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市場調査レポート
商品コード
1685857
ビスケット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Biscuits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ビスケット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ビスケットの市場規模は2025年に1,390億6,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.01%で、2030年には1,775億7,000万米ドルに達すると予測されます。
便利で健康的な間食を好む消費者の嗜好が、栄養価の高いオート麦やナッツベースのビスケット需要を牽引しています。市場各社は、子どもをターゲットにしたさまざまなフレーバー、形状、クリームのビスケットを投入しています。例えば、2022年4月、Koobiはマレーシアで「5D Fun Chocolate and Milk Biscuits」を発売しました。チョコレート味とミルク味があるこれらの動物型ビスケットは、子供の学習と認知能力を助ける。さらに、最近のオン・ザ・ゴー食品の動向は、市場を牽引する重要な要因となっています。この動向は、顧客が食品を購入する際の重要な検討事項のひとつとなっています。さらに、低脂肪、グルテンフリー、低炭水化物、オーガニック、高繊維質のビスケットなど、消費者を惹きつけるための新しい製剤が主要な成果として頻繁に発表されることも、市場の成長を後押しすると予想されます。
タイプ別セグメントでは、スイート・ビスケットが、その味と健康的な原材料の配合により、最も急成長しているサブセグメントです。さらに、小麦の代わりにオーツ麦、雑穀、その他の栄養成分を配合した強化ビスケット製品が市場で人気を集めています。これは主に、糖尿病、高血圧症、その他の消化器系疾患など、適切な食生活によって軽減できる慢性疾患の有病率が増加しているためです。
市場参入企業は、新製品開発やマーケティング・コミュニケーションを重視し、店頭プロモーションに積極的に参加しています。お得なパックや1個買うと1個無料といったこうしたプロモーションは、主に消費者の節約を支援することを目的としています。さらに、ビスケット製品のオンライン販売は、流通チャネルの面で急速に成長しており、アマゾン、ウォルマート、カルフールなど、e小売の増加傾向に乗じている多数の垂直専門業者を引き付けています。
ビスケット、クッキー、クラッカー、スコーンなど、クリーンラベルでグルテンフリーの加工食品に対する需要は、近年世界的にかなり高まっています。人々がグルテンフリー製品を好む主な理由の1つは、多くの地域でセリアック病が蔓延していることです。この動向を考慮し、市場関係者は高繊維質、低カロリー、グルテンフリー製品の製造に注力しています。長年にわたり、「人工添加物不使用」、「非遺伝子組み換え」、「減糖」といったラベル表示の製品発売は、静かに顧客の利益となってきました。ステビアやモンクフルーツのような天然甘味料、スピルリナ、エルダーベリー、ビーツのような天然着色料、トラガカントやジェランガムのような増粘剤への関心の高まりが、クリーンラベル運動を後押ししています。加えて、栄養価の高いクリーンラベル製品に対する消費者の需要の高まりが、市場の成長をもたらしています。例えば、2022年には、モンデリーズ・インターナショナルが低脂肪、低塩分、低糖分(HFSS)の製品を改良することで、消費者に幅広い間食の選択肢を提供するという好調な実績を続けています。
ヘルシーな素材を使った便利なスナッキング・オプションに対する消費者の需要の高まりが市場を牽引しています。ヘルシー・ビスケット、シンズ、フリーフロム・オプション、ブレックファスト・ビスケットなど、多様な新製品が継続的に市場に投入され、同地域のビスケット需要を押し上げています。ナッツ、種子、ドライフルーツ、その他の栄養ベースの素材を練り込んだビスケットは、従来のビスケットのヘルシーな代替品として人気を集めています。消費者の多くはより栄養価の高い選択肢を好むため、こうした素材に魅力を感じる傾向があり、市場の大幅な成長をもたらしています。さらに、新規参入企業も増えており、大手企業間の競争が激化しています。その結果、メーカーは市場での地位を維持するため、革新的な製品を発売することに注力しています。例えば、2022年1月、フランスの有名なビスケットブランド「Lu」は、英国で4つの新しい品種-Le Petit Chocolat、Le Petit Beurre、Le Petit Biscotte、Le Petit Citron-を発表しました。さらに、ドイツのディスカウント小売店Aldiの「Coole Kekse」の乗り物や交通標識の形をしたビスケットのように、創造的な出口として、また教育的な体験としても役立つビスケットを作り、子供向けの形をしたビスケットの役割を活用しているブランドもあります。
世界のビスケット市場は、その性質上、非常に細分化されており、様々なプレーヤーが市場に進出しています。競合は主要企業間で激しく、製品の普及率が高いため参入障壁はほとんどないです。多くのプレミアムで機能的なビスケットが市場に登場し、市場リーダーに一石を投じています。主要企業は、消費者の嗜好や好みの関心に応えるため、市場に新製品を投入することに注力しています。市場に参入している主なプレーヤーは、Yildiz Holding Inc.、Mondelez International Inc.、ITC Limited、Parle Products Private Limited、Britannia Industries Limitedなどです。ビスケットはベーカリー・スナック市場において重要な役割を担っているため、トップ企業は消費者の嗜好要求を満たすために様々なフレーバーやバリエーションのビスケットを提供しています。
The Biscuits Market size is estimated at USD 139.06 billion in 2025, and is expected to reach USD 177.57 billion by 2030, at a CAGR of 5.01% during the forecast period (2025-2030).
Consumers' preference for convenient, healthy snacking options drives the demand for nutritious oat- and nut-based biscuits. Market players are introducing biscuits in different flavors, shapes, and creams targeted toward children. For instance, in April 2022, Koobi launched the 5D Fun Chocolate and Milk Biscuits in Malaysia. These animal-shaped biscuits, available in chocolate and milk flavors, aid in children's learning and cognitive capacities. Additionally, the recent trend of on-the-go food products has become a significant factor driving the market. This trend is one of the essential considerations for customers when purchasing food products. In addition, frequent launches of new formulations in the primary outcome, such as low-fat, gluten-free, low-carb, organic, and high-fiber biscuits, to attract consumers are expected to fuel the market growth.
Regarding segmentation by type, sweet biscuits are the fastest-growing sub-segment owing to their taste and incorporation of healthy ingredients. Moreover, fortified biscuit products infused and replaced with oats, millet, and other nutritional ingredients instead of wheat are gaining popularity in the market. This is mainly due to the increasing prevalence of chronic diseases such as diabetes, hypertension, and other digestive troubles that can be reduced with proper diet.
Companies actively participate in in-store promotions, emphasizing new product development and marketing communications. These promotions, such as extra-value packs or buy one, get one free deal, primarily aim to help consumers save money. Moreover, online sales of biscuit products are rapidly growing in terms of distribution channels, attracting numerous vertical specialists like Amazon, Walmart, Carrefour, and others who are capitalizing on the increasing e-retail trend.
The demand for clean-label and gluten-free processed food products, such as biscuits, cookies, crackers, and scones, has risen considerably in recent years globally. One of the primary reasons people prefer gluten-free products is the prevalence of celiac disease in many regions. Considering the trend, market players are focused on producing high-fiber, low-calorie, and gluten-free products. Over the years, product launches with label claims like "no artificial additives," "non-GMO," and "reduced sugar" have quietly benefited customers. The growing interest in natural sweeteners like stevia and monk fruit, natural colors like spirulina, elderberry, and beetroot, and thickeners like tragacanth and gellan gum fuel the clean-label movement. In addition, rising consumer demand for nutritious, clean-label products results in market growth. For instance, in 2022, Mondelez International, Inc. continued its strong track record of offering consumers a wide range of snacking options by reformulating products low in fat, salt, or sugar (HFSS).
The market is driven by consumers' rising demand for convenient snacking options with healthy ingredients. A diverse range of new products, including healthy biscuits, thins, free-from options, and breakfast biscuits, continuously enter the market, bolstering the demand for biscuits in the region. Biscuits infused with nuts, seeds, dried fruits, and other nutrition-based ingredients are gaining traction as healthy alternatives for conventional biscuits. Consumers tend to be attracted to these ingredients as most prefer more nutritious options, resulting in significant market growth. Moreover, new players are entering the market, and hence, competition is getting intense among major players. As a result, manufacturers focus on launching innovative products to uphold their position in the market. For instance, in January 2022, the renowned French biscuit brand 'Lu' introduced four new varieties-Le Petit Chocolat, Le Petit Beurre, Le Petit Biscotte, and Le Petit Citron-in the United Kingdom. Furthermore, some brands are capitalizing on the role of shaped biscuits for children, creating biscuits that can serve as a creative outlet as well as educational experiences, such as the 'Coole Kekse' vehicle and traffic sign-shaped biscuits from the German discount retailer Aldi.
The global biscuits market is highly fragmented in nature, with various players operating in the market. Competition is intense among key players, with virtually no entry barriers due to the high penetration of the products. Many premium, functional biscuits have hit the market, giving the market leaders a run for their money. Major players are focusing on introducing new product offerings in the market to cater to the interests of consumers' tastes and preferences. Some major players operating in the market are Yildiz Holding Inc., Mondelez International Inc., ITC Limited, Parle Products Private Limited, and Britannia Industries Limited. Since biscuits have a significant role in the bakery and snacks market, top companies deliver various flavors and variants of biscuits to satisfy consumers' taste demands.