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市場調査レポート
商品コード
1692529
北米のランジェリー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)North America Lingerie - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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北米のランジェリー:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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北米のランジェリー市場規模は2025年に145億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.29%で、2030年には179億4,000万米ドルに達すると予測されます。
ランジェリーは伝統的下着を超えて進化し、ファッションの不可欠な一部となっています。自己表現、身体肯定感、包容力の重視など、ファッション動向の進化は、ランジェリーのスタイル、デザイン、サイズの多様化につながっています。近年は、女性の運動参加率の増加により、スポーツインナーウェアの売れ行きがさらに伸びています。さらに、人工知能(AI)と3Dスキャン技術の出現により、ブランドはオンラインアプリを通じて消費者にパーソナライズされたフィッティング体験を提供できるようになりました。例えば、2024年3月、AI技術を活用したオーダーメイドブラジャーを専門とするカナダのDOUBLは、初のAIフィッティングブラを発表しました。DOUBLが開発したオーダーメイドブラジャーは、身体の寸法を取得する先進的技術を使い、アプリから直接フィッティングして注文できます。このアプリは、写真やビデオを撮影したり保存したりすることなく、3Dボディ・レンダリングを作成します。さらに、参入企業はポップアップストアやブティックプラットフォームを設立し、通常のランジェリーから高級ランジェリーまで数多くの選択肢を専門的に提供しています。これらの店舗では、消費者の要望や予算に応じて、適切な生地やフィット感を特定するための個別サービスや専門家の支援も提供しています。このような要因が、調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。
消費者の購買行動に対するソーシャルメディアの影響力が高まる中、企業は消費者の注目を集めるために、さまざまな流通チャネルにおける広告戦略やエンドースメント戦略を進化させ、強化しています。消費者は、憧れたり共感したりする有名人が商品を宣伝していれば、そのブランドに対してより共感を覚えます。そのため、メーカー各社はランジェリー・コレクションを支持する有名人とのコラボレーションを進めています。例えば、ヴィクトリアズ・シークレットは2024年3月、ヘイリー・ビーバーを起用した最新のブライダル・コレクションを発表しました。写真はInstagramに投稿され、ビーバーはブライダル・コレクションの白いランジェリーを着用していました。さらにメーカーは、広告や推薦、価格設定、ポジショニング、顧客サービス、デジタルコマースプラットフォーム、デジタルサービスやエクスペリエンス、ソーシャルメディアでのプレゼンスなど、マーケティング支出に注力し、ポートフォリオの認知度や売上を高めています。
米国には、LVMH、カルバン・クライン、ヴィクトリアズ・シークレットなど、一流のランジェリー愛好家が多いです。アメリカンファッションのカジュアル化、コンフォート化の流れを受けて、スポーツブラはアメリカ人に好まれるインナーウェアのひとつとなっています。そのため、メーカー各社はさまざまな商品を掲載するカタログを拡充し、流行のファッショナブルなランジェリーを求める消費者の需要に応えています。例えば、2023年8月、アンダーアーマーは全く新しいヒートギアアーマーハイスポーツブラを発売しました。この新しいスポーツブラは、ピッチで全力を出し切るときに比類のないサポートを提供するコンプレッションブラを必要とする女性参入企業に最適です。また、ハイディ・クルム、キム・カーダシアン、リアーナなどのセレブやインフルエンサーが、ランジェリーに特化したアパレルラインをオープンしました。Women's Wear Daily』誌の2022年1月の記事によると、リアーナ(SavagexFenty)、キム・カーダシアン(Skims)、ソフィア・ベルガラ(EBY)が所有するブランドは、売上が急上昇しています。これらの親密なブランドは、ここ数年で更なる投資を集め、その総額は数百万米ドルに達しています。
北米のランジェリー市場は非常に細分化され、競争が激しく、国内外の多数の参入企業が大きな市場シェアを争っています。Victoria's Secret & Co.、HanesBrands Inc.、PVH Corp.、AEO Inc.、Nike Inc.などがその一例です。大手企業は、国内の有名企業との提携や買収を通じて産業再編に取り組んでおり、これが市場における他の既存参入企業間の競争を激化させています。さらに、参入企業は消費者の需要に応じた新製品の発売と、地域市場に浸透するための革新的なマーケティング戦略による新発売製品の販売促進に注力しています。
The North America Lingerie Market size is estimated at USD 14.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 17.94 billion by 2030, at a CAGR of 4.29% during the forecast period (2025-2030).
Lingerie has evolved beyond traditional undergarments and has become an integral part of fashion. Evolving fashion trends, including a greater emphasis on self-expression, body positivity, and inclusivity, have led to a wider variety of lingerie styles, designs, and sizes. The increasing participation of women in physical activities has further propelled the sale of sports innerwear in recent years. Moreover, with the advent of artificial intelligence (AI) and 3D scanning technologies, brands can provide consumers with personalized fitting experiences through online apps. For example, in March 2024, DOUBL, a Canadian company specializing in made-to-measure bras fueled by AI technology, introduced the First AI-Fitted Bra. DOUBL developed a made-to-measure bra that can be fitted and ordered directly from an app using advanced technology to capture body measurements. The app creates a 3D body rendering without taking or storing photos or videos. Moreover, players established pop-up stores and boutique platforms that exclusively offer numerous options, including regular ones and premium or luxury lingerie pieces. These stores also provide personalized services and expert help to identify suitable fabrics and fit for consumers, per their requirements and budget. Such factors are anticipated to fuel the market growth during the study period.
With the growing influence of social media on the buying behavior of consumers, companies are evolving and stepping up their advertising and endorsement strategies across different distribution channels to garner consumer attention. Consumers feel more sympathetic toward a brand if their products are promoted by a celebrity they admire or relate to. Therefore, manufacturers are collaborating with celebrities to endorse their lingerie collection. For instance, in March 2024, Victoria's Secret launched its latest bridal collection starring Hailey Bieber. The photos were posted on Instagram, and Bieber was wearing white lingerie from The Bridal Collection. In addition, manufacturers focus on marketing expenditures, including advertising and endorsements, pricing, positioning, customer service, digital commerce platforms, digital services and experiences, and social media presence to increase portfolio awareness and sales.
The United States is home to many of the foremost lingerie connoisseurs, including LVMH, Calvin Klein, and Victoria's Secret. Sports bras have become one of the preferred innerwear options among Americans, with a trend toward casualization and comfort in American fashion. Thus, manufacturers expand their catalogs to include various products and meet consumers' demand for trendy, fashionable lingerie. For example, in August 2023, Under Armour launched an all-new HeatGear Armour high sports bra. This new sports bra is ideal for female players needing a compression bra that provides unmatched support when leaving it all on the pitch. Besides, celebrities and influencers, including Heidi Klum, Kim Kardashian, and Rihanna, have opened their lingerie-focused clothing lines. According to a January 2022 article in Women's Wear Daily, brands owned by Rihanna (SavagexFenty), Kim Kardashian (Skims), and Sofia Vergara (EBY) were seeing skyrocketing sales. These intimate brands have attracted further investment in the past few years, totaling millions of dollars.
The North American lingerie market is highly fragmented and intensely competitive, with numerous local and international players competing for a significant market share. Victoria's Secret & Co., HanesBrands Inc., PVH Corp., AEO Inc., and Nike Inc. are among some significant players. The major players are engaging in industry consolidation through partnerships or acquisitions of well-known domestic companies, which has heightened competition among other existing players in the market. Further, the players are focusing on launching new products per consumer demand and promoting their newly launched products through innovative marketing strategies to penetrate the regional market.