デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1698390

冷凍野菜市場:2025年~2030年の予測

Frozen Vegetables Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 143 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
冷凍野菜市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年02月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

冷凍野菜市場はCAGR 4.01%で成長し、2025年の192億3,000万米ドルから2030年には234億1,000万米ドルに達します。

冷凍野菜とは、保存のために氷点下の温度で保存され、容易に消費できるようになるまで保存されるものです。ブロッコリー、ほうれん草、長芋、とうもろこし、エンドウ豆などは、スーパーマーケットで見かける冷凍野菜の一例です。急速冷凍された野菜は、長期保存・長期使用が可能な商品です。冷凍することで、体内でビタミンAを合成するのに不可欠なカロテンなど、野菜に含まれる栄養素を保持することができます。また、食品の無駄を省き、増加する人口のニーズを満たし、食品事業の競争力と収益性を維持するため、冷凍による食品の保存は様々な食品メーカーによって採用されています。

市場動向:

  • 労働人口の増加、多忙なスケジュール、生活水準の向上が冷凍野菜の消費拡大を促し、市場成長に寄与しています。冷凍野菜の健康効果に対する意識の高まりと、座りがちなライフスタイルの増加がこの動向をさらに後押ししています。その他の要因としては、中間層の拡大、可処分所得の増加、特に発展途上国における急速な都市化が挙げられます。しかし、常時冷蔵の必要性や冷凍野菜に対する消費者の懐疑心といった課題が市場成長の妨げになる可能性があります。
  • インドや中国などのアジア太平洋新興市場における冷凍食品需要の高まりが、世界の冷凍食品市場を大幅に押し上げています。可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、食習慣の進化がこの成長の主な促進要因です。ハイパーマーケットやスーパーマーケットを含む大規模小売チェーンの普及も、冷凍野菜の需要を増大させています。新興諸国における冷凍野菜の売上の60%以上は、近代的な小売業態によるものです。女性労働者の増加により、出来合いの便利な食品への依存度がさらに高まり、冷凍野菜の需要が加速しています。しかし、冷凍食品の栄養価に対する消費者の懸念や、半都市部や農村部における不十分な冷蔵設備が、市場成長の課題となっています。逆に、冷凍技術の進歩は冷凍野菜市場に有利な機会をもたらすと予想されます。
  • 世界的に、特にインドや中国などの新興国では、若い人口が職業上の制約から便利な食品を求めるようになっています。このような層は、生鮮食品のカットや定期的な購入に費やす時間を短縮できるため、冷凍野菜を好みます。さらに、冷凍野菜の需要は、働くミレニアル世代のペースの速いライフスタイルに合わせ、調理や消費が簡単な製品を好むことによって牽引されています。

本レポートで取り上げている主要企業には、General Mills Inc、Conagra Brands、Pictsweet Farms、Mother Dairy Fruit &Vegetable Pvt. Ltd、Bonduelle Group、Greenyard、ITC Limited、Vivartia Holdings S.A、Al-Kabeer Group、Earthbound Farm、Seneca Foods Corporationなどがあります。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別セグメント、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境において、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:スタートアップ企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益でありかつ費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データおよび2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長および予測分析(国を含むセグメントおよび地域)
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務情報、主要動向など)

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 冷凍野菜市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 葉野菜
  • 根菜類
  • アブラナ科の野菜
  • その他

第6章 冷凍野菜市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア

第7章 冷凍野菜市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 小売消費者
  • 食品サービス
  • その他

第8章 冷凍野菜市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • General Mills Inc
  • Conagra Brands
  • Pictsweet Farms
  • Mother Dairy Fruit & Vegetable Pvt. Ltd.,
  • Bonduelle Group
  • Greenyard,
  • ITC Limited,
  • Vivartia Holdings S.A
  • Al-Kabeer Group
  • Earthbound Farm
  • Seneca Foods Corporation

第11章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610763

The frozen vegetables market will grow at a CAGR of 4.01% to reach US$23.41 billion in 2030 from US$19.23 billion in 2025.

Frozen vegetables are those which are kept at a temperature below the freezing point for the purpose of storage and until they can be readily consumed. Broccoli, spinach, yam, corn, peas, and others are some examples of frozen vegetables that are found in the supermarket. Deep frozen vegetables are products that can be stored and used over a long period of time. Freezing helps to retain the essential nutrients in vegetables, such as carotenes, which are essential to synthesize vitamin A in the body. In addition, to avoid food wastage, meet the needs of the rising population, and keep the food businesses competitive & profitable, preservation of food by freezing is adopted by various food manufacturers.

Market Trends:

  • The growing working population, busy schedules, and rising living standards are driving higher consumption of frozen vegetables, contributing to market growth. Increased awareness of the health benefits of frozen vegetables and the rise in sedentary lifestyles further support this trend. Additional factors include the expanding middle class, higher disposable incomes, and rapid urbanization, particularly in developing countries. However, challenges such as the need for constant refrigeration and consumer skepticism about frozen vegetables may hinder market growth.
  • The rising demand for frozen foods in emerging Asia-Pacific markets, such as India and China, has significantly boosted the global frozen food market. Higher disposable incomes, changing lifestyles, and evolving food habits are key drivers of this growth. The proliferation of large retail chains, including hypermarkets and supermarkets, has also increased the demand for frozen vegetables. Over 60% of frozen vegetable sales in developing countries are attributed to modern retail formats. The growing female workforce has further heightened reliance on ready-made and convenient food products, accelerating the demand for frozen vegetables. However, consumer concerns about the nutritional value of frozen foods and inadequate refrigeration facilities in semi-urban and rural areas pose challenges to market growth. Conversely, advancements in freezing technologies are expected to create lucrative opportunities for the frozen vegetable market.
  • Globally, the younger population, especially in developing countries like India and China, is increasingly seeking convenient food options due to professional commitments. This demographic prefers frozen vegetables as they reduce the time spent on cutting and purchasing fresh produce regularly. Additionally, the demand for frozen vegetables is driven by the preference for products that are easy to prepare and consume, aligning with the fast-paced lifestyles of working millennials.

Some of the major players covered in this report include General Mills Inc, Conagra Brands, Pictsweet Farms, Mother Dairy Fruit & Vegetable Pvt. Ltd., Bonduelle Group, Greenyard, ITC Limited, Vivartia Holdings S.A, Al-Kabeer Group, Earthbound Farm, Seneca Foods Corporation as among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Frozen Vegetables Market Segmentation by Product Type:

  • The market analyzed by product type into the following:
  • Leafy Vegetables
  • Root Vegetables
  • Cruciferous Vegetables
  • Others

Frozen Vegetables Market Segmentation by Distribution Channel:

  • The market analyzed by distribution channel into the following:
  • Online
  • Offline
  • Supermarkets & Hypermarkets
  • Convenience Stores

Frozen Vegetables Market Segmentation by End-User:

  • The market analyzed by end-user into the following:
  • Retail Consumers
  • Food Services
  • Others

Frozen vegetables market Segmentation by regions:

The study also analysed the frozen vegetables market into the following regions, with country level forecasts and analysis as below:

  • North America (US, Canada and Mexico)
  • South America (Brazil, Argentina, and Others)
  • Europe (Germany, France, United Kingdom, Spain, Italy and Others
  • Middle East and Africa (Saudi Arabia, UAE and Others)
  • Asia Pacific (China, India, Japan, South Korea, Taiwan, Thailand, Indonesia, and Others)

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. FROZEN VEGETABLES MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Leafy Vegetables
  • 5.3. Root Vegetables
  • 5.4. Cruciferous Vegetables
  • 5.5. Others

6. FROZEN VEGETABLES MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Supermarkets & Hypermarkets
    • 6.3.2. Convenience Stores

7. FROZEN VEGETABLES MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Retail Consumers
  • 7.3. Food Services
  • 7.4. Others

8. FROZEN VEGETABLES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Italy
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. General Mills Inc
  • 10.2. Conagra Brands
  • 10.3. Pictsweet Farms
  • 10.4. Mother Dairy Fruit & Vegetable Pvt. Ltd.,
  • 10.5. Bonduelle Group
  • 10.6. Greenyard,
  • 10.7. ITC Limited,
  • 10.8. Vivartia Holdings S.A
  • 10.9. Al-Kabeer Group
  • 10.10. Earthbound Farm
  • 10.11. Seneca Foods Corporation

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key benefits for the stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations