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市場調査レポート
商品コード
1628723

米国の冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Frozen Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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米国の冷凍食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の冷凍食品包装市場は予測期間中にCAGR 6.4%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 冷凍食品の消費者の大半は、大型小売店、スーパーマーケット、ハイパーマーケットでの購入を好みます。組織小売店は大規模小売チェーンの重要な一部であり、市場で大きな存在感を示しています。組織小売チェーンの成長は、冷凍食品産業における食品包装ソリューションの需要に直結しています。
  • さらに、肉、鶏肉、魚介類などの冷凍食品の包装は、冷凍食品用途の中で最も急成長している製品の一つです。国内の複数の大手食品包装会社は、独創的な包装に多額の投資を行っています。
  • さらに、都市化の急速な進展とライフスタイルの変化により、消費者の嗜好は調理時間の短い冷凍食品に大きくシフトしています。また、女性の労働人口の増加や家族構成の変化も冷凍食品の消費を増加させ、市場の成長を促進しています。
  • さらに、製品の保存、保護、販促のための改良されたデザインを含む技術革新が、食品用冷凍包装の需要を押し上げる上で重要な役割を果たしています。ジッパー、ノッチ、グラフィックの使用など、さまざまな付加価値機能がさらに市場の成長を促進すると予想されています。
  • 例えば、2020年3月、Sonoco Products Companyは米国の包装会社であるTellusと共同で、サトウキビベースのファイバーボウルを発売しました。このボウルは同社が発売した最初の製品で、冷蔵、惣菜、冷凍食品に使用できる100%サトウキビベースのファイバーボウルでした。このファイバーボウルはNatrellisというブランド名で、二重通気性、PFASフリーで、従来の硬質プラスチック包装の代替品として発売されました。

米国の冷凍食品包装市場の動向

袋が大きな市場シェアを占めると予想される

  • ライフスタイルの変化や利便性など複数の要因が、冷凍食品の包装用袋の需要を増大させています。米国では、フリーザーバッグの採用が増加しており、冷凍食品包装市場の成長を高めています。例えば、米国国勢調査データとSimmons National Consumer Survey(NHCS)によると、2020年には約1億7,790万人の米国人がプラスチックベースのフリーザーバッグを利用しています。
  • プラスチック袋はさまざまなサイズや形態で提供されており、耐熱性や技術的優位性など複数の利点があるため、冷凍食品包装市場におけるプラスチック材料袋の需要がさらに高まっています。
  • COVID-19パンデミックが拡大し、その人道的影響が大きくなるにつれて、顧客に安全に他の重要な日用品の中で、食品を提供するなど、必要な快適さを提供するために支援してきた企業は、ますます影響を受けています。袋のような特定タイプの包装の需要は、eコマース出荷での使用の増加により増加しています。
  • 米国の消費者はインターネットでも食品を購入するようになっており、この動向は予測期間中も続くと予想されるため、複雑な流通チャネルを経由して食品を安全に輸送できる袋包装ソリューションに対する需要が大幅に増加しています。

冷凍食品への需要拡大が市場を牽引する展望

  • 冷凍包装食品の主要カテゴリーは、肉、鶏肉、冷凍加工食品です。このセグメントにおける新たなカテゴリーには、冷凍調理済み食品があります。食品の保存期間は、保存温度を低温にすることで大幅に延ばすことができます。食品の品質に対する消費者の期待も高まっています。
  • 消費者が製品の品質を高く評価することで、冷凍食品の包装カテゴリーが増加しています。経済の成長とライフスタイルの変化に伴い、米国では冷凍食品包装の需要が増加しており、予測期間中に市場は大きく成長すると予想されます。
  • さらに、顧客の栄養要求を満たす冷凍食品メーカーを含む数多くの重要な変数に基づいて、米国冷凍食品協会は、冷凍食品がさらに成長し続けると予測しています。植物ベースの食事から免疫力を高める食品、カスタマイズ型栄養に至るまで、冷凍食品製品のイノベーションは、今日の多様な生活に対応する冷凍ケースの中に誰もが楽しめるものがあることを示しています。
  • さらに、冷凍食品包装製品に対する需要は、一般的に国内のミレニアル世代の顧客によって牽引されています。彼らは、1回分ずつ持ち運べるスタイルの食品や飲食品に対する熱烈な嗜好を示すからです。

米国の冷凍食品包装産業概要

米国の冷凍食品包装市場は、国内外に複数の参入企業が存在するため競争が激しいです。市場は適度に集中しており、主要企業は製品イノベーション、合併、買収などの戦略を採用して、市場進出を拡大し、より優れた製品を市場に投入しています。市場に参入している大手企業には、Amcor plc、Genpak LLC、Pactiv Evergreen、Graham Packaging Company, Inc.などがあります。

  • 2021年1月-ペンシルバニア州を拠点に金属包装技術事業を展開するCrown Holdings Inc.は、ヘンリー郡(米国)に1億4,500万米ドルのアルミ缶製造施設を建設する計画を発表しました。Commonwealth Crossing Business Centreに、35万5,000平方フィートのアルミ缶製造工場を建設します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 消費者による利便性への要求の高まり
    • 冷凍食品需要の急増
  • 市場抑制要因
    • 政府の規制と介入
  • 産業のバリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • ガラス
    • 金属
    • プラスチック
  • 製品タイプ別
    • レディメイドミール
    • 果物・野菜
    • 肉類
    • 海産物
    • 焼き菓子
  • 包装製品タイプ別
    • トレイ
    • ラッパー
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pactiv Evergreen
    • Amcor Plc
    • Genpak LLC
    • Graham Packaging Company, Inc.
    • Ball Corporation Inc
    • Crown Holdings
    • Tetra Pak International
    • Placon Corporation
    • WestRock Company

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52165

The United States Frozen Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.4% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The majority of the consumers of frozen food products have preferred large retail stores, supermarkets, and hypermarkets for their purchases. Organized retail stores have been are a significant part of larger retail chains, having a huge presence in the market. The growth in the organized retail chain is translating directly into the demand for food packaging solutions in the frozen food industry.
  • Moreover, packaging for frozen food products such as meat, poultry, and seafood are among the fastest-growing products among frozen food applications. Multiple large food packaging companies in the country are investing hugely in creative packaging.
  • Further, the rapid growth in urbanization and changing lifestyle has significantly shifted consumer preference towards frozen products requiring lesser time for cooking. Also, the increase in the female working population and changes in family dynamics has increased the consumption of frozen food, thereby driving the growth of the market.
  • Additionally, technological innovations, including improved designs to store, protect, and promote the product, have been playing a vital role in boosting the demand for frozen packaging for food. Various value-added features such as zippers, notches, and the use of graphics are further anticipated to drive the market's growth.
  • For instance, in Mar 2020, Sonoco Products Company collaborated with Tellus, which is a packaging company in the United States, launched a sugarcane-based fiber bowl. The bowl was the first product launched by the company, which was a 100% sugarcane-based fiber bowl that can be used for refrigerated, prepared, and frozen foods. The fiber bowl was branded as Natrellis and was dual-ovenable, PFAS-free, and introduced as an alternative to the traditional rigid plastic packaging.

US Frozen Food Packaging Market Trends

Bags are Anticipated to Account for a Major Market Share

  • Multiple factors such as changing lifestyle, convenience, among others, have been instrumental in increasing the demand for bags for the packaging of frozen foods. In the United States, the growing adoption of freezer bags has increased the growth of the frozen food packaging market. For instance, according to the U.S. Census data and Simmons National Consumer Survey (NHCS), around 177.9 million Americans made use of plastic-based freezer bags in 2020.
  • Plastic bags are made available in different sizes and shapes and offer multiple benefits, such as the ability to tolerate temperatures, and technical advantages, which is further fuelling the demand for plastic material bags in the frozen food packaging market.
  • As the COVID-19 pandemic spreads and its humanitarian effect grows, companies that have been assisting in providing necessary amenities, such as providing food, among other vital commodities to the customers securely, have been increasingly impacted. The demand for certain types of packaging, such as bags, has been increasing, owing to their increasing usage in e-commerce shipments.
  • The consumers in the United States are increasingly purchasing food items on the Internet as well., and this trend is anticipated to continue over the forecast period, significantly increasing the demand for bags packaging solutions that can securely transport food items via complicated distribution routes.

Growing Demand for Frozen Food Products is Expected to Drive the Market

  • The major categories of frozen packaged food items have been meat, poultry, and frozen processed food. Some of the emerging categories in the sector include frozen ready-to-eat foods. The food's storage life can be extended significantly by making the storage temperatures colder. The consumer's expectations of food quality are also on the rise.
  • There has been an increase in the frozen food packaging category, with the consumer appreciating the product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there has been an increased demand for frozen food packaging in the United States, and the market is anticipated to grow significantly over the forecast period.
  • Moreover, based on numerous significant variables, that includes the frozen food makers supplying the customers' nutritional demands, the American Frozen Food Institute projects that frozen food products will continue to grow further. Right from plant-based meals to immunity-boosting foods to customized nutrition, frozen food product innovations demonstrate that there is something for everyone in the freezer case that speaks to today's diverse lives.
  • Further, the demand for frozen food packaging products is generally driven by the millennial customers in the country, as they showcase an ardent preference for single-serving and on-the-go style foods and beverage foodstuffs.

US Frozen Food Packaging Industry Overview

The United States Frozen Food Packaging Market is significantly competitive owing to the presence of multiple domestic and international players. The market is moderately concentrated, with major players adopting strategies such as product innovation, mergers, and acquisition to expand their reach and launch better products in the market. Some of the major players operating in the market are Amcor plc, Genpak LLC, Pactiv Evergreen, Graham Packaging Company, Inc., among others.

  • January 2021 - Crown Holdings Inc., which is a Pennsylvania-based metal packaging technology business, announced that it plans to build a USD 145 million aluminum can manufacturing facility in Henry County (United States). In the Commonwealth Crossing Business Centre, the business will construct a 355,000-square-foot plant to manufacture aluminum cans.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
    • 4.2.2 Rapid Growing Demand for Frozen Food Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Government Regulations and Interventions
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Glass
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Plastic
  • 5.2 By Type of Food Product
    • 5.2.1 Readymade Meals
    • 5.2.2 Fruits and Vegetables
    • 5.2.3 Meat
    • 5.2.4 Sea Food
    • 5.2.5 Baked Goods
  • 5.3 By Type of Packaging Product
    • 5.3.1 Bags
    • 5.3.2 Boxes
    • 5.3.3 Cans
    • 5.3.4 Trays
    • 5.3.5 Wrappers
    • 5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Pactiv Evergreen
    • 6.1.2 Amcor Plc
    • 6.1.3 Genpak LLC
    • 6.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
    • 6.1.5 Ball Corporation Inc
    • 6.1.6 Crown Holdings
    • 6.1.7 Tetra Pak International
    • 6.1.8 Placon Corporation
    • 6.1.9 WestRock Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS