市場調査レポート
商品コード
1466551
クイックサービスレストランの市場:製品タイプ、料理タイプ、構造、サービスタイプ別-2024~2030年の世界予測Quick Service Restaurant Market by Product (Hamburgers, Pizzas, Sandwiches), Cuisine Type (American Cuisine, Chinese Cuisine, French Cuisine), Structure, Service Type - Global Forecast 2024-2030 |
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クイックサービスレストランの市場:製品タイプ、料理タイプ、構造、サービスタイプ別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クイックサービスレストラン市場規模は2023年に3,400億3,000万米ドルと推計され、2024年には3,673億4,000万米ドルに達し、CAGR 8.51%で2030年には6,025億1,000万米ドルに達すると予測されます。
クイックサービス・レストラン(QSR)とは、ハンバーガー、サンドイッチ、サラダ、ラップ、その他同様の食品など、素早く調理して提供できるメニューを提供することで、便利なフードサービスに重点を置いたレストランです。顧客はQSRが提供するサービスの速さを高く評価し、多くのQSRは様々なプロモーションや割引を提供し、集客に貢献しています。クイック・サービス・レストラン(QSR)業界は、ファーストフードの利便性から若い消費者の間で人気が高まっています。QSR店舗は季節ごとに新しい料理やドリンクを追加し、顧客満足度の向上に努めてきました。このような成長にもかかわらず、高い運営コストと食品の品質と一貫性の維持管理に関連する懸念が市場の成長を妨げています。QSRは信頼される顧客基盤を獲得するため、製品の品質保証に広く重点を置いており、市場プレーヤーは世界なプレゼンスを拡大するため、フランチャイズやマーケティングに絶えず投資しています。QSRはセルフサービスやAR/VR技術を採用し、ロイヤルティプログラムや飲食物の熱心な割引を提供しながら、顧客の関心を高めています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 3,400億3,000万米ドル |
予測年[2024] | 3,673億4,000万米ドル |
予測年 [2030] | 6,025億1,000万米ドル |
CAGR(%) | 8.51% |
製品魅力的な食品に対する顧客の嗜好
クイック・サービス・レストラン(QSR)は、そのメニューを魅力的で世界的に採用されるものにするため、様々な食品を提供しています。QSRが提供するハンバーガーは通常、挽肉のパティとレタス、トマト、タマネギ、ピクルス、ソース、調味料などの他の材料で作られています。QSRで提供されるピザは様々なデザインで、通常、生地、ソース、野菜、チーズ、肉など様々なトッピングが含まれています。サンドイッチは、2枚のパンに様々な種類の肉、チーズ、野菜、マヨネーズやマスタードなどの調味料を挟んで作られます。タコスとブリトーはメキシコ風の料理で、クイックサービスレストランで人気となっています。タコスは通常、小さなトウモロコシか小麦粉のトルティーヤに、スパイシーな肉、リフライド・ビーンズ、レタス、トマト、チーズなど様々な具材を詰めたものです。一方、ブリトーは小麦粉でできた大きなトルティーヤに、スパイシーな肉、リフライド・ビーンズ、ライス、野菜、ソースなど様々な具材を詰めたものが一般的です。
料理の種類:アメリカ料理におけるハンバーガーやホットドッグなどのファストフードの需要
アメリカ料理には、ポテト、コーン、肉を使ったハンバーガーやホットドッグなど、さまざまなファーストフードがあります。さらに、アメリカ料理の地域的なバリエーションとして、フライドチキンやバーベキューといった南部のコンフォートフードがあります。中華料理は新鮮な食材を使い、甘味、酸味、苦味、塩味、うま味の調和を重視するのが特徴です。人気の中華料理には、炒め物、点心、餃子、麺類、卵焼きなどがあります。クイックサービスレストラン(QSR)では、ステーキフリット、オニオンスープ、コック・オ・ヴァン、ラタトゥイユなど、人気のフランス料理が提供されています。QSRで提供されるギリシャ料理は、主に様々な野菜、ハーブ、スパイスで構成され、ムサカ、スパナコピタ、スブラキといった伝統的な人気メニューがあります。QSRのインド料理は、タンドリーチキンやナンパンといった伝統的な料理とともに、豊富なベジタリアンオプションが特徴です。味付けは大胆で、唐辛子やカレー粉、ガラムマサラなど様々なスパイスのブレンドによりスパイシーなものが多いです。イタリア料理は、オリーブオイル、トマト、新鮮な野菜やハーブなど上質な食材を使い、パスタ・カルボナーラやリゾット・アッラ・ミラネーゼなどの定番料理を作るのが特徴です。さらに日本料理は、寿司や天ぷらをはじめ、新鮮さと焼く、蒸すといった軽い調理法に重点を置き、甘味と旨味のバランスを重視します。スペイン料理は、豊富な魚介類とパエリアやコシード・マドリレーノなどの風味豊かな煮込み料理が特徴。人気のスペイン料理には、パタタス・ブラバス(スパイシーなポテト)やガスパチョ(冷たいトマトスープ)などがあります。トルコ料理とレバノン料理は、グリルした肉や、タブーリやファトゥーシュサラダなど、レモン汁やザクロ糖蜜のドレッシングで食べるサラダが特徴です。トルコとレバノンの伝統料理には、フムスとファラフェルをピタパンやラフマクンで包んで食べるものがあります。メキシコ料理は、メソアメリカ料理に小麦や乳製品などのスペインの要素を加えたもので、唐辛子、トウモロコシ、豆類を主な材料とする、さまざまなスパイス、ソース、風味で知られています。
構造チェーン化するクイックサービスレストランネットワークが大規模な消費者層を取り込む
チェーン化されたQSRは、大規模なフランチャイズの一部であり、通常、標準化されたメニュー、内装、価格設定、運営システムを提供するレストランです。これらのレストランは通常、ショッピングモール、空港、高速道路などの人通りの多い場所にあり、多くの場合、認知度の高いブランドと、特定の基準や慣行に従う統一されたスタッフを持っています。一方、独立系QSRは、大手ブランドやフランチャイザーの支援を受けずに運営されているレストランです。これらの店舗は、メニュー、装飾、価格設定、オペレーションが独特です。個人レストランのオーナーは、ゲストを魅了するために新しいコンセプトや料理を提供し、主に地元客向けに革新的なサービスを提供することが多いです。
サービスの種類宅配サービスへの適応性
ドライブスルーのQSRでは、顧客は車に乗ったまま注文し、料理を受け取ることができます。顧客は屋外のスピーカーボックスで注文をし、屋外の窓口で食事を受け取るだけです。イートイン・レストランでは、店内のダイニングエリアで食事をすることができ、ハンバーガーからサラダまで、様々なオプションのあるフルメニューを提供することが多いです。フルサービス・レストランとカジュアル・ダイニング・レストランは、健全な店舗内ビジネスを行っており、その主な人気は、様々な料理オプションと旅行業界によるものです。宅配サービスは、顧客がレストランに料理を注文し、自宅やその他の場所に直接届けることができるため、人気が著しく高まっています。この種のサービスは、オンライン・デリバリー・アプリを通じてデリバリーを提供するレストランが増えるにつれて人気が高まっています。テイクアウト・レストランは、時間や場所を変えて、多くの場合レストランの敷地外で楽しむことができる、あらかじめ作られた食事を購入する利便性を顧客に提供します。顧客は通常、電話やオンラインで注文を行い、指定された時間に受け取るか、レストランに到着してから受け取る。
地域別インサイト
QSR市場は、南北アメリカ地域では、確立されたコンビニエンス・フード・チェーンの存在と、地元住民のファーストフード以外の消費に対する嗜好に後押しされ、絶えず進展しています。フードデリバリーとデジタルトランスフォーメーションの台頭が、同地域の市場成長をさらに後押ししています。米国とカナダの地域プレーヤーも、さまざまな国や民族の嗜好を満たす多様な商品を提供しています。欧州は、独立系やフランチャイズベースのQSRがよく知られており、健康志向で倫理的な選択肢にシフトしています。この地域はフランス、イタリア、英国で旅行産業が盛んなため、企業はより多くの顧客基盤を獲得できます。若者の低価格で手軽なメニューや食事への志向、女性の労働参加率の上昇、ロンドン、ソウル、上海、ロサンゼルス、ムンバイなどの都市における生活水準の向上は、QSRの拡大に大きな余地を与えています。米国や欧州では、クイックサービス・レストラン内のサービス品質基準を管理・保証するツールの導入も始まっています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはクイックサービスレストラン市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、クイックサービスレストラン市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.クイックサービスレストラン市場の市場規模および予測は?
2.クイックサービスレストラン市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.クイックサービスレストラン市場の技術動向と規制枠組みは?
4.クイックサービスレストラン市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.クイックサービスレストラン市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[180 Pages Report] The Quick Service Restaurant Market size was estimated at USD 340.03 billion in 2023 and expected to reach USD 367.34 billion in 2024, at a CAGR 8.51% to reach USD 602.51 billion by 2030.
Quick-service restaurants (QSRs) are restaurants that focus on convenient food service by offering menu items such as burgers, sandwiches, salads, wraps, and other similar foods that can be prepared and served fast. Customers appreciate the speed of service QSRs provide, and many QSRs offer various promotions and discounts, which helps draw customers. The quick-service restaurant (QSR) industry has seen an increase in popularity amongst young consumers due to the convenience of fast food. There have been efforts to improve customer satisfaction through seasonal additions of new dishes and drinks by QSR outlets. Despite this growth, high operating costs and concerns associated with maintaining food quality and consistency control impede the market growth. QSRs widely focus on product quality assurance to achieve a trusted customer base, and market players constantly invest in franchising and marketing to expand their global presence. QSRs are adopting self-service and AR/VR technologies to engage their customers better while providing loyalty programs and avid discounts on food and drinks.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 340.03 billion |
Estimated Year [2024] | USD 367.34 billion |
Forecast Year [2030] | USD 602.51 billion |
CAGR (%) | 8.51% |
Product: Preferences of customers towards attractive foods
Quick services restaurants (QSRs) offer a variety of food products to make their menu attractive and globally adopted. Hamburgers offered by QSRs are typically made with a ground beef patty and other ingredients such as lettuce, tomatoes, onions, pickles, sauces, and condiments. Pizzas offered at QSRs are designed in many different ways and usually include dough, sauce, and a variety of toppings, including vegetables, cheeses & meats. Sandwiches are prepared with two slices of bread holding various types of meats, cheeses, vegetables, and condiments such as mayonnaise or mustard. Tacos and burritos are Mexican-inspired dishes that have become popular in quick service restaurants. Tacos are typically small corn or flour tortillas filled with various ingredients, such as spicy meats, refried beans, lettuce, tomatoes, and cheese. Meanwhile, burritos are usually large flour tortillas filled with various ingredients, including spicy meats, refried beans, rice, vegetables, and sauces.
Cuisine Type: Demand for fast foods, such as burgers and hotdogs in american cuisine
American cuisine includes a variety of fast foods, such as burgers and hotdogs, made from potatoes, corn, and meat. In addition, regional variations in American cuisine include southern comfort food products such as fried chicken and barbecue. Chinese cuisine is characterized by its fresh ingredients and focuses on harmony between sweet, sour, bitter, salty, and umami flavors. Popular Chinese meals and dishes include stir-fry, dim sum, dumplings, noodles, and egg rolls. Quick service restaurants (QSRs) offer a variety of popular French cuisine, including steak frites, onion soup, coq au vin, and ratatouille. Greek cuisine offered at QSRs mainly consists of various vegetables, herbs, and spices to create traditional favorites such as moussaka, spanakopita, and souvlaki. Indian cuisine at QSRs features an abundance of vegetarian options along with classic dishes such as tandoori chicken and naan bread. Flavors are bold and often spicy due to chilies and various blends of spices, including curry powder and garam masala. Italian cuisine is characterized by using high-quality ingredients, including olive oil, tomatoes, fresh produce & herbs, to create classic dishes such as pasta carbonara & risotto alla Milanese. Furthermore, Japanese cuisine focuses on the balance between sweet & savory flavors with a focus on freshness & light cooking techniques such as grilling or steaming in dishes, including sushi & tempura. Spanish cuisine features an abundance of seafood along with flavorful stews such as paella & cocido madrileno. Popular Spanish dishes include patatas bravas (spicy potatoes) & gazpacho (cold tomato soup). Turkish & Lebanese cuisine features grilled meats and salads served with lemon juice or pomegranate molasses dressing, such as tabouli or fattoush salad. Classic Turkish and Lebanese dishes include hummus & falafel wrap served in pita bread or lahmacun. Mexican cuisines combine Mesoamerican cooking with Spanish elements, such as wheat and dairy products, also known for its variety of spices, sauces, and flavors, including chilies, corn, and beans as main ingredients.
Structure: Increasing chained quick service restaurant networks capturing large consumer base
Chained QSRs are restaurants part of a larger franchise and typically offer standardized menus, decor, pricing, and operational systems. These restaurants are usually located in high-traffic areas such as shopping malls, airports, or highways and often have recognizable branding and uniform staff that follow specific standards and practices. On the other hand, independent QSRs are restaurants that operate without the backing of a large brand or franchisor. These establishments have unique menus, decorations, pricing structures, and operations. Owners of private restaurant establishments often innovate with new concepts and culinary offerings to captivate their guests, primarily catering to local clientele.
Service Type: Adaptability towards Home Delivery services
Drive-through QSRs allow customers to order and receive food without leaving their vehicles. Customers simply place their order at an exterior speaker box and then pick up their meal at an outdoor window. Eat-in restaurants allow customers to eat in the restaurant's dining area, and these establishments frequently offer a full menu with various options, from burgers to salads. Full-service and casual dining restaurants are seeing healthy on-premise business, with the major popularity driven by different cuisine options and the travel industry. Home delivery services are significantly growing in popularity as they allow customers to order food from the restaurant and deliver it directly to their home or other locations. This type of service is becoming popular as more restaurants offer delivery through online delivery apps. Takeaway restaurants provide customers the convenience of purchasing pre-made meals that can be enjoyed at a different time or place, often outside the restaurant premises. Customers usually place orders over the phone or online for pickup at a designated time or when they arrive at the restaurant for pickup.
Regional Insights
The QSR market is constantly advancing in the Americas region, driven by the presence of established convenient food chains and the preference of the local population to consume outside fast-food. The rise of food delivery and digital transformation has further assisted in elevating the market growth in the region. The regional players in the U.S. and Canada are also providing diverse offerings to meet the preference of different countries and ethnicities. Europe, characterized by well-recognized independent and franchise-based QSRs, is shifting to health-conscious and ethical options. The region has a strong travel industry across France, Italy, and the UK, enabling players to achieve a larger customer base. The inclination of the youth population towards low-priced, easy-to-go menus and eating options and increased participation of women in the workforce, rising living standards in cities such as London, Seoul, Shanghai, Los Angeles, Mumbai, and others provide considerable scope for the expansion of QSRs. The U.S. and Europe have also started to introduce tools that enable them to administer and assure service quality standards within quick-service restaurants.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Quick Service Restaurant Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Quick Service Restaurant Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Quick Service Restaurant Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include American Dairy Queen Corporation, Big Boy Restaurant Group LLC, Bojangles' Restaurants, Inc., Carl's Jr. Restaurants LLC, Chick-fil-A, Inc., Chipotle Mexican Grill, Inc., Church's Texas Chicken, Culver Franchising System, LLC, Domino's Pizza Inc., Drunken Monkey, Fireaway Pizza, Hunt Brothers Pizza, LLC, Inspire Brands, Inc., Jack in the Box Inc., Little Caesar Enterprises, Inc., Long John Silver's, LLC, McDonald's Corporation, Panda Restaurant Group, Inc., Panera Bread, Papa John's International, Inc., Quiznos, Restaurant Brands International Inc., Starbucks Corporation, Steak n Shake Enterprises, Inc., Subway, The Wendy's Company, Whatabrands LLC, Wok&Go Franchise Uk Limited, Yum! Brands, Inc., Yorpas Yoresel GIdaler Pazarlama A.S., and Zaxby's SPE Franchisor LLC.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Quick Service Restaurant Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Quick Service Restaurant Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Quick Service Restaurant Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Quick Service Restaurant Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Quick Service Restaurant Market?