市場調査レポート
商品コード
1466099
機内エンターテインメント&コネクティビティ市場:タイプ別、航空機別、クラス別、オファリング別、コネクティビティ別、エンドユーザー別、展開別-2024-2030年世界予測In-flight Entertainment & Connectivity Market by Type (Connectivity, Content, Hardware), Aircraft (Narrow-Body Aircraft, Very Large Aircraft, Wide-Body Aircraft), Class, Offering, Connectivity, End-User, Deployment - Global Forecast 2024-2030 |
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機内エンターテインメント&コネクティビティ市場:タイプ別、航空機別、クラス別、オファリング別、コネクティビティ別、エンドユーザー別、展開別-2024-2030年世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 即日から翌営業日
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機内エンターテインメント&コネクティビティ市場規模は2023年に27億8,000万米ドルと推定され、2024年には30億5,000万米ドルに達し、CAGR 12.05%で2030年には61億8,000万米ドルに達すると予測されています。
機内エンターテインメント&コネクティビティ(IFEC)システムは、民間航空会社における乗客体験の不可欠な部分です。これらのシステムは、航空機に搭乗している間、乗客を楽しませ、情報を提供し、つながりを保つように設計されたさまざまなサービスやアメニティを提供します。標準的なIFECには、オンデマンドのオーディオやビデオ、ライブテレビ、ゲーム、音楽や電子書籍へのアクセスなどが含まれます。近年、IFECのコネクティビティの側面は重要性を増しており、航空会社は、乗客がフライト中にインターネットサービスを利用したり、電子メールをチェックしたり、ソーシャルメディアに参加したりできるWi-Fiサービスを提供しています。衛星帯域幅の改善やWi-Fiソリューションの強化といった技術の進歩により、機内エンターテインメントや接続ソリューションの採用が増加しています。加えて、国際線の増加やフライトの長時間化により、IFECシステムのニーズが高まっています。しかし、シームレスな接続性と帯域幅に対する需要が高まっているため、接続に必要な十分な周波数帯域の確保が障害となる可能性があります。さらに、サイバー脅威やデータ漏洩の可能性により、乗客のプライバシーやデジタルの安全性が損なわれる可能性もあります。しかし近年、主要企業はサイバーセキュリティの問題を回避するため、製品に厳格なプライバシーポリシーと高度なデータ暗号化・保存戦略を導入しています。データ分析技術、AR/VRの統合、双方向コミュニケーションでユーザーを巻き込むインタラクティブ・プラットフォームの構築は、業界に新たな成長の道をもたらす可能性があります。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 27億8,000万米ドル |
予測年[2024] | 30億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 61億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 12.05% |
タイプコンテンツ提供のコレクションを拡大し、多言語・多文化要素を含める取り組み
IFECシステムにおける接続ソリューションは、乗客が飛行中にインターネットにアクセスしたり、メッセージを送信したり、マルチメディア・コンテンツをストリーミングできるように設計されています。このソリューションには、衛星通信(SATCOM)、空対地通信(ATG)、機内Wi-Fiなど、さまざまな技術が含まれます。航空機内での有線接続は、通常、座席内でのエンターテイメントやインターネットアクセスを容易にするために使用される物理的な接続を指します。ワイヤレス接続は、衛星や空対地ネットワークを使って航空機にワイヤレスで信号を送信し、それを機内のWi-Fiシステムを使って機内に配信します。コンテンツには、映画、テレビ番組、音楽、ゲーム、機内での消費に合わせた情報コンテンツなどがあります。機内での電子メール、電話、メッセージング・サービスの利用により、乗客はフライト中も地上と連絡を取ることができます。航空会社は、乗客に電子メールの送受信、音声通話、テキストメッセージの送信、インスタントメッセージングアプリの使用を提供することができます。機内情報サービスは、飛行経路、目的地までの時間、天候の最新情報、乗り継ぎゲート情報など、旅程に関する最新情報をリアルタイムで提供するように設計されています。機内インターネット接続では、機内でウェブブラウジングやストリーミングコンテンツをお楽しみいただけます。基本的なウェブ閲覧から、ビデオストリーミングや大容量ファイルのダウンロードに対応した高速接続まで、さまざまなレベルのWi-Fiサービスを提供しています。機内メディアは、フライト中に乗客が利用できる幅広いエンターテイメント・オプションを網羅しています。これには、映画、テレビ番組、音楽、ゲーム、雑誌などが含まれ、シートバックの機内エンターテインメント・システムから、または航空会社のアプリやストリーミング・サービスを通じて乗客の個人デバイスからアクセスできます。IFECシステム用ハードウェアは、シートバックスクリーン、携帯機器、座席内電源、無線アクセスポイントなど、コンテンツを乗客に提供するために使用される物理的なコンポーネントを構成します。
エンドユーザー:民間航空および商業航空におけるエンターテインメントと接続機能を向上させるイノベーションの成長
民間・商業航空部門は主に、旅行体験を高めるためにエンターテインメントと接続性を求める旅客を対象としています。この分野では、映画、ゲーム、音楽、テレビ番組などのさまざまなマルチメディア・コンテンツと、個人用デバイス向けのWi-Fi接続の提供に重点を置いています。軍事・防衛分野では、機内エンターテインメントや接続性に対するニーズが異なり、長時間のミッションやストレスの多いミッションにおける機能性や乗員の福利厚生に重点が置かれています。フライト・シミュレーションやトレーニング・モジュールが機内システムの一部として組み込まれることもあります。また、隊員の福利厚生をサポートするために、兵員輸送ミッション用の限定的なエンターテイメント・コンテンツが含まれることもあります。
地域的洞察
南北アメリカ地域は、強固な技術構造と高度に発達した航空産業が特徴で、機内エンターテインメントとコネクティビティ産業の成長と発展を助長する環境を提供しています。さらに、バケーションのために海外へ旅行する消費者は、長時間の移動のためのプレミアム・エンターテインメント・ソリューションに対する需要を示しています。EUでは、航空会社はハイテクに精通した乗客の期待に応えるため、高速インターネットと豊富なコンテンツ・ライブラリーの提供に力を入れています。EUの規制環境は、衛星接続と国境を越えたモバイル・サービスの進歩を後押ししており、最近の投資はカバレッジと帯域幅の容量向上を目標としています。豪華でプレミアムなサービスに対する中東の評判は、IFECのサービスにも及んでいます。航空会社はハイエンドでシームレスなソリューションを優先し、最新技術への投資の最前線に立ち続けています。アジア太平洋の機内エンターテインメントとコネクティビティ市場は、中間層の増加、航空需要の急増、旅客体験の向上に向けた航空会社の競合を背景に、大きく成長する可能性を秘めています。さらに、交通インフラを拡大し航空会社を支援する政府の支援は、IFEC産業拡大の新たな道を切り開く可能性があります。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは機内エンターテインメント&コネクティビティ市場の評価において極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、機内エンターテインメント&コネクティビティ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.機内エンターテインメント&コネクティビティ市場の市場規模および予測は?
2.機内エンターテインメント&コネクティビティ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.機内エンターテインメント&コネクティビティ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.機内エンターテインメント&コネクティビティ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.機内エンターテインメント&コネクティビティ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[187 Pages Report] The In-flight Entertainment & Connectivity Market size was estimated at USD 2.78 billion in 2023 and expected to reach USD 3.05 billion in 2024, at a CAGR 12.05% to reach USD 6.18 billion by 2030.
In-flight entertainment & connectivity (IFEC) systems are an integral part of the passenger experience on commercial airlines. These systems offer a range of services and amenities designed to keep passengers entertained, informed, and connected while onboard an aircraft. The standard IFEC offerings include audio and video on demand, live TV, gaming, and access to music and e-books. In recent years, the connectivity aspect of IFEC has grown in significance, with airlines providing Wi-Fi services that allow passengers to use Internet services, check emails, and engage with social media during their flights. Progress in technology, such as improved satellite bandwidth capabilities and enhanced Wi-Fi solutions, have led to an increased adoption of in-flight entertainment and connectivity solutions. Additionally, the growth in international travel and longer flights accentuates the need for enhanced IFEC systems. However, due to the increased demand for seamless connectivity and bandwidth, acquiring enough spectrum for connectivity might pose hurdles. Additionally, the possibility of cyber threats and data breaches can compromise passenger privacy and digital safety. However, in recent years, key players have implemented strict privacy policies and advanced data encryption and storage strategies in their product offerings to circumvent cybersecurity issues. Integration of data analytics technologies, AR/VR, and the creation of interactive platforms that engage users in two-way communication can generate new avenues of growth for the industry.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 2.78 billion |
Estimated Year [2024] | USD 3.05 billion |
Forecast Year [2030] | USD 6.18 billion |
CAGR (%) | 12.05% |
Type: Efforts to expand the collection of content offerings and include multilingual and multicultural elements
Connectivity solutions in IFEC systems are designed to enable passengers to access the internet, send messages, and stream multimedia content during flight. This offering includes various technologies such as satellite communication (SATCOM), air-to-ground communication (ATG), and onboard Wi-Fi. Wired connectivity in an aircraft setting typically refers to the physical connections used to facilitate in-seat entertainment and internet access. Wireless connectivity uses satellite or air-to-ground networks to transmit signals wirelessly to the aircraft, which are then disseminated internally using onboard Wi-Fi systems. Content includes movies, TV shows, music, games, and informational content tailored for inflight consumption. The availability of in-flight email, phone, and messaging services enables passengers to stay in touch with the ground during flights. Airlines can offer passengers the ability to send and receive emails, indulge in voice calls, send text messages, or use instant messaging apps. In-flight information services are designed to offer passengers real-time updates about their journey, including flight path, time to destination, weather updates, and connecting gate information. In-flight internet access allows passengers to browse the web, stream content, and stay productive while in the air. Various tiers of Wi-Fi service ranging from basic web browsing to high-speed connections capable of supporting video streaming and large file downloads are provided. In-flight media encompasses a wide range of entertainment options available to passengers during their flight. This includes movies, television shows, music, games, and magazines, which can be accessed through the seatback in-flight entertainment systems or through passenger's personal devices via the airline's app or streaming service. Hardware for IFEC systems constitutes the physical components used to deliver content to passengers, such as seatback screens, hand-held devices, in-seat power supplies, and wireless access points.
End-User: Growing innovations to improve entertainment and connectivity features in civil and commercial aviation
The civil and commercial aviation sector primarily caters to passengers who seek entertainment and connectivity to enhance their travel experience. This sector focuses on providing a variety of multimedia content, such as movies, games, music, and TV shows, along with Wi-Fi connectivity for personal devices. The military and defense sector has different needs for in-flight entertainment and connectivity and put focus on functionality and crew welfare during long or high-stress missions. Flight simulations and training modules may be incorporated as part of in-flight systems. Limited entertainment content for troop transport missions to support the well-being of personnel may also be included.
Regional Insights
The Americas region is characterized by a robust technological architecture and a highly developed aviation industry, thereby providing an environment that is conducive to the growth and development of the in-flight entertainment and connectivity industry. Additionally, consumers traveling to international locations for vacations show a demand for premium entertainment solutions for long-hour journeys. In the EU, airlines focus on providing high-speed internet and rich content libraries to meet the expectations of their tech-savvy passengers. The EU's regulatory environment encourages advancements in satellite connectivity and cross-border mobile services, with recent investments targeting improved coverage and bandwidth capacities. The Middle East's reputation for luxury and premium services extends to its IFEC offerings. Airlines prioritize high-end, seamless solutions and remain at the forefront of investing in the latest technologies. The Asia Pacific in-flight entertainment and connectivity market shows potential for significant growth, driven by the rising middle class, surging demand for air travel, and airlines' competition to enhance passenger experience. Additionally, government support to expand transport infrastructure and support airlines can create new avenues for expansion of the IFEC industry.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the In-flight Entertainment & Connectivity Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the In-flight Entertainment & Connectivity Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the In-flight Entertainment & Connectivity Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Anuvu Operations LLC, Astronics Corporation, BAE Systems PLC, Cobham Limited, digEcor, Inc., Echostar Corporation, Eutelsat S.A., Gogo Inc., Honeywell International Inc., Immfly Group, Iridium Communications Inc., Kontron AG, Kymeta Corporation, Lufthansa Systems GmbH & Co. KG, Panasonic Holdings Corporation, RTX Corporation, Safran Group, SITA, Stellar Entertainment Group, Thales Group, The Boeing Company, ThinKom Solutions Inc., Viasat, Inc., and Wipro Limited.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the In-flight Entertainment & Connectivity Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the In-flight Entertainment & Connectivity Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the In-flight Entertainment & Connectivity Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the In-flight Entertainment & Connectivity Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the In-flight Entertainment & Connectivity Market?