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市場調査レポート
商品コード
1495961
オーツミルク市場-2024年から2029年までの予測Oat Milk Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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オーツミルク市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年03月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
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オーツミルク市場はCAGR 12.47%で成長し、2022年の7億4,900万米ドルから2029年には17億500万米ドルに達すると予測されています。
オーツミルクは、乳製品を含まないという点で、より健康的な牛乳の代用品であり、よりビーガンフレンドリーな代用品です。オーツミルクは、乳製品に不耐性の消費者や同様のアレルギーを持つ消費者に好まれています。オーツミルクは、乳糖、ナッツ類、大豆、グルテンフリーの認定を受けたオーツ麦から作られている場合はグルテンを含みません。
オーツミルクは、乳糖不耐症の人々にとって、牛乳の代用品として最適です。近年、日光を浴びる機会が減ったり、食生活が乱れたりすることで、ストレスや気分、骨の健康に大きく関わるビタミンB群やビタミンD群(主にB12とD3)が不足する人が増えています。オーツミルクにはビタミンBとDが豊富に含まれているため、大衆の支持を集めています。
さらに、オーツミルクに多く含まれる食物繊維は、心臓の健康や消化器系の改善につながり、消費者の意識を高め、市場全体の成長に拍車をかけています。さらに、運動不足により肥満が急増し、オーツミルクのような無脂肪乳製品に注目が集まっています。オーツミルクは代用品としてではなく、ベーカリー製品や飲料など他の製品を作るための原材料としても販売されています。
オーツミルク市場は、消費者がより健康的なライフスタイルのために植物由来の代替品へと大きくシフトしていることが、オーツミルクの需要増加につながっています。このミルクは、スティールカットまたはロールオーツを浸漬してブレンドし、チーズクロスでこしてミルクとオーツを分離して作られます。カルシウム、カリウム、鉄分、ビタミンA、Dなどの栄養素が豊富に含まれています。
ショッピング業界における都市化の急速な進展は、消費者にとって商品の入手を容易にし、オーツミルクの販売を年々大幅に増加させています。オーツミルクは現在、複数のオンラインショップや複数のハイパー、スーパーマーケットでも販売されています。オーツミルクは、紅茶、スムージー、コーヒー、その他の健康関連飲料など、乳製品に代わる健康的な飲料として複数の製品に使用されています。
消費者の間でオーツミルクの人気が高まっているのは、乳製品と比較してオーツミルクの栄養価が高いためです。オーツミルクが予測期間中に市場を牽引すると期待されるその他の健康上の利点としては、心臓の健康を改善し、骨に良いことが挙げられます。牛乳には水溶性食物繊維であるβ-グルカンが適量含まれており、心臓の健康に役立つことから、血中コレステロールを低下させるとして心臓病患者に好まれています。
消費者の食生活の嗜好が植物性代替食品を支持する顕著な動き、特にビーガン食の採用が急増することは、オーツミルク産業の成長軌道に非常に有利な影響を与えると予測されます。オーツミルクは、そのクリーミーな食感、栄養価の高い化粧品、環境に優しい生産方法から人気の選択肢となっており、健康、倫理、環境に関する理由から乳製品の代替品を求める顧客が増加しています。
オーツミルクは、スムージー、焼き菓子、コーヒー飲料など、幅広い料理用途に適応するため、植物由来の代替品を求める顧客にとって魅力的です。オーツミルクのような乳製品を含まない代用品への需要は、乳糖不耐症や乳製品アレルギーに対する消費者の知識の高まりによっても後押しされています。
世界中で人間のライフスタイルが変化した結果、健康に関連する問題が次々と生じています。乳糖耐性は、乳幼児期を過ぎると全人口の65%(約)に低下します。地理的に見ると、北欧では無発酵乳製品に依存しているため、乳糖不耐症は5%程度と非常に少ないが、東アジア系の人々の間では非常に一般的で、約70~100%の人が罹患しています(引用元:National Library of Medicine)。
北米地域が市場で大きなシェアを占めると予想されます。
北米におけるオーツミルクの売上は、いくつかの重要な原因により近年大きく伸びています。例えば、オーツミルクの魅力が高まっているのは、乳製品の植物性代替品に対する倫理的、環境的、健康的懸念に後押しされた消費者需要の高まりの結果です。オーツミルクは、自然でクリーミーなテクスチャーとニュートラルな風味から、様々な料理用途に使用され、乳糖不耐症、菜食主義者、健康志向の消費者を含む幅広い顧客に人気があります。
さらに、食品事業における持続可能性への関心の高まりから、顧客はより環境にやさしい代替品を求めています。オーツミルクは、一般的な乳製品の生産と比較すると環境への影響が比較的低いため、特に注目に値します。さらに、オーツミルクのメーカーは、積極的なマーケティング活動やカフェ、レストラン、店舗とのスマートなコラボレーションにより、製品の露出度と入手しやすさを高めることで、市場の成長を高めています。近い将来、北米のオーツミルク業界は、消費者の嗜好が植物由来のものを好むようになるにつれ、成長を続けると予想されます。
The oat milk market is expected to grow at a CAGR of 12.47% to reach US$1.705 billion by 2029, from US$0.749 billion in 2022.
Oat milk is a healthier substitute for milk in terms of being dairy-free and a more vegan-friendly alternative. Oat milk has been preferred by consumers intolerant to dairy products or who have similar allergies. It is naturally free of lactose, nuts, soy, and gluten if made from certified gluten-free oats.
Oat milk is a great substitute for milk for lactose-intolerant people. Recently, a major chunk of the population is experiencing deficiencies of B & D Vitamins (mainly B12 and D3), which are predominantly associated with monitoring stress & mood, and bone health, due to less exposure to sunlight and poor eating habits. Oat Milk is a rich source of Vitamin B and D and thus, gaining traction among the masses.
Additionally, the high fiber content in oat milk is linked to a healthier heart and a better digestive system which in turn leads to consumer awareness fueling the overall market growth. Furthermore, due to a lack of physical activity, cases of obesity are witnessing a surge and a focus is shifting toward fat-free milk products such as Oat milk. Oat milk is not being sold as a substitute but also as a raw material to prepare several other products like bakery products or beverages.
The oat milk market is driven by a significant shift of consumers toward plant-based alternatives for a healthier lifestyle which has led to an increase in the demand for oat milk. This milk is made by soaking and blending steel-cut or rolled oats which are then strained by cheesecloth to separate the milk from the oats. It is enriched by nutrients like calcium, potassium, iron, and vitamins A and D as well.
The rapid pace of urbanization in the shopping industry has made the availability of the product easier for consumers and has led to a substantial increase in the sale of oat milk over the years. Oat milk is now available at several online stores and multiple hyper and supermarkets as well. It is now being used as a healthier alternative to dairy milk in multiple products like tea, smoothies, coffees, and other health-related drinks.
The increasing popularity amongst consumers of oat milk is due to the nutritional value provided by the product as compared to dairy milk. Some other health benefits from oat milk that are expected to drive the market during the forecast period are that it improves heart health and is great for bones. The milk consists of an appropriate amount of beta-glucans which is a soluble fibre and provides heart health benefits and thus is preferred by heart patients as it reduces blood cholesterol as well.
It is projected that a notable movement in consumer dietary preferences in favor of plant-based substitutes, especially a sharp increase in the adoption of vegan diets, has a very favorable effect on the growth trajectory of the oat milk industry. Oat milk has become a popular option because of its creamy texture, nutritious makeup, and environmentally friendly production practices, as more customers look for dairy product substitutes for reasons related to health, ethics, and the environment.
Oat milk's adaptability to a wide range of culinary uses, such as smoothies, baked goods, and coffee drinks, adds to its appeal to customers looking for plant-based alternatives. Demand for dairy-free substitutes like oat milk has also been fueled by consumers' growing knowledge of lactose intolerance and dairy allergies.
As a result of changing human lifestyles across the globe, a slew of health-related issues is cropping up. Lactose tolerance has reduced among 65% (approx.) of the human population after infancy. Geographically, lactose intolerance is quite low in Northern Europe at about 5% due to their dependence on unfermented milk products whereas it is very common among people of East Asian descent with about 70 to 100 percent of people being affected by it (Source: National Library of Medicine).
The North American region is anticipated to hold a significant share of the market.
Oat milk sales in North America have grown significantly in recent years due to several important causes. For instance, oat milk's growing appeal is a result of the growing consumer demand driven by ethical, environmental, and health concerns for plant-based substitutes for dairy products. Owing to its naturally creamy texture and neutral flavor, it may be used in a variety of culinary applications and is popular with a broad spectrum of customers, including those who are lactose intolerant, vegans, and health-conscious consumers.
Furthermore, customers are searching for more ecologically friendly substitutes due to increased awareness of sustainability concerns in the food business. Oat milk is particularly noteworthy due to its relatively low environmental effect when compared to typical dairy production. Additionally, by raising product exposure and accessibility, makers of oat milk have increased market growth through aggressive marketing efforts and smart collaborations with cafes, restaurants, and stores. In the near future, it is anticipated that the North American oat milk industry will continue to grow as consumer tastes continue to move in favor of plant-based solutions.