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市場調査レポート
商品コード
1640532

アジア太平洋の冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

APAC Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 102 Pages
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2~3営業日
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アジア太平洋の冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の冷凍食品包装市場は予測期間中にCAGR 5.34%を記録する見込み

アジア太平洋 Frozen Food Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • アジア太平洋の人口増加が食品と冷凍食品の需要を促進しています。都市化の急増と、食中毒、食品廃棄、腐敗、高品質製品、ペースの速いライフスタイルに対する意識の拡大により、消費者の嗜好は、従来の家庭料理よりも調理時間が短くて済む冷凍食品にシフトしています。
  • 「オン・ザ・ゴー」顧客層と購買力の上昇が、中国やインドのような新興国市場の成長を通じて市場をさらに活性化させています。冷凍食品包装の需要も、競合から製品を引き離すために魅力的で独創的、かつ持ち運びやすい包装に対するニーズが高まっていることから、拡大が予測されます。
  • 中国がアジア太平洋の冷凍食品包装市場で最大のシェアを占めています。中国国家統計局によると、2021年には人口の64.72%が都市部に居住し、冷凍食品需要の増加に寄与しています。中国の消費者は現在、使いやすく高品質な食品を求めています。この地域では、冷凍肉やその他の定期的に消費される製品が入手可能なため、固定食品市場のニーズは一定しています。
  • 同地域の非公開会社は、アイスクリーム消費量の増加により、QSR開発率が最も高い国の1つである同地域で足跡を拡大するため、プライベート・エクイティ企業と提携しています。これは冷凍食品包装の需要に拍車をかけると考えられます。例えば、2022年5月、著名なクイックサービスアイスクリームとファーストフードレストラン会社であるDairy Queenは、同国の冷凍食品市場にさらに浸透するため、非公開会社FountainVest Partnersとの合意を受けて、2030年までに中国に600店の新規出店を目指しました。
  • COVID-19の発生により、冷凍食品包装メーカーは多くの問題であふれかえった。しかし、それは短期的なものでした。ロックダウンの影響としては、サプライチェーンの混乱、製造プロセスで使用される原料の不足、労働力不足、最終製品の生産が膨らみ予算を超過する可能性のある価格の変動、出荷の問題等が挙げられます。
  • しかし、冷凍食品の鮮度を保つために企業がデンプンを使用するため、糖尿病のリスクが高まり、心臓病やその他の病気のリスクが市場成長の妨げとなります。

アジア太平洋の冷凍食品包装市場の動向

可処分所得の増加と消費者行動の変化

  • 市場の需要は、ライフスタイルの変化、可処分所得の増加、市場開拓国における急速な都市化、特に中間所得層の増加など、数多くの要因によって影響を受け、冷凍食品用袋の需要が増加しています。人口密度は包装食品への需要を高め、ミレニアル世代がその成長に貢献しています。
  • 包装された食品が世界各地の消費者に届くまでには時間がかかります。包装された食品は新鮮でない可能性があり、消費者に届く前に香りや味が損なわれる可能性があります。消費者の手元に届く前に食品が腐敗してしまうと、包装に投資した資本が失われることになるため、その脅威はますます高まっています。これを克服するため、食品加工産業は、インテリジェント包装やエンジニアリング・サイエンスなど、製品の賞味期限を延ばすのに役立つ技術や様々な新しい包装技術に投資しています。これが冷凍食品に対する産業の需要増加の理由です。組織は、収益とは別に、市場におけるイメージや価値に影響する消費者の満足度を重視しています。
  • インドと中国の新興国市場では、一人当たりの所得と支出が増加しているため、包装食品と冷凍食品に対する需要が高まっています。冷凍食品に対するニーズは、顧客の行動やライフスタイルの変化にも影響されています。
  • 地域の小売店の利便性が拡大し、冷凍食品の需要に寄与しています。近年、加盟店からの需要は飛躍的に伸びています。例えば、オンライン生鮮食料品店MissFreshは、直近では2021年9月に中国東部の寧波市に出店したのに続き、今後5年間で30~35都市に拡大しました。同社の戦略は、分散型ミニ倉庫モデル(DMW)ネットワークを維持・拡大することであり、現在、北京、上海、広州、深セン、杭州を含む中国の17の一流・二流都市でアクセス可能です。提供される商品は、果物、野菜、魚などの生鮮食品、乳製品、飲料、冷凍食品、包装食品、FMCG商品などです。
  • また、中国国家統計局によると、中国におけるアイスクリームと冷菓の販売額は、2020年の89億5,000万米ドルから2025年には107億6,000万米ドルに増加すると予測されています。金額の伸びは、冷凍食品の需要が増加し、最終的に調査された市場の開拓を促進すると予測されています。

予測期間中に著しい成長を遂げるインド

  • 過去10年間、インドからは、RTE(Ready to Eat)製品、RTC(Ready to Cook)製品、RTS(Ready to Serve)製品など、最終消費者向け食品の輸出が大幅に増加しました。RTEカテゴリーに分類される食品は、過去10年間でCAGR12%を記録しています。農産物・加工食品輸出(APEDA)に占めるRTEの割合は、同時期に2.1%から5%に増加したが、これは商工省が輸出向け製品の付加価値を重視しているおかげです。(供給源:インド商工省)
  • 魅力的な財政優遇措置、支援的な経済施策、食品小売セクターの奨励的な成長により、インドの食品エコシステムには莫大な投資の見込みがあります。インド政府(GoI)は、食品加工産業省(MoFPI)を通じて、インドの食品加工部門への投資を拡大するために必要なあらゆる措置を講じています。インド政府は、2026年3月までのPMKSY計画に460億インドルピー(557億1,000万米ドル)を割り当てました。この割り当てにより、冷凍食品包装の需要が高まると考えられます。
  • 食品加工産業省(MoFPI)によると、インドの食品加工市場は2025年までに4,700億米ドルに達します。今後数年間で、Tier-IIとTier-IIIの都市は、より多くの加工食品や冷凍食品を消費することによって、大都市圏ですでに見られる傾向を採用する可能性があり、したがって、冷凍食品包装の成長を促進します。
  • インドは世界の魚の7.96%を生産しており、世界第3位の生産国となっています。
  • インドは世界第3位の魚生産国で、世界の生産量の7.96%を占めています。2020~2021年度の総魚類生産量は1,369万トンと推定されます。2021~22年に産業が大きな課題を抱えているにもかかわらず、インドは5,758億6,480万インドルピー(77億6,000万米ドル)の水産物を輸出しました。2020~2021年と比較すると、30%の伸びを示しました。インドが水産物を好んで輸出する上位3カ国は、米国、中国、日本です。Invest Indiaによると、輸出の63%がこの3カ国に送られています。これらの要因が予測期間中の市場成長率に大きく寄与しています。

アジア太平洋の冷凍食品包装産業概要

アジア太平洋の冷凍食品包装市場は適度にセグメント化されており、複数の大手企業で構成されています。突出した市場シェアを持つ大手企業は、外国全域での顧客基盤の拡大に注力しています。

2022年3月-香港の3D食品印刷会社Alt Farmは、最初の主要対象市場として中国とオーストラリアに注目しており、今後12~18ヵ月以内に植物由来のA5和牛製品のプロトタイプを発売したいと考えていることを明らかにしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 技術概要
    • 技術スナップショット
    • 冷凍食品包装製品のタイプ
    • 冷凍食品包装に使用される主要材料
    • 進行中の開発

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者による利便性要求の高まり
    • 可処分所得の増加と消費者行動の変化
  • 市場抑制要因
    • 政府の規制と介入
  • 世界の冷凍食品包装概要

第6章 市場セグメンテーション

  • 一次材料
    • ガラス
    • 金属
    • プラスチック
  • 包装タイプ
    • カートン
    • トレイ
    • ラッパー
    • その他
  • 製品タイプ
    • レディメイドミール
    • 果物・野菜
    • 肉類
    • 海産物
    • 焼き菓子
    • その他
  • 地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • WestRock Company
    • Rexam Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54375

The APAC Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.34% during the forecast period.

APAC Frozen Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growing population in the Asia Pacific region is propelling the demand for food and frozen food products. Surging urbanization and expanding awareness about foodborne illnesses, food wastage, spoilage, quality products, and fast-paced lifestyle have shifted the preferences of consumers towards frozen food products, which requires less time for cooking than the traditional home-cooked meal.
  • "On-the-go" customer base and rising purchasing power have further fueled the market through the growth in developing nations like China and India. The demand for frozen food packaging is also predicted to grow as there is a rising need for appealing, inventive, and easy-to-carry packaging to set the product apart from the competition.
  • China has the largest share of the Asia-Pacific frozen food packaging market. According to the National Bureau of Statistics of China, 64.72% of the population resided in cities in 2021, contributing to the increased demand for frozen food products. Chinese consumers are now looking for easy-to-use and quality food products. The need for frozen meat and other regularly consumed products in the fixed food market has been constant in the region because of their availability.
  • Players in the region are teaming up with private equity companies to expand their footprint in one of the nations with the highest rate of QSR development due to the rising ice cream consumption. It will spur demand for frozen food packaging. For instance, in May 2022, Dairy Queen, the prominent quick-service ice cream and fast food restaurant company, aimed to open 600 new restaurants in China by 2030, following an agreement with private equity firm FountainVest Partners to penetrate the country's frozen-treat market further.
  • With the outbreak of COVID-19, frozen food packaging manufacturers got flooded with a pool of issues. However, they were only for the short -term. Some of the effects of the lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, shipping problems, etc.
  • However, owing to the increased risk of diabetes as companies use starch to keep frozen food items fresh, the risk of heart disease and other diseases will hinder the market growth.

APAC Frozen Food Packaging Market Trends

Increase in Disposable Income and Changing Consumer Behaviour

  • The demand for the market gets influenced by numerous factors, such as changing lifestyles, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, which are increasing the demand for bags for frozen food. Population density has increased demand for packaged food, with Millenials contributing to the growth.
  • After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food getting spoilt before going to the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging. To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help to increase the product's shelf life. It is the reason for the industry's increased demand for frozen food. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
  • Developing markets in India and China are experiencing high demand for packaged and frozen food due to increased per capita income and spending. The need for frozen food is also influenced by changing behavior and lifestyle of the customers.
  • The convenience of local retail establishments has expanded, contributing to the demand for frozen food. In recent years, the demand from merchants has grown dramatically. For instance, the online fresh grocery store MissFresh expanded into 30 to 35 cities during the next five years, following its most recent opening in the eastern Chinese city of Ningbo, in September 2021. The company's strategy is to maintain and expand its distributed mini-warehouse model (DMW) network, which is now accessible in 17 first- and second-tier Chinese cities, including Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, and Hangzhou. The products provided are fresh produce such as fruits, vegetables, fish, dairy, drinks, frozen and packaged meals, and FMCG items.
  • Also, according to the National Bureau of Statistics China, the sales value of ice cream and frozen desserts in China is projected to increase from USD 8.95 billion in 2020 to USD 10.76 billion in 2025. The growth in the value state that the demand for frozen food is projected to increase, eventually fueling the development of the studied market.

India to Grow at Significant Rate during Forecast Period

  • In the past ten years, the export of final consumer food items from India, such as Ready to Eat (RTE), Ready to Cook (RTC), and Ready to Serve (RTS) products, has increased significantly. Food products falling under the RTE category have seen a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 12% over the past ten years. The share of RTE in Agricultural and Processed Food Products Export (APEDA) exports has increased from 2.1% to 5% over the same period, thanks to the Ministry of Commerce & Industry's emphasis on the value addition of products for export. (Source: Ministry of Commerce & Industry, India)
  • Owing to the enticing fiscal incentives, supportive economic policies, and encouraging growth in the food retail sector, India's food ecosystem presents enormous investment prospects. The Government of India (GoI) is taking all necessary measures to increase investments in the food processing sector in India through the Ministry of Food Processing Industries (MoFPI). The government of India has allocated INR 4600 crores (USD 55.71 Billion) to the umbrella PMKSY plan through March 2026. The allotment will boost the demand for frozen food packaging.
  • According to the Ministry of Food Processing Industries (MoFPI), the Indian food processing market will reach USD 470 billion by 2025. In the upcoming years, Tier-II and Tier-III cities may adopt the trend already seen in metropolitan areas by consuming more processed and frozen food, Thus, fueling the growth of frozen food packaging .
  • India produces 7.96% of the world's fish, making it the third-largest producing country in the world with the total fish production for FY 20-21 at 14.73 MMT, compared to
  • India is the third-largest fish-producing country in the world and accounts for 7.96 percent of global production. The total fish production during the financial year 2020-2021 was estimated at 13.69 million metric tons (MMT). Despite the industry's significant challenges in 2021-22, India still exported seafood worth Rs 57,586.48 crore (USD 7.76 billion). Compared to 2020-21, it saw a growth increase of 30%. The top 3 countries India prefers to export its marine products to are the USA, China, and Japan. 63% of exports were sent to these three nations, according to Invest India. These factors significantly contribute to the market growth rate during the forecast period.

APAC Frozen Food Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent market share are focusing on expanding their customer base across foreign countries.

March 2022 - Hong Kong 3D food printing firm Alt Farm is eyeing China and Australia as its first key target markets, revealing it hopes to launch a prototype plant-based A5 Wagyu Beef product in the next 12 to 18 months.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Overview
    • 4.5.1 Technology Snapshot
    • 4.5.2 Type of frozen food packaging products
    • 4.5.3 Primary materials used for frozen food packaging
    • 4.5.4 Ongoing developments

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
    • 5.1.2 Increase in Disposable Income and Changing Consumer Behaviour
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Government Regulations and Interventions
  • 5.3 Global Frozen Food Packaging Overview

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Primary Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Plastic
  • 6.2 Type of Packaging
    • 6.2.1 Bags
    • 6.2.2 Boxes
    • 6.2.3 Cans
    • 6.2.4 Cartons
    • 6.2.5 Trays
    • 6.2.6 Wrappers
    • 6.2.7 Other Packaging
  • 6.3 Type of Food Product
    • 6.3.1 Readymade Meals
    • 6.3.2 Fruits and Vegetables
    • 6.3.3 Meat
    • 6.3.4 Sea Food
    • 6.3.5 Baked Goods
    • 6.3.6 Other Food Product
  • 6.4 Geogrphy
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 Japan
    • 6.4.3 India
    • 6.4.4 Australia
    • 6.4.5 South Korea
    • 6.4.6 Rest of Asia-Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Ltd
    • 7.1.2 Genpak LLC
    • 7.1.3 Graham Packaging Company, Inc.
    • 7.1.4 Ball Corporation Inc
    • 7.1.5 Crown Holdings
    • 7.1.6 Tetra Pak International
    • 7.1.7 Placon Corporation
    • 7.1.8 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 7.1.9 WestRock Company
    • 7.1.10 Rexam Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET