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市場調査レポート
商品コード
1702238
ランジェリーの市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ、材料、価格帯、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Lingerie Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Material, Price Range, Distribution Channel, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ランジェリーの市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ、材料、価格帯、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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ランジェリーの世界市場規模は、2024年に900億米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに1,510億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて5.78%のCAGRを示すと予測しています。現在、アジア太平洋地域が市場を独占しており、2024年には40.2%以上の大きな市場シェアを占めています。快適でスタイリッシュな下着への需要の高まり、ボディポジティブへの意識の高まり、可処分所得の増加、オンライン小売の拡大、有名人の支持、生地技術の革新、ファッション動向の変化などが、ランジェリーの市場シェアにプラスの影響を与えています。
ランジェリーは、コットン、ポリエステル、ナイロン、レース、シアー生地、シフォン、サテン、シルクの混紡から製造される伸縮性のある軽量の下着です。ランジェリーは、消費者が身体と衣服の間に着用し、身体の分泌物から衣服を保護し、衛生を保つためのものです。ランジェリーは、ファッショナブル、レギュラー、ブライダル、スポーツウェアとして使用され、身体能力、自信、健康全般を向上させる。現在、ランジェリーには、ニッカーズ、ブリーフ、Tバック、ボディスーツ、コルセットなど、さまざまなサイズ、柄、色、タイプがあります。
トレンディなインティメイトウェアやスポーツウェアに対する消費者の志向の高まりは、市場成長を促進する重要な要因のひとつです。これに伴い、消費者の感度を高め、裾野を広げるために、複数のソーシャルメディア・プラットフォームで積極的なマーケティングやプロモーション活動が広く採用されていることが、市場成長に大きく寄与しています。製品のバリエーションが増え、消費者の間で幅広いシームレス、ブラジャー・ブリーフ、プレミアム品質のブランドランジェリーへの需要が高まっていることが、市場の成長を後押ししています。さらに、シームレスやブラジャー・ブリーフに対する需要の高まりと、男性層のランジェリー製品に対する嗜好の高まりが、市場の成長を積極的に刺激しています。これとは別に、ランジェリーメーカーが製品ポートフォリオを改善するためにスーパーマーケットチェーンや複数の流通業者と協力していることが、市場成長の触媒となっています。持続可能な製品バリエーションの出現は、主要な成長誘発要因として作用しています。例えば、ブランドや主要企業は環境に優しい生産工程を導入し、生分解性素材を使用してエコロジカルなランジェリーセットを製造しており、主に大衆の間で環境意識が高まっているため、絶大な人気を集めています。その他にも、急増するオンラインプラットフォームを通じて簡単に製品を入手できること、大手ブランドが魅力的な割引や手頃な価格帯を提供していること、特に新興国地域で消費者の都市化や購買力が高まっていることなどが、市場の見通しをさらに明るいものにしています。
The global lingerie market size was valued at USD 90.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 151.0 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.78% during 2025-2033. Asia-Pacific currently dominates the market, holding a significant market share of over 40.2% in 2024. The increasing demand for comfortable and stylish undergarments, growing awareness of body positivity, rising disposable incomes, the expansion of online retail, celebrity endorsements, innovations in fabric technology, and shifting fashion trends are some of the factors positively impacting the lingerie market share.
Lingerie is a stretchable, lightweight undergarment manufactured from a blend of cotton, polyester, nylon, lace, sheer fabrics, chiffon, satin, and silk. It is worn by consumers between the body and clothes for protecting clothes from bodily secretion to maintain hygiene. Lingerie is used as fashionable, regular, bridal, and sportswear clothing to enhance physicality, confidence, and the overall health. At present, lingerie is available in varying sizes, patterns, colors, and types, such as knickers, briefs, thongs, bodysuits, and corsets.
The increasing inclination of consumers toward trendy intimate wear and sportswear is one of the key factors driving the market growth. In line with this, the widespread adoption of aggressive marketing and promotional activities on several social media platforms for sensitizing and broadening the consumer base is considerably contributing to the market growth. Rising product variations and the escalating demand for wide-ranging seamless, brassieres briefs, and premium-quality branded lingerie amongst consumers, are propelling the market growth. Furthermore, the growing demand for seamless and brassieres briefs, along with the increasing preference for lingerie products amongst male demographics, is positively stimulating the market growth. Apart from this, the collaboration of lingerie manufacturers with the supermarket chains and multiple distributors for improving product portfolio is catalyzing the market growth. The advent of sustainable product variants is acting as a major growth-inducing factor. For instance, brands and leading companies are deploying environmentally-friendly production processes and using biodegradable materials to manufacture ecological lingerie sets, that are gaining immense popularity, primarily due to the increasing environmental consciousness among the masses. Other factors, such as the easy product availability through proliferating online platforms, attractive discounts and affordable price points offered by leading brands, and rising urbanization and purchasing power of consumers, especially in developing regions, are creating a positive outlook for the market further.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Fashion Nova LLC, Hanesbrands Inc., H & M Hennes & Mauritz AB, Hunkemoller International B.V., Jockey International Inc., MAS Holdings, PVH Corp., The Gap Inc., The Groupe Chantelle, Triumph International Ltd., Victoria's Secret & Co. and Yandy Enterprises LLC.