市場調査レポート
商品コード
1541170
AR/VRチップ市場レポート:チップタイプ、デバイスタイプ、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年AR/VR Chip Market Report by Chip Type, Device Type, End User, and Region 2024-2032 |
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AR/VRチップ市場レポート:チップタイプ、デバイスタイプ、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のAR/VRチップ市場規模は2023年に44億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は18.81%を示し、2032年には217億米ドルに達すると予測しています。世界中のゲームおよびエンターテインメント産業における製品使用の増加、スマートフォンやその他のデバイスにおけるゲーム機能の増加、教育産業におけるチップ需要の増加は、AR/VRチップ市場を推進している要因の一部です。
主な市場促進要因:素晴らしいゲーム体験に対する需要の高まり、ヘルスケア分野でのAR/VR採用の高まりなどが市場促進要因として挙げられます。
主な市場動向:AIと機械学習アルゴリズムの統合の増加は、主要な市場動向の1つです。
地理的動向:アジア太平洋地域は、モバイルゲーム産業の拡大に牽引され、市場を独占しています。アジア太平洋(APAC)地域は世界のモバイルゲーム市場をリードし、2023年には総売上の64%を生み出しました。
競合情勢:Advanced Micro Devices Inc.、Broadcom Inc.、Intel Corporationなどが主要な市場プレイヤーです。
課題と機会:高い製造コストが市場に多くの課題をもたらしています。生産プロセスの急速な革新は、AR/VRチップ市場シェアにとって好機です。
さまざまな業界における製品需要の増加
拡張現実およびバーチャルリアリティ・ソリューションは、民間航空、防衛・セキュリティ、ヘルスケア、デジタル製造、教育、エンターテインメントなど、さまざまな産業で高い利用率を示しています。しかし、拡張現実・バーチャルリアリティ市場で事業を展開する有力企業は、鉱業、石油・ガス、運輸など様々な産業でプレゼンスを拡大するため、産業別ソリューションのイントロダクション注力すると予測されます。AR/VR技術の採用は、産業、教育、ヘルスケア、エンターテインメントなど、いくつかの分野で拡大しています。複数の産業でARとVRの応用が拡大していることから、専用チップの需要とAR/VRチップ市場の成長が見込まれます。
ゲーム分野におけるAR/VRチップの需要増加
予測期間を通じて、拡張現実や仮想現実ベースのゲームの需要が増加し、AR/VRチップ市場の値に貢献します。ゲーム人口はここ数年で大幅に増加しています。拡張現実やバーチャルリアリティ技術の最も一般的な用途の1つは、ビデオゲームです。実用的な拡張現実と仮想現実ベースのソリューションを使用して、スマートフォンの製造企業も、全体的なユーザーインターフェイス体験を向上させ、市場で競合他社をリードするために、携帯電話に追加のゲーム機能を組み込んでいます。さらに、拡張現実と仮想現実は、現実世界の設定を模倣するために技術対応プラットフォームを使用するため、トレーニングやスキル開発に役立つ、費用対効果の高い代替手段を提供します。
AR/VRの技術革新
AR/VR市場レポートによると、拡張現実とバーチャルリアリティ技術は、共同セミナー、会議、公開講座、軍事訓練、航空訓練、看護・医療専門家訓練、自己学習手順などに使用できます。さらに、大手企業はより良い製品やサービスを提供するために製品開発に継続的に支出することで、製品革新を優先していることが見て取れます。さらに、デジタル製造、ヘルスケア、教育、エンターテインメント、軍事・セキュリティ、民間航空など、幅広い業界がAR/VR技術に大きく依存しています。業界をリードするライバル企業は、業界に特化したソリューションの立ち上げや最先端技術の開発に注力しており、AR/VRチップの需要を促進しています。
IMARC Groupは、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測とともに、市場の各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。また、チップタイプ、デバイスタイプ、エンドユーザー別に市場を分類しています。
プロセッサーIC
ユーザーインターフェースIC
パワーマネジメントIC
プロセッサICが市場を席巻
本レポートでは、チップタイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、プロセッサーIC、ユーザーインターフェースIC、パワーマネージメントICが含まれます。それによると、プロセッサーICが最大のセグメントを占めています。
プロセッサーICはAR/VRチップ市場の収益を独占しています。これらのチップが提供する機能は、他の組み込みシステムと比較して非常に効率的であり、このセグメントの拡大に拍車をかけています。電源管理用集積回路(IC)は、組み込みシステム、体内に埋め込む医療機器、スマート家電、リモコン、自動車のエンジン制御システムなど、自動動作する商品やガジェットに搭載されています。小型のマイクロコントローラは、メモリ、中央演算処理装置(CPU)、入出力ペリフェラルなど、重要なコンポーネントをすべて1チップで構成するため、同じもので構成され、システムコストの低減につながります。その結果、製造コストが削減され、効率が向上し、AR/VRチップ市場の概要にとって有益であることが証明されました。
ヘッドマウントディスプレイ
ジェスチャー・トラッキング・デバイス
プロジェクターとディスプレイウォール
ヘッドアップディスプレイ
ハンドヘルド・デバイス
ヘッドマウントディスプレイが最大シェア
本レポートでは、デバイスタイプに基づく市場の詳細区分と分析も行っています。これには、ヘッドマウントディスプレイ、ジェスチャートラッキングデバイス、プロジェクターとディスプレイウォール、ヘッドアップディスプレイ、ハンドヘルドデバイスが含まれます。同レポートによると、ヘッドマウントディスプレイが最大の市場シェアを占めています。
AR/VRチップ市場調査によると、ヘッドマウントディスプレイが市場を席巻しています。通常の見る角度を変えることなくユーザーに情報やデータを表示する透明なディスプレイは、ヘッドマウントディスプレイ、またはヘッドアップディスプレイ、HUDと呼ばれます。軍や警察はヘッドマウントディスプレイを広く使用しており、これが市場の拡大を後押ししています。一方、予測期間中、CAGRが最も速く成長するのはヘッドアップディスプレイ分野です。これは、消費者が中断されることなくデータを見ることができるその特性によって説明されます。
ゲーム
エンターテインメントとメディア
航空宇宙・防衛
ヘルスケア
その他
ゲーム市場が最大シェア
本レポートでは、エンドユーザー別の市場内訳と分析も詳細に掲載しています。これには、ゲーム、エンターテインメント・メディア、航空宇宙・防衛、ヘルスケア、その他が含まれます。同レポートによると、ゲームが最大の市場シェアを占めています。
調査レポート「AR/VRチップ市場」によると、市場はゲーム分野が支配しています。ミレニアル世代の間では、仮想現実や拡張現実技術と連動する電子ゲームが人気です。デジタルプラットフォームを通じて、消費者はAR/VR技術のおかげでゲームの世界をリアルに体験することができます。その結果、生産者は商品のAR/VR対応に高い優先順位を置いています。AR/VRチップに対するゲーム業界のニーズの高まり、拡張現実および仮想現実ベースのソリューションの手頃な価格、さまざまなアプリケーションでの技術の迅速な採用が、AR/VRチップ市場の促進要因となっています。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
アジア太平洋地域が市場をリードし、最大のAR/VRチップ市場シェアを占める
この調査レポートは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も提供しています。報告書によると、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めています。
市場はアジア太平洋が支配しています。この地域の優位性は、消費者のオンライン学習、医療、トレーニングのためにバーチャルリアリティ技術の利用を重視していることに起因します。さらに、インドのような国々がさまざまな産業に新技術を導入しようとしていることも重要であり、アジア太平洋地域が予測期間を通じてAR/VRチップ市場でより速い成長率を目の当たりにするであろうことを示唆しています。この地域は、政府、物流、住宅、商業、輸送など多くの分野で最新技術が採用された結果、成長してきました。光ファイバーケーブルやデジタルサービスの採用が増加したことで、AR/VRチップ市場の見通しはさらに拡大しました。
The global AR/VR chip market size reached US$ 4.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 21.7 Billion by 2032 exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.81% during 2024-2032. The rising product use in the gaming and entertainment industries across the globe, the rising number of gaming features in smartphones and other devices, and the growing chip demand in the education industry are some of the factors propelling the AR/VR chip market.
Major Market Drivers: The increasing demand for amazing gaming experiences and the rising adoption of AR/VR in healthcare sector are some of the major market drivers.
Key Market Trends: The increasing integration of AI and machine learning algorithms is one of the key market trends.
Geographical Trends: Asia Pacific is dominating the market, driven by the expanding mobile gaming industry. The Asia-Pacific (APAC) region led the global mobile gaming market and generated 64% of total revenue in 2023.
Competitive Landscape: Advanced Micro Devices Inc., Broadcom Inc., and Intel Corporation are some of the key market players.
Challenges and Opportunities: High manufacturing costs are posing many challenges for the market. Rapid innovation in production processes is an opportunity for the AR/VR chip market share.
Increasing product demand in various industries
Augmented and virtual reality solutions find high usage in various industries such as civil aviation, defense & security, healthcare, digital manufacturing, education, and entertainment. However, prominent players operating in the augmented and virtual reality market are projected to concentrate on the introduction of industry-specific solutions to expand their presence across various industries such as mining, oil & gas, and transportation. The adoption of AR/VR technology is growing in several sectors, such as industry, education, healthcare, and entertainment. With the growing application of AR and VR across multiple industries, specialized chips are expected to see a rise in demand and AR/VR chip market growth.
Rising demand for AR/VR chips in the gaming sector
Throughout the projected period, there will be a rise in demand for augmented and virtual reality-based games, which will contribute to the AR/VR chip market value. The population of gamers has grown significantly in the last several years. One of the most popular uses of augmented and virtual reality technologies is in video games. Using workable augmented and virtual reality-based solutions, smartphone manufacturing companies are also incorporating extra gaming capabilities into their handsets to improve the overall user interface experience and stay ahead of their competitors in the market. Furthermore, as augmented and virtual reality use technology-enabled platforms to imitate real-world settings, they offer a helpful, cost-effective substitute for training and skill development.
Technological Innovations in AR/VR
According to the AR/VR market report, augmented and virtual reality technology can be used for collaborative seminars, meetings, public lectures, military training, aviation training, nursing and medical professional training, and self-learning procedures. Additionally, it is seen that major companies are prioritizing product innovation by continuing to spend on product development to provide better products or services. Additionally, a wide range of industries, including digital manufacturing, healthcare, education, entertainment, military and security, and civil aviation, rely significantly on AR/VR technologies. Leading industry rivals are concentrating on launching industry-specific solutions and developing cutting-edge technologies, thus driving AR/VR chip demand.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on chip type, device type, and end user.
Processor ICs
User Interface ICs
Power Management IC
Processor ICs dominate the market
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the chip type. This includes processor ICs, user interface ICs, and power management IC. According to the report, processor ICs represented the largest segment.
Processor ICs are dominating the AR/VR chip market revenue. The features offered by these chips have made them extremely efficient in comparison to other embedded systems, which has fueled the segment's expansion. Integrated circuits for power management (ICs) are found in automatic-operating goods and gadgets, including embedded systems, medical devices implanted in the body, smart appliances, remote controls, and automotive engine control systems. Smaller microcontrollers consist of the same and result in lower system costs as a single chip consists of all the vital components, including memory, a central processing unit (CPU), and input/output peripherals. This results in reduced manufacturing costs and improved efficiency which proves beneficial for the AR/VR chip market overview.
Head Mounted Display
Gesture Tracking Device
Projector and Display Wall
Head Up Display
Handheld Device
Head mounted display holds the largest share in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the device type have also been provided in the report. This includes head mounted display, gesture tracking device, projector and display wall, head up display, and handheld device. According to the report, head mounted display accounted for the largest market share.
According to AR/VR chip market research, head mounted display is dominating the market. A transparent display that shows information or data to the user without requiring them to change their normal viewing angles is called a head mounted display, or heads-up display, or HUD. The military and police use head-mounted displays extensively, which fuels the market's expansion. On the other side, throughout the course of the forecast period, the head-up display segment would see the fastest CAGR growth. This is explained by its characteristics, which let consumers view data without being interrupted.
Gaming
Entertainment and Media
Aerospace and Defense
Healthcare
Others
Gaming holds the maximum share in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes gaming, entertainment and media, aerospace and defense, healthcare, and others. According to the report, gaming accounted for the largest market share.
The AR/VR chip market research report shows that the market is dominated by the gaming sector. Among millennials, electronic games that work with virtual and augmented reality technologies are popular. Through a digital platform, consumers can experience the gaming world in real life thanks to AR/VR technology. Consequently, producers have placed a high priority on the AR/VR compatibility of their goods. The gaming industry's increasing need for AR/VR chips, the affordability of augmented and virtual reality-based solutions, and the technology's quick adoption across a range of applications are driving factors in the AR/VR chip market.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Asia Pacific leads the market, accounting for the largest AR/VR chip market share
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific accounted for the largest market share.
The market is being dominated by Asia Pacific. The dominance of this region stems from its emphasis on using virtual reality technology for consumer online learning, medical care, and training. Moreover, it is significant that nations like India are about to introduce new technologies into a range of industries, suggesting that the Asia Pacific area would probably witness a quicker rate of growth in the AR/VR chip market throughout the forecast period. The region has grown as a result of modern technology being adopted by many sectors, including government, logistics, residential and commercial, and transportation. The increased adoption of fiber optic cables and digital services has expanded the AR/VR chip market outlook further.
Advanced Micro Devices Inc.
Broadcom Inc.
Intel Corporation
MediaTek Inc.
Nvidia Corporation
Qualcomm Incorporated
Spectra7 Microsystems
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
The reports discuss both organic and inorganic growth methods along with significant advances in the AR and VR chip market. Many businesses are concentrating on organic growth tactics including product releases, approvals, and other methods like patents and events. The market saw partnerships and collaborations as well as acquisitions as inorganic growth tactics. For instance, Infosys and NVIDIA partnered to develop generative AI solutions to increase productivity across a range of industries. As part of the partnership, 50,000 Infosys staff members will receive AI training from NVIDIA at a new facility. The market participants' consumer base and business have grown as a result of these actions. Due to the growing demand for AR and VR chips in the global industry, market participants in the AR and VR chip sectors are expected to have profitable growth prospects in the future.
April 16, 2024: Advanced Micro Devices Inc. expanded the commercial AI PC portfolio to deliver leadership performance across professional mobile and desktop systems.
April 9, 2024: Broadcom and Google Cloud announced an expanded partnership to help accelerate innovation for enterprises.
April 23, 2024: Intel announced its plans for an initial investment of more than $20 billion in the construction of two new leading-edge chip factories in Licking County, Ohio.