デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1445970

空港のクイックサービスレストラン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)

Airport Quick Service Restaurants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
空港のクイックサービスレストラン: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

空港のクイックサービスレストラン市場規模は、2024年に4,865億4,000万米ドルと推定され、2029年までに5,820億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.65%のCAGRで成長します。

空港のクイックサービスレストラン- マーケット

航空旅客数の増加と機内食の価格の上昇により、特にエコノミークラスの乗客に対して、食べ物の持ち込み(BYOF)という新しいコンセプトに対する需要が大幅に増加しています。さらに、BYOFコンセプトの需要により、予測期間中に空港のクイックサービスレストランの成長が促進されると予想されます。

さらに、消費者消費パターンの変化と、増大する旅客輸送のニーズに応えるための世界各国での新しいターミナルや新しい空港の建設のための空港インフラへの投資の増加により、今後コンセッション保有者に新たな機会が生まれると予想されます。年。

一方、空港当局の厳しい規制、物流の問題、レストランのメニューの制限により、予測期間中の空港のクイックサービスレストラン市場の成長が妨げられると予想されます。

空港のクイックサービスレストラン市場動向

ファーストフードおよびミールセグメントは予測期間中に顕著な成長を示す

ファーストフードおよび食事セグメントは、予測期間中に市場で大幅な成長を示すと予想されます。世界各国における中産階級の収入の増加、航空旅行者の増加、食事パターンや食習慣の変化により、近年ファストフードへの嗜好が高まっています。さらに、航空業界におけるファストフードの普及が進んでおり、乗客は世界中のさまざまな空港にある主要なファストフード店で簡単な食事を楽しむことができ、ファストフード店のオーナーにとってビジネスチャンスの増加につながっています。さらに、このビジネスチャンスの増大により、近年ますます多くのファストフード店のオーナーが世界中の主要空港に新しい店舗を開設するようになりました。

現在、ファーストフードとミールのセグメントは、乗客向けのメニュー選択肢の増加により大幅な成長を遂げており、これにより、さまざまな航空乗客が、余分なお金を費やすよりも、ファーストフード店で軽食を食べることを選択するようになりました。機内で提供される食事を購入します。したがって、航空業界における旅客便の数の増加と格安航空会社の高い浸透は前向きな見通しを持ち、予測期間中に優先的に選択されるセグメントとしてファストフードセグメントの成長につながるでしょう。

予測期間中、アジア太平洋が市場を独占

アジア太平洋は市場で最も高いシェアを保持し、予測期間中もその支配を続けました。アジア太平洋地域のさまざまな国の航空インフラの発展は、民間航空機の数の増加、旅客輸送量の増加、地域内での航空機の納入機数の増加と相まって、近い将来、空港のクイックサービスレストランの需要は大幅に増加すると考えられます。

中国、インド、シンガポール、タイ、インドネシアなどの国々の航空旅客数は、ここ数年で急速に増加しています。この旅客輸送量の急速な増加により、政府や空港運営者は、新しい空港の建設に加えて、既存の空港の近代化とアップグレードへの投資を余儀なくされています。 CEICのデータによると、2022年の中国、インド、シンガポール、タイ、インドネシアの航空旅客数は、それぞれ2億5,171万3,000、970万5,000人、3,220万人、3,878万人、6,900万人だった。

現在、アジア太平洋地域では、増加する航空旅客輸送に対応するために、さまざまな空港インフラの開発が進められています。たとえば、2023年 2月、中国は南通に新しい巨大空港を発表しました。この空港は2本の長距離滑走路を備え、年間4,000万人の乗客を処理できるように設計されています。さらに、国有の上海空港管理局は、政府所有の南通市建設開発と共同で新しい飛行ハブを建設し、運営する予定です。別の例では、2023年 2月に、新しいビワディグリーンフィールド国際空港がラジャスタン州アルワル地区に開港します。

航空インフラの成長は、アジア太平洋地域内での民間航空機の運航数の増加につながり、ビジネスチャンスの増加につながり、最終的には新しい地域のレストランや世界の食品チェーンの提携につながるでしょう。空港および政府認可のコンセッション会社と提携し、新しい空港への事業を拡大することで、予測期間中の市場需要を促進します。

空港のクイックサービスレストラン業界の概要

空港クイックサービス市場は本質的に細分化されており、大手企業が大きなシェアを握っています。市場における著名な企業には、Subway IP LLC、Starbucks Coffee Company、Domino's IP Holder LLC(Jubilant Foodworks Limited)、Burger King Company LLC、およびマクドナルドなどがあります。現在、市場のさまざまな企業が、消費者の好みや好みに合わせてさまざまな選択肢を提供しようとしています。さらに、世界の食品チェーン企業は、その高いブランド価値とアイデンティティのおかげで、新しい地域に容易に進出できるようになりました。一方で、小規模な地域レストランは、近い将来に市場シェアを拡大して獲得するために、既存の企業と提携することになるでしょう。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ファーストフードと食事
    • 飲料
    • ベーカリー・菓子類
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • カタール
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Subway IP LLC.
    • Burger King Company LLC.
    • McDonald's
    • Yum!Brands, Inc.
    • Starbucks Coffee Company
    • Domino's IP Holder LLC.(Jubilant Foodworks Limited.)
    • BR IP Holder LLC.
    • Haldiram's India Pvt Ltd
    • Cafe Coffee Day
    • Devyani International Limited.
    • Costa Limited
    • Wow!Momo Foods Private Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68112

The Airport Quick Service Restaurants Market size is estimated at USD 486.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 582.06 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.65% during the forecast period (2024-2029).

Airport Quick Service Restaurants - Market

The increasing growth in terms of air passenger traffic and the increasing prices for in-flight catering have led to a significant rise in the demand for a new concept of bringing your own food (BYOF), particularly for passengers flying economy class. Moreover, the demand for the BYOF concept is anticipated to drive the growth of quick-service restaurants in the airport during the forecast period.

Moreover, changes in consumer consumption patterns and the increasing investments in airport infrastructure for the construction of new terminals and new airports in various countries around the world to cater to the needs of growing passenger traffic are anticipated to generate new opportunities for the concessionaire in the coming years.

On the other hand, stringent regulations of airport authorities, problems in logistics, and limitations in the menus of the restaurants are expected to hamper the growth of the airport quick-service restaurants market during the forecast period.

Airport Quick Service Restaurants Market Trends

Fast Foods and Meals Segment Will Showcase Remarkable Growth During the Forecast Period

The fast food and meals segment is anticipated to show significant growth in the market during the forecast period. The increasing income of the middle-class population in various countries around the world, the growing number of air travel passengers, and changes in dietary patterns and food habits have led to an increased preference for fast foods in recent years. Moreover, the growing prevalence of fast food in the aviation industry, where passengers can grab a quick meal from any of the major fast food outlets located at various airports around the world, is leading to an increase in business opportunities for fast food outlet owners. In addition, this increasing business opportunity has led more and more fast-food shop owners to set up new outlets at various major airports worldwide in recent years.

Currently, the fast foods and meals segment is witnessing significant growth owing to the increased menu options for the passengers, and this has led to various air passengers opting for grabbing a quick bite at a fast-food outlet rather than spending extra amount in order to purchase the food which is being served on board the aircraft. Thus, the increasing number of passenger flights and the high penetration of low-cost carriers within the aviation industry will have a positive outlook and lead to growth in the fast-food segment as the preferred segment of choice during the forecast period.

Asia-Pacific Dominates the Market During the Forecast Period

Asia-Pacific held the highest shares in the market and continued its domination during the forecast period. An increase in the development of aviation infrastructure of various countries in the Asia-Pacific region, coupled with an increase in the number of commercial aircraft, growth in passenger traffic, and an increase in the number of aircraft deliveries within the region, will lead to significant growth in the demand for airport quick service restaurants in the near future.

Air passenger traffic in countries like China, India, Singapore, Thailand, and Indonesia has been growing rapidly in the past few years. This rapid growth in passenger traffic is forcing governments and airport operators to invest in the modernization and upgrade of existing airports, along with the construction of new airports. According to CEIC data, air passenger traffic in 2022 for China, India, Singapore, Thailand, and Indonesia was 251.713 million, 9.705 million, 32.2 million, 38.78 million, and 69 million, respectively.

Currently, various airport infrastructure developments are happening in the Asia-Pacific region in order to accommodate the growing number of air passenger traffic. For instance, in February 2023, China announced a new mega airport in Nantong, which will be designed with two long-distance runways that can handle an annual throughput of 40 million passengers. Moreover, the state-owned Shanghai Airport Authority will jointly build and run the new flight hub with the government-owned Nantong City Construction Development. In another instance, in February 2023, a new Bhiwadi Greenfield International Airport will be opening in the Alwar district of Rajasthan.

Growth in aviation infrastructure will lead to the growth in the number of commercial aircraft operations within the Asia-Pacific region, which will lead to an increase in the number of business opportunities and thus will ultimately lead to new regional restaurants and global food chains to partnering with the airport and government-approved concessionaire and expand their operations into new airports thereby driving market demand during the forecast period.

Airport Quick Service Restaurants Industry Overview

The airport quick service market is fragmented in nature, with the presence of major players holding significant shares. Some of the prominent players in the market are Subway IP LLC, Starbucks Coffee Company, Domino's IP Holder LLC (Jubilant Foodworks Limited), Burger King Company LLC, and McDonald's. Various companies in the market are now looking to offer different choices to match consumer tastes and preferences. Moreover, global food chain companies are now able to penetrate new regions easily owing to their high brand value and identity. On the other hand, small-scale and regional restaurants will enter into partnerships with already-existing players in order to grow and capture market share in the near future.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Fast Foods and Meals
    • 5.1.2 Beverages
    • 5.1.3 Bakery and Confectionery
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Qatar
      • 5.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Subway IP LLC.
    • 6.2.2 Burger King Company LLC.
    • 6.2.3 McDonald's
    • 6.2.4 Yum! Brands, Inc.
    • 6.2.5 Starbucks Coffee Company
    • 6.2.6 Domino's IP Holder LLC. (Jubilant Foodworks Limited.)
    • 6.2.7 BR IP Holder LLC.
    • 6.2.8 Haldiram's India Pvt Ltd
    • 6.2.9 Cafe Coffee Day
    • 6.2.10 Devyani International Limited.
    • 6.2.11 Costa Limited
    • 6.2.12 Wow! Momo Foods Private Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS