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市場調査レポート
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チャットボット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Chatbot - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 2~3営業日

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チャットボット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

チャットボット市場規模は2024年に70億1,000万米ドルと推定され、2029年までに208億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24.32%のCAGRで成長します。

チャットボット-マーケット

チャットボット市場は、メッセンジャーアプリケーションの需要の高まりと、世界中のさまざまな企業による消費者分析の採用の増加により成長を遂げています。世界中のベンダーは、顧客のニーズや市場の要件に応えるために、AIやNLPなどのテクノロジーを統合することで、重要な製品革新を行っています。

主なハイライト

  • チャットボットは、人工知能と自然言語処理を利用して人間のニーズを理解し、エンドユーザーの作業を最小限に抑えながら望ましい結果に導くソフトウェアアプリケーションです。彼らは顧客体験のタッチポイントの仮想アシスタントとして機能します。ボットはユーザーの意図を解釈するだけでなく、ユーザーのリクエストを処理し、適切な回答を即座に返します。
  • この市場は主に、メッセンジャーアプリケーションの支配力の高まりと顧客分析の需要の増加によって牽引されています。
  • メッセンジャーアプリケーションの使用が増加しているため、チャットボットとメッセンジャーを統合すると、好みのアプリケーションで顧客にアプローチできるため、より高い投資収益率が得られ、ユーザーエクスペリエンスが向上します。さらに、メッセンジャーアプリケーションを使用すると、チャットボットが将来の目的のためにユーザーのチャット履歴を保存して、ユーザーエクスペリエンスをパーソナライズし、実用的な洞察を得ることができます。
  • Hootsuiteが発表した2022年1月のメッセージングアプリ利用統計によると、WhatsAppの月間アクティブユーザー数は20億人、次いでWeChatの月間アクティブユーザー数が12億6,300万人、次いでFacebook Messengerの月間アクティブユーザー数が9億9,800万人となっています。人間を合理的に模倣する機能を備えたチャットボットにより、ブランドは成長を続けるメッセージングプラットフォームでより効率的に消費者と関わることができます。
  • COVID-19の発生に伴い、顧客の質問やその他の関連情報に応答するために、さまざまな組織でチャットボットの導入が増えています。ロックダウンの影響でさまざまな組織がリモートワークを導入するにつれ、企業はカスタマーサービス従業員の対応が最小限に抑えられ、顧客からの問い合わせの負担を軽減するためにチャットボットに大きく依存するようになりました。
  • マーケティングチームと営業チームは、多くの場合、売上を獲得し、顧客エクスペリエンスを継続的に向上させるというプレッシャーにさらされています。従来の顧客サービスとは対照的に、チャットボットは、営業担当者が顧客の質問に対応できない場合でも、24時間利用できます。チャットボットは、勤務時間の制限を妨げることなく顧客をサポートするのに役立ちます。さらに、ボットは大量のリクエストを簡単に処理でき、過負荷になることなくすべてを同時に処理できます。したがって、待たずに正しい情報を入手できるため、企業はチャットボットを使用して消費者エクスペリエンスを向上させることができます。

チャットボット市場動向

小売業は大幅な成長を遂げる

  • 小売業界におけるチャットボットの用途には、主に見込み客の獲得、店舗での購入のサポート、モバイルアラートと更新の送信、インスタントサービスの提供などが含まれます。
  • オンラインショッピングのやり取り中、チャットボットは、価格帯、機能、他のユーザーのランキングやコメントなど、顧客の好みに基づいてさまざまな製品の選択肢を提示できます。小売業者は推奨アルゴリズムをチャットボットに統合することで収入を増やすことができ、ユーザーは自分の好みに合った商品を見つけることができます。
  • 顧客は、Webサイトで見た商品を見たり、試着したりしたい場合があります。ユーザーはチャットボットを使用して近くの店舗を検索し、営業時間を知ることができます。顧客はチャットボットを使用して、希望の製品を選択し、住所と連絡先情報を入力して注文することもできます。さらに、チャットボットは顧客の意図に関連した今後の製品に関する情報を提供し、顧客がそのような製品を発売前に予約注文できるようにします。
  • 米国などの北米諸国では、小売業でチャットボットが大幅に導入されています。たとえば、食料品の配達と受け取りサービスを運営する米国に本拠を置く小売企業Instacartは、2023年 3月に、自社の食料品配達アプリにOpenAIのChatGPTテクノロジーを追加しました。 Instacartは、FacebookやSnapchatを含む、顧客サービスの向上、顧客エクスペリエンスの向上、マーケティングや自動化タスクの高速化を目的としてAI言語ツールを選択する企業のリストの最新のものとなっています。

アジア太平洋では大幅な成長率が見込まれる

  • アジア太平洋では工業化が著しく進み、市場におけるチャットボットのニーズが高まっています。中国、インド、インドネシア、ベトナム、マレーシア、フィリピン、タイなどの新興国における小売業およびeコマースビジネスの拡大により、小売業者およびeコマース事業主によるチャットボットの高い需要と大幅な導入が加速しました。
  • アジア太平洋のチャットボット市場は、COVID-19感染症のパンデミック中に高い成長を遂げました。この地域における新型コロナウイルス感染症患者の増加と、地域の主要経済国の政府が発表したロックダウンのため、投薬や医師との相談に関する患者の質問に対応するために、さまざまな組織によるチャットボットの導入が増加しました。遠隔地からオンラインで。
  • チャットボットは、さまざまなメッセージングチャネルにわたる自動および手動のソリューションを使用して、即時にパーソナライズされたエクスペリエンスを提供する会話エクスペリエンスに変革されています。この地域では、顧客にシームレスなソリューションを提供するために調査された市場への投資が行われています。
  • メッセージングサービスの利用は大幅に増加しており、ユーザー数の点でソーシャルネットワーキングサイトを超えるとさらに予想されています。自然言語処理の大幅な発展により、コンピューターと人間の言語間の対話が簡素化されました。このような要因が予測期間中に市場を牽引する可能性があります。

チャットボット業界の概要

チャットボット市場は、大小さまざまなプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。この断片化は、オープンソースフレームワーク、API、開発プラットフォームを使用したチャットボットアプリケーションの開発が比較的簡単であることが原因です。その結果、多数の小規模ベンダーが市場に参入し、細分化の一因となっています。市場における著名なプレーヤーには、IBM Corporation、eGain Corporation、Nuance Communications、Creative Virtual Ltd、およびAvaamo Incなどがあります。

  • 2023年 4月-Zendeskは、アメリカに本拠を置く著名なAI調査研究所であるOpenAIと提携しました。同社は、CXおよび顧客サービス従業員のチケット生成活動を簡素化するAIサポートのソリューションをユーザーに提供する予定です。 ZendeskとOpenAIは、独自のZendesk基盤モデルをOpenAIと統合することで、その機能を向上させるために協力しています。
  • 2023年 1月-Kore.aiは、ニューヨーク市で開催される全米小売業者連盟展示会(NRF 2023)で、小売業界向けの会話型販売アシスタントソリューションであるRetailAssistを導入すると発表しました。 RetailAssistは、セルフサービスの自動化、カスタマイズ、オムニチャネルフルフィルメント、24時間365日の販売前/販売後のサービスとサポートに関する専門知識を開発することで、小売業およびeコマース企業の業務の最新化、拡張、変革を支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • メッセンジャーアプリケーションの優位性の高まり
    • 消費者分析に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 統合の複雑さとデータの問題

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 小売り
    • 旅行とホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Egain Corporation
    • Nuance Communications Inc.(Microsoft Corp.)
    • Creative Virtual Ltd
    • Avaamo Inc.
    • EdgeVerve Systems Limited
    • Zendesk Inc.
    • Inbenta Holdings Inc.
    • Serviceaide Inc.
    • Amelia US LLC(Ipsoft Inc.)
    • Kore.ai Inc.
    • AWS Inc.(Amazon.com Inc.)
    • [24]7.ai Inc.
    • Artificial Solutions International AB
    • Dialogflow(Google)
    • LiveChat Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 63863

The Chatbot Market size is estimated at USD 7.01 billion in 2024, and is expected to reach USD 20.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.32% during the forecast period (2024-2029).

Chatbot - Market

The chatbot market is witnessing growth due to increasing demand for messenger applications and the growing adoption of consumer analytics by various businesses globally. Vendors globally are making significant product innovations by integrating technologies such as AI and NLP to cater to customer needs and market requirements.

Key Highlights

  • Chatbots are software applications that utilize artificial intelligence and natural language processing to understand human needs and guide them to the desired outcome with as minimal work by the end user as possible. They act as virtual assistants for customer experience touchpoints. Bots not only interpret the user intent but also process their requests and give prompt relevant answers.
  • The market is primarily driven by the rising domination of messenger applications and increasing demand for customer analytics.
  • Due to the increasing use of messenger applications, integration of chatbots with messengers yield a higher return on investment as approaching the customers on their preferred application improves user experience. Moreover, messenger applications allow chatbots to save the user's chat history for future purposes to personalize the user experience and gain actionable insights.
  • The messaging app usage statistics of January 2022 released by Hootsuite show that WhatsApp has 2,000 million active monthly users, followed by WeChat with 1,263 million monthly active users, followed by Facebook Messenger with 998 million Monthly active users. Chatbots with the ability to reasonably mimic humans allow brands to engage consumers more efficiently on these growing messaging platforms.
  • With the outbreak of COVID-19, chatbots have been increasingly deployed by various organizations to respond to customer queries and other related information. As different organizations adopted remote working due to the lockdowns imposed, companies became heavily dependent on chatbots to reduce the burden of customer queries due to the minimal availability of customer service employees.
  • Marketing and sales teams are often under pressure to gain sales and constantly improve the customer experience. In contrast to traditional customer service, chatbots are available around the clock, even when sales personnel fail to attend to customer queries. Chatbots help support customers without interruption of working hour limitations. Moreover, bots can easily handle a high number of requests and process them all simultaneously without ever being overworked. Thus, the availability of correct information without waiting helps enterprises boost consumer experience using chatbots.

Chatbot Market Trends

Retail to Have Significant Growth

  • The applications of chatbots in the retail industry mainly include generating leads, supporting in-store purchases, sending mobile alerts and updates, and providing instant service.
  • During an online shopping interaction, the chatbot can present a variety of product selections based on the customer's preferences, such as price range, features, and other users' rankings and comments. Retailers may enhance income by integrating recommendation algorithms into chatbots, and users can discover products that match their preferences.
  • Customers may wish to see or try on a product they saw on the website. The user can use the chatbot to find nearby stores and learn about their opening hours. Customers can also use the chatbot to select their desired product, provide their address and contact information, and place orders. Additionally, the chatbot can provide information on upcoming products related to the customer's intent, allowing them to place pre-orders for such products before they go on sale.
  • North American countries like the United States are witnessing significant adoption of chatbots in retail. For instance, in March 2023, a US-based retail firm that operates grocery delivery and pick-up services, Instacart, added OpenAI's ChatGPT technology to its grocery delivery app. Instacart has become the latest of a growing list of companies, including Facebook and Snapchat, that choose the AI language tool to boost customer services, improve customer experience, and fasten their marketing and automated tasks.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth Rates

  • Asia-Pacific is witnessing a significant increase in industrialization, increasing the need for chatbots in the market. The increasing retail and e-commerce business in emerging economies, such as China, India, Indonesia, Vietnam, Malaysia, the Philippines, and Thailand, accelerated the high demand and significant adoption of chatbots by retailers and e-commerce business owners.
  • The Asia-Pacific chatbot market experienced high growth during the COVID-19 pandemic. Due to the increased number of COVID-19-infected patients in the region and the lockdown announced by the government of significant economies in the region, the deployments of chatbots increased by various organizations to handle patients' queries related to their medication and consultation with doctors online from remote locations.
  • Chatbots are being transformed with conversational experiences that deliver immediate, personalized experiences using automated and manual solutions across various messaging channels. The region is witnessing investments in the market studied to provide seamless solutions to its customers.
  • There is a significant growth in the usage of messaging services, which is further anticipated to exceed social networking sites in terms of the number of users. A significant development in natural language processing simplifies the interactions between computer and human languages. Factors such as these are likely to drive the market during the forecast period.

Chatbot Industry Overview

The chatbot market is highly competitive, owing to the presence of many small and large players. This fragmentation is due to the relative ease of developing chatbot applications using open-source frameworks, APIs, and development platforms. As a result, numerous small-scale vendors have entered the market, contributing to its fragmentation. Some prominent players in the market are IBM Corporation, eGain Corporation, Nuance Communications, Creative Virtual Ltd, and Avaamo Inc.

  • April 2023 - Zendesk partnered with OpenAI, a prominent America-based AI research laboratory. The firm would provide its users with AI-supported solutions to simplify ticket-generating activities for CX and customer service employees. Zendesk and OpenAI are working together to improve the capabilities of Zendesk's foundation models, which are proprietary, by integrating them with OpenAI's.
  • January 2023 - Kore.ai declared that the firm would introduce RetailAssist, a conversational sales assistant solution for the retail sector, at the National Federation of Retailers exhibition (NRF 2023) in New York City. RetailAssist helps retail and e-commerce businesses modernize, scale, and transform operations by developing expertise in self-service automation, customization, omnichannel fulfillment, and 24/7 pre-/post-sales service and support.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Domination of Messenger Applications
    • 5.1.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Integration Complexities and Data Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End-user Vertical
    • 6.1.1 BFSI
    • 6.1.2 Healthcare
    • 6.1.3 IT and Telecommunication
    • 6.1.4 Retail
    • 6.1.5 Travel and Hospitality
    • 6.1.6 Other End-user Verticals
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Egain Corporation
    • 7.1.3 Nuance Communications Inc. (Microsoft Corp.)
    • 7.1.4 Creative Virtual Ltd
    • 7.1.5 Avaamo Inc.
    • 7.1.6 EdgeVerve Systems Limited
    • 7.1.7 Zendesk Inc.
    • 7.1.8 Inbenta Holdings Inc.
    • 7.1.9 Serviceaide Inc.
    • 7.1.10 Amelia US LLC (Ipsoft Inc.)
    • 7.1.11 Kore.ai Inc.
    • 7.1.12 AWS Inc. (Amazon.com Inc.)
    • 7.1.13 [24]7.ai Inc.
    • 7.1.14 Artificial Solutions International AB
    • 7.1.15 Dialogflow (Google)
    • 7.1.16 LiveChat Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS