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市場調査レポート
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1557378

中古EV市場:2024年~2029年の予測

Used EV Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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中古EV市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年08月28日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
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概要

中古EV市場は予測期間中にCAGR 31.01%で成長すると予測されます。

中古EVの需要が増加している背景には、いくつかの要因が考えられます。主な理由は、世界の新型EVモデルの販売増加、充電インフラの迅速な開発、この市場を支援する政府の政策です。充電インフラは住宅に組み込まれつつあり、利便性とアクセシビリティを高めるため、一般に利用可能な充電器の数も増えています。IEA(国際エネルギー機関)によると、2022年末時点で、世界には270万カ所の公共充電ポイントがあり、そのうち90万カ所以上が設置されています。

市場機会は、さまざまなオンラインプラットフォームから、新車よりも手頃な価格で中古電気自動車を購入することです。中古EVの購入は、顧客が持続可能な技術をより手頃な価格で導入するのに役立ち、全体的な二酸化炭素排出量の削減に貢献します。消費者の環境意識の高まりと、ゼロエミッション車導入に対する政府のインセンティブが、中古EV市場成長の主な要因です。

  • 中古EVの価格下落は市場成長の主な促進要因のひとつです。Recurrent Motors, Inc.によると、テスラ車の価格は2022年からの過去2年間で67.89%下落しました。
  • Recurrent Motors, Inc.によると、BEVとPHEVの中古車販売台数は、ほとんどのEVモデルよりも多いです。
  • EV購入に関する税制優遇は、購入者にとって大きなメリットです。インド政府は、新しい80EEB条による税制優遇措置を発表しました。これにより、納税者はEV購入のために組んだ自動車ローンの利子部分について、最高1.5ラカーズの税額控除を受けることができます。米国では、認可を受けたディーラーから適格な中古EVまたは燃料電池車(FCV)を2万5,000ドル以下で購入すると、中古クリーン自動車税額控除の対象となる場合があります。

中古EV市場促進要因:

  • EV販売の増加

IEA(国際エネルギー機関)によると、バッテリー電気自動車(BEV)の販売台数は、2021年の470万台から2022年には740万台、2023年には950万台に増加しました。一方、バッテリーハイブリッド車(BHEV)の販売台数は、2021年に190万台、2022年に290万台、2023年に430万台でした。2021年から2023年にかけて、BEVの需要は102.13%、BHEVの需要は126.32%増加しています。この新車EV販売の増加は、持続可能な自動車エコシステムの利用と採用を後押しし、中古EVの需要増加にもつながります。

  • EVを支援する政府の政策

政府の有利な政策がEVの導入につながっています。米国連邦政府は、2030年に米国で販売される新車の半数をゼロエミッション車にするという目標を掲げています。カリフォルニア州知事は、2035年までにすべての新車と乗用車・小型トラックの販売をゼロ・エミッション車にすることを義務付ける大統領令を出しました。インドでは、電気自動車の早期導入・製造(FAME II)計画のもと、政府がEVに関連する国家政策を策定しました。欧州連合(EU)は、2035年から欧州で販売されるすべての新車とバンをゼロエミッション車にする法律を採択しました。こうした各国政府の動きは、EVの迅速な導入につながっています。

  • EVインフラ整備の促進

世界各国の政府は、EVインフラの整備を奨励しています。米国連邦政府は、すべての米国人がEVを利用できるようにするため、便利で公平な50万基の充電器ネットワークの目標を設定しています。

欧州では、EUの新しい法律により、充電ポイントが急速に拡大しています。欧州連合(EU)の充電ポイント数は、2021年から2023年にかけて倍増しました。EV 促進要因が利用可能な充電ポイントは約63万カ所に達しています。2025年からは、EU全域で電気自動車の充電がより便利になります。新しい法律に従って、主要な交通ルートに沿って60kmごとに充電ポイントを設置しなければならないからです。

中古EV市場の地理的展望

  • 中古EV市場は、予測期間中、アジア太平洋地域が大きなシェアを占める

中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋地域を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。アジア太平洋地域は世界最大の自動車消費国のひとつです。この地域には、世界でも有数の経済成長を遂げている2つの国がある:中国とインドです。中国は世界最大の電気自動車消費国となっています。さらに、インドは電気自動車分野で成長しており、マルチ、オラ、タタなどの国内企業が製品を提供しています。さらに、この地域は世界で最も人口が集中しています。

中国は、世界最大の新型電気自動車市場です。中国政府は、交通気候政策について厳しい規制と政策を行っており、今や中国は世界の交通気候政策において主導的な役割を担っています。そのため、中古EV車の需要は、新車とともに今後数年間で増加すると思われます。

中古EV市場の抑制要因:

  • 中古EV市場の主な阻害要因は、適切なOEM、サプライチェーン、ワークショップの不足です。市場は非常に初期段階にあり、メーカーは技術面で毎年変化を起こしています。そのため、遠隔地にある多くの個人経営のガレージやワークショップでは、EVを修理するための知識や設備が不足しています。もうひとつの主な理由は、残存価値に対する認識です。残存価値は、バッテリーの寿命や充電インフラの未整備といった要因によって左右される可能性があります。

中古EV市場は、タイプ別に二輪車、乗用車、小型商用車、商用車に分けられます。

中古EV市場は、二輪車、乗用車、小型商用車、商用車に分けられます。新興経済諸国では二輪車が大きなシェアを占めています。二輪車は商業目的だけでなく個人目的にも使用できます。商用車と家庭用車の需要により、乗用車が最も成長する可能性が高いです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 電気自動車の販売増加
    • EVを支援する政府の政策
    • EVインフラの迅速な開発
  • 市場抑制要因
    • 変動する市場価格
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 中古EV市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 二輪車
  • 乗用車
  • 小型商用車
  • 商用車

第6章 中古EV市場:燃料カテゴリー別

  • イントロダクション
  • BEV(バッテリー電気自動車)
  • FCEV(燃料電池電気自動車)
  • HEV(ハイブリッド電気自動車)
  • PHEV(プラグインハイブリッド電気自動車)

第7章 中古EV市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • EV.com Inc.
  • OLX
  • CarMax Enterprise Services, LLC
  • HERTZ CORPORATION.
  • TrueCar, Inc.
  • Recharged
  • VinFast
  • AutosEU
  • Cardino GmbH
  • Ali Baba
目次
Product Code: KSI061617093

The used EV market is projected to grow at a CAGR of 31.01% over the forecast period.

The increasing demand for used electric vehicles (EVs) can be attributed to several factors. The primary reasons are increasing sales of new EV models worldwide, the faster development of the charging infrastructure, and government policies supporting this market. The charging infrastructure is being incorporated into residential buildings, and the number of publicly accessible chargers is increasing to enhance convenience and accessibility. According to IEA (International Energy Agency), at the end of 2022, there were 2.7 million public charging points worldwide, more than 900,000 of which were installed in 2022.

The market opportunity is the purchase of used electric vehicles at more affordable prices than new models from various online platforms. Buying used EVs would help customers adopt sustainable technologies at much more affordable prices and contribute to the overall reduction in carbon emissions. Increased consumer environmental awareness and government incentives for adopting zero-emission vehicles are major factors for the used EV market's growth.

  • The falling prices of used EVs are one of the major drivers of market growth. According to Recurrent Motors, Inc., the prices of Tesla cars have fallen 67.89% in the last two years since 2022.
  • According to Recurrent Motors, Inc., the sale of all used BEVs and PHEVs has been higher than that of most EV models.
  • Tax benefits related to buying an EV are a major benefit to the buyers. The government of India announced tax benefits under the new Section 80EEB, by which individual taxpayers can have tax deductions of up to ? 1.5 lakhs on the interest component of a car loan taken to buy an EV. In the United States, buying a qualified used EV or fuel cell vehicle (FCV) from a licensed dealer for $25,000 or less may be eligible for a used clean vehicle tax credit.

USED EV MARKET DRIVERS:

  • Increasing sale of Electric Vehicles

According to the IEA (International Energy Agency), the sale of battery electric vehicles (BEVs) increased from 4.7 million in 2021 to 7.4 million in 2022 and 9.5 million in 2023. On the other hand, battery hybrid electric vehicles (BHEVs) sales were 1.9 million in 2021, 2.9 million in 2022, and 4.3 million in 2023. The demand for BEVs and BHEVs has increased by 102.13% and 126.32%, respectively, from 2021 to 2023. This increase in the sale of new EVs would boost the use and adoption of a sustainable vehicle ecosystem, leading to increased demand for used EVs as well.

  • Government policies supporting EVs

The favorable government policies are leading to the adoption of EVs. The US Federal Government has set a goal to make half of all new vehicles sold in the U.S. in 2030 zero-emissions vehicles. The governor of California issued an Executive Order requiring that by 2035, all new car and passenger light truck sales be zero-emission vehicles. In India, under the Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles (FAME II) scheme, the government formed a national policy relevant to EVs. The European Union adopted a law to make all new cars and vans sold in Europe zero-emission from 2035. These developments by various governments are leading to faster adoption of EVs.

  • Faster development of EV infrastructure-

Governments worldwide are encouraging the development of EV infrastructures. The US Federal Government has set up targets for a convenient and equitable network of 500,000 chargers to help make EVs accessible to all Americans for both local and long-distance trips.

In Europe, the recharging points are expanding rapidly due to the new EU legislation. The number of publicly accessible recharging points in the European Union doubled between 2021 and 2023. It has reached around 630,000 available for EV drivers. Recharging electric cars across the EU will be more convenient from 2025, as recharging points must be installed every 60 km along major transport routes as per the new legislation.

Used EV Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific will have a significant share of the used EV market during the forecast period.

The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. Asia Pacific is one of the largest consumers of automobiles in the world. The region has two of the largest growing economies in the world: China and India. China has become the world's largest consumer of electric vehicles. Additionally, India is growing in the electric vehicle segment, with product offerings from domestic companies like Maruti, Ola, Tata, etc. Moreover, the region has the highest population concentration in the world.

China is the largest market for new electric vehicles worldwide. The Chinese government has made stringent regulations and policies for transport climate policy, and now, China has a leadership role in global transport climate policy. Thus, the demand for used EV vehicles will increase in the upcoming years in the country along with the new cars.

Used EV market restraints:

  • The major impediment to the used EVs in the market is the lack of proper OEMs, supply chains, and workshops. The market is in its very early stages, and manufacturers are making changes every year in terms of technology. This leads to insufficient knowledge or equipment to fix EVs in many independent garages and workshops in remote regions. Another main reason is the perception of residual value, which can be influenced by factors such as battery life and the unavailability of recharging infrastructure.

The used EV market is divided by types into two-wheeler, passenger vehicles, light commercial vehicles, and commercial vehicles.

The used EV market has been divided into two-wheelers, passenger vehicles, light commercial vehicles, and commercial vehicles. Two-wheelers have a major market share in developing economies. They can be used for commercial as well as personal purposes. Passenger vehicles are most likely to grow due to the demand for commercial and domestic vehicles.

Used EV market players:

  • EV.com Inc- The company has various models on their website. The average fuel saving is displayed on their website. One can search for the details regarding the vehicle.
  • Cars24- The company presents different models on its website. They also have retail outlets, where customers can view cars for sale. They are a leading player in the sale, purchase, and financing of pre-owned cars in India, Australia, Thailand, and UAE.
  • TrueCar, Inc. - TrueCar is an online marketplace for new, used, and certified pre-owned vehicles. On its website, customers can engage in buying and selling automotive transactions. TrueCar partners with a network of certified dealers to offer one of the most expansive inventories. TrueCar is bringing more transactions online. It gives unique solutions for purchasing a car for any budget and any number of times.
  • Find My Electric- In this online marketplace, anyone can list their vehicle for sale and complete the transaction on the website in a few easy steps. First, enter the vehicle information, upload photos of the EV, and give a detailed description. Once the listing is live, interested buyers will contact the seller using the contact information. Both parties can choose the structure of the deal and negotiate the best price.

The used EV market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Two wheeler
  • Passenger Vehicle
  • Light Commercial Vehicle
  • Commercial Vehicle

By Fuel Category

  • BEV (Battery Electric Vehicles)
  • FCEV (Fuel cell electric vehicle)
  • HEV (Hybrid Electric Vehicles)
  • PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles)

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Increasing Sales of Electric Vehicles
    • 4.1.2. Government policies supporting EVs
    • 4.1.3. Faster development of EV infrastructure
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Fluctuating market price
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. USED EV MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Two-wheeler
  • 5.3. Passenger Vehicle
  • 5.4. Light Commercial Vehicle
  • 5.5. Commercial Vehicle

6. USED EV MARKET BY FUEL CATEGORY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. BEV (Battery Electric Vehicles)
  • 6.3. FCEV (Fuel cell electric vehicle)
  • 6.4. HEV (Hybrid Electric Vehicles)
  • 6.5. PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles)

7. USED EV MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. EV.com Inc.
  • 9.2. OLX
  • 9.3. CarMax Enterprise Services, LLC
  • 9.4. HERTZ CORPORATION.
  • 9.5. TrueCar, Inc.
  • 9.6. Recharged
  • 9.7. VinFast
  • 9.8. AutosEU
  • 9.9. Cardino GmbH
  • 9.10. Ali Baba