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市場調査レポート
商品コード
1644614

決済:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Payments - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
決済:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

2025年の決済市場規模は3兆1,600億米ドルと推計され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは10.88%で、2030年には5兆3,000億米ドルに達すると予測されます。

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市場成長の主な要因としては、デジタル化の進展、eコマースの成長、インターネット普及率の上昇、モバイル決済の急速な普及などが挙げられます。

主なハイライト

  • 世界の決済システムは現金からデジタル決済へと急速に変化しています。決済のキャッシュレス化が進み、デジタル経済諸国の開発と決済インフラの革新を支えています。非接触型決済は、世界各国でますます好まれる決済手段となっています。顔認証、クイックレスポンス(QR)コード、近距離無線通信(NFC)など、POSにおける非接触型決済システムは、世界中の決済事情を変えつつあります。
  • 世界・ペイメンツ社によると、消費者は2年前からオンラインでの仕事や買い物に大きくシフトしており、デジタルレンズを通して世界をナビゲートすることがより快適になっているといいます。統計的には、同社の消費者の半数以上がよりデジタル化していると考えており、39%が毎日または毎週スマートフォンから買い物をし、23%が少なくとも毎日オンラインで買い物をすると回答しています。
  • さらに、発展途上国で初めて銀行口座を開設する人々を引き続き後押しする政府の金融包摂イニシアチブ、スマートフォンやインターネットの普及率の高まりといった要因が、世界の決済市場の成長をさらに後押ししています。
  • 決済技術の革新は世界中で進んでいます。リアルタイム決済は、インドや中国を含む多くの地域で一般的になっています。例えば、2023年2月、インドのUnified Payments Interface(UPI)とシンガポールのPayNowが正式に接続し、「リアルタイム決済の連携」が可能になった。これにより、シンガポールは国境を越えた個人間(P2P)決済が開始された最初の国となった。同様に、ACIワールドワイドは2023年1月、ACIインスタント・ペイ(ACI Instant Pay)の開始を発表しました。これにより、米国の加盟店はオンライン、モバイル、店舗での支払いを即座に受け付けることができるようになり、国内および地域全体のリアルタイム・スキームが世界中の数十億人に届くようになった。
  • さらに、デジタルおよびモバイル決済アプリは、その利便性の高さから多くの国で急速に普及しています。アップルペイ、グーグルペイ、QRコードなどのデジタル決済アプリ・ソリューションは成長を続けています。デジタル決済の成長は、世界のeコマースの増加にも支えられています。
  • しかし、デジタル決済サービスには利点がある一方で、消費者、加盟店、市場、国家に損害を与え、成長を妨げる可能性のあるプライバシーリスクやセキュリティリスクが存在します。決済システムは、プライバシーを保護し、解読不可能な暗号化とオープンスタンダードを使用するように再設計されなければならないです。データ・プライバシーの法制化と強力な市場規制当局も必要です。
  • COVID-19の大流行は、現金利用の減少、店舗からオンライン商取引への移行、インスタント決済の採用、デジタル決済の採用など、世界の決済行動の大きなシフトを強化しました。COVID-19におけるこうしたシフトは、決済プレーヤーが非接触決済やデジタル決済ソリューションへと進化する新たな機会を創出しました。

決済市場の動向

決済市場は、小売業界の台頭により大きな牽引力となっています。

  • 小売業界は、消費者に商品やサービスを販売するすべての企業で構成されています。小売業界は、特にパンデミック(世界的大流行)の最中に、小売販売に対する消費者の意欲が堅調に推移する中、デジタルサービスの提供を加速させ、新たな顧客ニーズに迅速に対応したことで、大きな変革を遂げました。現在、消費者は伝統的な買い物習慣の利点と、現代のテクノロジーを利用した利便性の融合を望んでおり、タブレットやスマートフォンを使ってオンラインで買い物をすることもあれば、大通りに面した実店舗で買い物をすることもあります。
  • そのため、小売企業は競争力を維持するために、消費者に手間のかからないシームレスな体験を提供することが求められています。全米小売業協会(National Retail Federation)によると、2022年の年間小売売上高は2021年比で7%増加し、4兆9,000億米ドルに達しました。この成長率は、パンデミック前の年間小売売上高の平均成長率3.6%を上回っています。
  • 小売ビジネスにおいて、顧客が商品代金を支払う方法はいくつかあります。多くの決済ソリューション・プロバイダー企業は、eコマース大手と提携し、スムーズな決済ソリューションを提供しています。さらに、多くのeコマース大手は、AliPayやAmazon Payなど、より多くの市場シェアを獲得するために、すでにデジタルウォレットを立ち上げています。これは、世界中のeコマース市場の成長にもつながっています。
  • オンライン小売で人気のあるもう一つの決済方法は、世界中のほとんどのeコマース大手が提供しているBuy Now Pay Laterサービスです。さらに、Buy Now and Pay Laterのようなリアルタイム決済は、世界中のレジで一般的な光景になりつつあります。BNLPブランド、銀行、デジタルウォレットの間で提携が始まるにつれ、BNLPは世界的に決済の大きなシェアを占めるようになると予想されます。
  • COVID-19の流行は、世界のeコマース市場に大きな影響を与えました。実店舗が一夜にして閉鎖されたため、買い物客は買い物をするためにインターネットに殺到しました。パンデミックは、デジタル決済ソリューションに支えられたオンライン・ショッピングへのシフトを加速させました。さらに、Mコマースは今後数年間、牽引力を増し続ける。ブランド化されたショッピング・アプリ、5Gワイヤレス、ソーシャル・ショッピングといった技術の進歩により、人々は携帯電話で買い物をすることが容易になりました。

アジア太平洋地域は市場の大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は、過去数年間、決済市場において最も重要かつ急成長している地域です。これは、中国経済の一貫した力強い成長率と新興経済国インド、デジタル化に向けた政府の取り組み、同地域におけるeコマースの導入拡大によるものです。
  • さらに、アジア太平洋地域の決済セクターは、小規模加盟店のデジタル化とビジネス全体の効率化に焦点を当てた広範なフィンテック活動の恩恵を受けており、多くのフィンテック企業が同地域でデジタルウォレットを発表しています。
  • アジア太平洋地域では中国が大きな市場シェアを占めており、世界のどの主要地域よりも高い決済収益を上げています。さらに、AliPayやUnionPayなどの主要な市場プレーヤーは、革新的な決済ソリューションで地域全体にサービスを拡大しています。
  • さらに、アジア太平洋地域の成長は、同地域におけるリアルタイム決済の台頭にも起因しています。インドのリアルタイム決済システムは、インド決済市場で大きな収益を生み出しています。また、Buy Now Pays Laterサービスの登場もアジア太平洋地域の決済市場を牽引しています。さらに、リアルタイム決済レールへのアクセスが拡大したことで、二国間のクロスボーダー決済が急成長しています。特にシンガポール、インドネシア、タイのコリドーでは、付加価値サービスの大きな可能性を秘めた分野です。
  • COVID-19の大流行は、特にインドネシアやタイなどの市場で現金利用の減少を加速させ、新たなデジタル収益機会を創出しました。堅実な大多数は、カードやデジタル・ウォレットベースの形態に永続的に移行しました。

決済業界の概要

決済市場の競争は細分化されており、複数のプレーヤーが参入しています。これらの主要企業は、革新的なデジタル決済技術を提供し、市場シェアを拡大するためにM&Aを積極的に行っています。世界の決済市場における主要企業には、Mastercard Inc.、Visa Inc.、UnionPay International、PayPal Holdings Inc.などが含まれます。

  • 2023年11月- マスターカードと日本のNECが店舗でのバイオメトリクス決済の進展に向けて提携。この提携により、NECの顔認証技術や生体認証技術に加え、Mastercardの決済機能や最適化されたユーザーエクスペリエンスが導入され、全国規模で普及が進むと予想されます。
  • 2023年5月-TD銀行は、クレジットカード分野で高まる勢いを利用するため、新クレジットカード商品群を発売しました。米国市場において先駆的なコンセプトである、シンプルな月会費の無利息クレジットカードを発表。また、TD FlexPayのイントロダクションを発表。TD FlexPayは、TDで最もフレキシブルなクレジットカードと称され、支払いの柔軟性を高め、魅力的な残高移行特典を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 世界の決済環境の進化
  • キャッシュレス取引の拡大に関連する主な市場動向
  • COVID-19が世界の決済市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • Mコマースの台頭に支えられたeコマースが市場を牽引する見通し
    • 市場のデジタル化を促す主要小売企業と政府による支援プログラム
    • 各国におけるリアルタイム決済の成長
  • 市場の課題
    • デジタル決済のプライバシーとセキュリティに関する課題
  • 市場機会
    • キャッシュレス社会への移行
    • 新規参入企業によるイノベーションが普及を促進
  • デジタル決済業界における主な規制と基準
  • 主要事例と使用事例の分析
  • 世界の決済産業に関連する主要な人口動向とパターンの分析(人口、インターネット普及率、銀行普及率/非銀行人口、年齢・所得などを網羅)
  • 顧客満足度重視の高まりと世界の動向の融合に関する分析
  • 現金離れと非接触型決済モードの台頭に関する分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 決済モード別
    • POS
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • 現金
      • その他の販売店
    • オンライン販売
      • カード決済(デビットカード、クレジットカード、銀行融資プリペイドカードを含む)
      • デジタルウォレット(モバイルウォレットを含む)
      • その他のオンライン販売(代金引換、銀行振込、Buy Now, Pay Laterを含む)
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • エンターテインメント
    • ヘルスケア
    • ホスピタリティ
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mastercard Inc.
    • Visa Inc.
    • AliPay(Alibaba Group)
    • UnionPay International
    • PayPal Holdings, Inc.
    • Google Pay(Google LLC)
    • Apple Pay(Apple Inc.)
    • Amazon Pay(Amazon.com, Inc.)
    • American Express Company
    • Adyen

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90949

The Payments Market size is estimated at USD 3.16 trillion in 2025, and is expected to reach USD 5.30 trillion by 2030, at a CAGR of 10.88% during the forecast period (2025-2030).

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The key factor augmenting the market's growth include growing digitization, growth in E-commerce, rising internet penetration, and rapid adoption of mobile payments, among others.

Key Highlights

  • The global payment system is rapidly changing from cash to digital payment. Payments are becoming increasingly cashless and supporting the development of digital economies and innovation in payment infrastructure. Contactless payments are increasingly becoming a preferred payment method in various countries worldwide. Contactless payment systems at the POS, such as facial recognition, Quick Response (QR) codes, or Near-field Communication (NFCs), are changing the payment landscape across the globe.
  • According to Global Payments, consumers are more comfortable navigating the world through a digital lens after two years of shifting habits to working and shopping significantly online. Statistically, over half of the consumers from the company consider themselves more digital, with 39% shopping from a smartphone daily or weekly and 23% saying that they shop online at least daily.
  • Furthermore, factors such as government financial inclusion initiatives that continue to encourage people to open bank accounts for the first time in developing countries and growing smartphone and internet penetration are further driving the growth of the global payments market.
  • Innovation in payment technology is ongoing across the world. Real-time payments are common in many geographies, including India and China. For instance, in February 2023, India's Unified Payments Interface, or UPI, and Singapore's PayNow officially connected, allowing for a 'real-time payment linkage.' With this, Singapore became the first country with which cross-border Person to Person (P2P) payment facilities have been launched. Likewise, in January 2023, ACI Worldwide announced the launch of ACI Instant Pay, which enables merchants in the U.S. to accept online, mobile and in-store payments instantly, thus powering domestic and pan-regional real-time schemes reaching billions worldwide.
  • Furthermore, digital and mobile payment apps are rapidly growing in many countries due to the ease of convenience these methods offer. Digital payments apps solutions such as Apple Pay, Google Pay, and QR codes continue to grow. The growth of digital payments is further supported by increasing E-commerce worldwide.
  • However, digital payment services have benefits but pose privacy and security risks that can harm consumers, merchants, markets, and nations and hamper growth. Payment systems must be redesigned to protect privacy and use unbreakable encryption and open standards. Data privacy legislation and a strong market regulator are also necessary.
  • The COVID-19 pandemic reinforced major shifts in payment behavior worldwide: declining cash usage, migration from in-store to online commerce, adoption of instant payments, and adoption of digital payments. These shifts during COVID-19 created new opportunities for payment players to evolve into contactless and digital payment solutions.

Payments Market Trends

The Payments have been Sharing wide Traction Owing to Rising Retail Sector

  • The retail industry comprises all companies selling goods and services to consumers. The retail industry underwent an enormous transformation, especially during the pandemic, as it accelerated digital offerings and adapted quickly to new customer needs as consumer appetite for retail sales has remained robust. Presently, consumers want to combine the benefits of traditional shopping habits with the convenience of using modern technology, so they can be found shopping online using their tablets or smartphones, or they could also be on the high street in a brick-and-mortar store.
  • Thus, retailers are required to provide a hassle-free, seamless experience for the consumer to remain competitive. According to National Retail Federation, 2022 annual retail sales grew by 7% over 2021, totaling USD 4.9 trillion. This growth rate is above the pre-pandemic average annual retail sales growth of 3.6%.
  • There are several ways customers could pay for goods in your retail business. Many payment solutions provider companies partner with E-commerce giants for smooth payment checkout solutions. Additionally, many E-commerce giants have already launched their digital wallets to gain more market share, such as AliPay and Amazon Pay. It also results in the growth of the E-commerce market across the world.
  • Another payment method popular in online retail is Buy Now Pay Later services offered by most E-commerce giants worldwide. Moreover, real-time payments such as buy now and pay later are becoming a common sight at checkouts across the globe. As partnerships begin among BNLP brands, banks, and digital wallets, BNLP is expected to take a significant share of payments globally.
  • The COVID-19 pandemic made a considerable impact on the E-commerce market globally. With brick-and-mortar stores shuttering overnight, shoppers flocked to the Internet to buy their things. The Pandemic accelerated the shift to online shopping supported by digital payment solutions. Furthermore, M-commerce continues to gain traction over the coming years. Technological advances like branded shopping apps, 5G wireless, and social shopping make it easier for people to shop on their phones.

Asia Pacific Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • Asia-Pacific has been the most significant and fastest-growing payments market region over the past few years, owing to the consistently strong growth rate of China's economy and the emerging economy of India, Government initiatives towards digitization, and the growing adoption of E-commerce in the region.
  • Moreover, the Asia Pacific payments sector has benefited from extensiv e fintech activity focused on digitizing small merchants and enhancing overall business efficiency, with many fintech companies launching their digital wallets in the region.
  • China accounts for a significant market share within the Asia Pacific region and generates higher payment revenues than any major region globally. Further, major market players such as AliPay and UnionPay are expanding their services across the region with innovative payment solutions.
  • Furthermore, the growth of the Asia Pacific is further attributed to the rise of real-time payments in the region. India's real-time payment system generates significant revenue in the India Payments market. The emergence of Buy Now Pays Later services also drives the Asia Pacific payments market. Moreover, increased access to real-time payment rails has fueled rapid growth in bilateral cross-border payment activity: notable in Singapore, Indonesia, and Thailand corridors, an area with significant potential for value-added services.
  • The COVID-19 pandemic accelerated reductions in cash usage, particularly in markets such as Indonesia and Thailand, creating new digital revenue opportunities. A solid majority moved permanently to card and digital wallet-based forms.

Payments Industry Overview

The payment market competition appears to be fragmented, with several players in the market. These major players offer innovative digital payment technologies and indulge in mergers and acquisitions to gain market share. Major players in the Global payments market include Mastercard Inc., Visa Inc., UnionPay International, and PayPal Holdings Inc., among others.

  • November 2023 - Mastercard and Japan's NEC collaborated to bring progress in in-store biometric payments. Through a signed contract of Understanding, the partnership is projected to implement NEC's face recognition and liveness verification technology, in addition to Mastercard's payment enablement and optimized user experience to boost on the countrywide scale.
  • May 2023 - TD Bank launched a new suite of credit card products to harness the growing momentum in the credit card space. The company introduced a no-interest credit card that charges a simple monthly fee, a pioneering concept in the U.S. market, and the introduction of TD FlexPay, touted as TD's most flexible credit card yet, featuring increased payment flexibility and attractive balance transfer offers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Evolution of the Global Payments Landscape
  • 4.5 Key market trends pertaining to the growth of cashless transaction
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Global payments market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 E-commerce Supported by the Rise of M-commerce is Expected to Drive the Market
    • 5.1.2 Enablement Programs by Key Retailers and Government Encouraging Digitization of the Market
    • 5.1.3 Growth of Real-time Payments in Various Countries
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Challenges Related to Privacy and Security of the Digital Payments
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Move towards Cashless Society
    • 5.3.2 New Entrants to Drive Innovation Leading to Higher Adoption
  • 5.4 Key Regulations and Standards in the Digital Payments Industry
  • 5.5 Analysis of major case studies and use-cases
  • 5.6 Analysis of key demographic trends and patterns related to Global payments industry (Coverage to include Population, Internet Penetration, Banking Penetration/Unbanking Population, Age & Income etc.)
  • 5.7 Analysis of the increasing emphasis on customer satisfaction and convergence of global trends
  • 5.8 Analysis of cash displacement and rise of contactless payment modes

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Mode of Payment
    • 6.1.1 Point of Sale
      • 6.1.1.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.1.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.1.3 Cash
      • 6.1.1.4 Other Points of Sale
    • 6.1.2 Online Sale
      • 6.1.2.1 Card Payments (includes Debit Cards, Credit Cards, Bank Financing Prepaid Cards)
      • 6.1.2.2 Digital Wallet (includes Mobile Wallets)
      • 6.1.2.3 Other Online Sales (includes Cash on Delivery, Bank Transfer, and Buy Now, Pay Later)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Entertainment
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 Competitive Landscape

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mastercard Inc.
    • 7.1.2 Visa Inc.
    • 7.1.3 AliPay (Alibaba Group)
    • 7.1.4 UnionPay International
    • 7.1.5 PayPal Holdings, Inc.
    • 7.1.6 Google Pay (Google LLC)
    • 7.1.7 Apple Pay (Apple Inc.)
    • 7.1.8 Amazon Pay (Amazon.com, Inc.)
    • 7.1.9 American Express Company
    • 7.1.10 Adyen

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET