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市場調査レポート
商品コード
1560010
オンライン旅行市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Online Travel Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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オンライン旅行市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年09月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
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オンライン旅行の動向と予測
世界のオンライン旅行市場は、2024~2030年のCAGRが12.8%で、2030年までに推定8,053億米ドルに達すると予想されます。この市場の主要促進要因は、世界の旅行者数の増加、観光振興に向けた政府の取り組みの増加、旅行先サイトでの3Dインタラクティブ・ツアーの人気の高まりです。世界のオンライン旅行市場の将来は、輸送、宿泊施設、バケーション・パッケージ市場に機会があり、有望視されています。
オンライン旅行市場の新たな動向
オンライン旅行市場は、デジタル技術の革新、持続可能性への懸念、旅行者の期待の変化に後押しされて進化しています。この市場の将来を左右する5つの主要動向は、パーソナライゼーション、サステイナブル旅行、モバイル最適化、ローカル体験、AIやARなどのハイエンド技術の統合です。
これらの進化する動向は、オンライン旅行市場に革命を起こし続け、よりパーソナライズされ、環境に優しく、技術的に鋭敏になると考えられます。さらに力を増し続けるこれらの動向は、旅行者にますますカスタマイズ型没入型体験を提供することで、旅行者とオンラインプラットフォームとの関わり方に変化をもたらすと考えられます。
オンライン旅行市場における最近の動向
オンライン旅行市場の急激な変化は、技術的な変化だけでなく、消費者の変化にも起因しています。パーソナライゼーション、持続可能性、AIやARのような最先端技術の採用がますます重視されるようになりました。こうした動きのため、また旅行禁止が緩和され、業界が若干回復して通常の状態に戻ったため、旅行者の旅の計画や実行の仕方が変化しました。こうした変化はすべて、変化する市場情勢の中で競合を維持しようとする利害関係者にとって重要です。
これらの主要インフラ発展は、オンライン旅行市場におけるパーソナライゼーション、アクセシビリティ、技術進歩の要素をさらに促進します。イノベーションは依然として継続的なプロセスであり、変化に伴い、旅行の未来はユーザーが世界中でより良い体験をできるように設計されています。
オンライン旅行市場の戦略的成長機会
技術の成長と消費者の嗜好の変化により、オンライン旅行市場はここ数年、比類ない成長を遂げています。この業界はまだ黎明期にあるが、様々な用途の両端に十分な戦略的成長機会があります。ここでは、オンライン旅行の展望に大きく貢献する可能性を示す5つの重要な成長機会について論じる。
このような新たな機会は、オンライン旅行の様相を一変させる。パーソナライゼーション、没入型技術、モバイルファーストアプローチ、音声、ソーシャルメディア統合を活用することで、オンライン旅行参入企業は顧客の喜びを創造し、予約コンバージョンを向上させ、市場における競合優位性を獲得することができます。
オンライン旅行市場促進要因・課題
技術、経済、規制は複雑な相互関係を生み出し、オンライン旅行市場に影響を与えています。業界の利害関係者が変化する情勢をより深く理解するためには、主要な促進要因と課題を合わせて伝える必要があります。
オンライン旅行市場を牽引する要因は以下の通りです。
オンライン旅行市場における課題は以下の通りです。
オンライン旅行市場は、所得の増加、消費者の嗜好の変化、技術の向上などを背景に、驚異的な成長を記録しています。しかし、業界の持続的成長を確保するためには、サイバーセキュリティの脅威、規制環境、景気変動に関する課題を克服しなければならないです。このような促進要因と課題を理解し、管理することが、進化し続けるオンライン旅行の世界で業界参入企業を成功へと導くのです。
セグメント別オンライン旅行
本調査では、世界のオンライン旅行について、プラットフォーム別、予約方法別、サービスタイプ別、地域別の予測を掲載しています。
オンライン旅行市場の国別展望
オンライン旅行市場は、技術の絶え間ない進化、消費者行動の変化、COVID-19の後遺症によって常に変化しています。このため、米国、中国、ドイツ、インド、日本などの主要市場ではかなりの変化が見られ、旅行者のオンライン調査や予約方法に影響を与えています。
Q1.市場規模は?
回答:世界のオンライン旅行市場は、2030年までに推定8,053億米ドルに達すると予想されています。
Q2.市場の成長予測は?
回答:世界のオンライン旅行市場は、2024~2030年にかけてCAGR 12.8%で成長する見込みです。
Q3.市場の成長に影響を与える主要促進要因は?
回答:この市場の主要促進要因は、世界の旅行者数の増加、観光促進に対する政府の取り組みの増加、旅行先サイトにおける3Dインタラクティブ・ツアーの人気の高まりです。
Q4.市場の主要セグメントは?
回答:オンライン旅行市場の将来は、輸送、宿泊施設、バケーション・パッケージ市場に機会があり、有望です。
Q5.市場の主要企業は?
回答:主要オンライン旅行会社は以下の通りです。
Q6.今後、最大となる市場セグメントは?
回答:Lucintelの予測では、モバイル/タブレットベースは、迅速かつ簡単にホテルを予約し、幅広いサービスオファーを得るためのモバイルアプリケーションマーケットプラットフォームにアクセスするために、このデバイスが大幅に使用されているため、予測期間中に最も高い成長を示すと予想されます。
Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は?
回答:アジア太平洋は、人口の可処分所得が増加し、人々の生活水準が向上しているため、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。
Q8.レポートのカスタマイズは可能か?
回答:はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを記載しています。
Online Travel Trends and Forecast
The future of the global online travel market looks promising with opportunities in the transportation, accommodation, and vacation package markets. The global online travel market is expected to reach an estimated $805.3 billion by 2030 with a CAGR of 12.8% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rising number of traveler in worldwide, increasing governmental efforts to promote tourism, and rising popularity for 3D interactive tours on travel destination sites.
Emerging Trends in the Online Travel Market
The online travel market is evolving, buoyed by digital innovations, concerns for sustainability, and the changes in traveler expectations. Five key trends that dominate developing the future of this market are personalization, sustainable travel, mobile optimization, local experiences, and the integration of high-end technologies such as AI and AR.
These evolving trends will continue to revolutionize the online travel market, making it more personalized, greener, and technologically keen. Continuing to grow in power, they promise a change in how travelers will interact with online platforms by giving them increasingly tailored immersive experiences.
Recent Developments in the Online Travel Market
Much of the radical change throughout the consecutive developments in the market of online travel has brought intense change because of changing consumers as well as technological changes. There was an increasing focus on personalization, sustainability, and adopting the state-of-the-art technologies such as AI and AR. Because of these moves, and with travel bans loosening up and the industry returning to a normal state with a slight recovery, travelers' planning and carrying out of journeys have changed in their planning. All these changes are important for stakeholders trying to stay competitive in the changing market landscape.
These key infrastructural developments further drive the element of personalization, accessibility, and technological advancement in the online travel market. Innovation remains a continuous process, and with the changes, the future of travel is designed to ensure users have better experiences worldwide.
Strategic Growth Opportunities for Online Travel Market
The growth in technology and changes in consumer preferences have driven unparalleled growth in the online travel market over recent years. While the industry is still at a nascent stage, it has ample strategic growth opportunities on both ends of various applications. Herein, five significant growth opportunities are discussed that showcase their strong potential contribution to the online travel landscape.
These emerging opportunities together mark the face of online travel. By leveraging personalization, immersive technologies, mobile-first approach, voice, and social media integration, online travel players can create customer delight, increase their booking conversions, and thereby achieve a competitive advantage in the market.
Online Travel Market Driver and Challenges
Technology, economics, and regulation create a complex interrelationship that influences the online travel marketplace. Major drivers coupled with challenges have to be communicated for better insight by the industry's stakeholders into the changing landscape.
The factors responsible for driving the online travel market include:
Challenges in the online travel market are:
The online travel market is recording incredible growth informed by increasing incomes, changing consumer preferences, and improving technology. However, the industry players have to overcome challenges related to cybersecurity threats, regulatory environments, and economic fluctuations to ensure sustainable growth in the industry. Understanding and managing these drivers and challenges are what position an industry player for success in this ever-evolving online travel world.
List of Online Travel Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. Through these strategies online travel companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the online travel companies profiled in this report include-
Online Travel by Segment
The study includes a forecast for the global online travel by platform, mode of booking, service type, and region.
Country Wise Outlook for the Online Travel Market
The online travel market is constantly changing with continuous evolution in technology, changes in consumer behavior, and the after-effects of COVID-19. This has brought considerable changes in key markets such as the United States, China, Germany, India, and Japan, affecting how travelers will research and book their trips online.
Features of the Global Online Travel Market
Market Size Estimates: Online travel market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Online travel market size by platform, mode of booking, service type, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Online travel market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different platforms, mode of bookings, service types, and regions for the online travel market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the online travel market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
If you are looking to expand your business in this market or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.
FAQ
Q1. What is the online travel market size?
Answer: The global online travel market is expected to reach an estimated $805.3 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for online travel market?
Answer: The global online travel market is expected to grow with a CAGR of 12.8% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the online travel market?
Answer: The major drivers for this market are rising number of traveler in worldwide, increasing governmental efforts to promote tourism, and rising popularity for 3D interactive tours on travel destination sites.
Q4. What are the major segments for online travel market?
Answer: The future of the online travel market looks promising with opportunities in the transportation, accommodation, and vacation package markets.
Q5. Who are the key online travel market companies?
Answer: Some of the key online travel companies are as follows:
Q6. Which online travel market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that mobile/tablet based is expected to witness highest growth over the forecast period due to substantial usage of this device to access mobile applications marketplace platforms' for quick and easy hotel reservations and get wide range of service offers.
Q7. In online travel market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: APAC is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising population's disposable income and enhancing people's standard of living in the region.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.