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市場調査レポート
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ジャガイモ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Potato - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 2~3営業日

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ジャガイモ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ジャガイモ市場規模は2024年に1,157億4,000万米ドルと推定され、2029年までに1,374億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.5%のCAGRで成長します。

ジャガイモ- 市場

主なハイライト

  • ジャガイモは人間の消費量の点で、米と小麦に次いで世界で3番目に重要な食用作物です。ジャガイモには食用にできる品種が4,000種類以上あり、そのほとんどが南米のアンデス山脈で見られます。野生のジャガイモも180種以上ありますが、非常に苦いため食べられません。ジャガイモは害虫、病気、気候条件に対する自然な耐性を持っています。ジャガイモ生産地域の成長は、新興諸国における他のすべての食用作物を急速に追い越しています。これは、南米、アフリカ、中央アジアを含むアジアの何百万人もの人々にとって、食料安全保障の基本的な要素です。世界中で10億人以上の人がジャガイモを食べています。他の食用作物と比較して、ジャガイモは保存が容易、収量が高く、作付けの必要性が低く、作付け面積が広く、栄養価が高いという利点があります。これらの特性により、ジャガイモは加工食品業界に適した作物となります。
  • ジャガイモはおそらく北欧で最も頻繁に使われる主食です。ジャガイモのない欧州料理を想像するのは困難です。欧州は一人当たりのジャガイモ消費率が世界で最も高い国の一つです。欧州でジャガイモを最も多く消費するのはウクライナ(139kg)とベラルーシ(182kg)です。
  • 生のジャガイモとチルドジャガイモは、世界のジャガイモ市場の2つの主要なカテゴリです。生のジャガイモは日常消費に使用されますが、チルドジャガイモは輸出または輸入されて食品加工産業で使用されます。伝統的にジャガイモを消費していない国でも、ジャガイモは保存期間が長いため人気が高まっています。加工品がジャガイモ消費の大部分を占める加工食品業界では、生のジャガイモの需要が世界中で急増しています。 2020年の国際貿易地図によると、フランス、ドイツ、中国、オランダ、カナダ、米国が世界中の生鮮ジャガイモの主要輸出国でした。 2020年に世界最大のジャガイモ生産国は中国、インド、ロシア、米国、ドイツで、収穫量は7,820万トン、5,130万トン、1,960万トン、1,880万トン、1,170万トンに達しました。
  • したがって、ジャガイモの需要の増加と世界の生産量の増加は、予測期間中のジャガイモ市場の前向きな傾向を反映しています。

ジャガイモ市場動向

加工業界からの需要の増加

じゃがいもは家庭料理の野菜としてだけでなく、さまざまな用途に使われています。世界中で栽培されているジャガイモのうち、生で消費されるのは50%未満です。残りはジャガイモを主原料とした食品や食材に加工され、牛、豚、鶏の餌になったり、工業用のでんぷんに加工されます。ジャガイモの世界の消費は、生のジャガイモから付加価値のある加工食品へと移りつつあります。このカテゴリーの主な商品の1つは、世界中のレストランやファストフードチェーンで提供されるほとんどのフライドポテトを含む冷凍ポテトです。ポテトクリスプも加工品で、多くの先進国のスナック食品市場を独占しています。乾燥ポテトフレークは、小売店のマッシュポテト製品、スナックの材料、さらには食糧援助としても使用されています。別の脱水製品であるジャガイモ粉は、食品業界で肉混合物を結合し、グレービーソースやスープにとろみをつけるために使用されます。「優れた口当たり」を備えた細かく無味の粉末であるジャガイモデンプンは、小麦デンプンやトウモロコシデンプンよりも粘度が高く、よりおいしい製品を提供します。ソースやシチューの増粘剤として、またケーキミックス、生地、ビスケット、アイスクリームの結合剤として使用されます。東欧やスカンジナビアでは、砕いたジャガイモを加熱して、デンプンをウォッカやアクヴァビットなどのアルコール飲料の蒸留に使用される発酵性糖に変換します。

米国で加工に使用されるジャガイモは1,400万トンに達し、2020年から若干増加しました。ポテトチップスやシューストリングに利用されるジャガイモの総重量は300万トンで、前年比2%増加しました。冷凍フライドポテトやその他の冷凍商品は、2020年に860万トンの生ジャガイモを使用し、2018年と比べて2%増加しました。Frito Layは2020年に米国最大のポテトチップスプロバイダーであり、売上高は48億米ドルを超えました。 Frito Layのブランドポートフォリオには、Lay's、Cheetos、Doritosチップなどが含まれます。

したがって、さまざまな国でのジャガイモの生産と消費の増加により、予測期間中の市場の成長が促進されると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占

中国は現在、ジャガイモの世界最大の生産国です。 FAOSTATのデータに基づくと、同国のジャガイモ生産量は2019年に7,565万7,850トンと報告され、2020年には7,823万6,596トンに増加しました。2019年の収穫面積は4,038,885ヘクタールであることが判明し、2019年には4,218,188ヘクタールに増加しました。 2020.中国におけるジャガイモ生産量の急速な増加には複数の理由が考えられます。ジャガイモは成長期間が短く、適応力が広いため、国の多様な地形や気候に適しており、年間を通じてジャガイモを植えることができます。中国の新鮮なジャガイモの大部分は食卓用に使用されます。業界関係者は、中国産ジャガイモの60%が家庭やレストランで生のまま消費されていると推定しています。しかし、急速な都市化により中産階級の人口が増加しています。この人口は西洋化された料理により惹かれているため、ジャガイモ加工品の人気が高まっています。

インドは中国に次ぐ世界最大のジャガイモ生産国です。インドのジャガイモ生産量は2020年を通じて着実に増加しました。生産量の増加は、国内のジャガイモ消費量の増加に直接比例しています。都市化と工業化は、インドですぐに食べられるインスタント食品の需要の増加に多大な貢献をしました。これにより、ジャガイモから作られた冷凍加工食品の需要が高まった。

したがって、ジャガイモがこの地域の主食の1つとなっているため、生産と消費が増加し、予測期間中に増加すると予想されます。アジア太平洋の好条件は、毎年より高い農作物を調達するのにさらに役立っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ロシア
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • ドイツ
      • スペイン
      • ベルギー
      • オランダ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49428

The Potato Market size is estimated at USD 115.74 billion in 2024, and is expected to reach USD 137.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.5% during the forecast period (2024-2029).

Potato - Market

Key Highlights

  • Potato is the third most important food crop globally after rice and wheat in terms of human consumption. There are over 4,000 edible varieties of potatoes, mostly found in the Andes of South America. There are also over 180 species of wild potatoes, though they are inedible due to their extremely bitter taste. Potatoes have a natural resistance to pests, diseases, and climatic conditions. The growth in potato production areas has rapidly overtaken all other food crops in developing countries. It is a fundamental element in food security for millions of people across South America, Africa, and Asia, including Central Asia. More than a billion people globally eat potatoes. Compared to other food crops, potatoes have the advantages of easy storage, high yield, low planting requirement, wide planting area, and high nutritional value. These qualities make potatoes a suitable crop in the processed food industry.
  • Potatoes are most likely the most frequent staple food in Northern Europe. It is difficult to envision European cuisine without potatoes. Europe has one of the world's highest per capita potato consumption rates. Ukraine (139 kg) and Belarus (182 kg) consume the most potatoes in Europe.
  • Fresh and chilled potatoes are the two main categories in the global potato market. Fresh potatoes are used for daily consumption, whereas chilled potatoes are exported or imported and used in the food processing industry. Even in traditionally non-potato-consuming countries, potatoes have become popular due to their long shelf life. In the processed food industry, where processed products constitute the bulk of potato consumption, the demand for fresh potatoes has skyrocketed worldwide. According to the International Trade Map in 2020, France, Germany, China, the Netherlands, Canada, and the United States were the major exporters of fresh potatoes worldwide. China, India, Russia, the United States, and Germany were the largest potato-producing countries globally in 2020, with their yields amounting to 78.2 million metric ton, 51.3 million metric ton, 19.6 million metric ton, 18.8 million metric ton, and 11.7 million metric ton, respectively.
  • Therefore, the increased demand for potatoes and the rise in global production reflect a positive trend for the potato market during the forecast period.

Potato Market Trends

Increased Demand from the Processing Industry

Potatoes are used for a variety of purposes, and not only as a vegetable for home cooking. Less than 50% of potatoes grown globally are consumed fresh. The rest are processed into potato-based food products and food ingredients, fed to cattle, pigs, and chickens, and processed into starch for the industry. Global consumption of potatoes is shifting from fresh potatoes to added-value, processed food products. One of the main items in that category is frozen potatoes, including most French fries served in restaurants and fast-food chains globally. The potato crisp is another processed product, dominating the snack food market in many developed countries. Dehydrated potato flakes are used in retail mashed potato products, as ingredients in snacks, and even as food aid. Potato flour, another dehydrated product, is used by the food industry to bind meat mixtures and thicken gravies and soups. A fine, tasteless powder with "excellent mouth-feel," potato starch provides higher viscosity than wheat and maize starches and delivers a tastier product. It is used as a thickener for sauces and stews and as a binding agent in cake mixes, doughs, biscuits, and ice cream. In eastern Europe and Scandinavia, crushed potatoes are heated to convert their starch to fermentable sugars used in the distillation of alcoholic beverages, such as vodka and akvavit.

Potatoes used for processing in the United States reached 14 million metric ton, a small increase from 2020. The total weight of potatoes utilized for chips and shoestrings was 3 million metric ton, a 2% increase over the previous year. Frozen french fries and other frozen goods used 8.6 million metric ton of raw potatoes in 2020, a 2% increase over 2018. Frito Lay was the biggest potato chip provider in the United States in 2020, with sales of more than USD 4.8 billion. Frito Lay's brand portfolio includes, among other things, Lay's, Cheetos, and Doritos chips.

Therefore, the rising production and consumption of potatoes across various countries are anticipated to bolster the market's growth during the forecast period.

Asia-Pacific Dominates the Market

China is currently the world's largest producer of potatoes. Based on the data from FAOSTAT, potato production in the country was reported to be 75,657,850 metric ton in 2019, which increased to 78,236,596 metric ton in 2020. The area harvested was found to be 4,038,885 ha in 2019, which also increased to 4,218,188 ha in 2020. Multiple reasons account for the rapid increase in potato production in China. The short growth period and wide adaptability of potatoes make them suitable for diverse topographies and climates of the country and allow potatoes to be planted year-round. The majority of China's fresh potatoes are used for table consumption. Industry contacts estimate 60% of Chinese potatoes are consumed fresh in households and restaurants. However, there is a growing middle-class population due to rapid urbanization; this population is more inclined toward which has resulted in the popularity of processed potato products, as this population is attracted more to Westernized cuisine.

India is the largest producer of potatoes in the world after China. Potato production in India has seen steady growth over 2020. The increase in production is directly proportionate to the increasing consumption of potatoes in the country. Urbanization and industrialization have generously contributed toward higher demand for ready-to-eat convenience foods in India. This has boosted the demand for frozen processed edibles made from potatoes.

Therefore, production and consumption are expected to rise and are anticipated to increase during the forecast period, as potato has become one of the staple foods in the region. The favorable conditions in Asia-Pacific further help in procuring higher produce each year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis by Volume, Consumption Analysis by Volume and Value, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Russia
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.3 United Kingdom
      • 5.1.2.4 Italy
      • 5.1.2.5 Germany
      • 5.1.2.6 Spain
      • 5.1.2.7 Belgium
      • 5.1.2.8 Netherlands
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 Japan
      • 5.1.3.3 India
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS