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市場調査レポート
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1627795

粉ミルクの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Milk Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
粉ミルクの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の粉ミルク市場はCAGR3.62%で成長し、2025年の349億8,800万米ドルから、2030年には417億9,700万米ドルに達すると推定されます。

粉ミルクの世界の消費は、ビタミンB12、チアミン、かなりのタンパク質含有量を含む様々な栄養素の結果です。さらに、粉ミルクは普通の牛乳よりも保存期間が長いため、牛乳よりも需要が高まっています。また、脱脂粉乳は健康的で豊富なタンパク源でもあります。カルシウムの良質な供給源であるだけでなく、セレン、リン、マグネシウム、カリウム、亜鉛などの重要なミネラルの供給源でもあります。また、低コレステロールで体重減少を促進するため、肥満や心臓病を患っている人には最適の製品です。

さらに、消費者の選好の変化に対応した、より新しく技術的に進歩した粉ミルク製品の開発に乗り出すため、著名な市場企業による市場への投資が、今後数年間の市場成長の機会を生み出すと予想されます。これらの製品には、ビタミン、ミネラル、プロバイオティクスの添加による栄養価の向上など、免疫力や健康増進に役立つ健康上の利点が数多く含まれています。企業はまた、乳糖不使用、植物由来、オーガニック粉乳など、製品ポートフォリオの多様化を模索しています。メーカー各社はまた、洗練された技術を駆使して製造工程を改善し、より優れた味、溶解性、保存性を実現することで、幅広い消費者、特に便利で栄養価の高い代替乳製品を必要とする健康志向の人々や家族にアピールしています。

例えば、2023年11月、NestleはN3ミルクを開発したことを明らかにしました。これは牛乳から抽出されます。N3ミルクは牛乳に含まれる栄養成分を含んでいます。その中にはタンパク質、ビタミン、ミネラルが含まれます。また、一定の割合でプレバイオティクス繊維を含み、乳糖の含有量を減らし、カロリーを15%以上カットしています。同社は、N3ブランドの中国市場向け粉ミルクの新ポートフォリオの最初の製品を発表しました。これは、家族全員の健全な食生活をサポートする高タンパク質の完全クリームと脱脂粉乳バージョンを提供します。

粉ミルク市場の成長促進要因

  • 製品の多様化

乾燥工程を経ても栄養価の高い乳成分を維持できる最先端の技術が開発され、脂肪分が極めて微量で低カロリーであることから、人々の粉ミルク消費への関心が高まっています。さらに、引き締まった筋肉の発達と維持に役立つ完全タンパク質が豊富に含まれているため、アスリートの利用も増えています。

さらに、粉ミルクに対する需要の高まりを満たすため、世界中の国々が粉ミルクを輸入しています。米国農務省によると、2021年に中国の生乳生産量は平均4%増加しました。同国の消費者需要が粉ミルクの輸入を後押ししています。畜産酪農省によると、2021年度にインドはおよそ1万7,000トンの粉ミルクを輸出しました。2021年度に比べて増加しています。2022年度末までに、3万7,000トンの粉乳が出荷されたと推定されます。

さらに、Foreign Agricultural Services(FAS)により、インドの2023年度の脱脂粉乳(SMP)生産量は74万トン(MT)と予測されており、USDAによる2022年度の公式予測から約6%増加しています。この増加は、2023年の旺盛な輸出需要と高値のためと予測されています。この増加は、所得の増加による国内需要の増加によるものです。

加えて、各社はナチュラルやオーガニックのラベルを付けた新製品を発売することをマーケティングの目標としています。参加企業は、製品の販売を強化するために独自の販売提案に焦点を当てています。企業はまた、より多くの栄養素を顧客に提供し、健康志向の消費者や家族にアピールする強化粉乳を導入しています。

さらに、ブランドはデジタル・マーケティングやeコマース・チャネルを利用して、競争の激しい市場で消費者に直接働きかけ、交流しています。市場参入企業はまた、規模の経済を実現するために粉ミルクの生産規模を拡大することに投資し、収益性を高め、世界の需要の高まりに対応するための安定供給を確保しています。

粉ミルク市場の地理的展望

米国は今後数年間で大きな市場シェアを占めると予想されます。

粉ミルクは、ケーキ、クッキー、菓子類、アイスクリーム、ヨーグルトなど、様々なベーカリー製品や菓子類に使用できる汎用性の高い原料です。これらの製品に対する需要の増加は、米国における粉ミルク市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、Good Food Instituteの報告によると、米国には推定6,500万人の乳糖不耐症者と500万人の乳製品アレルギー患者がいます。これらの消費者は、乳糖不使用、乳製品不使用の代替品として植物性粉乳を求めています。その結果、2023年4月、Danoneは植物性粉乳の新商品を発売しました。この粉ミルクはエンドウ豆、オート麦、ライスミルクをブレンドして作られています。ラクトースフリー、グルテンフリー、ヴィーガン対応です。また、ミルクパウダーはタンパク質、カルシウム、その他の必須栄養素の良い供給源です。栄養補助食品としての粉ミルクの人気の高まりは、市場の成長を後押しすると予想されます。

さらに、可処分所得の増加と消費者の食習慣の変化が、米国における粉ミルクの需要を促進すると予想されます。例えば、2023年5月、Lactalis Ingredientsは新しい有機全粉乳を発売しました。この粉ミルクは、有機農業の仕様に準拠したフランスの酪農場からの牛乳のみを原料としています。中和剤、抗生物質、防腐剤、その他の添加物は一切使用していません。

さらに、製品発売の増加や政府認可の増加により、粉ミルク市場は米国で推進すると予想されています。例えば、2024年7月、Yili Groupはカリフォルニア州ロサンゼルスに米国初の旗艦店をオープンしました。この店舗は、米国最大級のアジア系スーパーマーケットチェーンである99 Ranch Market内にあります。FDAに認可された製品は、AMBPOMIAL、Youngfunの液体乳製品、Chocliz、Bitter Coffee、Yili Ranchなどです。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、正しい戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
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  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測各国を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

粉ミルク市場は以下のセグメントに分析されます:

タイプ別

  • 脱脂粉乳 / スキムミルクパウダー
  • 全粉乳
  • バターミルクパウダー

エンドユーザー別

  • 家庭用
  • 業務用
  • 工業用

流通チャネル別

  • オンライン
  • スーパーマーケット / ハイパーマーケット
  • コンビエンスストア
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 粉ミルクの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 脱脂粉乳 / 脱脂粉乳
  • 全乳粉乳
  • バターミルクパウダー

第6章 粉ミルクの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 商業用
  • 産業用

第7章 粉ミルクの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • スーパーマーケット / ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • その他

第8章 粉ミルクの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Arla Foods amba
  • Dairy Farmers of America
  • Olam International
  • Dana Dairy Group
  • Darigold
  • Fonterra Co-operative Group
  • Lactalis Ingredients
  • Nestle
  • Royal FrieslandCampina N.V.
  • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation(Amul)
目次
Product Code: KSI061613718

The global milk powder market is estimated to grow at a CAGR of 3.62%, reaching US$41.797 billion in 2030 from US$34.988 billion in 2025.

Worldwide consumption of milk powder is a result of various nutrients, including vitamin B12, thiamin, and significant protein content. Additionally, milk powder has a longer shelf life than ordinary milk, which increases demand for it over milk. Skim milk powder is also a healthy and abundant source of protein. In addition to being a good source of calcium, it is also a rich source of selenium, phosphorus, magnesium, potassium, and zinc, among other important minerals. It is also low in cholesterol and promotes weight loss, making it the perfect product for those who have obesity and heart disease.

Further, the investment in the market by prominent market players is expected to create opportunities for the growth of the market in the years to come as they venture into the development of newer and more technologically advanced milk powder products that align with the changes in consumer preference. These have involved a number of health benefits, including an increased nutritional value, such as the addition of vitamins, minerals, and probiotics to boost immunity and well-being. Companies are also looking to diversify their portfolios of products, such as those that are lactose-free, plant-based, or organic milk powders. Manufacturers are also using sophisticated technologies to improve production processes, yielding better taste, solubility, and shelf life, hence appealing to a broader spectrum of consumers, especially health-conscious people and families who need convenient and nutritious dairy alternatives.

For instance, in November 2023, Nestle revealed it has created N3 milk. It is extracted from cow's milk. N3 milk contains the nutrient properties found in milk. Some of these include proteins, vitamins, and minerals. Also, it has a certain percentage of prebiotic fibers, a reduced content of lactose, and has over 15% less calorie count. The company released its first products in a new portfolio of powdered milks for the China market under the N3 brand. This offers a complete cream and a skimmed milk version that is high in protein to support the wholesome diet of the entire family.

Milk powder market growth drivers

  • Diversified Product Offerings

People are becoming more interested in milk powder consumption because of the development of cutting-edge technologies that enable the nutritional milk content even after the drying process and extremely trace amounts of fat that make it low in calories. Additionally, due to its abundance in complete proteins, which helps in the development and maintenance of lean muscles, athletes have increased their use of it.

Further, countries all around the world have been importing milk powder to satisfy the rising demand for the product. According to the US Department of Agriculture, in 2021, China's milk output increased by an average rate of 4% because of greater productivity. Consumer demand in the nation drives the import of milk powder. In the fiscal year 2021, India exported roughly 17,000 metric tonnes of milk powder, according to the Department of Animal Husbandry and Dairying. There was an increase compared to 2021. By the end of the fiscal year 2022, it was estimated that 37 thousand MT of milk powder had been shipped.

Additionally, India's MY 2023 production of skimmed milk powder (SMP) is predicted by Foreign Agricultural Services (FAS) to be 740,000 metric tonnes (MT), up about 6% from the USDA's official estimate for 2022. This increase is projected because of 2023's strong export demand and high prices. The growth is ascribed to increased domestic demand brought on by rising incomes.

In addition, the companies are targeting their marketing towards launching new products with the labels of natural or organic. The participants focus on the unique selling propositions to enhance sales of their products. The businesses are also introducing fortified milk powders, providing customers with more nutrients and appealing to health-conscious consumers and families.

Furthermore, brands are using digital marketing and e-commerce channels to reach out and interact with consumers directly in the competitive market. The participants of the market are also investing in scaling up the production of milk powder to achieve economies of scale, increasing their profitability, and ensuring consistent supply to meet growing global demand.

Milk powder market geographical outlook

The United States is anticipated to hold a significant market share in the coming years.

Milk powder is a versatile ingredient that can be used in a variety of bakery and confectionery products, such as cakes, cookies, pastries, ice cream, and yogurt. The increasing demand for these products is expected to drive the growth of the milk powder market in the US.

Moreover, as reported by the Good Food Institute, there are an estimated 65 million lactose-intolerant people and 5 million dairy-allergic people in the United States. These consumers are looking for plant-based milk powder as a lactose-free and dairy-free alternative to dairy milk. Consequently, in April 2023, Danone launched a new line of plant-based milk powders. The powders are made from a blend of pea, oat, and rice milk. They are lactose-free, gluten-free, and vegan. Also, milk powder is a good source of protein, calcium, and other essential nutrients. The growing popularity of milk powder as a nutritional supplement is expected to boost the market growth.

Furthermore, the rising disposable income and changing dietary habits of consumers are expected to drive the demand for milk powder in the US. For instance, in May 2023, Lactalis Ingredients launched a new organic whole milk powder. The powder is made from milk that comes exclusively from French dairy farms that comply with the specifications for organic farming. It is free from neutralizing agents, antibiotics, preservatives, and other additives.

Moreover, with rising product launches and increasing government approvals the market for milk powder is anticipated to propel in the United States. For instance, in July 2024, Yili Group opened its first US flagship store in Los Angeles, California, as the company received FDA approval for various dairy products. The store is located in 99 Ranch Market, which is one of the largest Asian supermarket chains in the US. The FDA-approved products include: AMBPOMIAL, Youngfun liquid dairy products, Chocliz, Bitter Coffee, and Yili Ranch.

Reasons for buying this report:-

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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The milk powder market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Non-fat dry Milk/Skim Milk Powder
  • Whole Milk Powder
  • Buttermilk Powder

By End-User

  • Household
  • Commercial
  • Industrial

By Distribution Channel

  • Online
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL MILK POWDER MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Non-Fat Dry Milk/Skim Milk Powder
  • 5.3. Whole Milk Powder
  • 5.4. Buttermilk Powder

6. GLOBAL MILK POWDER MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Household
  • 6.3. Commercial
  • 6.4. Industrial

7. GLOBAL MILK POWDER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.4. Convenience Stores
  • 7.5. Others

8. GLOBAL MILK POWDER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By End-User
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By End-User
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By End-User
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. France
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. Italy
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. United Kingdom
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By End-User
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. UAE
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By End-User
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Australia
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Malaysia
      • 8.6.4.8. Thailand
      • 8.6.4.9. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Arla Foods amba
  • 10.2. Dairy Farmers of America
  • 10.3. Olam International
  • 10.4. Dana Dairy Group
  • 10.5. Darigold
  • 10.6. Fonterra Co-operative Group
  • 10.7. Lactalis Ingredients
  • 10.8. Nestle
  • 10.9. Royal FrieslandCampina N.V.
  • 10.10. Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation (Amul)