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市場調査レポート
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1408232

サイクルツーリズム:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Cycle Tourism - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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サイクルツーリズム:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サイクルツーリズムの市場規模は今年度1,210億米ドルで、予測期間のCAGRは6.8%を超えると予想されています。

サイクルツーリズムはアドベンチャーツーリズムの一部であり、新天地の探索、遠隔地への旅行、自転車の過酷な自然体験などが含まれます。同市場は、健康、冒険、環境を重視する旅行者が牽引する、世界の観光事業の中でも成長著しいダイナミックな分野です。地域経済、異文化交流、持続可能性に有益な効果をもたらすことから、今後数年間で大きな成長が見込まれる有望産業です。

サイクルツーリズムは、各地の経済に大きな影響を与えます。サイクリストによる宿泊、食事、レンタサイクル、ギア、お土産などの消費は地域経済を支えます。観光を多様化し、環境に配慮する観光客を呼び込む方法として、多くの場所がサイクリングを積極的に推進しています。

COVID-19の期間中は、世界的に市場全体が閉鎖され、それまでの予約は払い戻しでキャンセルされました。観光産業全体がパンデミックの影響を受け、他国を訪れる観光客の範囲が非常に狭くなった。COVID後、観光産業が推進され、市場は世界的に成長を示しました。

サイクルツーリズム市場動向

市場を独占する直接予約

2022年の世界市場を独占したのは直接予約部門でした。収益シェアの約60%を占める。直接旅行予約の発展は、主にインターネットとクレジットカードの利用率の上昇、消費者の消費力の上昇、環境に優しい旅行を促進するための政府の取り組みによって推進されています。技術革新とモバイル機器の利用増加により、旅行を簡単で楽しいものにするシンプルで効果的な方法が生まれつつあります。多種多様なツアーパッケージが提供され、さまざまなサービスを簡単に選択でき、ソーシャルメディアの影響力が高まっていることから、消費者の行動がオンライン予約サービスにシフトした結果、マーケットプレース予約は成長すると予測されます。さらに、消費者の購買パターンの変化、都市化の拡大、デジタル技術の開発が市場を押し上げると予測されています。

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電動サイクルが市場を牽引

人々が二輪車で新しい場所を発見し体験する方法は、電動サイクルによって革命的に変化し、サイクルツーリズム分野で急速に革命的な力を持つようになった。電動サイクルはサイクルツーリズムの魅力を広げ、従来のサイクリングと電動アシストの理想的なバランスを提供しました。アクティビティの民主化は、電動サイクルがサイクルツーリズムにもたらした重要な効果のひとつです。電動サイクルは、従来のサイクリングに伴う物理的な障害を取り除くことで、高齢者、身体障害者、サイクリングをしたことのない人など、より幅広い層のサイクルツーリズムを可能にしました。この開放性により、サイクルツーリズム部門の参加者数と全体的な収益が増加しています。電動サイクルは、持続可能な観光への注目が世界的に高まる中、観光地を巡る従来の交通手段よりも環境に優しい代替手段として発展してきました。

サイクルツーリズム業界の概要

サイクルツーリズム市場は、国際的な大手企業が存在し、競争は中程度です。同市場は予測期間中に成長する機会を提示しており、これが市場競争をさらに促進すると予想されます。市場各社は常に様々な開発活動や製品発表を行っており、競争企業間の敵対関係を高めています。

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その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 健康とウェルネスの動向が市場を牽引
    • 文化的探求が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 長距離移動は身体的負担が大きく、それが市場を抑制しています。
  • 市場機会
    • 技術の統合が新規参入の機会を生むかもしれない
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力ポーターファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • グループ別
    • グループ/友人
    • カップル
    • 家族
    • ソロ
  • 予約モード別
    • 直接予約
    • 旅行代理店
    • マーケットプレース予約
  • 年代別
    • 18歳から30歳
    • 31歳から50歳
    • 50歳以上
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Backroads
    • Trek Travel
    • DuVine Cycling+Adventure Co
    • Butterfield and Robinson
    • Exodus Travels
    • Ride and Seek
    • Pure Adventures
    • Bike Tours
    • Cycle Europe
    • Intrepid Travel
    • Explore Worldwide
    • Pedaltours

第7章 今後の動向

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 50000855
Cycle Tourism - Market - IMG1

The cycle tourism market size was valued at USD 121 billion in the current year and is expected to attain a CAGR greater than 6.8% in the forecast period.

Cycling tourism is a part of adventure tourism, which involves exploring new places, traveling to remote locations, and experiencing the harsh nature of bicycles. The market is a growing and dynamic sector of the global tourism business, driven by travelers who value their health, adventure, and environment. It is a promising industry with significant growth potential in the upcoming years because of its beneficial effects on regional economies, cross-cultural interaction, and sustainability.

The economy of locations is significantly impacted by cycle tourism. Spending by cyclists on lodging, meals, bike rentals, gear, and souvenirs supports the regional economy. As a way to diversify their tourism offers and draw visitors who care about the environment, many places actively promote cycling.

The whole market was shut during COVID-19 globally and the previous bookings were canceled with a refund. The entire tourism industry got affected due to the pandemic and the scope of tourists visiting other nations is very low. Post-COVID the market witnessed growth globally as the tourism sector has propelled.

Cycle Tourism Market Trends

Direct Booking Dominating the Market

The direct booking segment dominated the global market in 2022. It accounts for about 60% of the revenue share. The development of direct travel booking is primarily being driven by rising Internet and credit card usage, rising consumer spending power, and government initiatives to promote environmentally friendly travel. Technology innovation and the increased use of mobile devices are creating simple and effective ways to make traveling simple and enjoyable. Due to the wide variety of tour packages offered, the ease of selecting different services, and the growing influence of social media, marketplace booking is predicted to grow as a result of a shift in consumer behavior towards online booking services. Additionally, it is projected that the market will be pushed by changing consumer purchasing patterns, expanding urbanization, and developing digital technologies.

Cycle Tourism - Market - IMG2

E-Cycles are Driving the Market

The way people discover and experience new places on two wheels has been revolutionized by electric cycles, which have quickly become a revolutionary force in the cycle tourism sector. E-cycles have broadened the appeal of cycle tourism and provided the ideal balance between conventional cycling and electric-powered assistance. The democratization of the activity is one of the E-cycle's important effects on cycle tourism. E-cycles enable cycle tourism for a wider range of people, including older folks, those with physical impairments, and those who have never cycled before, by removing the physical obstacles associated with traditional cycling. This openness has increased both the number of participants and the overall revenue made by the cycle tourism sector. E-cycles have developed as a more environmentally friendly alternative to conventional modes of transportation for touring tourist locations as the focus on sustainable tourism increases globally.

Cycle Tourism Industry Overview

The cycle tourism market is moderately competitive, with the presence of major international players. The market studied presents opportunities for growth during the forecast period, which is expected to further drive the market competition. The companies in the market are constantly engaged in various developmental activities and product launches, which increases competitive rivalry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Health and Wellness Trends is Driving the Market
    • 4.2.2 Cultural Exploration is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Long-Distances are Physically Demanding which in return Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Integration of Technology might Create Opportunities to New Entrants
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Group
    • 5.1.1 Group/Friends
    • 5.1.2 Couples
    • 5.1.3 Family
    • 5.1.4 Solo
  • 5.2 By Booking Mode
    • 5.2.1 Direct
    • 5.2.2 Travel Agent
    • 5.2.3 Marketplace Booking
  • 5.3 By Age Group
    • 5.3.1 18 to 30 Years
    • 5.3.2 31 to 50 Years
    • 5.3.3 Above 50 Years
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of the North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 India
      • 5.4.2.2 China
      • 5.4.2.3 Australia
      • 5.4.2.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Rest of the Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of the South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of the Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Backroads
    • 6.2.2 Trek Travel
    • 6.2.3 DuVine Cycling+ Adventure Co
    • 6.2.4 Butterfield and Robinson
    • 6.2.5 Exodus Travels
    • 6.2.6 Ride and Seek
    • 6.2.7 Pure Adventures
    • 6.2.8 Bike Tours
    • 6.2.9 Cycle Europe
    • 6.2.10 Intrepid Travel
    • 6.2.11 Explore Worldwide
    • 6.2.12 Pedaltours*

7 FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US