため。ロックダウンの影響には、サプライチェーンの混乱、製造工程で使用される原材料の不足、労働力不足、最終製品の生産が膨らみ予算を超える可能性のある価格の変動、出荷の問題等があります。

ラテンアメリカの冷凍食品包装業界の概要

ラテンアメリカの冷凍食品包装市場は適度に断片化されており、複数の大手企業で構成されています。同市場で突出したシェアを持つ大手企業は、海外に広がる顧客基盤の拡大に注力しています。

  • 2021年6月-Coveris Holdings SAは新しいシリアルライナーソリューションを開発しました。Cereal+ライナーは、新開発の配合により、パッカー性能、保存性、消費者機能性を実現するために開発されました。コベリスのCereal+ライナーは完全にリサイクル可能なポリエチレン製で、バッグ・イン・ボックス・フィルムで包装されたシリアルや乾燥食品に製品保護、鮮度保持、賞味期限を提供します。
  • 2021年4月-Amcor Ltd.は、軟包装向け高品質小ロットデジタル印刷分野のリーダーであるePac Flexible Packaging社への戦略的投資を発表しました。投資額は約1,000万~1,500万米ドルで、ePac Holdings LLCの少数株主持分と、1つ以上のePacフランチャイズ拠点への資金提供を含みます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 消費者による利便性への要求の高まり
    • 可処分所得の増加と消費者行動の変化
  • 市場抑制要因
    • 政府の規制と介入
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場におけるCOVID-19の影響
  • 技術概要
    • 技術スナップショット
    • 冷凍食品包装製品のタイプ
    • 冷凍食品包装に使用される主要材料
    • 進行中の開発

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • ガラス
    • 金属
    • プラスチック
    • その他
  • 包装タイプ別
    • タブとカップ
    • トレー
    • ラッパー
    • パウチ
    • その他の包装
  • 製品タイプ別
    • レディメイドミール
    • 果物・野菜
    • 肉類
    • 海産物
    • 焼き菓子
    • その他
  • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ

第6章 ベンダー市場シェア

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pactiv
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings Inc.
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • WestRock Company
    • Nuconic Packaging
    • The Scoular Company
    • Owens-Illinois
    • Rexam Company
    • Alcoa Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48962

The LA Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 5% during the forecast period.

LA Frozen Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Consumer expectations of food quality are rising. There is an increase in the frozen food packaging market with the consumer appreciation of the product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there is an increased demand for frozen food packaging in Europe, and the market is expected to grow lucratively during the forecast period.
  • New packaging technologies, such as active packaging, intelligent packaging, and engineering science, have evolved over the years, which enables the flexible packaging of food products. Companies are adopting eco-friendly packaging by using biodegradable packaging material which can be recycled, renewed, and reused.
  • Brazil is one of the leading countries in Latin America for economic growth and in terms of getting maximum FDI. They have a huge demand for food and industrial goods, which are catered by imports. Frozen food packaging will be important for this area to store the products from getting damaged. With the middle-income class percentage increasing, there will be more demand for packed food, and this will enable the frozen food packaging market to grow.
  • With the recent outbreak of COVID 19, frozen food packaging manufacturers have been flooded with a pool of issues that are expected to be only for the short -term. Some of the effects of lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems etc.

Latin America Frozen Food Packaging Market Trends

Increase in disposable income and changing consumer behavior

  • Various factors, such as changing lifestyle, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, are increasing the demand for bags for frozen food. The increase in population density has increased demand for packaged food in general, with Millenials contributing to the growth.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food being spoilt before reaching the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging.
  • To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help in increasing the shelf life of the product. This is the reason for the increased demand for frozen food in the industry. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
  • Millennial customers generally drive the demand for frozen food packaging products, and millennials account for 30% of the total Latin American population. These people have an ardent preference for single-serving and on-the-go style food and beverage foodstuffs. As these products are usually designed to be durable, portable, and lightweight, flexible packaging is a famous option for packing such products
  • The increase in frozen food is also due to the increased convenience of retail stores in the region. The demand from retailers has increased significantly in the past few years.
  • These products are generally designed to be portable, durable, and lightweight; frozen food packaging stands to be a famous option to pack such products. The increasing demand for snack foods, both in terms of processed foods and fresh items, is expected to govern the demand.

Glass Packaging to Drive the Market

  • Glass is the preferred packaging material for consumers who are concerned about their health and the environment. It is made from all-natural sustainable raw materials. Glass packaging preserves the product's taste or flavor and maintains the integrity or healthiness of frozen food.
  • Glass is one of the most preferred materials for packaging frozen food. Properties like excellent barrier properties, sterility, and reusability make it a superior packaging material. The other major advantage of glass packaging is that it can be molded into various shapes and sizes, facilitating its use across different industry verticals.
  • Even though glass remains the preferred packaging material for a variety of products, the growing usage of plastics as a replacement for glass will hamper the market growth. Advancements in plastics for safe usage in different applications will restrict glass as a material for packaging.
  • Due to Covid-19. Some of the effects of lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems etc.

Latin America Frozen Food Packaging Industry Overview

The Latin America Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

  • June 2021 - Coveris Holdings SA developed a new cereal liner solution. The Cereal+ liner has been created to deliver packer performance, shelf life, and consumer functionality using a newly developed formulation. Coveris' Cereal+ liner is made from fully recyclable polyethylene and provides product protection, freshness, and shelf life for cereals and dry foods packed in bag-in-box films.
  • April 2021 - Amcor Ltd announced is pleased a strategic investment in ePac Flexible Packaging, a leader in the high quality, short-run length digital printing segment for flexible packaging. The investment will range between approximately $10 to $15 million, including a minority ownership interest in ePac Holdings LLC and funding for one or more ePac franchise sites.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing demand for convenience by consumers
    • 4.2.2 Increase in disposable income and changing consumer behavior
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations and Interventions
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of Covid-19 in the market
  • 4.7 Technology Overview
    • 4.7.1 Technology Snapshot
    • 4.7.2 Type of frozen food packaging products
    • 4.7.3 Primary materials used for frozen food packaging
    • 4.7.4 Ongoing developments

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Primary Material
    • 5.1.1 Glass
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Plastic
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Type of Packaging Product
    • 5.2.1 Bags
    • 5.2.2 Boxes
    • 5.2.3 Tubs and Cups
    • 5.2.4 Trays
    • 5.2.5 Wrappers
    • 5.2.6 Pouches
    • 5.2.7 Other Types of Packaging
  • 5.3 By Type of Food Product
    • 5.3.1 Readymade Meals
    • 5.3.2 Fruits and Vegetables
    • 5.3.3 Meat
    • 5.3.4 Sea Food
    • 5.3.5 Baked Goods
    • 5.3.6 Others
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Argentina
    • 5.4.3 Mexico
    • 5.4.4 Rest of Latin America

6 VENDOR MARKET SHARE

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Pactiv
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Genpak LLC
    • 7.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
    • 7.1.5 Ball Corporation Inc
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Tetra Pak International
    • 7.1.8 Placon Corporation
    • 7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 7.1.10 WestRock Company
    • 7.1.11 Nuconic Packaging
    • 7.1.12 The Scoular Company
    • 7.1.13 Owens-Illinois
    • 7.1.14 Rexam Company
    • 7.1.15 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET