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市場調査レポート
商品コード
1574141
AIチャットボット市場-2024年から2029年までの予測AI Chatbot Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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AIチャットボット市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年09月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AIチャットボット市場はCAGR24.53%で成長し、2024年の155億7,200万米ドルから2029年には466億4,100万米ドルの市場規模に達すると予測されています。
AIチャットボットは、人工知能(AI)を搭載した仮想コンピュータ・プログラムで、インターネットを通じて人間との会話を模倣するように作られています。チャットボットの構築には、自然言語処理(NLP)や機械学習(ML)など、さまざまな技術や手法が適用されます。チャットボットには、ルールベースや自己学習といった異なるカテゴリーが存在します。ルールベースのチャットボットは、クエリを処理する際に事前に定義されたルールを必要とするため、明示的な決定木を使用します。一方、自己学習型チャットボットは、AIやMLに依存して顧客とのやり取りから学習し、時間の経過とともに応答を改善します。
企業や法人は、顧客との対話を強化しながら、ありふれた活動を自動化するためにチャットボットを活用することが多いです。さらに、モバイルアプリケーションやメッセージングプラットフォームと融合させることで、ユーザーにデータやサービスへの迅速で簡単なエントリーポイントを提供することもできます。例えば、eコマースサイトに統合し、商品の推奨、注文、配送の追跡などを通じてユーザーをサポートします。また、学生に対しては、情報への迅速なアクセス、質問への回答、学習プロセスのサポートなどを提供します。同様に、運転免許証の更新や税金の支払いなど、行政サービスに関する情報を求める市民をサポートすることもできます。
AIチャットボットは、カスタマーサポートを常時提供することで、迅速な対応を実現するため、顧客サービスやその他のビジネスプロセス自動化のための費用対効果の高いソリューションです。AIチャットボットは、複数の顧客とのやり取りを同時に処理することができるため、人的スタッフの需要を減らし、組織のコストを削減することができます。また、顧客のニーズが変化する組織にとっては、要件に応じて上下に調整できるため、柔軟なソリューションとなり、業務効率を高めることができます。さらに、反復的なプロセスを自動化し、人間の従業員がより複雑なタスクを処理できるようにすることもできます。
さらに、分析のためのデータ収集、リードの生成、パーソナライズされた割引や推奨、注文追跡などによる顧客エンゲージメントの強化によって、eコマースに貢献します。したがって、自動化に対するこのような衝動が、AIチャットボット市場の拡大に拍車をかけています。例えば、H&MはAIチャットボットを適用し、商品選択、注文、出荷追跡の各活動で顧客を支援しています。このボットはまた、顧客からよく寄せられる質問を解決し、問題の進め方を提案します。
AIチャットボット市場の地理的展望
アジア太平洋地域は、大企業がチャットボットを日常的なカスタマーサービスに活用することで、市場の拡大が見込まれます。いくつかの地域におけるチャットボットの顕著な成長の可能性は、運用効率の向上、顧客満足度の向上、運用経費の削減など、組織にとっての大きなメリットに関連することができます。ビジネスのランニングコストを削減し、顧客満足度を高め、業務効率を向上させる能力など、数多くの要因により、チャットボット市場は驚異的に成長する可能性が高いです。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The AI chatbot market is expected to grow at a CAGR of 24.53%, reaching a market size of US$46.641 billion in 2029 from US$15.572 billion in 2024.
An AI chatbot is a virtual computer program powered by artificial intelligence (AI) that is made to mimic conversations with human beings through the internet. Different technologies and methods can be applied in building them among which are: natural language processing (NLP) and machine learning (ML). Different categories of chatbots exist, such as rule-based and self-learning. Rule-based chatbots require pre-defined rules in handling queries; therefore, they use explicit decision trees. On the contrary, self-learning chatbots depend on AI and ML to learn from their interactions with customers and improve their responses over time.
Companies and corporations often utilize them for automating mundane activities while enhancing customer interactions. Furthermore, they might be merged with mobile applications and messaging platforms, providing users with swift and easy entry points for data and services. For example, they integrate into e-commerce sites, supporting users through product recommendations, ordering, and tracking delivery. In addition, they also serve students with swift access to information, answer questions, and support the learning process. In the same way, they can support citizens who want information about government services such as renewing driving licenses or paying taxes.
AI chatbots are a cost-effective solution for customer service and other business process automation since they provide customer support at all times, thereby giving fast responses. They can handle multiple customer interactions at the same time to reduce human staff demand and save organizations costs. They are also flexible solutions for organizations with changing customer needs because they can be adjusted up or down depending on requirements, hence increasing operational efficiency. Additionally, they can automate repetitive processes to allow human employees to handle more complex tasks instead.
Furthermore, it contributes to e-commerce by collecting data for analysis, generating leads, and enhancing customer engagement through personalized discounts or recommendations and order tracking, among others. Therefore, this urge towards automation is fueling the AI chatbot market expansion. For example, H&M applies an AI chatbot that assists clients in product selection, ordering, and shipment tracking activities. The bot also solves commonly arising questions from clients and offers directions on how to proceed with an issue.
AI chatbot Market Geographical Outlook
Asia Pacific is anticipated to increase market expansion as large companies utilize chatbots for routine customer service responsibilities. The remarkable growth potential of chatbots in several regions can be related to their huge benefits to organizations, such as increased operational efficiency, improved customer satisfaction, and reduced operational expenses. Due to numerous factors, such as their ability to reduce business running costs, increase customer satisfaction, and enhance operational efficiency, the market for chatbots is likely to grow tremendously.
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