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市場調査レポート
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1574141

AIチャットボット市場-2024年から2029年までの予測

AI Chatbot Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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AIチャットボット市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年09月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

AIチャットボット市場はCAGR24.53%で成長し、2024年の155億7,200万米ドルから2029年には466億4,100万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

AIチャットボットは、人工知能(AI)を搭載した仮想コンピュータ・プログラムで、インターネットを通じて人間との会話を模倣するように作られています。チャットボットの構築には、自然言語処理(NLP)や機械学習(ML)など、さまざまな技術や手法が適用されます。チャットボットには、ルールベースや自己学習といった異なるカテゴリーが存在します。ルールベースのチャットボットは、クエリを処理する際に事前に定義されたルールを必要とするため、明示的な決定木を使用します。一方、自己学習型チャットボットは、AIやMLに依存して顧客とのやり取りから学習し、時間の経過とともに応答を改善します。

企業や法人は、顧客との対話を強化しながら、ありふれた活動を自動化するためにチャットボットを活用することが多いです。さらに、モバイルアプリケーションやメッセージングプラットフォームと融合させることで、ユーザーにデータやサービスへの迅速で簡単なエントリーポイントを提供することもできます。例えば、eコマースサイトに統合し、商品の推奨、注文、配送の追跡などを通じてユーザーをサポートします。また、学生に対しては、情報への迅速なアクセス、質問への回答、学習プロセスのサポートなどを提供します。同様に、運転免許証の更新や税金の支払いなど、行政サービスに関する情報を求める市民をサポートすることもできます。

AIチャットボット市場促進要因:

  • 自動化需要の高まりが市場成長を促進すると予測

AIチャットボットは、カスタマーサポートを常時提供することで、迅速な対応を実現するため、顧客サービスやその他のビジネスプロセス自動化のための費用対効果の高いソリューションです。AIチャットボットは、複数の顧客とのやり取りを同時に処理することができるため、人的スタッフの需要を減らし、組織のコストを削減することができます。また、顧客のニーズが変化する組織にとっては、要件に応じて上下に調整できるため、柔軟なソリューションとなり、業務効率を高めることができます。さらに、反復的なプロセスを自動化し、人間の従業員がより複雑なタスクを処理できるようにすることもできます。

さらに、分析のためのデータ収集、リードの生成、パーソナライズされた割引や推奨、注文追跡などによる顧客エンゲージメントの強化によって、eコマースに貢献します。したがって、自動化に対するこのような衝動が、AIチャットボット市場の拡大に拍車をかけています。例えば、H&MはAIチャットボットを適用し、商品選択、注文、出荷追跡の各活動で顧客を支援しています。このボットはまた、顧客からよく寄せられる質問を解決し、問題の進め方を提案します。

AIチャットボット市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

アジア太平洋地域は、大企業がチャットボットを日常的なカスタマーサービスに活用することで、市場の拡大が見込まれます。いくつかの地域におけるチャットボットの顕著な成長の可能性は、運用効率の向上、顧客満足度の向上、運用経費の削減など、組織にとっての大きなメリットに関連することができます。ビジネスのランニングコストを削減し、顧客満足度を高め、業務効率を向上させる能力など、数多くの要因により、チャットボット市場は驚異的に成長する可能性が高いです。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開発をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

AIチャットボット市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

コンポーネント別

  • ハードウェア
  • ソフトウェアとサービス

展開別

  • クラウド
  • オンプレミス

業界別

  • BFSI
  • メディア・エンターテインメント
  • 教育
  • 小売
  • ヘルスケア
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 AIチャットボット市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
  • ソフトウェアとサービス

第6章 AIチャットボット市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 AIチャットボット市場:業界別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • メディアとエンターテイメント
  • 教育
  • 小売り
  • ヘルスケア
  • その他

第8章 AIチャットボット市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • コンポーネント別
    • 展開別
    • 業界別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • IBM
  • Nuance Communications, Inc.
  • eGain Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Google, Inc.(Alphabet Inc.)
  • Creative Virtual Ltd.
  • Avaamo Inc.
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Oracle
  • LiveChat, Inc.
目次
Product Code: KSI061614383

The AI chatbot market is expected to grow at a CAGR of 24.53%, reaching a market size of US$46.641 billion in 2029 from US$15.572 billion in 2024.

An AI chatbot is a virtual computer program powered by artificial intelligence (AI) that is made to mimic conversations with human beings through the internet. Different technologies and methods can be applied in building them among which are: natural language processing (NLP) and machine learning (ML). Different categories of chatbots exist, such as rule-based and self-learning. Rule-based chatbots require pre-defined rules in handling queries; therefore, they use explicit decision trees. On the contrary, self-learning chatbots depend on AI and ML to learn from their interactions with customers and improve their responses over time.

Companies and corporations often utilize them for automating mundane activities while enhancing customer interactions. Furthermore, they might be merged with mobile applications and messaging platforms, providing users with swift and easy entry points for data and services. For example, they integrate into e-commerce sites, supporting users through product recommendations, ordering, and tracking delivery. In addition, they also serve students with swift access to information, answer questions, and support the learning process. In the same way, they can support citizens who want information about government services such as renewing driving licenses or paying taxes.

AI chatbot Market Drivers:

  • Increasing demand for automation is anticipated to propel the market growth

AI chatbots are a cost-effective solution for customer service and other business process automation since they provide customer support at all times, thereby giving fast responses. They can handle multiple customer interactions at the same time to reduce human staff demand and save organizations costs. They are also flexible solutions for organizations with changing customer needs because they can be adjusted up or down depending on requirements, hence increasing operational efficiency. Additionally, they can automate repetitive processes to allow human employees to handle more complex tasks instead.

Furthermore, it contributes to e-commerce by collecting data for analysis, generating leads, and enhancing customer engagement through personalized discounts or recommendations and order tracking, among others. Therefore, this urge towards automation is fueling the AI chatbot market expansion. For example, H&M applies an AI chatbot that assists clients in product selection, ordering, and shipment tracking activities. The bot also solves commonly arising questions from clients and offers directions on how to proceed with an issue.

AI chatbot Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Asia Pacific is anticipated to increase market expansion as large companies utilize chatbots for routine customer service responsibilities. The remarkable growth potential of chatbots in several regions can be related to their huge benefits to organizations, such as increased operational efficiency, improved customer satisfaction, and reduced operational expenses. Due to numerous factors, such as their ability to reduce business running costs, increase customer satisfaction, and enhance operational efficiency, the market for chatbots is likely to grow tremendously.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI chatbot market is segmented and analyzed as follows:

By Component

  • Hardware
  • Software and Services

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premises

By Industry Vertical

  • BFSI
  • Media & Entertainment
  • Education
  • Retail
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East And Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI CHATBOT MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hardware
  • 5.3. Software and Services

6. AI CHATBOT MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premises

7. AI CHATBOT MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. BFSI
  • 7.3. Media & Entertainment
  • 7.4. Education
  • 7.5. Retail
  • 7.6. Healthcare
  • 7.7. Others

8. AI CHATBOT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Component
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Component
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Component
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Component
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Component
    • 8.6.2. By Deployment
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Taiwan
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. IBM
  • 10.2. Nuance Communications, Inc.
  • 10.3. eGain Corporation
  • 10.4. Microsoft Corporation
  • 10.5. Google, Inc. (Alphabet Inc.)
  • 10.6. Creative Virtual Ltd.
  • 10.7. Avaamo Inc.
  • 10.8. Amazon Web Services, Inc.
  • 10.9. Oracle
  • 10.10. LiveChat, Inc.