市場調査レポート
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1440392

決済:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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決済:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

決済市場規模は2024年に2兆8,500億米ドルと推定され、2029年までに4兆7,800億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.88%のCAGRで成長します。

支払い- マーケット

市場の成長を促進する主な要因には、デジタル化の進展、eコマースの成長、インターネット普及の増加、モバイル決済の急速な普及などが含まれます。

主なハイライト

  • 世界の決済システムは現金からデジタル決済へと急速に変化しています。決済のキャッシュレス化はますます進み、デジタル経済の発展と決済インフラの革新を支えています。非接触型決済は、世界中のさまざまな国でますます好まれる決済方法になりつつあります。顔認識、クイックレスポンス(QR)コード、近距離無線通信(NFC)などのPOSでの非接触型決済システムは、世界中の決済情勢を変えています。 Global Paymentsによると、消費者は2年間仕事やショッピングの習慣を大幅にオンラインに移行してから、デジタルレンズを通して世界をナビゲートすることに以前より慣れてきています。統計的には、同社の消費者の半数以上が自分はデジタル化が進んでいると考えており、39%が毎日または毎週スマートフォンで買い物をし、23%が少なくとも毎日オンラインで買い物をしていると回答しています。
  • さらに、新興諸国で人々が初めて銀行口座を開設することを奨励し続けている政府の金融包摂イニシアチブや、スマートフォンとインターネットの普及拡大などの要因が、世界の決済市場の成長をさらに推進しています。
  • 決済テクノロジーの革新は世界中で進行中です。リアルタイム支払いは、インドや中国を含む多くの地域で一般的です。たとえば、2023年2月にはインドのUnified Payments Interface(UPI)とシンガポールのPayNowが正式に接続され、「リアルタイム決済連携」が可能になった。これにより、シンガポールは国境を越えた個人間(P2P)決済機能が開始された最初の国となった。同様に、2023年 1月に、ACIワールドワイドはACIインスタントペイの開始を発表しました。これにより、米国の加盟店はオンライン、モバイル、店舗での支払いを即座に受け入れることができ、世界中の数十億人に及ぶ国内および地域全体のリアルタイムスキームを強化できます。
  • さらに、デジタルおよびモバイル決済アプリは、その利便性の高さから多くの国で急速に成長しています。 Apple Pay、Google Pay、QRコードなどのデジタル決済アプリソリューションは成長を続けています。デジタル決済の成長は、世界中で増加するeコマースによってさらに支えられています。
  • ただし、デジタル決済サービスには利点もありますが、消費者、販売者、市場、国家に損害を与え、成長を妨げる可能性のあるプライバシーとセキュリティのリスクが生じます。プライバシーを保護し、解読不可能な暗号化とオープンスタンダードを使用するために、決済システムを再設計する必要があります。データプライバシー法と強力な市場規制も必要です。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、現金使用量の減少、実店舗からオンラインコマースへの移行、即時決済の採用、デジタル決済の採用など、世界中で決済行動の大きな変化を促進しました。COVID-19によるこうした変化により、決済事業者は非接触型のデジタル決済ソリューションに進化する新たな機会が生まれました。

決済市場の動向

小売部門の成長により、世界の決済は幅広い牽引力を共有しています

  • 小売業界は、消費者に商品やサービスを販売するすべての企業で構成されます。小売業界は、特にパンデミックの最中に、小売販売に対する消費者の意欲が引き続き旺盛であることから、デジタル提供を加速し、新たな顧客のニーズに迅速に適応するなど、大きな変革を経験しました。現在、消費者は伝統的な買い物習慣の利点と現代のテクノロジーを利用する利便性を組み合わせたいと考えており、タブレットやスマートフォンを使用してオンラインで買い物をすることもあれば、大通りにある実店舗で買い物をすることも考えられます。
  • したがって、小売業者は競争力を維持するために、消費者に手間のかからないシームレスな体験を提供する必要があります。 National Retail Federationによると、2022年の年間小売売上高は2021年に比べ7%増加し、総額 4兆9,000億米ドルに達しました。この成長率はパンデミック前の平均年間小売売上高成長率3.6%を上回っています。
  • 小売業で顧客が商品の代金を支払う方法はいくつかあります。多くの決済ソリューションプロバイダー企業は、スムーズな支払いチェックアウトソリューションを提供するためにeコマース大手と提携しています。さらに、多くのeコマース大手は、市場シェアを拡大するために、AliPayやAmazon Payなどのデジタルウォレットをすでに立ち上げています。それはまた、世界中のeコマース市場の成長にもつながります。
  • オンライン小売で人気のあるもう1つの支払い方法は、世界中のほとんどのeコマース大手が提供する「今すぐ購入して後で支払う」サービスです。さらに、今すぐ購入して後で支払うなどのリアルタイム支払いは、世界中のレジでよく見られるものになりつつあります。 BNLPブランド、銀行、デジタルウォレットの間で提携が始まるにつれ、BNLPは世界中の決済で大きなシェアを占めることが予想されます。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、世界中のeコマース市場に大きな影響を与えました。実店舗が一夜にして閉店する中、買い物客は物を買うためにインターネットに群がった。パンデミックにより、デジタル決済ソリューションを活用したオンラインショッピングへの移行が加速しました。さらに、Mコマースは今後数年間にわたって勢いを増し続けています。ブランドショッピングアプリ、5Gワイヤレス、ソーシャルショッピングなどの技術の進歩により、人々はスマートフォンでのショッピングを容易にしています。

アジア太平洋地域は大幅なCAGRで成長すると予想される

  • アジア太平洋地域は、中国経済とインドの新興経済の一貫した高い成長率、デジタル化に向けた政府の取り組み、およびeコマースサービスの採用の増加により、過去数年間で最も重要かつ急速に成長している決済市場地域となっています。
  • さらに、アジア太平洋地域の決済セクターは、小規模商店のデジタル化と全体的なビジネス効率の向上に焦点を当てた広範なフィンテック活動の恩恵を受けており、多くのフィンテック企業がこの地域でデジタルウォレットを立ち上げています。
  • 中国はアジア太平洋地域内で大きな市場シェアを占めており、世界のどの主要地域よりも高い決済収益を生み出しています。さらに、AliPayやUnionPayなどの主要市場プレーヤーは、革新的な決済ソリューションを使用して地域全体にサービスを拡大しています。
  • さらに、アジア太平洋地域の成長は、この地域でのリアルタイム決済の増加によるものと考えられます。インドのリアルタイム決済システムは、インドの決済市場で大きな収益を生み出しています。「今すぐ購入して後で支払う」サービスの出現も、アジア太平洋地域の決済市場を推進しています。さらに、リアルタイム決済レールへのアクセスの増加により、二国間の国境を越えた決済活動の急速な成長が促進されており、付加価値サービスの大きな可能性を秘めた地域であるシンガポール、インドネシア、タイの回廊で顕著です。
  • COVID-19感染症のパンデミックにより、特にインドネシアやタイなどの市場で現金使用量の削減が加速し、新たなデジタル収益の機会が生まれました。堅実な大多数は、カードおよびデジタルウォレットベースのフォームに永久に移行しました。

決済業界の概要

決済市場競争は細分化されており、市場には複数のプレーヤーが存在しているようです。これらの大手企業は革新的なデジタル決済テクノロジーを提供し、市場シェアを獲得するために合併や買収に熱中しています。世界の決済市場の主要企業には、Mastercard Inc.、Visa Inc.、UnionPay International、PayPal Holdings Inc.などが含まれます。

2023年 5月、TD銀行は、クレジットカード分野での成長の勢いを活用するために、新しいクレジットカード製品スイートを開始しました。同社は、米国市場における先駆的なコンセプトである単純な月額料金を請求する無利息クレジットカードを導入しました。また、支払いの柔軟性の向上と魅力的な残高移行オファーを特徴とする、TDのこれまでで最も柔軟なクレジットカードとして宣伝されているTD FlexPayのイントロダクションも行いました。

2022年 9月、暗号通貨と法定通貨の金融アプリであるHiは、MastercardによるNFTアバターのカスタマイズを特徴とする世界初のデビットカードを導入しました。資格のあるカード所有者は、Mastercardが利用できる世界中の9,000万以上の場所で所有し、使用したことが確認できるNFTアバターでカードの表面をパーソナライズできます。 hiデビットカードは、hiの会員レベルに応じてさまざまな特典を備えた6種類が用意されていました。

2022年5月、マスターカードは、中東および北アフリカ(MENA)におけるデジタル決済ソリューションの導入を促進するため、サウジアラビアのeコマース決済サービスプロバイダーであるハイパーペイとの戦略的提携を発表しました。このパートナーシップは、企業、中小企業、政府が現金からデジタルへの移行を支援することを目的としていました。さらに、取引の一環として、マスターカードはハイパーペイにも投資し、4,000万米ドルの資金調達ラウンドを主導しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界関係者の分析
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 世界の決済情勢の進化
  • キャッシュレス取引の成長に関する主要な市場動向
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)が世界の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • Mコマースの台頭によって支えられるEコマースが市場を牽引すると予想される
    • 市場のデジタル化を奨励する主要小売業者と政府によるイネーブルメントプログラム
    • 各国でのリアルタイム決済の成長
  • 市場の課題
    • デジタル決済のプライバシーとセキュリティに関する課題
  • 市場機会
    • キャッシュレス社会への移行
    • 新規参入者がイノベーションを推進し、採用率の向上につながる
  • デジタル決済業界の主要な規制と基準
  • 主な事例とユースケースの分析
  • 世界の決済業界に関連する主要な人口動態の動向とパターンの分析(人口、インターネット普及率、銀行普及率/非銀行人口、年齢と収入などが含まれる対象範囲)
  • 顧客満足度の高まりと世界の動向の収束の分析
  • 現金の置き換えと非接触型決済モードの台頭の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済方法別
    • POS
      • カード支払い(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • 現金
      • その他
    • オンライン販売
      • カード支払い(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • その他(代金引換、銀行振込、Buy Now, Pay Laterを含む)
  • エンドユーザー産業別
    • 小売り
    • エンターテインメント
    • ヘルスケア
    • ホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mastercard Inc.
    • Visa Inc.
    • AliPay(Alibaba Group)
    • UnionPay International
    • PayPal Holdings, Inc.
    • Google Pay(Google LLC)
    • Apple Pay(Apple Inc.)
    • Amazon Pay(Amazon.com, Inc.)
    • American Express Company
    • Adyen

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90949

The Payments Market size is estimated at USD 2.85 trillion in 2024, and is expected to reach USD 4.78 trillion by 2029, growing at a CAGR of 10.88% during the forecast period (2024-2029).

Payments - Market

The key factor augmenting the market's growth include growing digitization, growth in E-commerce, rising internet penetration, and rapid adoption of mobile payments, among others.

Key Highlights

  • The global payment system is rapidly changing from cash to digital payment. Payments are becoming increasingly cashless and supporting the development of digital economies and innovation in payment infrastructure. Contactless payments are increasingly becoming a preferred payment method in various countries worldwide. Contactless payment systems at the POS, such as facial recognition, Quick Response (QR) codes, or Near-field Communication (NFCs), are changing the payment landscape across the globe. According to Global Payments, consumers are more comfortable navigating the world through a digital lens after two years of shifting habits to working and shopping significantly online. Statistically, over half of the consumers from the company consider themselves more digital, with 39% shopping from a smartphone daily or weekly and 23% saying that they shop online at least daily.
  • Furthermore, factors such as government financial inclusion initiatives that continue to encourage people to open bank accounts for the first time in developing countries and growing smartphone and internet penetration are further driving the growth of the global payments market.
  • Innovation in payment technology is ongoing across the world. Real-time payments are common in many geographies, including India and China. For instance, in February 2023, India's Unified Payments Interface, or UPI, and Singapore's PayNow officially connected, allowing for a 'real-time payment linkage.' With this, Singapore became the first country with which cross-border Person to Person (P2P) payment facilities have been launched. Likewise, in January 2023, ACI Worldwide announced the launch of ACI Instant Pay, which enables merchants in the U.S. to accept online, mobile and in-store payments instantly, thus powering domestic and pan-regional real-time schemes reaching billions worldwide.
  • Furthermore, digital and mobile payment apps are rapidly growing in many countries due to the ease of convenience these methods offer. Digital payments apps solutions such as Apple Pay, Google Pay, and QR codes continue to grow. The growth of digital payments is further supported by increasing E-commerce worldwide.
  • However, digital payment services have benefits but pose privacy and security risks that can harm consumers, merchants, markets, and nations and hamper growth. Payment systems must be redesigned to protect privacy and use unbreakable encryption and open standards. Data privacy legislation and a strong market regulator are also necessary.
  • The COVID-19 pandemic reinforced major shifts in payment behavior worldwide: declining cash usage, migration from in-store to online commerce, adoption of instant payments, and adoption of digital payments. These shifts during COVID-19 created new opportunities for payment players to evolve into contactless and digital payment solutions.

Payments Market Trends

The global payments have been sharing wide traction owing to rising retail sector

  • The retail industry comprises all companies selling goods and services to consumers. The retail industry underwent an enormous transformation, especially during the pandemic, as it accelerated digital offerings and adapted quickly to new customer needs as consumer appetite for retail sales has remained robust. Presently, consumers want to combine the benefits of traditional shopping habits with the convenience of using modern technology, so they can be found shopping online using their tablets or smartphone, or they could also be on the high street in a brick-and-mortar store.
  • Thus, retailers are required to provide a hassle-free, seamless experience for the consumer to remain competitive. According to National Retail Federation, 2022 annual retail sales grew by 7% over 2021, totaling USD 4.9 trillion. This growth rate is above the pre-pandemic average annual retail sales growth of 3.6%.
  • There are several ways customers could pay for goods in your retail business. Many payment solutions provider companies partner with E-commerce giants for smooth payment checkout solutions. Additionally, many E-commerce giants have already launched their digital wallets to gain more market share, such as AliPay and Amazon Pay. It also results in the growth of the E-commerce market across the world.
  • Another payment method popular in online retail is Buy Now Pay Later services offered by most E-commerce giants worldwide. Moreover, real-time payments such as buy now and pay later are becoming a common sight at checkouts across the globe. As partnerships begin among BNLP brands, banks, and digital wallets, BNLP is expected to take a significant share of payments globally.
  • The COVID-19 pandemic made a considerable impact on the E-commerce market globally. With brick-and-mortar stores shuttering overnight, shoppers flocked to the Internet to buy their things. The Pandemic accelerated the shift to online shopping supported by digital payment solutions. Furthermore, M-commerce continues to gain traction over the coming years. Technological advances like branded shopping apps, 5G wireless, and social shopping make it easier for people to shop on their phones.

Asia-Pacific Region is Expected to Grow at a Significant CAGR

  • Asia-Pacific has been the most significant and fastest-growing payments market region over the past few years, owing to the consistently strong growth rate of China's economy and the emerging economy of India, Government initiatives towards digitization, and the growing adoption of E-commerce in the region.
  • Moreover, the Asia Pacific payments sector has benefited from extensive fintech activity focused on digitizing small merchants and enhancing overall business efficiency, with many fintech companies launching their digital wallets in the region.
  • China accounts for a significant market share within the Asia Pacific region and generates higher payment revenues than any major region globally. Further, major market players such as AliPay and UnionPay are expanding their services across the region with innovative payment solutions.
  • Furthermore, the growth of the Asia Pacific is further attributed to the rise of real-time payments in the region. India's real-time payment system generates significant revenue in the India Payments market. The emergence of Buy Now Pays Later services also drives the Asia Pacific payments market. Moreover, increased access to real-time payment rails has fueled rapid growth in bilateral cross-border payment activity: notable in Singapore, Indonesia, and Thailand corridors, an area with significant potential for value-added services.
  • The COVID-19 pandemic accelerated reductions in cash usage, particularly in markets such as Indonesia and Thailand, creating new digital revenue opportunities. A solid majority moved permanently to card and digital wallet-based forms.

Payments Industry Overview

The payment market competition appears to be fragmented, with several players in the market. These major players offer innovative digital payment technologies and indulge in mergers and acquisitions to gain market share. Major players in the Global payments market include Mastercard Inc., Visa Inc., UnionPay International, and PayPal Holdings Inc., among others.

In May 2023, TD Bank launched a new suite of credit card products to harness the growing momentum in the credit card space. The company introduced a no-interest credit card that charges a simple monthly fee, a pioneering concept in the U.S. market, and the introduction of TD FlexPay, touted as TD's most flexible credit card yet, featuring increased payment flexibility and attractive balance transfer offers.

In September 2022, Hi, the crypto & fiat financial app, introduced the world's first debit card featuring NFT avatar customization powered by Mastercard. Eligible cardholders could personalize the face of their card with an NFT avatar they verifiably owned and spent at more than 90 million locations worldwide where Mastercard is accepted. The hi Debit Card was available in six variants with a range of benefits, depending on membership tier at hi.

In May 2022, Mastercard announced a strategic partnership with HyperPay, Saudi Arabia's e-commerce payment services provider, to boost the adoption of digital payment solutions in the Middle East and North Africa (MENA). The partnership aimed to help businesses, SMEs, and governments move from cash to digital. Further, as part of the deal, Mastercard also invested in HyperPay, leading a USD 40 million funding round.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Evolution of the Global Payments Landscape
  • 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Global payments market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 E-commerce Supported by the Rise of M-commerce is Expected to Drive the Market
    • 5.1.2 Enablement Programs by Key Retailers and Government Encouraging Digitization of the Market
    • 5.1.3 Growth of Real-time Payments in Various Countries
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Challenges Related to Privacy and Security of the Digital Payments
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Move towards Cashless Society
    • 5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to Global payments industry (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
  • 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends
  • 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Mode of Payment
    • 6.1.1 Point of Sale
      • 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.1.3 Cash
      • 6.1.1.4 Other Points of Sale
    • 6.1.2 Online Sale
      • 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.2.3 Other Online Sales (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Entertainment
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mastercard Inc.
    • 7.1.2 Visa Inc.
    • 7.1.3 AliPay (Alibaba Group)
    • 7.1.4 UnionPay International
    • 7.1.5 PayPal Holdings, Inc.
    • 7.1.6 Google Pay (Google LLC)
    • 7.1.7 Apple Pay (Apple Inc.)
    • 7.1.8 Amazon Pay (Amazon.com, Inc.)
    • 7.1.9 American Express Company
    • 7.1.10 Adyen

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market