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市場調査レポート
商品コード
1639498
インドのオンライン旅行:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)India Online Travel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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インドのオンライン旅行:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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インドのオンライン旅行の市場規模は2025年に190億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.5%で、2030年には313億8,000万米ドルに達すると予測されています。
インドのオンライン旅行業界はCOVID-19によって大きな打撃を受けました。しかし、長期的な成長のファンダメンタルズは損なわれていなかった。パンデミックは大きな課題であったが、業界の統合に伴い、より強力なプレーヤーにとっては買収のチャンスでもあった。一方、国内観光業は、比較的早い回復を支える十分な潜在需要があるため、回復が早まると予想されます。インドの旅行会社は、クリスマスと年末年始の航空券と宿泊施設の予約が25%から30%増加したと報告されています。
モバイルアプリは旅行予約の重要なチャネルとなっています。インドの主要企業の多くがユーザーフレンドリーなモバイルアプリを開発し、旅行者が外出先から航空券や宿泊施設を予約できるようにしています。
インドのオンライン旅行業界は競争が激しく、MakeMyTrip、Yatra、Cleartrip、Goibibo、Booking.comなど、複数の有力企業が参入しています。これらの企業は、航空券やホテルの予約、ホリデーパッケージ、レンタカーなど、さまざまなサービスを提供しています。
世界旅行ツーリズム協議会(WTTC)の新しい報告書によると、インドの旅行・観光産業は同国のGDPに7番目に大きく貢献しています。インドの経済成長は過去10年間、世界で最も高い水準にあります。経済面での前向きな開発は、可処分所得が増加し、国内外への旅行を増やすインド人の増加に伴い、同国の観光産業の推進に貢献するはずです。
インドからのインバウンドおよびアウトバウンドの海外旅行の増加を活用しようとしているプレーヤーには、UAEへの進出計画を発表したMakeMyTripや、特にインド人が最も旅行する国際都市で国際的な足跡を拡大しているEaseMyTripなどがあります。EaseMyTripは国際的なプレゼンスを拡大することで、顧客により良いサービスを提供し、自国外の企業との提携に消極的な現地のホテルやレストランをより良い料金で利用できるようになると期待しています。
2020年3月以降、私たち全員がいくつかの損失と課題に直面しています。COVID-19の流行は全世界を封鎖状態に陥れ、一般企業や家庭に影響を与えました。世界が2021年の新たな夜明けを待ち望む中、その影響は前回とは少し違って見えました。
外務省(MMEA)のデータによると、海外で学ぶ奨学生の大幅な減少が見られました。2019年には5.9千人の奨学生が海外に出たのに対し、2020年には約2.6千人の奨学生が海外に出た。2021年(2021年2月28日まで)には、推定7,699人のインド人が海外に留学しました。別の報告書によると、海外で高等教育を修了するインド人奨学生の数が年々増加するにつれて、彼らの海外支出は2024年までに280億米ドルから800億米ドルに増加すると予想されています。
本レポートでは、インドのオンライン旅行市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在数社の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓によって市場での存在感を高めています。
The India Online Travel Market size is estimated at USD 19.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 31.38 billion by 2030, at a CAGR of 10.5% during the forecast period (2025-2030).
India's online travel industry was hit hard by COVID-19. However, long-term growth fundamentals were intact. The pandemic was a major challenge, but it was also an acquisition opportunity for stronger players as the industry consolidated. Domestic tourism, on the other hand, is expected to pick up faster, with plenty of pent-up demand to support a relatively quick recovery. Indian travel firms have reportedly seen a 25%-30% increase in bookings, both for air travel and accommodations, for the Christmas and New Year holidays.
Mobile apps have become a significant channel for travel bookings. Many of the leading travel companies in India have developed user-friendly mobile apps, allowing travelers to book tickets and accommodations on the go.
The online travel industry in India is highly competitive and features several prominent players, including MakeMyTrip, Yatra, Cleartrip, Goibibo, and Booking.com, among others. These companies offer a variety of services, including flight and hotel bookings, holiday packages, car rentals, and more.
The travel and tourism industry in India was the seventh-largest contributor to the country's GDP according to a new report by the World Travel and Tourism Council (WTTC). India's economic growth has been among the highest in the world in the past decade. Positive developments on the economic front should contribute to propelling the country's tourism industry as an increasing number of Indians with rising disposable incomes make a greater number of domestic and international trips.
Players looking to capitalize on growing inbound and outbound international trips from India include MakeMyTrip, which announced its plans to expand into the UAE, and EaseMyTrip, which is expanding its international footprint, particularly in international cities where Indians travel the most. With an expanded international presence, EaseMyTrip expects to provide better service to their customers as well as better rates on local hotels and restaurants that are reluctant to work with companies outside their home countries.
Since March 2020, all of us have faced several losses and challenges. The COVID-19 epidemic left the entire world in a state of lockdown, affecting businesses and households in general. As the world looked forward to a new dawn in 2021, the effects looked slightly different than last time.
According to Ministry of External Affairs (MMEA) data, a significant drop in scholars studying overseas has been observed. Around 2.6 lakh scholars went abroad in 2020, compared to 5.9 lakh scholars in 2019. In 2021 (until February 28, 2021), an estimated 7,699 Indians studied abroad. According to another report, as the number of Indian scholars completing advanced education abroad increases year after year, their overseas spending is expected to increase from USD 28 billion to USD 80 billion by 2024.
The report covers major international players operating in the Indian online travel market. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, midsize to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.