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市場調査レポート
商品コード
1519493
大豆食品市場レポート:製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、最終用途、地域別、2024~2032年Soy Food Market Report by Product Type (Textured Vegetable Protein, Soy Milk, Soy Oil, Tofu, and Others), Category, Distribution Channel, End-Use, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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大豆食品市場レポート:製品タイプ、カテゴリー、流通チャネル、最終用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の大豆食品市場規模は2023年に494億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに722億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は4.2%になると予測しています。
大豆は東アジア原産のマメ科植物で、飽和脂肪酸は少ないが、タンパク質、ビタミンC、葉酸が豊富です。鉄分、食物繊維、カルシウム、マグネシウム、カリウム、リン、オメガ3脂肪酸のよい供給源です。その栄養成分の結果、血中コレステロール値を下げ、骨密度を高め、ガンの発症リスクを最小限に抑えるなど、さまざまな健康上の利点があります。肉の代用品としてさまざまな料理に広く利用され、菜食主義者向けのさまざまな食品にも加えられています。植物由来の食品に対する需要の高まりが、世界中で大豆食品市場の成長を強化しています。
大豆は豆乳、大豆粉、豆腐、たまり、テンペ、枝豆、味噌、納豆、照り焼きなど数多くの製品の調製に使われます。現在、豆腐の需要は世界中で高まっており、特に菜食主義者やベジタリアンの間で高まっています。豆腐はチーズの優れた代用品であり、乳糖不耐症の消費者も食べることができます。豆腐の売れ行きが伸びているのは、その形、色、味、食感が肉に似ていることにもよる。これとは別に、スナックや飲食品といった他の大豆食品も、消費者の健康意識の高まりから、世界的に需要が着実に伸びています。さらに、メーカー各社は製品ポートフォリオを拡大し、新たな消費者を惹きつけるため、大豆食品の新バリエーションを導入する研究開発活動に投資しています。
The global soy food market size reached US$ 49.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 72.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.2% during 2024-2032.
Soybean is a type of legume, native to East Asia, which is low in saturated fats but high in protein, vitamin C and folate. It is a good source of iron, fiber, calcium, magnesium, potassium, phosphorus and omega-3 fatty acids. As a result of its nutrient content, it offers various health benefits such as lowering the blood cholesterol level, increasing bone density and minimizing the risk of developing cancer. It is widely used as an alternative of meat in several dishes and is added in various vegan-friendly food products. The rising demand for plant-based foods is strengthening the growth of the soy food market across the globe.
Soybean is used for preparing numerous products including soymilk, soy flour, tofu, tamari, tempeh, edamame, miso, natto and teriyaki. Currently, the demand for tofu is rising around the world, especially among the vegan and vegetarian population. It is an excellent substitute for cheese, which can be consumed by lactose intolerant consumers. The growing sales of tofu can also be accredited to its resemblance to meat in its form, color, taste and texture. Apart from this, other soy food products such as snacks and beverages are also experiencing steady growth in their demand worldwide on account of the growing health awareness among consumers. Further, manufacturers are investing in research and development activities to introduce new variants of soy food products to expand their product portfolio and attract new consumers.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global soy food market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, category, distribution channel and end-use.
Textured Vegetable Protein (TVP)
Soy Milk
Soy Oil
Tofu
Others
Organic
Conventional
Supermarkets and Hypermarkets
Departmental Stores
Convenience Stores
Online
Others
Dairy Alternatives
Meat Alternatives
Bakery and Confectionary
Functional Foods
Infant Nutrition
Others
Asia Pacific
North America
Europe
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players Blue Diamond Growers, Dean Foods, Earth's Own Food Company, Eden Foods, Freedom Foods Group, Harvest Innovations, House Foods America Holding, Archer Daniels Midland, Miracle Soybean Food International Corp, Cargill, Nordic Soya Oy, Victoria Group, Hain Celestial, Adisoy Foods & Beverages Pvt. Ltd., etc.