市場調査レポート
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1752811

デジタルエンターテインメントにおける大手テクノロジー企業

Tech Giants in Digital Entertainment: Scale Effect Drives to Leadership


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IDATE
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英文 41 Pages
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即日から翌営業日
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デジタルエンターテインメントにおける大手テクノロジー企業
出版日: 2025年06月05日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 41 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートは、ビデオ、音楽、ゲームなどのデジタル・エンターテインメント市場を、主要テック・ジャイアントの視点から詳細に分析したものです。

イントロダクションでは、デジタルエンタテインメント業界の収益ダイナミクスと、それを支える中核ビジネスモデルの概要を解説しています。

次のセクションでは、ビデオ、音楽、ゲームの3つの主要セグメントについて、デジタルエンターテインメントの収益とユーザーエンゲージメントを検証しています。各セグメントについて、主要大手テクノロジー企業の世界市場シェアと相対的な位置づけを詳述しています。

続いて、主要テクノロジー企業の詳細分析と、デジタルエンタテインメントのエコシステムにおける戦略的位置づけを掲載しています。また、セグメント別の収益(ビデオ、音楽、ビデオゲーム)についてもレビューしています。企業プロファイルには、米国(Amazon、Apple、Google/YouTube、Meta/Facebook)、中国(Alibaba、Tencent)、地域横断的企業(TikTok/ByteDance)が含まれています。

最後のセクションでは、多角的な視点から市場の将来展望を探る。まず、大手テクノロジー企業がエンタテインメント業界全体に与える影響を評価し、次に、デジタルエンタテインメントにおける継続的な成長に影響を与える主な促進要因と障壁を検証します。

最後に、2029年までの世界のエンタテインメント分野における大手テクノロジー企業の市場シェアの推移を予測し、市場予測を示しています。また、各分野の上位3社の市場シェア動向についても概観しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場力学

  • デジタルエンターテインメント市場- 規模と動向
  • デジタル広告収入
  • アプリ内収益
  • サブスクリプションモデル

第3章 市場セグメント

  • ビデオサービス- 収益と利用状況
  • ビデオサービス- 大手テクノロジー企業の位置づけ
  • 音楽サービス- 収益と利用状況
  • 音楽サービス- 大手テクノロジー企業のポジショニング
  • ビデオゲーム- 収益と利用状況
  • ビデオゲーム- 大手テクノロジー企業の位置づけ

第4章 参入企業プロファイル

  • Apple
  • Amazon
  • Meta/Facebook
  • Google/YouTube
  • Alibaba
  • Tencent
  • ByteDance/TikTok

第5章 市場の見通し

  • テクノロジー大手の市場開拓要因
  • 市場見通し
目次
Product Code: M00174

This report provides an in-depth analysis of the digital entertainment market, including video, music, and gaming, from the perspective of the major Tech Giants.

The introductory section outlines the revenue dynamics of the digital entertainment industry and the core business models that underpin it.

The following section examines digital entertainment revenue and user engagement across the three key segments: video, music, and video games. For each segment, the report details the global market share and relative positioning of the leading Tech Giants.

Subsequently, the report offers a detailed analysis of the principal Tech players and their strategic positioning within the digital entertainment ecosystem. It also reviews their segment-specific revenues (video, music, and video games). The companies profiled include players from the United States (Amazon, Apple, Google/YouTube, Meta/Facebook), China (Alibaba, Tencent), and cross-regional actors (TikTok/ByteDance).

The final section explores the future outlook for the market from multiple perspectives. It begins by assessing the influence of Tech Giants on the broader entertainment industry, followed by an examination of the key drivers and barriers affecting their continued growth in digital entertainment.

Lastly, the report presents market forecasts, highlighting the projected evolution of Tech Giants' market share within the global entertainment sector through 2029. It also provides an overview of market share trends for the top three players in each segment.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Market dynamics

  • 2.1. The digital entertainment market - Sizing and trends
  • 2.2. Digital advertising revenues
  • 2.3. In App revenues
  • 2.4. Subscription- based models

3. Market segments

  • 3.1. Video services - Revenues and usages
  • 3.2. Video services - Positioning of Tech Giants
  • 3.3. Music services - Revenues and usages
  • 3.4. Music services - Positioning of Tech Giants
  • 3.5. Video games - Revenues and usages
  • 3.6. Video games - Positioning of Tech Giants

4. Players' profiles

  • 4.1 Apple
  • 4.2 Amazon
  • 4.3 Meta/Facebook
  • 4.4 Google/YouTube
  • 4.5 Alibaba
  • 4.6 Tencent
  • 4.7 ByteDance/TikTok

5. Market prospect

  • 5.1. Market development factors for Tech Giants
  • 5.2. Market prospect