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市場調査レポート
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960430

クラウドITSM市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Cloud ITSM Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 106 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
クラウドITSM市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 106 Pages
納期: 2-3営業日
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  • 概要
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概要

世界のクラウドITSMの市場規模は、2014~2019年の間に約6%のCAGRで拡大しました。クラウドITサービスマネジメント(ITSM)とは、組織のITサービスの設計、実装、配信、サポート、および管理のプロセスを指します。ハードウェア、ソフトウェア、コンピューティングリソース、クラウドストレージ、ウェブおよびモバイルアプリケーション、仮想サーバーで構成されます。予期しないイベント、新しい機会、および競争の脅威に対して、迅速で機敏かつリスクのない対応をします。さらに、限られたリソースを使用する中小企業の生産性の向上にも役立ちます。クラウドITSMは、サービスに対する現実的な要件を設定および満たすのにも役立ち、結果として透明性とユーザーの満足度が向上します。

クラウドベースのテクノロジーは費用効果が高く、さまざまなソリューションやサービスの導入を支援します。これとは別に、組織はデータを効率的かつ効果的に管理できます。その結果、クラウドITSMの需要は世界中で高まっています。さらに、コロナウイルス(COVID-19)の急増により、各国政府はロックダウンを課し、パンデミックの蔓延を最小限に抑えるためのソーシャルディスタンシング対策の採用を推進しています。したがって、いくつかの組織はリモートでの作業に頼っており、それがクラウドITSMの売上を促進しています。

これに加えて、BYODの採用の増加により、従業員はどこからでも組織のデータとリソースにアクセスできるようになり、その結果、高度なITSMソリューションの需要が高まっています。さらに、ビッグデータ、ブロックチェーン、マシンラーニング、IoT、予測分析、拡張現実(AI)、仮想現実(VR)などのテクノロジーの出現により、今後数年間で市場の成長が促進されると予測されます。 クラウドITSM市場は今後5年間、 緩やかな成長を続けると予測されています。

当レポートでは、クラウドITSM市場について調査し、市場の概要とともに、コンポーネント別、エンドユーザー別、業界別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界のクラウドITSM市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 コンポーネント別市場の内訳

  • ソリューション
    • 主な種類
  • サービス
    • 主な種類

第7章 エンドユーザー別市場の内訳

  • 大企業
  • 中小企業

第8章 業界別市場の内訳

  • BFSI
  • ITと通信
  • ヘルスケア
  • 製造
  • 小売
  • 教育
  • その他

第9章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場の内訳

第10章 SWOT分析

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Axios Systems
    • BMC Software Inc.
    • CA Technologies (Broadcom Inc.)
    • Cherwell Software LLC
    • Citrix Systems Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise
    • International Business Machines Corporation (IBM)
    • Micro Focus International Plc
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • ServiceNow
    • SysAid Technologies Ltd.
目次
Product Code: SR1019L75_Report

The global cloud ITSM market grew at a CAGR of around 6% during 2014-2019. Cloud IT service management (ITSM) refers to the process of designing, implementing, delivering, supporting and managing IT services of an organization. It comprises hardware, software, computing resources, cloud storage, web and mobile applications, and virtual servers. It provides a fast, agile and risk-free response to unexpected events, new opportunities and competitive threats. Moreover, it assists in improving productivity in small or mid-sized businesses using limited resources. Cloud ITSM also helps in setting and meeting realistic expectations for services, which results in improved transparency and user satisfaction.

Cloud-based technology is cost-effective and aids in the deployment of various solutions and services. Apart from this, it enables organizations to manage their data efficiently and effectively. Consequently, the demand for cloud ITSM is escalating across the globe. Furthermore, owing to the sudden surge in the cases of the coronavirus disease (COVID-19), governments of various countries have imposed lockdowns and are promoting the adoption of social distancing measures to minimize the spread of the pandemic. Therefore, several organizations have resorted to working remotely, which in turn is driving the sales of cloud ITSM. Besides this, the increasing adoption of the bring your own device (BYOD) trend is allowing employees to access organizational data and resources from anywhere, which, in turn, is boosting the demand for advanced ITSM solutions. Moreover, the advent of technologies such as Big Data, blockchain, machine learning, Internet of Things (IoT), predictive analytics, augmented reality (AI) and virtual reality (VR) is anticipated to propel the market growth in the coming years. Looking forward, IMARC Group expects the global cloud ITSM market to continue its moderate growth during the next five years.

Breakup by Component:

  • Solutions
  • Operation and Performance Management
  • Service Portfolio Management
  • Service Desk Software
  • Dashboard Reporting and Analytics
  • Configuration and Change Management
  • Services
  • Professional Services
  • Managed Services

Breakup by End User:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium Enterprises

Breakup by Vertical:

  • BFSI
  • IT and Telecommunication
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Retail
  • Education
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Axios Systems, BMC Software Inc., CA Technologies (Broadcom Inc.), Cherwell Software LLC, Citrix Systems Inc., Hewlett Packard Enterprise, International Business Machines Corporation (IBM), Micro Focus International Plc, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, ServiceNow and SysAid Technologies Ltd.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global cloud ITSM market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global cloud ITSM market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What is the breakup of the market based on the vertical?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global cloud ITSM market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Cloud ITSM Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Major Types
      • 6.1.2.1 Operation and Performance Management
      • 6.1.2.2 Service Portfolio Management
      • 6.1.2.3 Service Desk Software
      • 6.1.2.4 Dashboard Reporting and Analytics
      • 6.1.2.5 Configuration and Change Management
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Major Types
      • 6.2.2.1 Professional Services
      • 6.2.2.2 Managed Services
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by End User

  • 7.1 Large Enterprises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Small and Medium Enterprises
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Vertical

  • 8.1 BFSI
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 IT and Telecommunication
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Healthcare
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Manufacturing
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Retail
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Education
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Others
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Axios Systems
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
    • 14.3.2 BMC Software Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 SWOT Analysis
    • 14.3.3 CA Technologies (Broadcom Inc.)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Cherwell Software LLC
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Citrix Systems Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Hewlett Packard Enterprise
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 International Business Machines Corporation (IBM)
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Micro Focus International Plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Microsoft Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Oracle Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 ServiceNow
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 SysAid Technologies Ltd.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
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