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市場調査レポート
商品コード
1444215

仮想移動体通信事業者(MVNO) - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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仮想移動体通信事業者(MVNO) - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

仮想モバイルネットワーク事業者の市場規模は、2024年に705億9,000万米ドルと推定され、2029年までに978億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.75%のCAGRで成長します。

仮想移動体通信事業者(MVNO)- 市場

e-Sim、AI、ML、エッジコンピューティングなどの新しいテクノロジーの実現により、MVNOに新たな機会が生まれています。

主なハイライト

  • モバイルデバイスの普及の拡大が市場の成長を推進しています。 GSMAは、2021年末までに世界人口の67%に相当する53億人がモバイルサービスに加入すると予測しました。現在、ほとんどの人が携帯電話を所有する市場が増加しており、将来の成長は若年層が初めて携帯電話の契約を結ぶことからもたらされることを示唆しています。今後5年間で、さらに4億人の新しいモバイルユーザーが追加されると予想されており、そのほとんどがアジア太平洋とサハラ以南のアフリカからのユーザーとなり、総加入者数は57億人(世界全体の70%)に達します。
  • さらに、モバイルテクノロジーとサービスは、2021年の世界GDPの5%に相当する4兆5,000億米ドルの経済付加価値を生み出しました。各国がもたらされるより高い生産性と効率性の恩恵を受けるため、この価値は2025年までに2倍以上となり、約5兆米ドルに達すると予想されています。モバイルサービスの利用の増加によるものです。
  • GSMAによると、インドは2025年までに約10億台のデバイスが設置され、世界で第2位のスマートフォン市場になる見込みです。 2025年までに8,800万の5G接続を含む9億2,000万のユニークなモバイル加入者を抱えると予想されています。
  • さらに、市場の大手企業は、市場での存在感を高めるために、さまざまな市場で革新的な製品を提供するためにパートナーシップを結んでいます。たとえば、2022年 6月にPlan.comは、BT Wholesaleとの仮想移動体通信事業者(MVNO)契約を通じて、接続プラットフォーム上で2つ目のモバイルネットワークを立ち上げました。同社は、my.planを通じて英国全土の企業に革新的な接続および生産性ソリューションを提供する専門知識を持っています。 BT Wholesaleとの契約により、顧客はEEの接続性を活用するための選択肢、柔軟性、および2番目のモバイルネットワークへのアクセスが得られます。
  • クラウド、マシンツーマシン(M2M)トランザクション、モバイルマネーなどのサービスの増加により、予測期間中にモバイル仮想ネットワークオペレーターの需要がさらに拡大すると予想されます。
  • 小売MVNOサブスクリプションは、食料品の割引やロイヤルティカードの特典をユーザーに提供したり、小売業者が顧客ベースをより適切にターゲットするのに役立つ可能性があります。小売MVNOの例としては、Asda SupermarketのAsda Mobileがあります。
  • 2022年 6月、Reach Mobileは、米国の5GリーダーであるT-Mobileとの戦略的ターンキーWholesale-as-a-Service(WaaS)契約を延長し、最も著名で最速、最も信頼性の高い全国5Gネットワークを獲得したと発表しました。両社は、企業がネットワークベースのサービスを市場に投入する方法を加速および合理化するSoftware-as-a-Service(SaaS)プラットフォームであるReachNEXTを使用します。 T-Mobileのホールセール顧客は、MVNO、固定無線アクセス、フェールオーバーインターネット、IoTなどのユースケースを立ち上げて運用するためのワンストップショップであるReachNEXTを、前例のないシンプルさとスピードで利用でき、数百万の家庭に届く可能性があります。この発表では、T-Mobileが引き続きReach Mobileの全国加入者向けのネットワークとして機能し続ける複数年のMVNO契約も延長されます。
  • COVID-19感染症のパンデミックにより、機敏で柔軟な働き方への需要が加速し、ワークライフバランスを強化するコミュニケーションサービスの導入がさらに促進されました。さらに、世界のパンデミックのさなか、通信規制当局は5G周波数オークションの計画を延期しました。パンデミックにより、世界中の通信事業者はネットワークの回復力をテストし、特に5Gテクノロジーへの投資計画を再検討する必要に迫られました。

仮想移動体通信事業者(MVNO)の市場動向

消費者部門はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • これは、MVNOの中で最も重点が置かれている主要なセグメントです。個人携帯加入者数の増加と新興国における携帯電話の普及拡大が、この部門の成長を促進する主な要因となっています。
  • 市場の著名なプレーヤーは、世界中で競争力のあるコストでワイヤレスサービスを提供しています。たとえば、Boost Mobileは2022年 7月に、柔軟な価格でモバイルインターネットのターンキーソリューションであるConnected Carを導入しました。 Boostを使用すると、誰でも車内でWi-Fiを利用できるようになります。複数のタブレット、コンピュータ、携帯電話を消費者の車に接続して、どこにでも持ち運べます。長距離の道路旅行中に、携帯電話のデータプランを使用せずに、お気に入りの番組や映画をストリーミングしたり、ウェブサーフィンをしたり、お気に入りのポッドキャストや曲を聴いたりできるようになりました。コネクテッドカープランのユーザーは、リモート Wi-Fiホットスポットと5 GBの4G LTEデータへのモバイルアクセスを利用できます。
  • さらに、2022年 8月にVerizonは、大学生がAutoPayと特定の5Gモバイルプランを利用して、超高速光ファイバーネットワークであるFiosを月額わずか20米ドルで利用できるようになったと発表しました。大学や教育機関は学生に講義のための仮想オプションを提供し続けており、学期末レポートのために早朝まで起きている学生もいることから、信頼性が高く手頃な価格の家庭用インターネットが問題になるはずはありません。
  • 従来、イノベーションと価格設定に関しては、B2Cまたは消費者セグメントがB2Bセグメントよりも優勢でした。デバイス群の請求と管理は、単純な消費者向けサービスよりもはるかに困難です。利便性と利益率により、MVNOは消費者セグメントへの投資を好みます。
  • e-SIMの採用の増加により、このセグメントの範囲も拡大すると予想されます。 e-SIMは、GSMAによって作成されたリモートプロビジョニング標準を備えており、MVNOベンダーにシンプルさと柔軟性を提供します。

アジア太平洋が大きな市場シェアを握ると予想される

  • アジア太平洋地域は、特に5Gテクノロジー、コネクテッドモバイルデバイス、スマートフォンの普及などの技術進歩の導入において常に最前線であり続けているため、大きな市場シェアを占めています。
  • アジア太平洋地域は、急速に成長している通信分野と広範な顧客ベースにより、重要なスマートフォン市場です。さらに、この地域ではワイヤレスネットワークサービスへの支出が増加しています。インド、日本、オーストラリア、シンガポール、韓国などの国々は、国内通信市場の成長に向けた投資を拡大しており、この地域全体のMVNO市場の需要が高まると考えられます。
  • 中国のモバイル市場は、工業情報化部(MIIT)が外国投資企業を含む商用MVNOライセンスを許可するという政府の提案に対する業界の意見とフィードバックを求める公開協議を開始したことを受けて、MVNOの商用ライセンスを開放する計画を立てています。
  • 携帯電話基地局は増加を続け、5Gネットワークの構築も着実に進んでいます。中国インターネット協会副会長の黄成清氏によると、中国には2021年12月までに携帯電話基地局が996万局あり、携帯電話ユーザー数も急速に増加しているといいます。 2021年までに、中国の携帯電話ユーザー総人口は16億4,300万人に達し、そのうち3億5,500万人が5G携帯電話を使用しています。これらの動向、予測期間中に中国のMVNOの収益が増加すると予想されます。
  • インドやインドネシアなどの新興諸国からの需要の増加により、地方自治体がデジタル経済とモバイル経済を推進するにつれて農村部へのスマートフォンのアクセスが増えており、エントリーレベルの価格帯でのスマートフォンの需要が高まる可能性があります。たとえば、インド政府のデジタルインディアプログラムは、インドをデジタル対応社会に変革することを目的とした主力プログラムです。
  • たとえば、2021年 7月、Vivo Y72により、Vivo Communication Technologyはインドでの5Gサービスを強化しました。 Y72は、20,990インドルピーで、その強力な機能と、このカテゴリーでは明らかにユニークなデザインにより、優れたスマートフォン体験を提供します。この携帯電話には8GB+4GBの拡張可能なRAMが搭載されており、マルチタスク中に窒息するのを防ぎます。
  • 中国政府も5G産業の発展を推進しており、テクノロジーの動作に必要な機器を製造するファーウェイやZTEなどの自国企業を優遇しています。さらに、GSMAによると、2025年までに8億700万の5G接続が存在すると予想されています。2025年には中国が世界の5G接続の最も大きな数を占めると予想されています。

仮想移動体通信事業者(MVNO)業界の概要

MVNO市場は、主に複数のプレーヤーが存在するため、競争が激しくなっています。市場は細分化に向かって進んでおり、大手企業は顧客ベースを拡大し、市場での競争力を維持するためにサービス革新や戦略的パートナーシップなどの戦略を採用しています。主要なプレーヤーには、Lebara Group BV、TracFone Wireless Inc.、FRiENDi Mobileなどがあります。企業は、加入者への販売サービス、顧客サービス、およびモバイルサービスの提供に関与しています。

2022年 7月、PePはポーランドでの金融およびモバイルサービスを拡大するためにSimapkaを買収しました。この買収は、POSが提供するさまざまな追加サービスによって支払いが強化されるエコシステムの開発に役立ちます。主な目的は、欧州全土の小売店が、Simapkaのモバイルアプリケーションのソリューションを通じた決済の着実なデジタル化から確実に利益を得られるようにすることです。

2022年 5月、Cricket Wireless LLCは、Southern Intercollegiate Athletic Conference(SIAC)との提携を発表しました。この3年間の契約により、クリケットはすべての歴史的黒人大学(HBCU)加盟校でSIACファンにユニークな体験を提供することができます。

2021年 12月、ライカモービルはウェールズ政府と提携し、春から夏にかけて遠隔学習を可能にしました。モバイルデータアップリフトスキームは、デジタル的に排除されていたウェールズの生徒が学校に戻るときや残りの学年度を通じて利用できました。これは、子供たちがインターネットリソースにアクセスできるようにし、困難な時期に重要な学習と発達を逃さないようにすることを目的としていました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場促進要因
    • モバイルネットワーク加入者の増加とモバイルデバイスの普及拡大
    • 効率的な携帯電話ネットワークに対する需要の高まり
  • 市場の課題
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 動作モード
    • リセラー
    • サービス運営者
    • フルMVNO
    • その他の動作モード
  • 購読者
    • 企業
    • 消費者
  • 用途
    • ディスカウント
    • セルラーM2M
    • ビジネス
    • メディアとエンターテイメント
    • 移民
    • 小売り
    • ローミング
    • 電気通信
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Lebara Group BV
    • TracFone Wireless Inc.
    • FRiENDi Mobile
    • Boost Mobile LLC(T-Mobile)
    • Virgin Mobile USA Inc.
    • Tesco Mobile Limited(Tesco PLC)
    • Cricket Wireless LLC(AT&T Inc.)
    • Lycamobile UK Limited
    • PosteMobile SpA
    • 1&1 Drillisch AG
    • Airvoice Wireless LLC
    • ASDA Mobile
    • Giffgaff Ltd
    • Kajeet Inc.(Arterra Mobility)
    • Truphone GmbH
    • Voiceworks GmbH
    • Asahi Net Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 54201

The Mobile Virtual Network Operator Market size is estimated at USD 70.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 97.87 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.75% during the forecast period (2024-2029).

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) - Market

New Technology enablers, like e-Sim, AI, ML, and edge computing, are creating new opportunities for MVNOs.

Key Highlights

  • The growing penetration of mobile devices is driving the market's growth. GSMA predicted that by the end of 2021, 5.3 billion individuals had subscribed to mobile services, accounting for 67% of the global population. Most people now own a mobile phone in increasing markets, implying that future growth will come from younger populations taking out their first mobile subscription. Over the next five years, an additional 400 million new mobile users are anticipated to be added, most of whom will be from the Asia-Pacific and Sub-Saharan Africa, bringing the total number of subscribers to 5.7 billion (70% of the global population).
  • Furthermore, mobile technology and services generated USD 4.5 trillion in economic value added, or 5% of global GDP in 2021. This value is expected to more than double by 2025, reaching approximately USD 5 trillion, as countries benefit from higher productivity and efficiency brought about by the growing use of mobile services.
  • As per GSMA, India is on its way to becoming the second-largest smartphone market globally by 2025, with around 1 billion installed devices. It is expected to have 920 million unique mobile subscribers by 2025, including 88 million 5G connections.
  • Further, the leading companies in the market are indulging in partnerships to offer their innovative products in different markets to gain more market presence. For instance, in June 2022, Plan.com launched its second mobile network on its connectivity platform via its Mobile Virtual Network Operator (MVNO) agreement with BT Wholesale. The company has expertise in providing innovative connectivity and productivity solutions to businesses across the United Kingdom through my.plan. The deal with BT Wholesale gives customers a choice, flexibility, and access to a second mobile network to take advantage of EE's connectivity.
  • The increasing number of services such as cloud, Machine to Machine (M2M) transactions, and mobile money are further expected to augment demand for mobile virtual network operators over the forecast period.
  • Retail MVNO subscriptions may provide users with grocery discounts and loyalty card perks or may help the retailer better target its customer base. An example of a retail MVNO is Asda Supermarket's Asda Mobile.
  • In June 2022, Reach Mobile announced that it had extended its strategic, turnkey Wholesale-as-a-Service (WaaS) agreement with T-Mobile, America's 5G leader, with the most prominent, fastest, and most reliable nationwide 5G network. The companies would use ReachNEXT, a Software-as-a-Service (SaaS) platform that accelerates and streamlines how businesses bring network-based services to market. T-Mobile wholesale customers can utilize ReachNEXT, a one-stop shop for launching and operating use cases such as MVNO, Fixed Wireless Access, Failover Internet, and IOT, with unprecedented simplicity and speed, potentially reaching millions of homes. The announcement also extends a multi-year MVNO agreement through which T-Mobile would continue to serve as the network for Reach Mobile's nationwide subscribers.
  • The COVID-19 pandemic accelerated the demand for agile and flexible work styles and further pushed the adoption of communication services that enhance work-life balance. Moreover, telecom regulators had postponed their plans for a 5G spectrum auction amid the global pandemic. The pandemic forced telecom operators worldwide to test their network resiliency and revisit their planned investments, especially in 5G technology.

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) Market Trends

Consumer Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • This is the primary and the most focused segment among MVNOs. The growing number of single mobile subscribers and the increasing mobile penetration in emerging economies are the major factors fuelling the segment's growth.
  • The market's prominent players provide wireless services at competitive costs worldwide. For instance, in July 2022, Boost Mobile introduced Connected Car, a turnkey solution for mobile internet at flexible prices. With Boost, anyone can get Wi-Fi in their automobile. Connect multiple tablets, computers, and phones in the consumer car and take them everywhere. During long road journeys, they can now stream their favorite shows and movies, surf the web and listen to their favorite podcasts and songs without using their cell phone's data plan. The Connected Car plan users get a remote Wi-Fi hotspot and mobile access to 5GB of 4G LTE data.
  • Moreover, in August 2022, Verizon announced that college students may now get Fios, a lightning-fast fiber optic network, for as little as USD 20 per month with AutoPay and specific 5G mobile plans. As colleges and institutions continue to provide students with virtual options for lectures - and some students admit to staying up until the wee hours of the morning on term papers - reliable and affordable home internet should not be an issue.
  • Traditionally, B2C or consumer segment dominated over the B2B segment regarding innovation and pricing. Billing and managing a fleet of devices is much more difficult than simple consumer service. Due to convenience and profit margins, MVNOs prefer investing in the consumer segment.
  • The growing adoption of e-SIM is also expected to expand the scope of the segment. The e-SIM, with the remote provisioning standards created by the GSMA, provides simplicity and flexibility to MVNOs' vendors.

Asia-Pacific is Expected to Hold a Major Market Share

  • The Asia-Pacific area accounts for a significant market share, as the region has always remained at the forefront in adopting technological advancements like 5G technology, connected mobile devices, and smartphone penetration, amongst others.
  • The Asia-Pacific is a significant smartphone market, owing to the region's rapidly increasing telecom sector and extensive client base. Furthermore, the region is spending more on wireless network services. Countries like India, Japan, Australia, Singapore, and South Korea are expanding their investments in the growth of their domestic telecom markets, which are likely to boost the MVNO market demand across the region.
  • China's mobile market has planned to open up to commercial licenses for MVNOs after the Ministry of Industry and Information and Technology (MIIT) launched a public consultation seeking industry input and feedback on the government's proposal to allow commercial MVNO licenses, including foreign-invested firms.
  • The number of mobile phone base stations has continued to increase, and the construction of 5G networks has made steady progress. According to Huang Chengqing, vice president of the Internet Society of China, China will have 9.96 million mobile phone base stations by December 2021, and the number of mobile phone users is also rapidly increasing. By 2021, China's overall mobile phone user population reached 1.643 billion, with 355 million using 5G phones. These trends are expected to boost the revenues of MVNOs in China during the forecast period.
  • The increased demand from developing countries, such as India and Indonesia, where smartphones are increasingly accessing rural regions as local governments push for digital and mobile economies, is likely to drive demand for smartphones at entry-level price points. For example, the Government of India's Digital India program is a flagship program aiming to transform the country into a digitally enabled society.
  • For instance, in July 2021, with the Vivo Y72, Vivo Communication Technology Co. Ltd increased its 5G offering in India. At INR 20,990, the Y72 provides a superior smartphone experience with its powerful features and a visibly unique design in its category. The phone has 8GB+4GB extendable RAM, which keeps it from choking while multitasking.
  • The Chinese government has also been pushing the development of its 5G industry, favoring its own companies, such as Huawei and ZTE, which make equipment necessary for the technology to work. Moreover, according to GSMA, there will be 807 million 5G connections by 2025. China is expected to account for the most significant number of 5G connections globally in 2025.

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) Industry Overview

The MVNO market is highly competitive, primarily due to the presence of multiple players. The market is leading toward fragmentation, with the major players adopting strategies like service innovation and strategic partnerships to expand their client base and stay competitive in the market. Some major players include Lebara Group BV, TracFone Wireless Inc., and FRiENDi Mobile. Companies are involved in providing sales service, customer service, and mobile service to subscribers.

In July 2022, PeP acquired Simapka to expand financial and mobile services in Poland. This acquisition would aid in developing an ecosystem wherein the payments would be bolstered by a variety of additional services provided by POS. The major objective is to ensure that retail outlets throughout Europe gain benefit from the steady digitization of payments through the solutions of Simapka's mobile application.

In May 2022, Cricket Wireless LLC announced a collaboration with the Southern Intercollegiate Athletic Conference (SIAC). This three-year agreement allows Cricket to provide unique experiences to SIAC fans at all Historically Black Colleges/Universities (HBCUs) member schools.

In December 2021, Lycamobile partnered with the Welsh Government to enable remote learning throughout the spring and summer. The Mobile Data Uplift Scheme was available to digitally excluded students in Wales as they returned to school and throughout the rest of the school year. This aimed to help guarantee that children had access to internet resources and did not miss out on crucial learning and development during a challenging time.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Increasing Mobile Network Subscribers and the Growing Penetration of Mobile Devices
    • 4.4.2 Rising Demand for Efficient Cellular Networks
  • 4.5 Market Challenges
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 Operational Mode
    • 5.2.1 Reseller
    • 5.2.2 Service Operator
    • 5.2.3 Full MVNO
    • 5.2.4 Other Operational Modes
  • 5.3 Subsciber
    • 5.3.1 Enterprise
    • 5.3.2 Consumer
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Discount
    • 5.4.2 Cellular M2M
    • 5.4.3 Business
    • 5.4.4 Media and Entertainment
    • 5.4.5 Migrant
    • 5.4.6 Retail
    • 5.4.7 Roaming
    • 5.4.8 Telecom
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Columbia
      • 5.5.4.4 Mexico
      • 5.5.4.5 Rest of Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 United Arab Emirates
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 South Africa
      • 5.5.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Lebara Group BV
    • 6.1.2 TracFone Wireless Inc.
    • 6.1.3 FRiENDi Mobile
    • 6.1.4 Boost Mobile LLC (T-Mobile)
    • 6.1.5 Virgin Mobile USA Inc.
    • 6.1.6 Tesco Mobile Limited (Tesco PLC)
    • 6.1.7 Cricket Wireless LLC (AT&T Inc.)
    • 6.1.8 Lycamobile UK Limited
    • 6.1.9 PosteMobile SpA
    • 6.1.10 1&1 Drillisch AG
    • 6.1.11 Airvoice Wireless LLC
    • 6.1.12 ASDA Mobile
    • 6.1.13 Giffgaff Ltd
    • 6.1.14 Kajeet Inc. (Arterra Mobility)
    • 6.1.15 Truphone GmbH
    • 6.1.16 Voiceworks GmbH
    • 6.1.17 Asahi Net Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS