市場調査レポート
商品コード
1444234
モバイル決済 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Mobile Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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モバイル決済 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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モバイル決済市場規模は2024年に945億1,000万米ドルと推定され、2029年までに4,089億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に34.04%のCAGRで成長します。
Pay、Samsung Pay、AliPay、Apple Pay、WeChat Payなどのモバイル決済サービスは、支払いの送受信のために世界中の企業やサービスで急速に採用されています。インターネット利用の増加とオンライン商取引の急速な成長により、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。
音波ベースのモバイル決済が広く使用されているため、この業界は拡大すると予想されています。音波ベースの金融取引の処理は、銀行アプリケーション、モバイルウォレット、NFC、カード端末などの従来のテクノロジーとは対照的に、取引に関する暗号化された情報を含む特定の音波を通じて行われます。
スマートフォン市場の拡大は、いくつかの必須オペレーティングシステム、特にAndroidとiOSの受け入れが増えていることが原因と考えられます。 GoogleのAndroidは、世界中で最も広く使用されているスマートフォンオペレーティングシステムの1つです。 Android携帯電話で多数の機能が利用できるため、ユーザーの間でAndroid OSの人気が高まりました。 Androidの普及により、複数のスマートフォンメーカーがオペレーティングシステムをAndroidに切り替えています。したがって、調査対象の市場は、多数のAndroidベースのスマートフォンの需要の高まりとイントロダクションより拡大すると予想されます。
世界中の新興経済国と新興諸国では、取引の容易さやスマートフォンの普及だけでなく、このテクノロジーが提供する金融包摂機能のおかげで、モバイル決済の導入が顕著な成長率を記録しています。
ただし、モバイル決済システムのセキュリティ問題が業界の拡大を妨げる可能性があると予想されます。予測期間中、世界中で注目を集めるデータ侵害の増加により、モバイル決済業界の発展が抑制されることが予想されます。
COVID-19のパンデミックの流行は市場の拡大に好影響を与えました。COVID-19により、健康関連の懸念が高まり、顧客の買い物習慣が変化しています。業界では、販売時点でのタッチポイントの数を減らすため、非接触型決済への要望が高まっています。
モバイル決済市場は、American Express Co.、Apple Inc.、PayPal Inc.、MasterCard Inc.、Google LLC、Visa Inc.などの重要な企業と適度に競争しています。企業は、新製品の開発、提携、買収に常に資金を費やしています。より大きな市場を獲得します。
2023年 5月、Visaはインド国内のトークン化された資格情報に対するCVV(Cardholder Verification Value)の無料オンライン取引を導入しました。トークンの使用の増加により、Visaカード取引をトークン化する企業は、トークン化された資格情報を使用して行われた国内オンライン取引についてCVV2を収集する必要がなくなりました。これは、カードが最初にトークン化されたときに以前に処理されていました。私たちは、このアプローチが消費者に国内インターネット取引における前向きで簡単な支払い体験を提供すると確信しています。
2022年 10月、PayPalは、アカウントにログインするための迅速かつ安全な方法としてパスキーを導入すると発表しました。パスキーは、FIDO AllianceとWorld Wide Web Consortiumによって開発された新しい業界標準であり、パスワードを暗号化キーのペアに置き換えて、顧客に提供します。パスキー情報がプラットフォーム間で共有されるのを防ぐフィッシング耐性テクノロジーを使用して、PayPalに素早く安全にアクセスできます。顧客のオンライン取引を簡素化し、企業のチェックアウト時の障害を取り除きます。
The Mobile Payments Market size is estimated at USD 94.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 408.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 34.04% during the forecast period (2024-2029).
Mobile payment services like Pay, Samsung Pay, AliPay, Apple Pay, and WeChat Pay are being quickly adopted by businesses and services worldwide to receive and transmit payments. Due to increasing internet usage and the rapid growth of online commerce, this trend is projected to continue during the projection period.
The industry is anticipated to expand as sound wave-based mobile payments are widely used. The processing of sound wave-based financial transactions takes place through particular sound waves that contain encrypted information about the transactions, as opposed to conventional technologies like banking applications, mobile wallets, NFC, or card terminals.
The expansion of the smartphone market can be ascribed to the rising acceptance of a few essential operating systems, most notably Android and iOS. Google's Android is one of the most widely used smartphone operating systems worldwide. The availability of numerous features in Android phones increases the popularity of Android OS among users. Due to its widespread use, multiple smartphone manufacturers are switching to Android as their operating system. Thus, the market under study is anticipated to increase due to the rising demand for and the introduction of numerous Android-based smartphones.
Emerging economies and developing countries worldwide are observing prominent growth rates in the adoption of mobile payments, not only due to the ease of transactions or penetration of smartphones but also because of the financial inclusion features offered by the technology.
However, it is anticipated that security issues with mobile payment systems may impede industry expansion. Over the forecast period, the rise in high-profile data breaches worldwide is expected to restrain the development of the mobile payment industry.
The COVID-19 pandemic epidemic had a favorable effect on the market expansion. COVID-19 is altering customer shopping habits by raising health-related concerns. The industry has increased the desire for contactless payments to reduce the number of touchpoints at the point of sale.
The Mobile Payments Market is moderately competitive with important firms, including American Express Co., Apple Inc., PayPal Inc., MasterCard Inc., Google LLC, and Visa Inc. Corporations are constantly spending on new product development, collaborations, and acquisitions to gain a larger market.
In May 2023, Visa introduced CVV (Cardholder Verification Value) free online transactions for domestic tokenized credentials in India. Due to the increased use of tokens, businesses that tokenize Visa card transactions are no longer required to collect the CVV2 for domestic online transactions made using tokenized credentials. This was previously taken care of when the card was initially tokenized. We are convinced this approach will give consumers positive and straightforward payment experiences for domestic Internet transactions.
In October 2022, PayPal announced that it would introduce passkeys as a quick and safe way for accounts to log in. Passkeys, a new industry standard developed by the FIDO Alliance and the World Wide Web Consortium, replace passwords with cryptographic key pairs, providing customers with a quick and secure way to access PayPal using phishing-resistant technology that prevents passkey information from being shared between platforms. Simplifies online transactions for customers while removing obstacles at the checkout for businesses.