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市場調査レポート
商品コード
1687755
ランジェリー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Lingerie - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ランジェリー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ランジェリーの市場規模は2025年に1,028億3,000万米ドルと推定され、2030年には1,545億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.49%です。
インナーウェアランジェリーに対する消費者行動は、主に商業広告、ソーシャルメディア、可処分所得の増加の影響を受けて、近年大きく変化しています。その結果、ランジェリーに対する一人当たりの支出は世界的に大幅に増加しています。さらに、スポーツへの参加者の増加やアスレジャーの動向の高まりに伴い、快適で伸縮性があり、しかもスタイリッシュなインティメイト・ウェアの需要が増加しています。さらに、独立系企業やプライベートブランド企業の台頭が、製品イノベーションを通じた競合に拍車をかけています。さらに、市場プレーヤーは、ソーシャル・ネットワークを通じて国際的に若いターゲットを獲得するため、デジタル化による構造転換を強調しています。例えば、2022年、アディダスは、アクティブな女性特有のニーズをよりよくサポートするために、複数の製品フランチャイズにまたがるさまざまな新しいスタイルを特徴とする広範なスポーツブラ・コレクションを発表しました。同社はまた、女性の買い物客に正しいサイズを保証し、店舗でのフィッティングサービスを拡張するために、オンラインブラフィッティングサービスを開始しました。
多様性の時代において、企業は消費者の注目を集めるため、流通チャネルを横断した広告戦略やエンドースメント戦略を進化させています。セレブリティが商品を推薦したり、宣伝したりすることは激増し、ブランドが消費者の信頼を築き、購買決定に影響を与えるのに役立っています。消費者は、憧れたり共感したりする有名人が商品を宣伝していれば、そのブランドに対してより共感を覚えます。アーカンソー大学がロンドンのマンチェスター・ビジネス・スクールと共同で行った調査によると、18歳から24歳の消費者は、有名人を基準にアイデンティティや外見を積極的に形成しているといいます。彼らは、他の年齢層よりも有名人のブランド推薦に敏感です。その結果、ブランドはセレブと提携し、自社製品を推奨するようになっています。例えば、2023年3月、ランジェリー小売のZivameは、年間最大規模のセール「Grand Lingerie Festival」を開始しました。ボリウッドのセレブリティ、クリティ・サノンがこのオンラインセールイベントを支持し、50,000以上のスタイルを取り上げました。
eコマースの普及と可処分所得の増加により、アジア太平洋はランジェリーの最大市場となっています。さらに、さまざまな人気ブランドがオンライン小売サイトを立ち上げ、魅力的なディスカウントを武器に同地域市場に参入していることから、同市場は今後数年で高い成長を遂げると予想されています。例えば、米国を拠点とするランジェリー・ライフスタイルブランド「ヴィクトリアズ・シークレット(Victoria's Secret)」は2023年9月、インドのeコマース・ストアで女性用ランジェリーとスリープウェアの販売を開始し、インド中の買い物客に全商品を提供するようになりました。さらに、メーカー各社は、環境意識の高い消費者、特にミレニアル世代や増加するZ世代に向けて、ボディ・インクルーシブでサステナブルな商品を投入しています。そのため、オーガニックコットンと竹繊維の製造会社であるGreen Ideology社の主力ブランドである「Inner Sense」のようなブランドは、天然の抗菌・抗菌特性を持つ独自の繊維を使用した肌に優しいランジェリーを提供していると主張しています。同ブランドは、インド初の高級オーガニック抗菌ランジェリーを提供すると主張しています。このような要因が、予測期間中の市場成長をさらに押し上げると予想されます。
ランジェリー市場は非常に細分化され、激しい競合関係にあり、国内外に多数のプレーヤーが存在し、市場の主導的地位を争っています。ハンズブランズ社、ヴィクトリアズ・シークレット社、ジョッキー・インターナショナル社、トリンプ・インターナショナル社、PVH社などです。業界の主要参入企業は、競争上の優位性を獲得するため、複数の店舗で幅広い商品ラインを展開し、さまざまな地域で事業を展開しています。さらに、主要企業は、進化する消費者ニーズに対応するため、新素材やデザイン技術への投資を行うことで、新製品の立ち上げに注力しています。
The Lingerie Market size is estimated at USD 102.83 billion in 2025, and is expected to reach USD 154.55 billion by 2030, at a CAGR of 8.49% during the forecast period (2025-2030).
Consumer behavior towards innerwear lingerie has transformed substantially in recent years, primarily influenced by commercial advertisements, social media, and increased disposable income. As a result, the per capita spending on lingerie globally has increased substantially. Moreover, with the increasing participation of individuals in sports and the rising trend of athleisure, there has been an increase in the demand for intimate wear, which is comfortable and stretchable yet stylish. Furthermore, the emergence of several independent and private-label players has spurred competition through product innovations. Moreover, market players emphasize a structural transformation through digitalization to capture a younger target internationally via social networks. For instance, in 2022, Adidas launched an extensive sports bra collection featuring different new styles across several product franchises to support active women's specific needs better. The company also launched an online bra-fitting service to ensure the correct size for women shoppers and extend its in-store fitting service.
In an age of diversity, companies are evolving their advertising and endorsement strategies across distribution channels to garner consumer attention. Celebrities endorsing or promoting products have increased drastically, helping brands build consumer trust and influence purchasing decisions. Consumers feel more sympathetic toward a brand if their products are promoted by a celebrity they admire or relate to. According to a study by the University of Arkansas in collaboration with the Manchester Business School in London, consumers between 18 and 24 years old actively develop their identities and appearance based on celebrities. They are more susceptible to celebrity brand endorsements than other age groups. As a result, brands are partnering with celebrities to endorse their products. For instance, in March 2023, Lingerie retailer Zivame launched its largest scale sale of the year, the 'Grand Lingerie Festival.' Bollywood celebrity Kriti Sanon endorsed the online sale event and featured over 50,000 styles.
Asia-Pacific is the largest market for lingerie due to the growing penetration of e-commerce and rising disposable incomes. Moreover, with various popular brands entering the regional market with their online retailing websites and attractive discounts, the market is anticipated to witness higher growth in the coming years. For instance, in September 2023, the United States-based lingerie and lifestyle brand Victoria's Secret launched its women's lingerie and sleepwear ranges on its India e-commerce store to offer its entire product range to shoppers across India. Furthermore, manufacturers are introducing body-inclusive, sustainable variants for environmentally conscious consumers, especially millennials and the growing Generation Z population. Therefore, brands like "Inner Sense,' the flagship brand of Green Ideology, an organic cotton and bamboo fiber manufacturing company, claim to offer skin-friendly lingerie with unique fiber with natural anti-bacterial and anti-microbial properties. The brand claims to provide India's first premium organic anti-microbial lingerie. Such factors are expected further to boost the market growth during the forecast period.
The lingerie market is highly fragmented and intensely competitive, with the presence of numerous local and international players competing for a leading position in the market. Hansbrands Inc., Victoria's Secret & Co., Jockey International Inc., Triumph International, and PVH Corp. The key industry participants operate across various geographies with wide-ranging product lines across multiple stores to gain a competitive advantage. Moreover, leading companies are focused on new product launches by directing their investment in new materials and design technology to cater to evolving consumer needs.